יום ראשון, 06.10.2024 שעה 04:54
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

הפסד שני למכבי ת"א ב-78:73 לאשדוד בנוקיה

רגע לפני קאנטו בטופ 16, הציגו הצהובים משחק מבולבל בבית ונכנעו לדאנקן (30 נק') וחבריו, שהובילו ברוב שלבי המשחק. 14 לבורשטיין. צפו בתקציר

|
דאנקן, טפירו וחבריהם. משחק גדול בהיכל (משה חרמון)
דאנקן, טפירו וחבריהם. משחק גדול בהיכל (משה חרמון)

בסיבוב הקודם הביסה מכבי תל אביב את מכבי אשדוד 74:103 ועוד בחוץ. הערב (שני) זה היה סיפור אחר לגמרי. הקבוצה של דייויד בלאט הפסידה 78:73 לאותה הקבוצה בהיכל נוקיה, ועוד ללא ראמל בראדלי שעזב להפועל ירושלים.

הצהובים שהגיעו למשחק לאחר ההפסד לברצלונה ויפגשו ביום חמישי את קאנטו באיטליה בטופ 16 של היורוליג, נראו רע מול קבוצה נחותה מהם בהרבה. אמנם הם עלו עם תשעה שחקנים בסגל משום שקית' לנגפורד חולה, אך השחקנים שנרשמו נראו כבויים ולא מצאו פתרונות להתקפת אשדוד.

ברבע הראשון הם ירדו ביתרון 27:31, לאחר עשר דקות ללא הגנות בכלל, מה שהרתיח את דייויד בלאט. ברבע השני השתלטו האורחים על המשחק. ההגנות אמנם התייצבו, אבל בלאט המשיך לכעוס על שחקניו ובצדק, לאחר שירדו בפיגור 46:43 למחצית.

ג'וש דאנקן הוביל את הקלעים של האורחים עם 30 נקודות והיה שם ברגעי האמת עבור קבוצתו, שברגעי השיא הובילה ב-11 נקודות הפרש. גם מאיר טפירו סיפק משחק מצוין והיה אחד השחקנים המרכזיים שהובילו לניצחון החוץ.

צפו באשדוד מדהימה את מכבי בנוקיה

בשניות האחרונות עוד היו המארחים קרובים לחזור למשחק, אבל איירבולים אומללים של ג'ון שאייר ושל דייויד בלו הראו שזה לא היום של מכבי תל אביב. זה נגמר ב-73:78 גדול לאשדוד. 

בלאט: לא מקבלים בקלות את ההפסד

קלעו למכבי אשדוד: ג'וש דאנקן 30, מאיר טפירו 12 (11 אסיסטים), דרור חג'ג' 11, אלכס טיוס 10, ג'וש קרטר 8 (10 ריבאונדים), אנטון שוטבין 5, דניאל גור אריה 2.
קלעו למכבי תל אביב: טל בורשטיין 14, ליאור אליהו 13, יוגב אוחיון 10, גיא פניני 9, דייויד בלו, ריצ'ארד הנדריקס ודמונד מאלט 7 כ"א, סופוקליס שחורציאניטיס 4.

ג´וש דאנקן מקבל חיבוק בסיום המשחק (משה חרמון)
ג´וש דאנקן מקבל חיבוק בסיום המשחק (משה חרמון)
 

שחקני מכבי אשדוד. עשו עבודה מצוינת (משה חרמון)
שחקני מכבי אשדוד. עשו עבודה מצוינת (משה חרמון)
 

רבע ראשון - 27:31 למכבי תל אביב
מכבי תל אביב פתחה בחמישיה עם: ריצ'ארד הנדריקס, ליאור אליהו, דמונד מאלט, טל בורשטיין ויוגב אוחיון. מכבי אשדוד פתחה בחמישיה עם: אנטון שוטבין, ג'וש קרטר, מאיר טפירו, דניאל גור אריה וג'וש דאנקן. ריצ'ארד הנדריקס פתח עם שתי נקודות קלות, ומאיר טפירו חיקה אותו מיד בצד השני. הנדריקס המשיך עם סל וזריקת עונשין מוצלחתץ ליאור אליהו עם זריקתו המוזרה עלה על הלוח, וג'וש דאנקן היה אחראי מיד לשלשה בצד השני, 5:7 למכבי תל אביב.

ריצ´ארד הנדריקס מטביע. פתיחה טובה למשחק (משה חרמון)
ריצ´ארד הנדריקס מטביע. פתיחה טובה למשחק (משה חרמון)
 

גם בורשטיין נכנס למשחק עם שלשה וקבע 5:10 לביתיים. אנטון שוטבין ניסה את כוחו וקלע שלשה יפה, אך יוגב אוחיון בצד השני קבע 9:15 צהוב. דניאל גור אריה צימק בסל קליל ל-15:13. אם המשחק נרגע מעט לאחר הדקות הראשונות, המשיכו שתי הקבוצות להפגין הגנות רכות ושתי דקות לסיום הרבע הוליכו הצהובים 21:23. גיא פניני קלע זריקה לשלוש ובצד השני אלכס טיוס קלע. את הרבע סיים דמונד מאלט עם שלשה וקבע 27:31 למכבי תל אביב.

אנטון שוטבין מנסה להפריע לטל בורשטיין (משה חרמון)
אנטון שוטבין מנסה להפריע לטל בורשטיין (משה חרמון)
 

רבע שני - 43:46 למכבי אשדוד
גם הרבע השני נפתח בצורה צמודה ולאחר ארבע דקות של משחק הורה לוח התוצאות 33:37 למכבי תל אביב. בניגוד לרבע הראשון, הפעם קצב צבירת הנקודות היה נמוך יותר ושתי הקבוצות לא היו מדויקות. ג'וש דאנקן היה יכול להעלות את אשדוד ליתרון, אבל דקה וחצי למחצית, הוא החטיא זריקה מהקו והתוצאה היתה 40:40.

מאיר טפירו מול ליאור אליהו ויוגב אוחיון (משה חרמון)
מאיר טפירו מול ליאור אליהו ויוגב אוחיון (משה חרמון)
 

הצהובים רצו לעוד התקפה שלא הניבה דבר. ג'ון שאייר ספג עבירה שלישית וג'וש קרטר העלה את האורחים ליתרון מהקו, 40:42. טל בורשטיין הרגיע את האורחים עם שלשה חלקה והחזיר את היתרון למכבי. דרור חג'ג' קלע בקלי קלות והעלה את אשדוד ל-43:44. מאיר טפירו ניצל חטיפה ובמהלך מבריק שלו הוא חפר וקלע סל עם הבאזר, אשדוד ירדה למחצית ביתרון 43:46.

דמונד מאלט מנסה לשמור על דרור חג´ג´ (משה חרמון)
דמונד מאלט מנסה לשמור על דרור חג´ג´ (משה חרמון)
 

רבע שלישי - 56:64 למכבי אשדוד
ג'וש דאנקן קלע שלשה בפתיחת המחצית השניה, וטל בורשטיין עשה זאת מיד בצד השני. המשחק המשיך להיות צמוד ודייויד בלו עם זריקה קשה צימק ל-52:50. דרור חג'ג' ספג עבירה בלתי ספורטיבית, אבל דמונד מאלט ניצל רק זריקה אחת. חג'ג' קלע שלשה והרתיח את דייויד בלאט על הקווים, 51:55 לאשדוד. ג'וש דאנקן המשיך במופע של אשדוד עם עוד שלשה, העלה את מאזנו ל-24 נקודות ואת קבוצתו ל-51:58.

יוגב אוחיון מתקשה בין שחקני אשדוד (משה חרמון)
יוגב אוחיון מתקשה בין שחקני אשדוד (משה חרמון)
 

הצהובים המשיכו לחפש סלים והימרו על זריקות מהצבע, אך גם אלה לא נכנסו. דאנקן עלה ל-26 נקודות עם שתי זריקות מדויקות מהקו. למזלה של מכבי תל אביב, הצליח סופו לחפור בהצלחה וצימק ל-62:53. טל בורשטיין ניסה למזער את הנזק, אך צעד וחצי שלו נגמר בצורה מבישה. הוא הצליח לתקן עם סל ועבירה במהלך שלאחר מכן. הרבע השלישי הסתיים ב-56:64 לאשדוד, וריחות ההפתעה היו באוויר.

מאיר טפירו זורק על הראש של דמונד מאלט (משה חרמון)
מאיר טפירו זורק על הראש של דמונד מאלט (משה חרמון)
 

רבע רביעי - 73:78 למכבי אשדוד
ג'וש קרטר נכנס למשחק וקלע שלשה לזכות מכבי אשדוד, 58:67 לאורחים. הצהובים נראו כבויים ועייפים. אלכס טיוס הוסיף עוד שתיים. ליאור אליהו וגיא פניני צימקו את ההפרש וחמש דקות לסיום היה נראה שהצהובים יכפו משחק צמוד בדקות האחרונות. עם זאת הם לא היו מדויקים. הוכחה לכך היתה כאשר אליהו ביצע צעדים מיותרים.

ג´וש דאנקן מריח ניצחון, הנדריקס מודאג (משה חרמון)
ג´וש דאנקן מריח ניצחון, הנדריקס מודאג (משה חרמון)
 

ג'ון שאייר סיפק איירבול לתפארת והראה עד כמה מכבי לא בעניינים. מצד שני, גם אשדוד לא נראתה טוב ולא ניצלה את זה. ג'וש דאנקן החזיר את הצבע ללחיים של מאמנו עם סל קשה, אבל בצד השני קלע מיד דייויד בלו שלשה, הקפיץ את הקהל וקבע 73:68. גם דמונד מאלט קלע מחוץ לקשת ולוח התוצאות הראה 71:75 לאשדוד בלבד.

אלכס טיוס גונב כדור מטל בורשטיין (משה חרמון)
אלכס טיוס גונב כדור מטל בורשטיין (משה חרמון)
 

דקה וחצי לסיום, ג'וש קרטר חדר לצבע והפיל את פניני, אבל השופט סימן דווקא עבירה של שחקן מכבי תל אביב. הכדור המשיך להיות בידיים של אשדוד. דקה ועשר שניות לסיום קלע דרור חג'ג' סל קשה וחשוב מאין-כמוהו, 71:77 לאשדוד. הצהובים חטפו כדור ולא ידעו להתנהל איתו, אך למזלם טפירו ביצע עבירה 40 שניות לסיום. ליאור אליהו חפר מול דניאל גור אריה וצימק לארבע נקודות.

ג´וש דאנקן. נותר מאופק, למרות המשחק הגדול שלו (משה חרמון)
ג´וש דאנקן. נותר מאופק, למרות המשחק הגדול שלו (משה חרמון)
 

דמונד מאלט החטיא שלשה בעמדה לא נוחה בכלל, ומכבי ביצעה מיד עבירה ששלחה את טפירו לקו. הוא החטיא את שתי הזריקות. דייויד בלו עשה את הדבר הכי פחות אחראי וממרכז המגרש הימר על שלשה. זה נגמר באיירבול אומלל. מכאן היה ברור שהקבוצה של בלאט הרימה ידיים, ואשדוד חגגה עם 73:78.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */