יום רביעי, 18.09.2024 שעה 06:37

אנג'לו דאנדי הלך לעולמו בגיל 90 לאחר התקף לב

המאמן האגדי שאימן בין השאר את מוחמד עלי, הותיר את עולם האיגרוף בהלם. בנו ג'ים: "לשמחתנו ברגעים האחרונים כל המשפחה היתה לצידו. אבד אדם נפלא"

|
אנג´לו דאנדי.
אנג´לו דאנדי. "אבד אדם נפלא" (GettyImages)

עולם האגרוף מרכין ראש לזכרו של מאמנו האגדי של מוחמד עלי אנג'לו דאנדי שהלך לעולמו הלילה (בין רביעי לחמישי) בגיל 90 לאחר התקף לב. 

דאנדי נחשב לאגדת אגרוף בינלאומית בזכות הישגיו יחד עם מוחמד עלי. עוד בטרם פרץ עלי לתודאה הוא לקח אותו תחת חסותו בדרך לזכייה בתואר אלוף העולם במשקל כבד שלוש פעמים. לדעת רבים מוחמד עלי הינו המתאגרף הטוב ביותר בהיסטוריה, הרבה בזכות מאמנו שגילה אותו בגיל 17 בלבד בעיר הולדתו, לואיסוויל, קאנטקי.

"החוויה הקשה עברה בצורה סבירה" סיפר בנו, ג'ים. "הוא עוד תכנן לנסוע ללאס וגאס בכדי לצפות באיגרוף בעוד כשבועיים. לשמחתנו ברגעים האחרונים כל המשפחה הייתה לצידו. אבד אדם נפלא".

מיד עם היוודא מותו הזכירה התקשורת הבריטית את הקרב של עלי בן ה-21 ביוני 1963 בוומבלי, אנגליה, מול הכוכב המקומי, הנרי קופר. בקרב הראשון שלו מחוץ לאדמת ארה"ב התקשה עלי תחת השם קסיוס קליי ועל אף נוק דאון בסוף הסיבוב הרביעי מאמנו, דאנדי, כינס אותו בדרך לנוק אאוט טכני לזכותו כבר בסיבוב החמישי.

אנג´לו דאנדי (רויטרס)
אנג´לו דאנדי מימין יחד עם חניכו בעבר, מוחמד עלי (רויטרס)
 

דאנדי נודע במשך השנים בשיטותיו יוצאות הדופן בעבר לעורר את חניכו עלי. בין היתר הוא נהג להורות לעלי להסניף מלח בכדי לעורר את חושיו וחתכים קטנים שהיה יוצר על כפפותיו בכדי להגביר את עוצמת האגרופים.

מתאגרפים מפורסמים נוספים שהצליחו תחת אנג'לו דאני הינם אלופי העבר "ביג" ג'ורג' פורמן וג'ימי אליס במשקל כבד, ווילי פסטארנו בקל-כבד, חוסה נאפולס במעורב ושוגר ריי לאונרד במשקל סופר בינוני. דאנדי הוא ממעטי המאמנים בהיסטוריית האגרוף שתחתיהם כל מתאגרף שאימן זכה בתואר עולמי. הוא השאיר אחריו בן, בת, שישה נכדים ונין אחד.

אסור לפספס
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
נגןמרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
מרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
/* LAST / NEXT ROUNDs */