יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:11

היינו כחולמים: פאר קיבלה כרטיס חופשי לדובאי

שלוש שנים חלפו מאז הטניסאית לא קיבלה ויזה לנסיכות, במה שעורר זעם רב בישראל ובעולם. הפעם מארגני הטורניר היוקרתי שיחל בשני החליטו לתת לה מתנה

|
שחר פאר. הדגל אולי לא יגיע לדובאי, אבל היא תהיה שם
שחר פאר. הדגל אולי לא יגיע לדובאי, אבל היא תהיה שם

זה נשמר בחשאיות עד כה, אבל הבוקר (שבת) נודע כי שחר פאר תקבל כרטיס חופשי לטורניר היוקרתי של נסיכות דובאי שיחל ביום שני. כזכור, ב-2009 הורחקה פאר מהטורניר למרות שנכנסה אליו מבחינת הדירוג, בגלל מבצע "עופרת יצוקה" והלחימה בעזה. פאר שכבר היתה רשומה בהגרלה, לא קיבלה ויזה, וחזרה לישראל.

בעקבות כך התחוללה סערה גדולה, מארגני הטורניר נקנסו ב-300,000 דולר והיתה התחיבות מצידם להכניס את פאר לטורניר בכל מקרה בשנה העוקבת. אחרי שפאר נדחתה ב-2009, קיבל אנדי רם ויזה לדובאי ושיחק בטורניר הזוגות. אנדי רודיק, שזכה בטורניר ב-2008, החרים את טורניר הגברים ב-2009 בגלל אי מתן הויזה לפאר. בעוד ונוס וויליאמס וטניסאיות רבות אחרות הביעו מחאה מתועדת ותמכו בישראלית.

בכל מקרה, ב-2010, פאר הגיעה לחצי גמר הטורניר היוקרתי כשהיא מנצחת בדרך את קרולין ווזניאקי ו-נה לי ונעצרת רק מול ונוס וויליאמס. לכל אורך הטורניר היתה הישראלית מבודדת במלון ועלתה לשחק רק במגרשים צדדיים. בשנה שעברה כשפאר היתה קרובה לאזור הטופ 10, היא שוב הצליחה בגדול בטורניר ונעצרה רק ברבע הגמר, מול קרולין ווזניאקי.

השנה הדירוג של פאר, 37, השאיר אותה מחוץ להגרלה הראשית. אמנם במסיבת העתונאים של טורניר הפדרציה טענה פאר כי היא תשחק בדובאי, אך רשמית היא נותרה מחוץ לרשימת השחקניות שפורסמה באתר הטורניר ומחוץ להגרלת המוקדמות שפורסמה כבר אתמול. עם זאת, הבוקר פרסם ה- WTA מסמך רשמי על הטורניר הקרוב ובו נכתב כי פאר ופאטמה אל נבאני מעומן יקבלו כרטיס חופשי לטורניר.

אלילת המזל ממשיכה לעמוד לצידה של פאר כשגם בדובאי כמו בשבוע שעבר בדוחא היא תשחק בסיבוב הראשון. מול טניסאית שקיבלה כרטיס חופשי, פאטמה אל נבאני מעומן. אחרי שתזכה בקלות ב-60 נקודות בטוחות, צפויה פאר לפגוש בסיבוב השני את המנצחת בין אגה רדוונסקה השישית בעולם לסבינה ליסיצקי מגרמניה שהביסה אותה בסיבוב השני באוסטרליה.

שחר פאר משחקת לעיני הצופים בדובאי. הישראלית שבה לנסיכות (רויטרס)
שחר פאר משחקת לעיני הצופים בדובאי. הישראלית שבה לנסיכות (רויטרס)
 

הלילה נקבע גם כי דודי סלע ישחק בסיבוב הראשון של טורניר ממפיס, בו הגיע ב-2009 לחצי הגמר, מול בנג'מין בקר הגרמני. בקר מדורג במקום ה-346 בעולם אחרי שפציעה קשה שעבר ב-2011 גרמה לו להיעדר חצי שנה מהמגרשים. אם יצלח סלע את המשחק הוא עשוי לפגוש בסיבוב השני את המדורג 2, אנדי רודיק.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */