יום חמישי, 19.09.2024 שעה 12:46

היום: תחרות הג'ודו החשובה ביותר עד לונדון 2012

גראנד סלאם פאריס יעניק לג'רבי את אחת ההזדמנויות האחרונות לסגור פער מאליס שמנגד תרצה לסגור עניין. זאבי עשוי לפגוש את המצרי שסירב ללחוץ את ידו

|
ג´רבי ושלזינגר. תחרות גורלית לשתיהן (יניב גונן)
ג´רבי ושלזינגר. תחרות גורלית לשתיהן (יניב גונן)

שלוש תחרויות גדולות נותרו עד ל-1.5.2012 אז ייקבעו הג'ודוקא אשר יתחרו באולימפיאדת לונדון 2012. החשובה ביותר מביניהן, גראנד סלאם פאריס תיפתח היום (שבת) בהשתתפות שישה ג'ודוקא ישראלים.

במוקד העניינים, תעמוד ההתמודדות במשקל עד 63 ק"ג בין ירדן ג'רבי ואליס שלזינגר. השתיים נאבקות על כרטיס בודד ללונדון כשכרגע אליס מוליכה על ג'רבי ב-150 נקודות על פי הדירוג הקובע שיתפרסם במאי.

ג'רבי יודעת כי התחרות בפאריס היא ההזדמנות הטובה ביותר שלה לצמק את הפער או אפילו להפוך את היוצרות שכן מדליית זהב תעניק למנצחת 300 נקודות. אליס מנגד יודעת כי הצלחה שלה יכולה לסגור את הסיפור ולהעניק לה את הכרטיס הנחשק לאולימפיאדה.

ג'רבי (12 בעולם) עלתה אוטומטית לסיבוב השני ותפתח את יום הקרבות שלה בהתמודדות מול המנצחת בין מאהל די-סינטיו הצרפתייה הצעירה לבין גרימה צ'אודארי ההודית. אם ג'רבי תעלה לשמינית הגמר היא צפויה לפגוש את מרתה לבזינה הרוסייה, 23 בעולם. השתיים נפגשו פעם אחת עד כה בקרב שהסתיים בניצחון של ג'רבי.

ירדן ג´רבי. משוכה קשה ברבע הגמר (שי לוי)
ירדן ג´רבי. משוכה גבוהה ברבע הגמר (שי לוי)
 
המשוכה הגבוהה ביותר ככל הנראה תהיה ברבע הגמר, שם צפויה ג'רבי לפגוש את מיקי טאנאקה היפנית, סגנית אלופת העולם ב-2010. השתיים נפגשו בשנה שעברה גם כן בגראנד סלאם פאריס וטאנאקה סיימה כמנצחת.

שלזינגר (7 בעולם) עלתה אף היא סיבוב אחד אוטומטית ותפתח מול קרולין פשו הצרפתייה. היריבה הבאה של אליס תהיה ככל הנראה יאהירה אגירה הספרדייה (28 בעולם). השתיים נפגשו פעמיים עד כה כשאליס ניצחה בשתי ההזדמנויות. ברבע הגמר תפגוש שלזינגר את אבה קאנה היפנית (19 בעולם) כשהמאזן ביניהן עומד על 1:1 או את רמילה יוסובובה האזרית (14 בעולם) אשר ניצחה אותה לאחרונה בטורניר המאסטרס אך הפסידה לה בכל שלושת הקרבות שקדמו לכך.

רוני שוורץ (עד 48 ק"ג) תחמיץ את התחרות בגלל פציעה ותפספס הזדמנות לצבור נקודות חשובות לקראת האולימפיאדה. שוורץ תנסה להחלים עד לגראנד פרי דיסלדורף שייערך ב-18 בחודש.

רוני שוורץ. תחמיץ את התחרות בגלל פציעה (משה חרמון)
רוני שוורץ. תחמיץ את התחרות בגלל פציעה (משה חרמון)
 
גולן פולק (עד 66 ק"ג) שזכה בשבוע שעבר במדליית ארד בגביע העולם בטביליסי ונמצא בתמונת הקריטריון האולימפי יפתח מול איגור סורוצ'ה המולדובי. אם יגבור עליו הוא יפגוש לקרב פיקנטי את סוגוי אוריארטה הספרדי (11 בעולם), סגן אלוף עולם לשעבר אותו הפתיע באליפות העולם האחרונה.

אריק זאבי יחל להתחרות ביום ראשון במשקל עד 100 ק"ג. זאבי יחל את הקרבות מול מרטין פאצק השבדי ואם יעבור אותו הוא צפוי לפגוש את סיריל מארה הצרפתי עליו גבר בגמר גראנד סלאם מוסקבה האחרון. אם יעפיל לרבע הגמר עשוי זאבי לפגוש לקרב מסקרן את רמדאן דרוויש המצרי אשר סירב ללחוץ את ידו בהתמודדות הקודמת ביניהם. אורי ששון יתחרה באותו המשקל ויפתח מול אוריידי דספנייה הקובני (20 בעולם).

אריק זאבי. הפעם המצרי יתנהג בספורטיביות? (משה חרמון)
אריק זאבי. הפעם המצרי יתנהג בספורטיביות? (משה חרמון)
 
אסף זוהר (מעל 100 ק"ג) יפתח מול יריב מונגולי ואם יעבור אותו הוא צפוי לקרב קשה מול רפאל סילבה הברזילאי (5 בעולם), שזכה לאחרונה בטורניר המאסטרס היוקרתי.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */