יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:07

ירדן ג'רבי זכתה בארד, שלזינגר העפילה ללונדון

גראנד פרי דיסלדורף: הג'ודוקא הדהימה סגנית אלופת עולם לשעבר אך הפסידה בחצי הגמר: "הראש למעלה". אליס שסיימה 5, סופית בלונדון: "השתחרר אוויר"

|
ג'רבי. מתחה את אליס עד הסוף (גבריאלה סבאו)
ג'רבי. מתחה את אליס עד הסוף (גבריאלה סבאו)

הסתיים הקרב על הכרטיס ללונדון בין ירדן ג'רבי ואליס שלזינגר. ג'רבי שהיתה עם הגב לקיר סיפקה היום (שבת) דרמה אדירה בגראנד פרי דיסלדורף, זכתה במדליית ארד אך בסופו של דבר, אליס שלזינגר הבטיחה השתתפות באולימפיאדה שניה ברציפות למרות שסיימה במקום החמישי בתחרות.

"אין ספק שירד קצת אוויר, אני יכולה לנשום ומאוד מתרגשת", אמרה שלזינגר ל-ONE לאחר הבטחת מקומה באולימפיאדה והוסיפה, "אני חושבת שזו היתה אחת התחרויות הטובות שלי מבחינת ג'ודו, הרגשתי על המזרון שאני אליס ועושה את הג'ודו של אליס. לא כ"כ יודעת להסביר מה קרה ברבע הגמר, אבל אני לא חושבת שזה היה איפון".

שלזינגר איננה חוששת כי התחרות הארוכה והמתישה מול ג'רבי תפגע בהכנות שלה ללונדון: "ירדן ספורטאית מצוינת והקרב איתה העלה אותי ברמה. אני ממש לא מפחדת להגיע כבויה ללונדון, אם כבר יש לי רק יותר מוטיבציה".

"אמנם אני לא בלונדון, אבל הוכחתי לעצמי שאני מסוגלת לנצח כל אחת במשקל", אמרה ג'רבי לאחר התחרות, "שברתי כמה מחסומים, ואני עם הראש למעלה והפנים קדימה לאליפות אירופה".

ג'רבי הגיעה לתחרות בידיעה כי רק העפלה לגמר תשאיר לה סיכוי לעקוף את שלזינגר בקרב על לונדון, היא רשמה יום נפלא במהלכו גברה על סגנית אלופת עולם לשעבר תוך 11 שניות אך הפסידה בחצי הגמר לקלאריס אגבנגננו הצרפתייה באיפון, זכתה במדליית הארד והוכיחה כי למרות שלא תתחרה באולימפיאדה הנוכחית יש לה עוד המון מה לתת לקראת ריו דה ז'ניירו 2016.

ירדן ג´רבי. הישג מצוין לג´ודוקא (שי לוי)
ירדן ג´רבי. הישג מצוין לג´ודוקא (שי לוי)
 

ג'רבי עלתה עד לחצי הגמר אחרי שלושה ניצחונות מרשימים. הראשון היה קרב יפה מול זרינה אלדיקובה הקזחית. ג'רבי שלטה בקרב, זרקה את יריבתה בוואזרי ולאחר מכן זרקה אותה גם באיפון בדרך לשלב הבא.

לאחר מכן זרקה ג'רבי את רמילה יוסובובה האזרית (15 בעולם) באיפון יפה. עם זאת, ברבע הגמר מצפה לג'רבי קרב קשה מול מיקי טאנאקה היפנית, סגנית אלופת עולם וחמישית בדירוג העולמי.

ברבע הגמר ירדן ג'רבי הדהימה את מיקי טאנאקה היפנית, מדורגת חמישית בעולם וסגנית אלופת עולם לשעבר כשזרקה אותה באיפון יפהפה בתוך 11 שניות בלבד. ג'רבי הבטיחה כבר זכייה במדליה אך תלחם בכל הכח כדי לעלות לגמר מה שישאיר אותה בתמונת ההעפלה ללונדון 2012.  בסיום הקרב נראתה ג'רבי נרגשת במיוחד וזכתה לחיבוק ארוך ממאמנה שני הרשקו. בחצי הגמר נזרקה ג'רבי באיפון לאחר 17 שניות על ידי קלאריס אגבגננו הצרפתייה הצעירה וסיימה תחרות מכובדת עם מדליית ארד.

אליס שלזינגר. תבטיח את מקומה באולימפיאדה? (דרור עינב)
אליס שלזינגר. הבטיחה מקומה באולימפיאדה (דרור עינב)
 

אליס שלזינגר הודחה ברבע הגמר לאחר שהפסידה באיפון שנוי במחלוקת לקלאודיה מאלזן הגרמנייה וסיימה במקום החמישי. הג'ודוקא פתחה עם ניצחון על סברין נבייה מבורקינה פאסו. שלזינגר זרקה את יריבתה ביוקו ולאחר מכן הצליחה לזרוק אותה גם בוואזרי וריתקה אותה עד אשר קיבלה וואזרי שני שמשמעותו ניצחון בקרב. לאחר מכן היא המשיכה בכושרה המצויין וזרקה באיפון מרהיב את קאנה אבה היפנית בדרך לרבע שם היא סיימה את התחרות.

רוני שוורץ הודחה בשמינית הגמר
רוני שוורץ (עד 48 ק"ג), הנאבקת על השגת הכרטיס ללונדון, פתחה ברגל ימין את יום הקרבות כשגברה על קתרינה מנץ הגרמנייה. שוורץ פתחה טוב את הקרב והשיגה יוקו, לקראת הסיום היו מספר רגעים מלחיצים כששוורץ קיבלה אזהרה על אי התקפה והיה חשש שבמקרה של אזהרה נוספת מנץ תשווה את התוצאה, אלא ששניות ספורות לפני סיום הקרב, נכנעה הגרמנייה לאחר בריח מוצלח של שוורץ.

אחרי הפתיחה הטובה, שוורץ הודחה בשמינית הגמר לאחר שהפסידה בתוך 22 שניות באיפון לשרלין ואן סניק הבלגית החזקה, המדורגת רביעית בעולם.

רוני שוורץ (משה חרמון)
רוני שוורץ. הפסידה לבלגית חזקה (משה חרמון)
 

פולק הפסיד בסיבוב השלישי, תימני פרש לפני קרב מול ארשנסקי
גולן פולק (עד 66 ק"ג), שעלה אוטומטית לסיבוב השני, ניצח את מיכל פופייל הקנדי לאחר קרב לא פשוט. פולק נקלע לפיגור של יוקו אך לקראת סיום הקרב יריבו קיבל עונש על אי התקפה והקרב נכנס לניקוד זהב. פולק, שנפגע באחד המהלכים, צלע והתקשה לעמוד על רגליו. מאמנו, אורן סמדג'ה, עודד אותו מכסאו וקרא לו שלא לאפשר ליריבו לראות את חולשתו הפיזית. פולק הפנים זאת והצליח לזרוק את יריבו ביוקו, מה שהספיק לניצחון בקרב. בסיבוב השלישי הפסיד פולק לג'ומפיי מורישיטה היפני, אלוף העולם לשעבר לאחר שנזרק באיפון לאחר 55 שניות.

באופן לא מפתיע, עלי חוסרוף התימני שהיה אמור להתחרות בסיבוב הראשון מול טומי ארשנסקי (עד 60 ק"ג) פרש מהטורניר. ארשנסקי עלה אוטומטית לסיבוב הבא אך שם הוא הודח, לאחר שהפסיד באיפון לבטקילי שוקוואני הגאורגי, שגבר עליו גם בגמר גביע העולם בטביליסי.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */