יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:46
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

אנגלידיס: חושבים על מאמן זר שלא יילחץ מהקהל

נציג בעלי מכבי ת"א בראיון ל-ONE: "עשינו טעויות, יש שחקנים שלא מבינים איפה הם. אנו משוחחים בחשאיות עם מישהו מנוסה, כזה שלא יילך פה לאיבוד"

|
אנגלידיס. מי יגיע למכבי ת
אנגלידיס. מי יגיע למכבי ת"א? (יניב גונן)

כשהגביע כבר אבוד, בדיוק כמו האליפות, וגם הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית נראה רחוק, במכבי תל-אביב מתחילים ללקק את הפצעים. נראה שזה קשה לא פחות.

בזמן שהשחקנים ביקשו שלא לדבר אחרי ההדחה המבישה מהגביע בהפסד להפועל ירושלים, דווקא נציג הבעלים, ג'ק אנגלידיס, החליט לתת את התשובות לשאלות הרבות שנותרו פתוחות.           

“היה לי יום ארוך, מייגע ולא נעים במיוחד. עבדנו לאורך כל הלילה", הודה אנגלידיס בפתיחת דבריו. “שוחחתי עם מיץ' ובאופן לא מפתיע הוא מאוכזב. הוא דואג בגלל המצב שנוצר, אך הוא מאמין בדרך הארוכה שהוא בחר להוביל בה את מכבי תל-אביב וזה הכי חשוב"

האם העונה הזו היא כישלון?
“זו עונה שלא הלכה כמו שרצינו. היא עדיין לא הסתיימה, אבל זה יהיה לא נכון לומר שהיא טובה. אנחנו מרגישים שיש הרבה על מה לשחק כי הליגה האירופית חשובה לנו ואנחנו צריכים להילחם כדי להשיג את הכרטיס לליגה האירופית. יש עוד הרבה נקודות על השולחן וכל משחק יהיה חשוב".

אנגלידיס מדבר על המצב הקשה במכבי

“כל שנה המטרה של הקבוצה הזו היא הגבוהה ביותר. אנחנו מנסים להשיג כמה שיותר תארים, אבל בתוך התהליך הארוך שאנחנו עוברים אנחנו צריכים להיות מוכנים גם לדברים כאלה וללמוד מטעויות, אנחנו צריכים להמשיך כדי להשיג את המטרות שלנו".

צפו במכבי שוב מודחת בסיבוב ח'

על אילו טעויות אתה מדבר?
“אני מודע לזה שעשינו טעויות. כל ארגון עושה טעויות, במיוחד בכדורגל. הכסף שהשקענו תמיד הופך לנושא שכולם מדברים עליו. אני יכול לספר לכם שכל השקעה של מיץ', הוא עושה בעיניים פתוחות. העונה לפני שמכבי נרכשה על-ידי מיץ' היתה עונה רעה מאוד. מיץ' רצה לשנות את זה ולהחזיר את הקהל שיבוא בהמוניו. ברור שיכול היה להיות טוב יותר אבל אנחנו לא מסתכלים אחורה ומתחרטים אלא מסתכלים קדימה. יש לנו קהל תומך שכרגע לא מרוצה ובצדק. האחריות שלנו היא לדאוג שההחלטות שלנו בהמשך יהיו טובות יותר".

גולדהאר ואנגלידיס (יניב גונן)
גולדהאר ואנגלידיס "כל השקעה של מיץ', הוא עושה בעיניים פתוחו"ת (יניב גונן)
 

יש תחושה שיש שחקנים שלא מבינים מה זה ללבוש את המדים של מכבי
“אנחנו צריכים להבין למה השחקנים שלנו נראים רע כמו שהם נראים. אני לצערי חש לפעמים שיש שחקנים שנראה כאילו הם לא מבינים איפה הם. מיץ' ציין זאת כבר בעבר, שיש שחקנים שכאילו סימנו את מכבי כמטרה סופית שלהם. זה לא נכון. זה תפקידנו להבהיר להם שאם אתה משחק במכבי תל-אביב, יש לך אחריות ענקית למסורת של הקבוצה וזה לא שהגעת לשיא וכרגע אתה יכול לנוח. הלחץ על מכבי משפיע על שחקנים וזו עובדה. מה שעושה את ההבדל בין מקצוענים לבין לא מקצוענים זה היכולת להתמודד עם לחץ. אנחנו לא מחפשים אנשים שממציאים תירוצים, אלא כאלו שיודעים להתמודד עם הלחץ הזה".

אז אפשר להבין ממך שיש שחקנים שישלמו את המחיר?
“בוודאי. השחקנים צריכים להוכיח ולהילחם על עתידם ומעמדם".

 
 אנחנו רוצים להכניס רק את המועמד המתאים לחזון שלנו ולהשגת המטרות שלנו... אם נצטרך לחכות כמה חודשים לבן אדם הנכון אז נחכה 
 
 
 

יש שחקנים שטוענים שאחרי ההפסד להפועל ירושלים, העונה נגמרה
“אני יכול לומר לשחקנים האלה שכל עוד הם מקבלים משכורת ממכבי תל-אביב הם מחוייבים להשיג את המטרות שאנחנו קובעים ויותר מזה, הם מחוייבים להציג יכולת מקסימלית כדי להשיג את התוצאות שאנחנו רוצים להשיג. אני לא חושב שעכשיו צריך להסביר להם את זה, ברור לכולם מה צריך להיעשות ומה מצפים מהם. אני לא חושב שיש שחקנים שחושבים שהליגה נגמרה. יש לנו סגל רחב ואנחנו נשחק עם כאלו שמבינים מה המצב של הקבוצה כרגע".

לפני חודשיים דיברת על החתמת מנהל ספורטיבי, איפה זה עומד כרגע?
“אני מרגיש שאנחנו קרובים לסיכום עם אחד מהמועמדים וזה ייעשה בקרוב. ברור שאנחנו מעדיפים שזה יהיה מישהו שייקח את המושכות באופן מיידי. אנחנו רוצים להכניס רק את המועמד המתאים לחזון שלנו ולהשגת המטרות שלנו. אנחנו גם צריכים לבחור בין מועמדים פנויים בשוק לכאלו שלא פנויים. אם נצטרך לחכות כמה חודשים לבן אדם הנכון אז נחכה, כי התהליך הוא לטווח ארוך".

ישראלביץ´ ויצחקי (גיא בן זיו)
ישראלביץ´ ויצחקי אחרי ההפסד להפועל ירושלים. העונה לא נגמרה (גיא בן זיו)
 

האם מיץ' קיבל החלטה לפיה לא רק המנהל הספורטיבי יהיה זר אלא גם המאמן?
“זו אפשרות שאנחנו חושבים עליה. לגבי המאמן עוד לא החלטנו אם הוא יהיה זר או לא. זה עדיין פתוח. אנחנו משוחחים בחשאיות עם מישהו, אנחנו מעדיפים שזה יישאר כך ומכבדים גם את הצד השני. לא יהיה מישהו יותר שמח ממני להגיע לשלב שאני יכול להודיע מי נבחר ומי חתם".

צפויים להיות הרבה שינויים בסגל הניהולי. אתה יכול לספר לנו על זה?
“אנחנו רוצים לעשות סדר בארגון, לאייש את העמדות בכל תפקיד שנראה לנו נכון כדי שהארגון יתנהל כמו שצריך. אם מדובר בכל מה שקשור לכלכלת הארגון, לשיווק, לחנות, ולשירות לאוהדים שלנו. זה חלק מהתהליך. עדיין לא איישנו את תפקיד המנכ"ל, אני עדיין מחזיק גם בתפקיד הזה, אבל הגיע הזמן שיהיה לנו גם מנכ"ל. אני מקווה שזה יקרה כבר בקיץ הקרוב. המנכ"ל יתעסק יותר בצד העסקי של המועדון ואני אתעסק יותר בכל מה שקשור לקבוצה עצמה. זה תהליך שהחל מזמן ואנחנו מקווים שזה ימשיך להתקדם".

טון קאנן. פעם אחרונה שמאמן זר הגיע למכבי זו לא היתה הצלחה גדולה (יוסי ציפקיס)
טון קאנן. פעם אחרונה שמאמן זר הגיע למכבי ת"א זו לא היתה הצלחה (יוסי ציפקיס)
 

היו לא מעט מאמנים ומנהלים ספורטיבים זרים בישראל, זה לא תמיד הצליח והם היו נתונים תחת לא מעט ביקורת. האם לא יהיה מאוחר להמתין לקיץ? האם גם לכם תהיה סבלנות, אחרי שתמנו אותם, לתת להם את הזמן כדי לעבוד?
“אתה יודע, הכדורגל הוא משחק שמשוחק בכל העולם. יש מאמנים זרים בכל מיני מקומות. אולי זה יפתיע אותך, אבל ישראל היא לא פלנטה אחרת. מי שאנחנו רוצים להביא לא יילך לאיבוד בגלל קהל שלוחץ עליו או בגלל התקשורת. ברור שתהיה ביקורת ונצטרך לחיות איתה. אנחנו מדברים על מישהו שייקח את המושכות ויעבוד על הצד המקצועי של הקבוצה ולא פחות חשוב, במחלקת הנוער. יש לי ביטחון בזה שאנחנו לא סתם מביאים מישהו ממדינה זרה ונזרוק אותו למים הקרים ונחכה לראות מה הוא יעשה. אנחנו יודעים שזה תהליך שייקח זמן ואנחנו נדאג לבחון את ההתקדמות של הקבוצה בקצב שאנחנו מצפים".

אתה חושב שעשית טעות עם פיטוריו של מוטי איווניר?
“כל פיטורים מביאים אחריהם את השאלה האם זה היה נחוץ ונכון לעשות. לצערי אנחנו צריכים לקבל את ההחלטות באותו זמן. לפעמים אנחנו מבינים את הסיטואציה ממה שקורה בפנים יותר טוב ממי שמסתכל מבחוץ. לא חשוב כרגע אם אני חושב שזה היה נכון, מה שחשוב זה ללכת עם ההחלטה ולהיות שלם איתה. אנחנו הרגשנו שבאותה סיטואציה היינו צריכים לעשות את זה. המאמנים מבינים טוב מאוד את הסיכון כשהם לוקחים את התפקיד".

אנגלידיס עם איווניר (משה חרמון)
אנגלידיס עם איווניר. "יכול לומר עליו רק דברים טובים" (משה חרמון)
 

עכשיו מוטי מועמד לאמן את בית"ר ירושלים. אם היית יכול להמליץ עליו, מה היית אומר?
“אני חושב שהוא יביא איתו הרבה מקצוענות והרבה רצון להצליח. אני יכול לומר עליו רק דברים טובים".

מה קורה עם האריס מדוניאנין. האם קיבלתם הצעות עבורו בחלון העברות האחרון?
“היו לנו שיחות עם מספר מועדונים. היו לנו גם ציפיות מהמו"מ. זה שלא נסגרה שום עסקה בינואר לא אומר שזה לא יכול לקרות בהמשך. יש לנו בעיה איתו ואנחנו מודעים לה. שוחחתי איתו לפני מספר ימים, הוא יודע שהוא חלק מהקבוצה לפחות עד סוף העונה, הוא יודע שהוא עשה טעויות. אני חושב שהוא עדיין יכול לחזור לשחק עם הקבוצה, אבל הוא יצטרך להראות שהוא רוצה ולעבוד קשה. הוא גם יצטרך להחזיר את אמון הקהל שכועס עליו ולעבוד קשה על זה".

האריס מדוניאנין מגיב לקריאות הקהל (יניב גונן)
מדוניאנין מגיב לקריאות הקהל. יצטרך לעבוד קשה כדי להשיב את אמונם (יניב גונן)
 

בוא נדבר קצת על התקציב של הקבוצה בעונה הבאה. יהיה נכון לומר שאת התקציב העיקרי תשקיעו במנהל הספורטיבי ובמאמן שיגיע?
“יש לנו לשמחתי בעלים שמחוייב לתוכנית שהוא החליט ללכת איתה. יש לנו מחוייבות לאזן את תקציב הקבוצה. אני בטוח שמיץ' ידאג שיעמוד תקציב, ולא חשוב כמה יהיה התקציב, שיחזיק קבוצה שתוכל להילחם על כל תואר כל שנה. אחרי שנמנה מנהל ספורטיבי ומאמן נראה מה צריך לעשות כדי לחזק את הקבוצה. זה הליך שהחל כבר מזמן. שמעתי שיש מי שחושב שהתקציב יירד, אני לא חושב שזה נכון".

החלטתם לפצות את האוהדים אחרי ההפסד להפועל ירושלים וההדחה מהגביע. איך תעשו את זה?
“כל מי שמחזיק מנוי לעונה הזו יקבל את הכסף שלו חזרה ביחס לשווי הכרטיס, כך שמבחינתו הכניסה למשחק מול בני יהודה תהיה חינם. זה הדבר הקטן ביותר שיכולנו לעשות עבור האוהדים, מתוך כוונה להבהיר שאנחנו מבינים את האכזבה ושמה שקרה העונה עם הקבוצה לא מקובל. זה יעלה הרבה כסף למועדון אבל לא בזה זה נגמר. המחוייבות העיקרית שלנו היא להציג כדורגל טוב יותר עבור הקהל שלנו. אחד הנושאים העיקריים בשיחה שהיתה לי עם מיץ' היא להראות לאוהדים שלנו שאנחנו מזדהים עם הכאב שלהם".

אוהדי מכבי ת&qout;א בטדי. &qout;מזדהים עם הכאב שלהם&qout; (גיא בן זיו)
אוהדי מכבי ת"א בטדי. "מזדהים עם הכאב שלהם" (גיא בן זיו)
 

יש אוהדים שטוענים שיש קצר בינם לבינך. יש כאלה שמצביעים עליך כאשם במצב של הקבוצה
“יש להם כל מיני דרכים לדבר איתי, אם זה המספר במשרד שלי או בקרית שלום. הם יכולים לדבר לא רק איתי, אלא עם אנשים נוספים. אני מבין שיש אוהדים שרוצים להרגיש שהם משפיעים בקבוצה וגם אני כאוהד באנגליה הייתי רוצה להרגיש שיש לי יכולת להשפיע. זכותם להביע את כעסם ומחאתם. אני לא מאשים את מי שחושב שאני אשם. מיץ' עושה הכל בשבילם ואני מייצג אותו. יש דברים שלא ידועים לכולם ואני מקווה שבקרוב נוכל לחשוף אותם, הן בצד הניהולי והן בצד המקצועי. אני ומיץ' לא חושבים שאנחנו מושלמים וזה עצוב שיש אוהדים שמרגישים שהקבוצה מנותקת מהם. ננסה לפתור גם את הבעיה הזו".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */