יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:26
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

אנגלידיס זימן את הצוות המקצועי של מכבי לשיחה

המצב הקשה עשה את שלו? נציג הבעלים ערך שיחה. מדוניאנין שאל את דאבור לפני שנכנס: "מה הקהל צועק?". סולחה בין עטר לאוהד שירק עליו

|
ניר לוין וג´ק אנגלידיס בקרית שלום (ליאור טימור)
ניר לוין וג´ק אנגלידיס בקרית שלום (ליאור טימור)

בזמן ששחקני מכבי תל אביב זכו לחופשה אחרי ההפסד אמש (שבת) 1:0 לבני יהודה, בצהרי היום הגיעו למתחם האימונים בקרית שלום כל אנשי הצוות המקצועי.

הצוות זומן לשיחה עם נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס, כשבמכבי טוענים שמדובר בשיחה שגרתית שנקבעה מראש ונעשית אחת למספר שבועות. עם זאת חובה לציין שאסיפה כזאת לא נערכת כל שבוע. באסיפה שוחחו הגורמים על מספר נושאים וביניהם עלה גם באופן טבעי הנושא של מצב הקבוצה.

המצב של הקבוצה והמחאה של האוהדים לא נעלמו גם מעיניו ואוזניו של הבעלים הקנדי, מיץ' גולדהאר. במועדון טוענים שלמרות המצב הקשה והמחאה שחלק מאוהדים אף הפנו אותה לנציג הבעלים, גולדהאר עצמו לא מתכוון לעזוב.

“מיץ' לא נכנע. הוא יודע שיש הרבה עבודה עם הקבוצה והוא יודע שהאכזבה גדולה אבל הוא לא ירים ידיים וימשיך לעשות הכל לטובת הקבוצה", אומרים בסביבת המועדון. במקביל אוהדי הקבוצה ממשיכים להציף את המועדון וראשיו במיילים הקוראים להחתים את המאמן דרור קשטן.

מחר ישובו הצהובים מחופשה ויחלו בהכנות לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים בשבוע הבא. ביום שלישי יקיימו הצהובים משחק אימון מול הפועל רעננה.

צפו בהפסד מכבי ובשריקות נגד האריס

90 דקות ליוו אמש (שבת) אוהדי מכבי תל אביב את הקבוצה בתצוגה כמותה עוד לא ראו בכדורגל הישראלי. 90 דקות של קריאות גנאי, שריקות בוז, שלטים הקוראים לשחקנים ללכת הביתה, והאריס מדוניאנין אחד, שהכניסה שלו הביאה את הקהל בכל היציעים לאיחוד מדהים.

והיה גם כדורגל. מכבי הפסידה 1:0 לבני יהודה, אבל גם אלו שישבו ביציע הכבוד, וביניהם דרור קשטן, שהוזכר כמועמד לאימון הקבוצה, צביקה רוזן וריימונדס ז'וטאוטאס, התקשו לשבת בניחותא לאור כל מה שהתרחש דווקא מסביב לכר הדשא.

בסיום המשחק השלושה עזבו מהר את היציע כשחלק מהאוהדים קראו לג'ק אנגילדיס שישב כמה שורות למעלה להחתים את קשטן. אגב, תמונה לא אופיינית ביציע היתה מאבטחים שליוו את אנגלידיס מהיציע לחדר ההלבשה. אחד האוהדים אף הספיק להשליך חפץ לעברו אך היה רחוק מלפגוע בו.

צפו ביואב זיו מדבר עם אוהדי מכבי

"תגיד רוברטו מה יהיה?!", שאל אחד האוהדים שהצליח להיכנס למתחם הראיונות וקלט את קולאוטי עם שאר חבריו יוצאים מהאצטדיון. “מה אתה חושב שאנחנו לא רוצים לנצח?!”, ענה החלוץ במבט שכלל אכזבה ואפילו קצת עצבים.

התשובה של קולאוטי מאפיינת לא מעט שחקנים שחוסר הביטחון שלהם בא לידי ביטוי באומרם: “זה נראה כאילו כבר לא ננצח אף משחק. יש לנו החמצות לא ברורות ונראה שאנחנו יותר קרובים לפלייאוף התחתון. אנחנו אכזבה אחת גדולה".

לאורך כל המשחק קראו אוהדי הקבוצה לשחקנים להוריד את החולצות מתוך כוונה שהם לא יודעים מה המשמעות של הסמל שעל החולצה, ומסתבר שגם בתוך הקבוצה יש מי שמבקר את השחקנים וטוענים: “אנחנו צריכים לשחק עם הלב והנשמה לפני כל הטכניקה והבעיטות. יש תחושה שיש פה שחקנים שלא מבינים את זה. לא מביאים את זה למגרש ולא סתם האוהדים אומרים את מה שהם אומרים. יש פה שחקנים שבקיץ יבינו מה קורה פה".

אוהדי מכבי ת&qout;א (משה חרמון)
אוהדי מכבי. מאוכזבים מקבוצתם (משה חרמון)
 

מי שהיה נראה שלקח קשה מאוד את יחס האוהדים כלפיו במהלך המשחק הוא המגן יואב זיו. עת שיצא מחדר ההלבשה, כשעשרות אוהדים זועמים התגודדו מחוץ למגרש, זיו היה היחיד שביקש מהמאבטחים לתת לו לדבר איתם. המגן אף הודה שלא היה לו קל לשחק כשבכל נגיעה בכדור שרקו לו בוז.

בקבוצה היתה גם לא מעט ביקורת על שילובו של האריס מדוניאנין במהלך המחצית השניה. “למה היה צריך להכניס אותו עם כל הבלאגן מסביב?”, תהה אחד השחקנים. “אחרי כל התקופה האחרונה, הוא ייצטרך לעבוד מאוד קשה כדי להוכיח לאוהדים שיש לו מקום".

במהלך השבוע שוחח מדוניאנין עם נציג הבעלים, ג'ק אנגילידיס, ובשיחה הבהיר הקשר שהוא מבין שהוא עשה טעויות. ראשי הקבוצה הבהירו לקשר שמעבר לכל הבעיות יש לו בעיה גדולה עם האוהדים ורק יכולת טובה שלו אולי תביא לריכוך היחסים המתוחים בינהם.

"האריס ידע שלא יהיה לו קל לחזור לשחק. כל הסיטואציה לא הייתה נעימה, אבל גם הוא יודע שרק על המגרש עם יכולת טובה הוא אולי יצליח לפייס את האוהדים", אמר שחקן בקבוצה. מדוניאנין עצמו, שרגע לפני שנכנס לכר הדשא היה נראה שהוא שואל את דאבור מה הקהל צועק, אמר לחבריו שהוא הכין את עצמו ליחס של הקהל ושאחרי מה שקרה הוא לא הופתע ויודע שיהיה לו מאוד קשה להחזיר את אמון האוהדים בו. אגב, מדוניאנין היה גם מבין השחקנים שזכה ל"ליווי צמוד" מטעם האוהדים שחיכו מחוץ לחדר ההלבשה.

האריס מדוניאנין עם הכדור. הקהל התאחד נגדו (משה חרמון)
האריס מדוניאנין עם הכדור. הקהל התאחד נגדו (משה חרמון)
 

כעת במועדון ממתינים להתפתחויות בנוגע לאיוש תפקידי מפתח בצוות המקצועי ובהנהלה לקראת העונה הבאה. אמנם ראשי הקבוצה בוחנים את האופציה של הבאת מנהל מקצועי זר ומאמן זר, אבל לפחות בכל הנוגע לעמדת המאמן, ההחלטה עדיין לא סופית.

גורמים המקורבים למועדון מספרים על מאמצים להביא מנהל ספורטיבי בכיר בעל שם, כשחלק מהמועמדים הבולטים ברשימה הקצרה עד מאוד מגיעים מגרמניה ומהולנד. שיחות עם המועמדים כבר נעשו ובמועדון מאמינים שההחלטה תתקבל בקרוב. המטרה להחתים מישהו בעל שם שיידע להתמודד עם הלחץ מצד התקשורת והקהל, כשיגיע לזמן ארוך ויהיה אחראי על המועדון כולו ולא רק על מחלקת הנוער.

ז´וטאוטאס ביציע עם צביקה רוזן ודרור קשטן (משה חרמון)
ז´וטאוטאס ביציע עם צביקה רוזן ודרור קשטן (משה חרמון)
 

עדיין לא ברור מה יהיה תקציב הקבוצה לעונה הבאה אך נראה כי במידה ויצליחו מיץ' גולדהאר וג'ק אנגילידיס להביא את הדמות הבכירה מהכדורגל האירופי אותה הם מחפשים יהיה מדובר בסכום כסף גבוה מאוד. נכון להיום השניים מחזיקים את הקלפים קרוב לחזה.

השחקנים ייזכו ליום חופש וישובו לאימונים מחר לאחר מכן יחלו בהכנות לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים בשני הבא. הבלם, שרן ייני, צפוי לשוב לאימונים במהלך השבוע ובקבוצה יקוו שיהיה כשיר למשחק בטדי. מי שעוד ישוב לסגל הוא אלירן עטר שריצה עונש הרחקה. גם ברק יצחקי ימשיך לקבל טיפולים במטרה להכשירו למשחק.

בינתיים, נערכה סולחה בין אלירן עטר לנער שירק עליו. האוהד עצמו אמר לחלוץ כי היה בסערת רגשות ורק אחרי שהגיע לביתו, הבין את חומרת מעשיו. במהלך היומיים האחרונים מסר שחקנים שוחחו עם אוהדי הקבוצה בניסיון להרגיע את הרוחות

ניבאלדו, ייני, זיזוב, יצחקי ועטר (משה חרמון)
ניבאלדו, ייני, זיזוב, יצחקי ועטר (משה חרמון)
 

ורד: "ניסינו להתעלם מהקריאות של הקהל. לא היה קל"
מגן הקבוצה עומר ורד, שהיה דווקא אחד מהיותר טובים על כר הדשא, הודה בסיום המשחק שהאווירה הטעונה עם הקהל פוגעת בו ובחבריו.

"ברור שניסינו להתייחס לשריקות הבוז כמה שפחות תוך כדי המשחק. אני ושאר השחקנים מבינים את הכאב של הקהל, גם אנחנו רוצים לחזור למסלול הנצחונות”, אמר ורד. "אנחנו יכולים להבין את הכאב של הקהל, כי ממכבי תל אביב הציפיות הן שונות".

אוהדי מכבי ת&qout;א. &qout;ניסינו להתעלם&qout; (משה חרמון)
אוהדי מכבי ת"א. "ניסינו להתעלם" (משה חרמון)
 

המגן, שנתקל במכבי פעם ראשונה העונה בתופעה הזו הוסיף: "זה משחק בית וזה לא נעים שהקהל לא דוחף אותך. אני חושב שניסינו לשחק כדורגל ולהתעלם כמה שאפשר מהקריאות של הקהל".

"אחרי שהפסדנו בגביע וכרגע נשארנו עם המטרה להגיע למקום שלישי או רביעי שיכול להוביל אותנו לאירופה, אבל מעבר לזה ברור שהעונה די גמורה”, ציין ורד. "אבל זו מכבי תל אביב ואנחנו לא יכולים לנוח. אנחנו רוצים לחזור לנצח, זו המהות של מכבי תל אביב".

רוברטו פונצ´ץ ומוסא קונאטה בתמונות אכזבה שגרתיות (משה חרמון)
רוברטו פונצ´ץ ומוסא קונאטה בתמונות אכזבה שגרתיות (משה חרמון)
 

על הפלייאוף העליון שנראה בסכנה אמר המגן: "אני מאמין שבסופו של דבר נגיע לפלייאוף העליון ממקום מספיק טוב. כרגע אנחנו לא מסתכלים אל עבר הפלייאוף התחתון ואנחנו מספיק בטוחים ביכולת שלנו. זה באמת מדהים. איפה היינו לפני חצי שנה ואיפה אנחנו עכשיו. לי אישית אין הסבר לזה, אנחנו מאוכזבים מאוד".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */