יום שישי, 13.09.2024 שעה 17:11

מטלון: לא מאחל לאף אחד לעבור את הפציעה שלי

המקשר של אס"א מספר על הפציעה הקשה שעבר: "מקווה לחזור במרץ ולעזור לקבוצה לזכות באליפות". שיטת מוקדמות היורו שונתה ותעזור לישראל

|
תום מטלון. עדיין לא החלים לגמרי (מור שאולי)
תום מטלון. עדיין לא החלים לגמרי (מור שאולי)

עונה מטורפת לחלוטין עוברת על ליגת ווינר בכדוריד. בשונה מעונות קודמות באף משחק נתון אין לדעת מי תנצח את מי. בשבוע שעבר התרחש אירוע כמותו לא זוכרים זקני הענף. המוליכה, הפועל ראשון לציון, חילצה בקושי רב תוצאת תיקו מול סוגרת הטבלה דאז, א.כ נס ציונה, אשר החליפה מאמן טרם המשחק.

גם לגבי ארבע הגדולות, מחזור אחד לפני תום הסיבוב הראשון אין דרך להעריך מה צופן העתיד בעונה מטורפת זו. הפועל ראשל"צ מוליכה את הטבלה עם 17 נקודות בזמן שהיריבה העירונית, מכבי, שהביסה אותה בביתה 22:32 במקום הרביעי במרחק של שתי נקודות בלבד. בתווך, שתי התל אביביות ניצבות כל אחת עם 16 נקודות לאחר שמכבי ניצחה את אס"א במשחק השלמה צמוד מאמצע השבוע.

אם שיטת הליגה לא הייתה משתנית השנה ולא הופכת לפלייאוף מקומות 1-8 בתום שני סיבובים היה ניתן לפנטז אף על אחת מארבע הגדולות שכלל לא תכנסנה לפלייאוף. כזכור, בגביע המדינה צפויות הגדולות להיפגש ביניהן כבר בשלב רבע הגמר ואף לסלול את דרכה של קבוצה קטנה לגמר גביע המדינה בעקבות כך.

הסיפור המרכזי שהגיע מהמגרשים באמצע השבוע הייתה חזרתו של מקשר נבחרת ישראל, תום מטלון, לסגל אס"א תל אביב לראשונה מאז חצי גמר הפלייאוף אשתקד מול הפועל ראשון לציון. המקשר שהיה חסר לנבחרת במוקדמות אליפות העולם, ספרד 2013, בגלל קרע ברצועה הצולבת הקדמית ברגל שמאל ישב על הספסל אולם מדובר על איתות גדול ליתר הגדולות לגבי חזרתו המלאה למגרשים הצפויה בחודש מרץ.

תום מטלון (מור שאולי)
תום מטלון. "מחכה בקוצר רוח כבר לחזור לשחק" (מור שאולי)
 
"הרופא אומר שצריך לחכות עוד קצת כדי שאסיים סופית את ההחלמה", סיפר מטלון ל-ONE. "אני מקווה לחזור לשחק בתחילת מרץ אם הרגל תהיה במצב קליני מספק בכדי שאוכל לחזור. אני מחכה בקוצר רוח ליום שאוכל לחזור לשחק בצורה מלאה אבל זמן ההחלמה הינו ארוך. כולי תקווה שאחזור למה שהייתי לפני הפציעה ואם אוכל לעזור לקבוצה לזכות באליפות לא יהיה מאושר ממני. אני לא מאחל לאף אחד להיות פצוע במשך כחצי שנה ולראות מהצד את הקבוצה משחקת כלכך הרבה משחקים ללא יכולת לעזור מעבר לעידוד".

לגבי ההפסד המאכזב בדרבי התל אביבי הוסיף: "אני לא חושב שהראינו עליונות על מכבי תל אביב. לקראת סוף המשחק יכלנו לשמור על הניצחון. הובלנו במאני טיים ולא מימשנו את היתרון עם שער נוסף ומכבי השוותה ולאחר מכן איבדנו כדור בדרך להפסד. אני חושב שאנחנו הפסדנו את המשחק על אף שלאף אחת מהקבוצות לא הגיע לנצח. ויורל מאזילו הוא באמת אחד המרכזים הטובים בליגה שלנו. הסגל שלנו אם זה זרים, ישראלים וצעירים הוא איכותי. הבעיה היא לא עומק אלא חיבור משום שלהכניס שלושה זרים חדשים לעמדות מפתח לוקח זמן. יש מגמה חיובית לקבוצה שגם אם היא לא חדה, רואים שיפור. אני מקווה ומאמין שלקראת רגעי ההכרעה ניראה הרבה יותר טוב".

שינוי משמעותי בטורנירי המוקדמות הקרובים
נבחרת ישראל זכתה לבשורות טובות בכנס הוועד הפועל של התאחדות הכדוריד האירופית, ה-EHF. כבר במוקדמות היורו הבא, ב-2014 בדנמרק, תשונה השיטה והאלופה המכהנת לא תזכה בכרטיס אוטומטי לטורניר. בפועל, האלופה האירופית בכל זאת תזכה בכרטיס אוטומטי מעצם היותה מארחת הטורניר.

נבחרת ישראל בכדוריד. הדרך לטורנירים הגדולים תהיה נוחה יותר (שי לוי)
נבחרת ישראל בכדוריד. הדרך לטורנירים הגדולים תהיה נוחה יותר (שי לוי)
 
בשונה מטורניר המוקדמות האחרון בו השתתפה ישראל בו נבחרת אחת בלבד העפילה לפלייאוף ההעפלה לאליפות העולם 2013 אזי בקמפיין הבא יהיו שבעה בתים עם ארבע נבחרות כל אחד כאשר שתי הראשונות תעפלנה ישירות לטורניר הגמר. מעבר לכך, ה-EHF בונה תוכנית שתקל אף יותר על נבחרות מהדרג הנמוך יותר להעפיל ובתקופה הקרוב תכריז על השיטה בלי שום קשר לשינוי שלב המוקדמות.

אסור לפספס
נגןמרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
מרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
נגןתאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
תאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
נגןהסיפור מאחורי הכלב שהפך לכוכב פוצ'יוולי
הסיפור מאחורי הכלב שהפך לכוכב פוצ'יוולי
נגןראוי או בזוי? האוהד תפס ילד שברח ליציע
ראוי או בזוי? האוהד תפס ילד שברח ליציע
/* LAST / NEXT ROUNDs */