יום ראשון, 06.10.2024 שעה 04:42

סנוקר על ספידים: הוקינס זכה בטורניר השוט-אאוט

השחקן בן ה-32 גבר על גרהאם דוט 23:61 בגמר הטורניר בו המשחקים מורכבים ממשחקון בודד של 10 דקות עם 15-20 שניות למכה: "אני לא רגיל להיות אלוף"

|
בארי הוקינס (GettyImages)
בארי הוקינס (GettyImages)

במשך שנים מנהלים מספר שחקני סנוקר מאבקים עם הגוף המושל בענף על אופיו וזהותו. אחת הטענות של השחקנים היא כי המשחק כיום הוא לא ארוך מדי, מייגע ולא מספיק אטרקטיבי לצפייה בטלוויזיה.

טורניר ה"שוט-אאוט" סנוקר שנכנס בשנה שעברה לסבב אמור להוות פיתרון מסוים לכך. מדובר במעין גירסת "סנוקר על ספידים", במשך שלושה ימים מתאספים שחקני הצמרת בעולם בבלקפול לטורניר שבו כל משחק מוכרע אחרי משחקון אחד בלבד ולא זו בלבד. אורך המשחקון מוגבל לעד 10 דקות, בחמש הדקות הראשונות ניתנות לשחקן 20 שניות לכל מכה ובחמש הדקות האחרונות רק 15 שניות למכה. בנוסף כל עבירה משמעותה כדור לבן ביד של היריב.

בארי הוקינס בן ה-32 זכה הלילה (ראשון) בטורניר השוט-אאוט של 2012 לאחר שגבר בגמר 23:61 בגמר על גרהאם דוט, אלוף העולם לשעבר, וישלשל לכיסו צ'ק מכובד על סך 32 אלף ליש"ט.

הוקינס פתח את המשחקון/משחק מצוין והשיג ברייק של 46 נקודות שלמעשה הספיק לו כדי לנצח בגמר. בחצי הגמר גבר הוקינס על דייב הארולד בעוד דוט ניצח את טום פורד.

"אני לא רגיל להיות אלוף", אמר הוקינס שמעולם לא זכה בטורניר דירוג, "אמנם זה היה רק משחקון אחד, אבל זה עדיין ניצחון. גם כשהובלתי ב-50 שתי דקות לסיום עדיין דאגתי אבל אני מאושר עכשיו. אני מתחתן בקיץ האחרון כך שהכסף הגיע בעיתוי מצוין".

גרהאם דוט. הגיע עד הגמר אך לא אכל מהצלחת (GettyImages)
גרהאם דוט. הגיע עד הצלחת אך לא אכל ממנה (GettyImages)
 
מרטין גולד שזכה לאחרונה בטורניר הפאוור-סנוקר, עוד גירסה אטרקטיבית של המשחק יהנה מצ'ק של 2,000 ליש"ט לאחר שרשם את הברייק הגבוה ביותר בטורניר, 135.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */