יום שישי, 20.09.2024 שעה 13:46

1,030 רצים מחו"ל נרשמו למרתון ירושלים 2012

מספר שיא במרתון הגדול ביותר שייערך בארץ. המירוץ יעבור בהר הזיתים, טיילת ארמון הנציב ועוד. ניר ברקת: "זה מעיד על עוצמתה של העיר"

|
הרצים במרתון ירושלים בשנה שעברה (מור שאולי)
הרצים במרתון ירושלים בשנה שעברה (מור שאולי)

מספר שיא של 1,030 רצים מחו"ל כבר נרשמו למרתון ירושלים 2012, מה שהופך אותו למרתון הבינלאומי הגדול ביותר שנערך בישראל אי פעם. מדובר במספר חסר תקדים של רצים מחו"ל ואף מרתון ישראלי מאז ומעולם לא התקרב לכמות שכזו.

כחודש ליריית הזינוק של מרתון ירושלים וכבר עכשיו ניתן להכריז עליו כאירוע הספורט הבינלאומי הגדול ביותר שנערך בישראל. כאמור כ-1,030 רצים מעשרות מדינות שונות כבר נרשמו, כאשר למעלה מ-600 ירוצו את המסלול המלא של 42.2 ק"מ. מדובר במספר חסר תקדים של רצים מחו"ל.

האירוע יחולק לארבעה מקצים: מרוץ מרתון מלא (42.195 ק"מ), מרוץ חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ עממי למרחק של 4.2 ק"מ ומרוץ הקהילות למרחק של 800 מטר. מרתון ירושלים הוא ייחודי ביופיו ומאתגר בעליות והירידות המאפיינות אותו. לאורך המרוץ יחלפו הרצים על פני אתריה ההיסטוריים המרהיבים והחשובים של ירושלים.

ממשכן הכנסת לתוך העיר העתיקה ולאורך החומות, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, מושבה גרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים.

הרצים במרתון ירושלים (מור שאולי)
הרצים במרתון ירושלים (מור שאולי)
 

הרצים במרתון הקרוב יגיעו מכל רחבי תבל, כאשר מספר הרצים הגדול ביותר מגיע מארה"ב, אנגליה, צרפת, איטליה וגרמניה. אולם לא פחות ממספר המשתתפים הזרים, יכול מרתון ירושלים להתגאות בעובדה שמרתון הקרוב ישתתפו נציגים ממדינות שטרם שלחו רצים לישראל, מדובר במדינות מדרום אמריקה כמו ברזיל, ארגנטינה ופרו וכן במדינות המזרח הרחוק כמו סין, הונג קונג ואפילו אינדונזיה.

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים התייחס למספר הגדול של המשתתפים ואמר: "ההיענות הגדולה של רצים מרחבי העולם להגיע למרתון ירושלים 2012, מעידה על עוצמתה ושמה של העיר ירושלים ברחבי העולם. אני מזמין את כל האנשים, בארץ ובעולם, לבוא למרתון ירושלים 2012 וליהנות מחוויה ספורטיבית בלתי נשכחת לאורך נופיה ואתריה של ירושלים".

ניר ברקת (ONE)
ניר ברקת: "ההיענות למרתון מעידה על עוצמתה של ירושלים"
 
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */