יום חמישי, 19.09.2024 שעה 12:45

נבחרת הסייף ביטלה נסיעתה לגביע העולם בקטאר

המדינה המוסלמית לא נענתה לדרישות הביטחון והנבחרת נאלצה לפרוש, אחרי שכבר נרשמה לטורניר. יו"ר האיגוד, חטואל: "יפגע בסיכוי לקריטריון אולימפי"

|
הסייפים הישראלים. לא יוכלו לנסוע לקטאר
הסייפים הישראלים. לא יוכלו לנסוע לקטאר

אחרי שנרשמה והבטיחה את השתתפותה בתחרות גביע העולם בקטאר, תיאלץ נבחרת הסייף של ישראל לוותר על הנסיעה.

הסיבה לביטול היא הודעה שהתקבלה באיגוד הסייף מצד הקטארים על כך שהם אינם מקבלים את סידורי הביטחון שדרשו שירותי הביטחון הישראליים. הקטארים התעקשו כי ישראל תסתמך על שירותי הביטחון שלהם בלבד.

באיגוד הישראלי ניסו לשנות את רוע הגזירה, לאחר שכבר התקבל אישור על רישום ישראל כמשתתפת. אולם הקטארים התעלמו ומתעלמים מכל ההודעות ששלח לאחרונה מנכ"ל האיגוד, אבי גרין. גם התערבות של יו"ר האיגוד, לידיה חטואל, וד"ר ולדימיר שקלאר, לו יש קשרים רבים באיגודים בחו"ל, לא הצליחו לפתור את הבעיה.

באיגוד הסייף לא מתכוונים להתעלם מדרישות הביטחון של השב"כ האחראי על אבטחת נבחרות ישראליות בחו"ל ולכן נאלצו לוותר על הנסיעה.

יו"ר האיגוד, לידיה חטואל, מסרה בתגובה: "חבל מאוד שזו ההחלטה. הדבר עלול לפגוע בהכנות ובסיכויים לקביעת קריטריון אולימפי של חלק מהמשתתפים, מאחר והתחרות היא תחרות בינלאומית מהחזקות שמתקיימות בשלב הזה של העונה ועוד בשנה אולימפית, כי יש סייפים בינלאומיים רבים מהדרגות הבכירות שמגיעים וניתן לצבור ניקוד חשוב".

פגיעה בסיכוי לזכות בנקודות חשובות במאבק על מקום באולימפיאדי (GettyImages)
פגיעה בסיכוי לזכות בנקודות במאבק על מקום באולימפיאדיה (GettyImages)
 

"אני מודעת לצורך הביטחוני הגובר בימים אלה. לדעתי איגוד הסייף הבינלאומי ואיגוד הסייף של קטאר, לא עשו די כדי להבטיח את השתתפותנו וחבל שכך", סיכמה בצער חטואל.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */