יום חמישי, 19.09.2024 שעה 12:51

ישראל הפסידה לבריטניה ולא עלתה לשלב הבא

פדרציה: גלושקו הפסידה לקאוטאבונג, פורטוגל ניצחה את הולנד ופאר הפסידה לבאלטשה במשחק שאיבד מערכו במערכה השניה. בריטניה סיימה ראשונה

|
שחר פאר. טורניר לא טוב לנבחרת ישראל (רויטרס)
שחר פאר. טורניר לא טוב לנבחרת ישראל (רויטרס)

אחרי ההפסד המרגיז 2:1 מול פורטוגל, ניצחונה של האחרונה מול הולנד היום (שישי) וההפסד של יוליה גלושקו לאן קאוטאבונג במשחק הראשון מול בריטניה, איבדה נבחרת ישראל סיכוי לעלות לשלב הבא בפדרציה ולהעפיל לחצי גמר הבית האירופי-אפריקני.

לפני שפורטוגל ניצחה, עלתה שחר פאר למשחק מול אלנה באלטשה בידיעה כי ניצחון בו ישאיר לנבחרת סיכוי. המערכה הראשונה עוד נראתה כמו משחק לחימה שמכריע משהו. המחבט מס' 1 של ישראל היתה חייבת להתעלות על עצמה, מה שלא קרה באילת על מנת לנצח במשחק הזה את המדורגת 57 בעולם. פאר, המדורגת במקום ה- 37 בעולם, פגשת את הבריטית הבכירה.

אך במערכה השניה, ברגע שנודע כי אין לו משמעות יותר, המשחק הפך לפרוטוקול בלבד ושחר, שרצתה להציל משהו מהכבוד האבוד של הנבחרת הפסידה 6:4 ו-6:3. במהלך המשחק נפצעה שחר פאר בקרסול וירדה לקבל טיפול אך חזרה ונלחמה במטרה לסיים את המשחק בכבוד.

עוד קודם לכן, במשחק הראשון בין שתי הנבחרות, הובסה המחבט מספר 2 של ישראל, יוליה גלושקו המדורגת 211 בעולם על ידי מקבילתה הבריטית, אן קאוטאבונג, המדורגת במקום ה-88, 6:1 ו-6:2.

גלושקו, שעשתה אתמול את העבודה מול מריה ז'אאו קולר מפורטוגל, לא יכלה לבריטית הנהדרת ונראתה עצבנית לאורך כל ההתמודדות. יותר מדי טעויות כפולות ומשחק ללא ריכוז איפשרו לקאוטאבונג לנצח בקלות ולהעלות את הבריטיות ל-0:1.

במשחק הזוגות השלימו בקלות לאורה רובסון והתר ווטסון 0:3 לזכות בריטניה מול יוליה גלושקו וקרן שלמה. הבריטיות הצעירות ניצחו 2:6 ו-1:6, כשגלושקו ושלמה פרט לכמה נקודות טובות, לא התקרבו ברמתן לבריטיות שהמשחק היווה עבורן הכנה טובה למשחק מול האוסטריות מחר.

שחר פאר (רויטרס)
שחר פאר. לא הצליחה להמתיק את הגלולה (רויטרס)
 

נבחרת ישראל סיימה במקום השלישי בבית, הולנד רביעית ולכן כנראה שמחר בכלל לא תשחקנה הבנות במשחקי הדירוג. מחר בחצי הגמר: בריטניה - אוסטריה, פולין-שבדיה.

פאר נפצעה והפסידה 6:3 ו-6:3 לבאלטשה
שחר פאר הגישה ראשונה במשחק הזה ועלתה ל-0:1. הבריטית נכנסה גם היא למשחק והשיגה ניצחון במשחקון ההגשה שלה. שתי השחקניות בקרב עיקש בפתיחה ושומרות על ההגשות שלהן. במשחקון החמישי הצליחה באלטשה לשבור לראשונה במשחק ועשתה זאת בסטייל עם מכה נדירה בנקודה האחרונה. האם שחר תצליח להגיב בשבירה משלה?

שחר פאר (GettyImages)
שחר פאר עצבנית (GettyImages)
 

הבריטית בטירוף ואחרי ששמרה על ההגשות שלה המשיכה לשבירה נוספת, עלתה ל-2:5 בדרך לניצחון במערכה הראשונה. באלטשה מציגה טניס נהדר במערכה הזאת ובעוד מכה גדולה עלתה ל-15:30 במשחקון שיכול להעניק לה ניצחון במערכה הזאת. למרות הכל, שחר הראתה אופי כמו שהיא יודעת ושברה חזרה במשחקון הזה וצימקה ל-5:3. פאר בטירוף: אחרי ששברה, הציגה שחקר משחקון נפלא וניצחה על האפס בדרך ל-5:4. המשחקון הבא היה תצוגה נהדרת של טניס. פאר הצילה שלוש נקודות משחק בלחימה יוצאת מהכלל אך לבסוף נכנעה ובאלטשה ניצחה 4:6 ועלתה ל-0:1 במערכות.

מערכה שניה
האם שחר פאר תצליח להתאושש ולהחזיר את הנבחרת לתמונת העליה?

שחר פאר (משה חרמון)
שחר פאר (משה חרמון)
 

פאר הגישה ראשונה אך נקלעה לפיגור 40:0. שחר הוציאה שוב את האופי הענק שלה וחזרה עם הגב לקיר כדי לנצח ולשמור על משחקון ההגשה הראשון שלה במערכה הזאת. המשחקון הבא כבר היה מלא ביטחון מבחינתה של שחר ששברה ועלתה ל-0:2. פאר שמרה על ההגשות שלה ועלתה ל-0:3. באלטשה חזרה למשחק, שמרה על משחקון ההגשה הבא שלה ושברה את פאר בדרך ל-3:2. שחר סוחבת פציעה בקרסול ובמשחקון האחרון פשוט לא הצליחה לתפקד וירדה לקבל טיפול. באלטשה ניצלה את המצב הגופני הירוד של שחר ועלתה ל-3:4. עד לסיום עוד המשיכה שחר להילחם ולנסות ולהראות שספורט הוא ספורט וצריך לכבד אותו גם אם הסיכוי אבד. הבריטית המשיכה בשלה ובדרך ל-3:6, 0:2 במערכות וניצחון לבריטניה שעלתה מהמקום הראשון.

גלושקו הובסה 6:2 ו-6:1 מול קאוטאבונג
הטניסאית הצעירה של ישראל לא הצליחה להתמודד עם האיכות של זו הבריטית וכבר מהפתיחה היה ניתן להבחין כי לא מדובר באותה רמת טניס. גלושקו היתה עצבנית לאורך רוב שלבי המשחק ובעיקר מתוסכלת ולא הצליחה להציג טניס ראוי. בסיום הביסה ללא מאמץ מיוחד הבריטית את המחבט מס' 2 של ישראל והעלתה את נברחתה ל-0:1.

יוליה גלושקו (איגוד הטניס) (ONE)
יוליה גלושקו. לא היתה במשחק כבר מהפתיחה (איגוד הטניס)
 

מערכה ראשונה - 2:6 לקאוטאבונג
יוליה גלושקו הגישה ראשונה במשחק. השחקנית הצעירה נקלעה לפיגור 40:0 מהיר מאוד אך חזרה ל-40:30. למרות זאת גלושקו לא הצליחה להציל את המשחקון הזה והנבחרת התחילה את המפגש הזה לא טוב כשיוליה נשברה במשחקון הראשון. גם את משחקון ההגשה הראשון שלה הצליחה קאוטאבונג לנצח ועלתה ל-0:2. גלושקו נכנסה למשחק וניצחה את המשחקון הבא כשבמהלכו הראתה אופי ואף השיגה נקודה מוזרה כשהצילה כדור שאפילו הבריטית לא האמינה שייכנס וזכתה בנקודה.

קאוטאבונג זכתה במשחקון הבא כשלא נראה שבינתיים ביכולתה של יוליה לשבור אותה. גלושקו עצבנית ונשברה שוב במשחקון הבא כשאת הנקודה האחרונה היא הפסידה בטעות כפולה, 1:4 לקאוטאבונג. הבריטית המשיכה בשלה בדרך לניצחון קל במערכה הראשונה ועלתה ל-1:5. גלושקו הצליחה עוד לנצח את משחקון ההגשה הבא אך במשחקון הבא, למרות שפעמיים הגיעה למצב של נקודת שבירה, הפסידה את המשחקון ואת המערכה, 6:2.

מערכה שניה - 1:6 לקאוטאבונג
האם יוליה תצליח להפתיע? המחבט מספר 2 של ישראל הגישה ראשונה במערכה הזאת אך נשברה שוב במשחקון ההגשה הראשון שלה. גלושקו עצבנית, לא במשחק והבריטית בלי להתאמץ יותר מדי עלתה ל-0:2. גם המשחקון הבא, אותו הגישה גלושקו, המשיך את המגמה של המשחק כולו ונראה שהבריטית בדרך לאחד הניצחונות הקלים שלה.

יוליה גלושקו (משה חרמון)
גלושקו. נשברה כבר פעמיים (משה חרמון)
 

כשגלושקו רגועה היא מראה ניצוצות. אחרי שהעיפה כדורים ליציע, הוציאה עצבים על המחבט שלה והתווכחה עם השופט, סיםקה יוליה משחקון אחד רגוע ולמרות טעות כפולה במהלכו, הצליחה לנצח ולצמק ל-4:1. ההמשך היה כבר גדול על גלושקו שבסיום הובסה במערכה הזו 6:1, בריטניה עלתה ל-0:1.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */