יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:01

ראשונה עם תעודות: אזרנקה בצמרת דירוג הטניס

אלופת אוסטרליה הטרייה הדיחה את ווזניאקי ועלתה למקום הראשון בעולם, קביטובה שניה, שראפובה שלישית, פאר 37. בגברים: סטטוס קוו בצמרת

|
אזרנקה מראה את מיקומה הנוכחי בדירוג (GettyImages)
אזרנקה מראה את מיקומה הנוכחי בדירוג (GettyImages)

מהפך בדירוג הטניס העולמי לנשים. אלופת מלבורן הטרייה, ויקטוריה אזרנקה, זינקה למקום הראשון בעולם והדיחה אחרי כשנה וחצי את קרולין ווזניאקי מדנמרק שירדה עד המקום הרביעי.

סוף סוף נמצאת במקום הראשון טניסאית שזכתה בתואר גראנד סלאם, אחרי תקופה ארוכה בה שהו שם ילנה ינקוביץ', דינארה סאפינה וקרולין ווזניאקי שלא זכו בתואר שכזה אך בכל זאת איישו את המקום הראשון.

אזרנקה שזינקה מהמקום השלישי, מקדימה את פטרה קביטובה הצ'כית שהגיעה עד חצי הגמר ונשארה במקום השני. אם כי המאבק ביניהן על הפסגה יישאר פתוח במהלך השנה. מריה שראפובה הפיינליסטית עלתה שלב למקום השלישי וגם היא מקדימה את ווזניאקי.

סמנתה סטוסר שהודחה בסיבוב הראשון, חמישית ואילו אגה רדוונסקה, שתשחק השבוע בישראל בפדרציה, עלתה שני שלבים לדירוג שיא בקריירה, שישית בעולם.  מריון ברטולי הצרפתיה עלתה אף היא שני שלבים וחוגגת גם כן דירוג שיא, שביעית בעולם. מי שיורדות הן ורה זבונרבה, למקום השמיני, ונה לי הסינית שצנחה שלושה שלבים למקום התשיעי. אנדריאה פטקוביץ' מגרמניה נותרה עשירית.

שראפובה. נמצאת בכושר מצויין (GettyImages)
שראפובה. חזרה לצמרת הטניס (GettyImages)
 
שחר פאר, שנוצחה בסיבוב השני באוסטרליה, ירדה שלושה שלבים למקום ה-37 בעולם. יוליה גלושקו ירדה שלב למקום ה-211. השתיים יוליכו את נבחרת הפדרציה החל מיום רביעי בטורניר הפדרציה באילת. פאר, גלושקו, קרן שלמה (עלתה השבוע ל-416), ודניס חזניוק (460) הגיעו אתמול לאילת וערכו אימון ראשון על המגרשים שיארחו את הטורניר. 
 
 
גברים: ג'וקוביץ' ראשון, דודי סלע 73, דל פוטרו שוב בעשירייה
נובאק ג'וקוביץ' ממשיך כמובן להוליך את דירוג הגברים העולמי, לאחר שהניף בפעם השניה ברציפות את הגביע במלבורן, לאחר שניצח את רפאל נדאל בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה. הסרבי מוביל בכ-3,000 נקודות על פני יריבו רפאל נדאל וב-5,000 נקודות על רוג'ר פדרר, השלישי בעולם.

ג´וקוביץ´ מנשק את הגביע (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מנשק את הגביע במלבורן. סטטוס קוו בצמרת (רויטרס)
 

אנדי מארי רביעי וגם אחריו אין שינוי עד המקום התשיעי, דוד פרר, ג'ו וילפריד טסונגה, תומס ברדיך, מרדי פיש וינקו טיפסרביץ'. מי שחוזר לטופ 10 לראשונה מאז נפצע הוא חואן מרטין דל פוטרו הארגנטיני שעלה שלב למקום העשירי והחליף את ניקולס אלמגרו הספרדי שירד ל-11.
 
דודי סלע שהודח בסיבוב הראשון באוסטרליה טיפס למרות זאת שני שלבים בדירוג למקום ה-73 בעולם. סלע ישחק השבוע בטורניר ה-ATP בזאגרב ויפתח מול אנדראס בק הגרמני המדורג 87 בעולם. אם ינצח מצפה לו כנראה משוכה גבוהה בסיבוב השני בדמות איוו קרלוביץ' הקרואטי, 46 בעולם.

דל פוטרו מרוצה (רויטרס)
דל פוטרו. חזר לעשירייה לאחר היעדרות ארוכה (רויטרס)
 

אמיר וינטרוב, שעף ממוקדמות אוסטרליה בסיבוב הראשון אך מאז הצליח לזכות בפיוצ'ר ע"ס 10,000 דולרים שנערך באילת, עלה שישה שלבים למקום ה-214 בעולם. וינטרוב ישחק השבוע בצ'לנג'ר קאזאן ברוסיה, וישחק מול מריום קופיל מרומניה, 224 בעולם, בסיבוב הראשון.

שלושת הפיוצ'רים שנערכו באילת בשבועות האחרונים לא הצליחו לקדם בדירוג את השחקנים הצעירים שברוב המקרים לא עברו מוקדמות, או נוצחו בסיבוב ראשון.  בדירוג הזוגות נסוגו יוני ארליך ואנדי רם שלושה מקומות כל אחד. ארליך מדורג 48 ורם 49. השניים ישחקו אף הם בטורניר זאגרב. אנדיוני מדורגים שניים בטורניר ויפתחו מול מישל מרטינק הסלובקי ואנדראס ספי האיטלקי.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */