יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:32

חנוכי: לא היינו מרוכזים, עשינו טעויות של ילדים

למרות ההעפלה לגמר הגביע לאחר 71:78 על הבקעה, גארד ראשל"צ לא יוצא מגדרו: "נתנו להם לחזור". באומן: "ניצחון קבוצתי". קרופורד: "שמח". צפו בתקציר

|
ניצן חנוכי בטירוף לאחר הניצחון (שי לוי)
ניצן חנוכי בטירוף לאחר הניצחון (שי לוי)

במכבי ראשון לציון חגגו הלילה וגם קצת הבוקר את העליה לגמר גביע המדינה לאחר הניצחון הדרמטי אמש (שני) על מ.כ. הבקעה 71:78 בחצי הגמר. הקבוצה של אפי בירנבוים שלטה במשחק כמעט לכל אורכו ונראתה בדרך הבטוחה לניצחון כבר ברבע השלישי, בו כבר הובילה בפער של 16 נקודות אך קאמבק מדהים של הבקעה ברבע האחרון כמעט והפך את הקערה.

למזלם של אפי בירנבוים ו-2,000 הכתומים שהגיעו מעיר היין, ג'ו קרופורד, במהלך הגנתי מצוין על פול דילייני, וברנדון באומן, עם מהלך מנצח של סל ועבירה בהתקפה האחרונה, הכריעו את המשחק לטובת ראשל"צ וחגגו עליה ראשונה לגמר הגביע אחרי היעדרות של 20 שנה כאשר בפעם האחרונה שבה הופיעו במעמד (עונת 91/92) הפסידה הקבוצה להפועל גליל עליון 84:76.    

הקפטן ניצן חנוכי התייחס למשחק : "לא היינו מרוכזים ועשינו טעויות של ילדים, נתנו להם באמת לחזור למשחק ואלה דברים שלצערי כבר קרו לנו במעמד השנה ואסור שיקרו במעמד כזה אבל בניגוד לפעמים קודמות אני שמח שהסוף היה שונה וידינו היתה על העליונה. בחצי גמר גביע העיקר זה לנצח, לעבור שלב ולא משנה הדרך אבל אין ספק שזה משהו שנצטרך לשים עליו דגש בהמשך".

הפורוורד ברנדון באומן שחזר לאחרונה למגרשים אחרי היעדרות של חודש וחצי בשל שבר באגודל, כמעט והפסיד לקבוצתו את המשחק כשאיבד כדור מכריע בדקה האחרונה, אך כיפר על כך עם המהלך המנצח של המשחק בשניות הסיום.

באומן אמר ביום שאחרי הניצחון: "יכול להיות שאני זה שקלעתי את הסל המנצח אבל לדעתי זה היה ניצחון ששייך לכולנו. זה היה מאמץ קבוצתי שהביא לנו את הניצחון. אני חושב ששיחקנו מצוין לכל אורך המשחק, חוץ מהרבע האחרון, שבו הורדנו את הרגל מהגז ואיפשרנו להם לחזור. אני מקווה שנמשיך לשחק ככה גם במשחק הבא. כמו שאמרתי, קצת פישלנו ברבע האחרון  אבל העיקר שהצלחנו לצאת עם הניצחון ולעלות לגמר".  

צפו בראשל"צ עולה לגמר הגביע

עוד שחקן שבלט בשורות המנצחת הוא הגארד ג'ו קרופורד שקלע 17 נקודות וגרם לדילייני לאבד את הכדור בהתקפה הכי חשובה של המשחק.

"זה ניצחון גדול שלנו, אני שמח", אמר קרופורד שהוסיף: "ההגנה שלנו היתה המפתח לניצחון. שיחקנו בצורה אגרסיבית מאוד בהגנה ובנוסף לכך הוצאנו לפועל בצורה טובה את תוכנית המשחק שלנו. ברבע האחרון הם החליפו את ההגנה שלהם ועברו מאישית לאיזורית וזה בילבל אותנו ושינה את המומנטום של המשחק. זה תפס אותנו לא מוכנים. יכול להיות שהרגשנו אולי יותר מדי בנוח בגלל שהיינו ביתרון של 16 נקודות ונתנו להם לחזור למשחק. אסור לנו לתת לזה לקרות שוב העונה". 

מגובה הפרקט: על החגיגה של ראשל"צ

לפי התגובות של הזרים לאחר הניצחון, אפשר לראות בבירור שהקאמבק של הבקעה ברבע האחרון השאיר לחניכיו של בירנבוים טעם מר בפה והרגשה שהם חייבים להשתפר אם ברצונם להפתיע בגמר את מכבי ת"א. 

אחרי שבחצי הגמר הצליחה ראשל"צ לגייס כ-2,000 מתושבי העיר שיתמכו בה במעמד המכובד, כשאפילו בירנבוים לא יכל להתעלם מכך ואמר במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק כי הקהל גרם לו להרגיש משהו מיוחד, מקווים בהנהלת הקבוצה להכפיל את הכמות בגמר במטרה לתת פייט אמיתי ביציעים לאוהדי הדאבליסטית.  

שחקני מכבי ראשל&qout;צ חוגגים (שי לוי)
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים העפלה לגמר (שי לוי)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */