יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:31

סמית': אלה רגעים חשובים בעונה, נבוא להילחם

פורוורד מכבי ת"א רוצה להניף גביע לאחר המשחק ב-20:45 מול מכבי ראשל"צ. ג'ו קרופורד: "אנחנו מתרגשים, אסור לתת להם שום דבר קל"

|
דווין סמית´. מוכן לגמר (יוסי ציפקיס)
דווין סמית´. מוכן לגמר (יוסי ציפקיס)

מכבי תל אביב בפעם ה-39 או מכבי ראשון לציון בפעם הראשונה? הערב (20:45) בתום 40 דקות, ללא הארכה, בהיכל נוקיה ייקבע מי מהשתיים תניף את גביע המדינה, התואר המשמעותי הראשון שמוענק העונה.

הצהובים של דייויד בלאט ערכו את האימון המסכם בהיכל נוקיה, כשמי שלקח חלק פעיל באימון ויהיה גם בסגל הוא הסנטר היווני סופוקליס שחורציאניטיס, שסובל מעומס על ברכו ובמשחק מול הפועל חולון בחצי הגמר אף ספג מכה נוספת ברגלו, אך נמצא כשיר וללא פגיעה רצינית. בקבוצה נשמו לרווחה לאחר שהתברר כי לא מדובר במשהו חמור.

מי שעוד ירשמו בטופס המשחק יהיו ריצ'ארד הנדריקס, קית' לנגפורד ודווין סמית', שעמדו לרשותו של המאמן גם מול חולון, מה שאומר כי מי שימשיכו לקבל מנוחה גם יהיו הגארדים תיאו פאפאלוקאס ודמונד מאלט וכן הסנטר הפצוע שון ג'יימס, שסובל מפריצת דיסק ועדין עובר שיקום וטיפולים צמודים של הצוות המקצועי והרפואי של המועדון.

סמית', שהמצטיין בניצחון על הפועל חולון בחצי הגמר, מתרגש לקראת הגמר: "אלה רגעים חשובים בעונה, אנחנו פשוט צריכים להגיע מוכנים ולהיות בטוחים בעצמנו ולנצח. אנחנו יודעים שראשל"צ היא קבוצה מאוד מוכשרת ואנחנו ונעלה בשביל להילחם על הניצחון, הם לא יתנו לנו לעשות את כל מה שאנחנו רוצים, אבל אנחנו צריכים לנסות ולפתח את המשחק שלנו שאנחנו אוהבים והכי חשוב להתרכז במשך 40 דקות ולא פחות מזה".

קרופורד: נבוא מוכנים למלחמה

סמית' המשיך: "ראשל"צ קבוצה שונה מחולון וקשה לתכנן איך המשחק יתפתח. יש להם גם מאמן מצוין, אבל אנחנו צריכים לדבוק בעקרונות שלנו. זכייה בגביע יכולה להיות משהו חיובי גם למאבקים שלנו במסגרות האחרות, אבל אסור לנו להתרכז במה המשחק הזה יכול לעשות עבורנו למסגרות האחרות אם ננצח, אלא אך ורק כמה המשחק הזה חשוב לנו. לא היינו רגילים עד עכשיו שהיה לנו כמה ימים להתכונן לכל משחק, יצא לנו שבוע וחצי כאלה ואין ספק שזה עוזר לנו להגיע יותר מוכנים".

דרך המשקפיים של לנגפורד והנדריקס (יוסי ציפקיס)
דרך המשקפיים של לנגפורד והנדריקס (יוסי ציפקיס)
 

קרופורד: "מתרגשים מההזדמנות להיות פה"
בצד השני, 20 שנה בדיוק חלפו מאז הפעם האחרונה והיחידה שהקבוצה מעיר היין השתתפה בגמר הגביע, כשאז הפסידה לגליל עליון והפעם כדי לזכות היא תצטרך לעשות את הבלתי יאומן ולנצח את אחת הקבוצות הטובות באירופה באולמה הביתי.

ג´ו קרופורד (יוסי ציפקיס)
ג´ו קרופורד עובד על הידית (יוסי ציפקיס)
 

אפי בירנבוים, אחד המאמנים הבכירים והמנוסים ביותר בישראל , ינסה לזכות בפעם השנייה בגביע לאחר שעשה זאת עם בני השרון/הרצליה בעונת 94/95, אבל עד כה המאזן שלו בגמר הגביע עומד על ניצחון אחד לעומת ארבעה הפסדים. גם המאזן של שחקני הקבוצה לא מזהיר ורק שני שחקנים בלבד מתוך הסגל של בירנבוים הגיעו במהלך הקריירה למעמד הגמר כאשר הקפטן, ניצן חנוכי, הפסיד עם בני השרון להפועל ירושלים בגמר של עונת 2006/2007 ועמית בן דוד הוותיק היה אחד משחקני מכבי חיפה שנאלצו לראות את השלשה של בראיין טולברט מעניקה להפועל חולון גביע היסטורי בעונת 2008/2009.

ראשל"צ מגיעה למשחק בסגל מלא ואחרי שבניצחון על מ.כ. הבקעה בחצי הגמר זכתה הקבוצה לתמיכה של כ-2,000 מאוהדיה, בהנהלה מקווים לכמות כפולה של צופים בגמר ואף רכשו 4,000 כרטיסים כבר אחרי הניצחון בחצי בגמר.

אפי בירנבוים והמשרוקית (יוסי ציפקיס)
אפי בירנבוים והמשרוקית (יוסי ציפקיס)
 

הגארד האמריקני ג'ו קרופורד סיפר על האווירה בקבוצה ערב המשחק: "אנחנו מתרגשים מההזדמנות שלנו להיות פה. זה הפעם הראשונה שראשל"צ מגיעה לגמר הגביע מזה 20 שנה, נבוא לשחק חזק. אנחנו צריכים לטפל בכדור כמו שצריך, לא לתת להם שום דבר קל, אין סלים במעבר או סלי שלשות במעבר כי הם חיים על הדבר הזה".

קרופורד וחנוכי (יוסי ציפקיס)
קרופורד וחנוכי באימון המסכם (יוסי ציפקיס)
 

על המפתחות לניצחון אמר קרופורד: "מכבי תמיד הפייבוריטית, תמיד. נשחק את המשחק שלנו, אני מאמין בקבוצה שלנו, יש לנו חלקים טובים שמרכיבים קבוצה טובה, ונבוא וניתן הכל". כשנשאל על שיתוף הפעולה המוצלח שלו עם דארווין קיצ'ן הנהדר בקו האחורי אמר קרופורד: "לא רק אני מקל את המשחק על קיצ'ן, הוא מקל עליי את המשחק גם. אם יש לנו יתרונות עליהם? זה תלוי באיך שהמשחק יזרום, אם יש לנו יתרונות ננסה להביא אותם לידי ביטוי במהלך המשחק".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */