יום שישי, 13.09.2024 שעה 17:05

ישראל גברה על הולנד 1:2 ביום הראשון באילת

פדרציה: ההתחלה היתה רחוקה מלהיות פשוטה, אך בסוף ניצחו פאר וגלושקו בזוגות ויתמודדו היום מול פורטוגל. מוקדם יותר: ניצחון לשחר, הפסד לגלושקו

|
יוליה גלושקו ושחר פאר. מרוצות ומנצחות (משה חרמון)
יוליה גלושקו ושחר פאר. מרוצות ומנצחות (משה חרמון)

נבחרת הפדרציה של ישראל גברה בהתמודדות הראשונה שלה באילת 1:2 על נבחרת הולנד בתום יום ארוך ומעייף.

במשחק הראשון בהתמודדות בין שתי הנבחרות, השיגה ביביאן סחופס ניצחון מול יוליה גלושקו כשניצחה 3:6 ו-5:7.

שחר פאר לעומתה הצליחה בסופו של דבר לנצח את מיכלאה קרייצ'ק אחרי שהייתה כבר במצב לא פשוט, 7:5, 6:7 ו-1:6.

במשחק הזוגות המכריע ניצחו הבנות את המערכה הראשונה 6:7 אך התרסקו בשניה 2:6 כדי לתת הופעה מצוינת בשלישית ולנצח את ההתמודדות אחרי 3:6 ו-1:2 בסה"כ על צמד ההולנדיות הנחמד.

עוד לפני ההתמודדות החדשות הטובות עבור ישראל הגיעו בשל היעדרותה של ארנצ'ה רוס, המחבט מס' 2 של הולנד, המדורגת 93 בעולם. 

מי שתסיים ראשונה את הבית תשחק בהצלבה מול מנצחת בית 1 שם משחקות אסטוניה, אוסטריה ובולגריה כשהמנצחת תעלה לפלייאוף של הבית העולמי התחתון.

ווטסון ורובסון הבריטיות. ניצחון להן בבית הישראלי (GettyImages)
ווטסון ורובסון הבריטיות. ניצחון להן בבית הישראלי (GettyImages)
 
בינתיים ניצחה בריטניה את פורטוגל בבית הישראלי. הפורטוגליות, שנחשבות לחלשות בבית, תשחקנה מול הישראליות ביום המשחקים השני.

משחק הזוגות הקובע: ניצחון לפאר וגלושקו על סחופס וקרייצ'ק
אחרי שני משחקים קשים ניצחו צמד הישראליות, שחר פאר ויוליה גלושקו, את צמד ההולנדיות, ביביאן סחופס ומיכאלה קרייצ'ק 6:7, 6:2 ו-3:6 ובכך הכריעו את ההתמודדות בין ישראל להולנד.

המערכה הראשונה אופיינה בשבירות רבות, כמו גם המשחק כולו. פאר וגלושקו נאלצו להחזיק את העצבים מתוחים בשובר השוויון וגם לנצח אותו בסופו של דבר 6:7 (3:7). המערכה השניה הייתה נפילה גדולה מבחינת הצמד שלנו שלא הצליח להתמודד עם ההולנדיות ששמרו טוב על הרשת ועל הקו האחורי בדרך ל-2:6 חלק.

בשלישית הדברים חזרו לכיוון השמירה על המערכות אך גלושקו ופאר היו טובות יותר, חדות יותר ומעודדות מהקהל באילת כדי לסיים את זה ב-3:6 ולתת 1:2 כדי לנצח את ההתמודדות מול ההולנדיות סחופס וקרייצ'ק.

מערכה ראשונה פאר וגלושקו ניצחו בשובר שוויון 6:7 (3:7)
צמד הבנות של נבחרת ישראל, שחר פאר ויוליה גלושקו, ניסו לשבור את קרייצ'ק וסחופס, מהצד ההולנדי, כבר במשחקון הראשון אך ההולנדיות הגישו טוב יותר ועלו ל-0:1. גם ההגשות של יוליה היו טובות וזה 1:1. במשחקון השלישי הגיע השבירה הראשונה לטובת ישראל, 1:2 והגשה שלנו. המשחק המשיך כסידרו, ללא שבירות והתוצאה הייתה 3:4.

גביע הפדרציה: פאר וגלושקו (משה חרמון)
גביע הפדרציה: פאר וגלושקו (משה חרמון)
 
במשחקון השמיני החזירו ההולנדיות שבירה אחרי שכבר הובילו 0:40. גלושקו החזירה על הטעויות כששיחקה קרוב לרשת והובילה שבירה כדי לעלות ל-4:5. הגשות טובות של גלושקו הובילו את ישראל לנקודת מערכה אך בסופו של דבר הפכו האורחות את היוצרות ושברו בעצמן ל-5:5 במערכה ההפכפכה. שוב שבירה! ברגע הנכון עלו הבנות ל-5:6 והגישו לנצח את המערכה. שבירה כבר אמרנו כאן? הבנות מהולנד הצליחו להחזיר בפעם השלישית במערכה והמשחק הלך לשומר שוויון בו ניצחו פאר וגלושקו ו-3:7.

מערכה שניה: 2:6 להולנדיות שקבעו מערכה קובעת
ההולנדיות והישראליות לא שמרו על ההגשה ופתחו את המערכה במגמה הידועה בדרך ל-2:3 להולנדיות עם שבירה אחת יותר לצמד האורחות שגם העלו ל-2:4 על ההגשה שלהן ושברו ל-2:5 כדי לתת לעצמן יתרון מבטיח לזכיה במערכה וכפיית מערכה שלישית ומכרעת.

פאר וגלושקו. משחק לא פשוט (משה חרמון)
פאר וגלושקו. משחק לא פשוט (משה חרמון)
 
מערכה שלישית: ישראל מנצחת את ההתמודדות אחרי 3:6
לשם שינוי הפעם שני הצמדים הצליחו לשמור על ההגשות בדרך ל-2:2. במשחקון החמישי, אחרי שתי נקודות שבירה, הצליחו יוליה ושחר להציל ולנצח כדי לעלות ל-2:3 ואחרי כן גם לשבור ל-2:4 חשוב ומבטיח, הבטחה שנשברה במשחקון השביעי (3:4) אך נשברה שוב במשחון השמיני (3:5) והבנות הגישו להתמודדות. שש נקודות משחק והתמודדות עברו להן עד שסחופס הכתה לרשת ונתנה את האות לחגיגות - 3:6 ו-1:2 לגלושקו ופאר.

פאר השוותה ל-1:1 עם 7:5, 6:7 (5) ו-1:6 על קרייצ'ק
בתום משחק צמוד וקשה הצליחה שחר פאר להחזיר את ההתמודדות למצב מאוזן אחרי שניצחה את מיכאלה קרייצ'ק ההולנדית בת ה-23. הכתומה ניצחה את המערכה הראשונה שהתאפיינה בשבירות רבות לשני הצדדים. במערכה השניה המגמה התהפכה קליל ובסט שלם ללא שבירות הצליחה פאר לנצח בשובר שוויון.

שחר פאר ברגע של מחלוקת (משה חרמון)
שחר פאר ברגע של מחלוקת (משה חרמון)
 
בסופו של דבר פה הצליחה פאר לנצל את הפער האיכותי שלה ובמערכה השלישית ניצחה חד וחלק - 1:6.

מערכה ראשונה: 5:7 לקרייצ'ק
פאר פתחה טוב ואגרסיבי את המשחקון הראשון ושברה במהרה את קרייצ'ק, 0:1. גם את המשחקון השני פאר הצליחה לנצח בקלות בדרך ליתרון חשוב. במשחקון השלישי ניצחה לראשונה קרייצ'ק וצימקה ל-1:2 לפני שגם האורחת השיבה בשבירה משלה - 2:2.

שחר פאר (משה חרמון)
שחר פאר. מרוצה מהשבירות (משה חרמון)
 
פאר הבינה שזה משחק של שבירות רבות ולא חששה לשחק התקפי בדרך ל-2:3. השמירה על ההגשה נראתה קשה יותר בשלב הזה אך פאר עשתה זאת בסופו של דבר - 2:4. גם קרייצ'ק וגם פאר שמרו על ההגשות בשני המשחקונים הבאים - 3:5. קרייצ'ק לקחה שני משחקונים והצילה לעצמה את המערכה אחרי ששחר הגישה למערכה (3:3 בשבירות). קרייצ'ק עלתה ל-5:6 וניצחה משחקון שלישי ברציפות בדרך לשמירה על המומנטום ושבירה חשובה שהעלתה אותה ל-0:1 במערכות.

מערכה שניה: 6:7 בשובר שוויון לשחר שהצילה את ההתמודדות
פאר, שהייתה מאוכזבת מההתרסקות במערכה הראשונה, הצליחה לעלות ל-0:40 אך שוב ההולנדית התעשתה, ניצחה 6 נקודות ושמרה על ההגשה. פאר ניגשה לדברים הפשוטים, שיחקה קצת מקו האחורי ולא לקחה סיכונים בדרך ל-1:1 במשחקונים. הכחולה התקשתה מול הכתומה אבל שתי הבנות שמרו על ההגשות (2:2).

שחר פאר. המשחק הסתבך בשלב הזה (משה חרמון)
שחר פאר. המשחק הסתבך בשלב הזה (משה חרמון)
 
משחק הקרבה של ההולנדית כולל חבטה עם המון רגש בנקודה האחרונה במשחקון החמישי העלה את האורחת ל-2:3, גם פאר העלתה את הטניס שלה שלב והשוותה ל-3:3. המגמה המשיכה והשתיים המשיכו במאבק הקשה ללא שבירות (4:4 ו-5:5).

שחר פאר. שובר שוויון מוצלח נתן את המערכה השניה לישראל (משה חרמון)
שחר פאר. שובר שוויון מוצלח נתן את המערכה השניה לישראל (משה חרמון)
 
ההולנדית עלתה ל-5:6 ופאר הגישה כדי להגיע לשובר השוויון. אחרי הצלת נקודת משחק אחת פאר גם לקחה את המשחקון ושתי הטניסאיות הלכו להכרעה (6:6). בשובר השוויון השיגה הכחולה מיני-ברייק (3:5) אבל גם הכתומה הבינה את גודל המעמד והשוותה ל-5:5 אך בסופו של דבר הצליחה שחר לקחת את שתי הנקודות ולקחה את המערכה, 1:1.

מערכה שלישית: פאר ניצחה 1:6 והשוותה את ההתמודדות
פאר, על גל המומנטום, עשתה את הסיפור קל בפתיחת החלק השלישי ועלתה ל-0:1. מגמת ה-'לא נשברות' נסחבה גם למערכה הזו -1:1. קלייצ'ק הגיעה לנקודת שבירה פעמיים אך פאר הצילה וניצחה את המשחקון (1:2). פאר שברה ל-1:3 במשחקון הרביעי! ונתנה תקווה גדולה אחרי משחקונים רבים ללא שבירה של שתי הבנות.

שחר פאר. ליאור מור מרוצה מהחניכה שלו (משה חרמון)
שחר פאר. ליאור מור מרוצה מהחניכה שלו (משה חרמון)
 
פאר עלתה ל-1:4 והמצב נראה מצוין, בטח אחרי שבירה נוספת ועליה ל-1:5 ובטח לבטח אחרי ניצחון משחקון על ה-0. 1:6, ניצחון 1:2 וההתמודדות שווה.

במשחק הראשון: סחופס גברה 3:6 ו-5:7 על גלושקו
במשחק הראשון בהתמודדות, גברה ביביאן סחופס בשתי מערכות על יוליה גלושקו 3:6 ו-5:7. גלושקו נתנה פייט, אך בשתי המערכות פתחה רע מאוד וחפרה לעצמה בורות ממנה היא התקשתה לחזור. דווקא במערכה השנייה המחבט מספר 2 של ישראל כבר עלתה ליתרון 3:4, אך איבדה ארבעה מתוך חמשת המשחקונים לאחר מכן וסיימה משחק מאכזב מבחינתה.

יוליה גלושקו עם מבט על הכדור. משחק קשה (משה חרמון)
יוליה גלושקו עם מבט על הכדור. משחק קשה (משה חרמון)
 

מערכה ראשונה: 3:6 לסחופס
יוליה גלושקו פתחה ראשונה את ההגשות, אך הנקודה הראשונה הלכה דווקא לביביאן סחופס, כמו גם השנייה. כבר במשחקון הראשון נשברה גלושקו, פתיחה רעה של המשחק לישראלית. גם המשחקון השני והשלישי הלכו לסחופס וזה היה לא כוחות באילת כשגלושקו לא מצליחה לעשות נקודות. במשחקון הרביעי גלושקו הצליחה לעשות שתי נקודות יפות, אך גם בו היא הפסידה וזה 4:0 מהיר.

והנה הוא הגיע - במשחקון החמישי הראתה המחבט מספר 2 של ישראל את הפוטנציאל שלה, ורשמה ניצחון יפה שצימק את התוצאה ל-4:1. המשחקון השישי היה צמוד, יוליה כבר הגיעה לשיוויון, אך טעויות לא מחוייבות שלה ופספוסים מיותרים ליד הרשת נתנו לאורחת 1:5.

יוליה גלושקו (משה חרמון)
יוליה גלושקו. פתחה לא טוב את המשחק (משה חרמון)
 

עם הגב אל הקיר הישראלית הצליחה לשמור על ההגשה מול סחופס והשיגה משחקון שני - 5:2. כשהיא שוב עם הגב אל הקיר, יצאה גלושקו מחמש נקודות מערכה בדרך ל-5:3 ושבירה - קאמבק יפה לישראלית. ההתעוררות לא הספיקה, ולמרות יכולת משופרת בהרבה מזו שהייתה בתחילה, המשחקון העשירי הלך לסחופס שרשמה 3:6 ויתרון 0:1 במערכות.

מערכה שנייה: 5:7 לסחופס
גלושקו עלתה עצבנית למערכה השנייה וזה נראה במשחק שלה. שוב היא הגישה ונשברה כבר במשחקון הראשון, פתיחה רעה למערכה השנייה. בדיוק כמו במערכה הראשונה, שוב הישראלית פתחה רע וזה 0:2 מהיר לסחופס, איפה היכולת של סיום המערכה הקודמת? אמרנו וקיבלנו. את המשחקון הבא הצליחה לנצח גלושקו, ואולי הפעם ההתעוררות המוקדמת תספיק לקאמבק יפה.

אלא שנדמה שעל כל צעד קדימה היא עושה שניים אחורה, את המשחקון הבא לקחה ההולנדית ללא קושי וזה 3:1. כשההגשות אצל סחופס, גלושקו שוב חזרה עם הגב אל הקיר ועשתה 3:2. רצינו קאמבק? אולי הוא בדרך, עוד משחקון לישראלית וזה 3:3. ואז הגיע המשחקון ה-16 בהתמודדות כולה, ולראשונה במשחק גלושקו עלתה ליתרון - 3:4 לישראלית, שרק ימשיך ככה.

גלושקו (משה חרמון)
גלושקו מתמתחת. מתקשה מול סחופס (משה חרמון)
 
היכולת המצוינת המשיכה, וגם המשחקון הבא הלך לישראלית ששמרה על ההגשה שלה ועלתה ל-3:5. סחופס הגישה ושמרה על ההגשה שלה וצימקה ל-5:4. יוליה הגישה למערכה, אך ההולנדית הוכיחה שהיא לא נלחצת והשוותה כשהיא עם הגב אל הקיר. מה יהיה עם גלושקו? עוד משחקון של סחופס נתן לה יתרון 5:6 בשיוויון, זה התחיל להסתבך. גלושקו לא מצאה תשובות, ההולנדית לא התקשתה ניצחה גם את המשחקון הבא והעניקה 0:1 הלולנד אחרי 5:7 במערכה השנייה.

אסור לפספס
נגןמרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
מרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
נגןתאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
תאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
נגןהסיפור מאחורי הכלב שהפך לכוכב פוצ'יוולי
הסיפור מאחורי הכלב שהפך לכוכב פוצ'יוולי
נגןראוי או בזוי? האוהד תפס ילד שברח ליציע
ראוי או בזוי? האוהד תפס ילד שברח ליציע
/* LAST / NEXT ROUNDs */