יום שני, 08.07.2024 שעה 02:17

נובאק ג'וקוביץ' אלוף אוסטרליה עם 2:3 על נדאל

במשחק טניס מהמדהימים של השנים האחרונות, גבר הסרבי 7:5, 4:6, 2:6, 7:6 (7:5) ו-5:7 ורשם גראנד סלאם 5. נדאל: "הגיע לו", ג'וקוביץ': "רפא גדול"

|
ג´וקוביץ´ ברגע אינטימי עם הגביע (GettyImages)
ג´וקוביץ´ ברגע אינטימי עם הגביע (GettyImages)

זה לקח לו רק שש שעות, אבל בסיום אותן שש שעות, באחד ממשחקי הטניס הגדולים ביותר שראינו בשנים האחרונות ואולי בכלל מאז המצאת הענף, ניצח נובאק ג'וקוביץ' (1 בעולם) 7:5, 4:6, 2:6, 7:6 (7:5) ו-5:7 את רפאל נדאל (2 בעולם) וזכה באליפות אוסטרליה ל-2012.

הסרבי הגיע למשחק בידיעה שלו יתרון ברור על הספרדי במפגשים שלהם בשנים האחרונות, אותו ניצח שש פעמים ב-2011 כולל שני גמרי גראנד סלאם (ווימבלדון ואליפות ארה"ב הפתוחה), וברגעי ההכרעה, כשהוא מדדה על רגל אחת ובוקשי הולך, ידע להתעלות ולנצח את המשחק.

הסרבי שמר על התואר שלו משנה שעברה, רשם תואר גראנד סלאם חמישי בקריירה והיה גם לשחקן החמישי בהיסטוריה שזוכה בשלושה תארי גראנד סלאם ברצף אחרי רוד לייבר האגדי, פיט סאמפראס, רוג'ר פדרר ורפאל נדאל.

עבור נדאל, שזכה עד כה ב-10 תארי גראנד סלאם, היה זה  גמר רביעי ברציפות, אחרי שזכה ברולאן גארוס והפסיד כאמור לנולה בווימבלדון ובאליפות ארה"ב הפתוחה וכעת גם באוסטרליה והוא יקווה להמשך עונה מוצלח יותר לפחות בסימן הגמרים.

רפאל נדאל ונובאק ג´וקוביץ´ (GettyImages)
אחד בטירוף, השני בעצב - סיפורו של גמר (GettyImages)
 

ג´וקוביץ´ על הרצפה מהסיבה הנכונה - ניצחון (GettyImages)
ג´וקוביץ´ על הרצפה מהסיבה הנכונה - ניצחון (GettyImages)
 

רפאל נדאל ונובאק ג´וקוביץ´ (GettyImages)
רפאל נדאל ונובאק ג´וקוביץ´ (GettyImages)
 

נדאל: "הגיע להם", ג'וקוביץ': "רפא אחד הטובים ביותר"
המפסיד, רפאל נדאל, אמר בסיום: "בוקר טוב. ברכות לנובאק ולקבוצה שלו, הגיע להם. היה משחק פנטסטי וזו התחלה פנטסטית לשנה, אני שמח על כך. אמשיך להיאבק כדי להגיע לפה".

נובאק ג´וקוביץ´ אלוף אוסטרליה עם 2:3 על נדאל (GettyImages)
נובאק ג´וקוביץ´ לא מאמין שזה נגמר (GettyImages)
 

ג´וקוביץ´ שמח בסיום. אלוף אוסטרליה (רויטרס) (GettyImages)
ג´וקוביץ´ שמח בסיום. אלוף אוסטרליה (GettyImages)
 

האלוף החדש, נובאק ג'וקוביץ', הגיב בסגנון דומה: "שוב בוקר טוב. רפא אתה אחד הטובים ביותר. עשינו היסטוריה. לצערי לא יכלו להיות שני מנצחים. אני מקווה שיהיה לנו עוד הרבה גמרים כאלו. זו הרגשה נפלאה לשחק לעיני הקהל באוסטרליה. להתראות בשנה הבאה".

ג´וקוביץ´ מנשק את הגביע (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מנשק את הגביע (רויטרס)
 

נדאל וג´וקוביץ´ בתמונה טרם פתיחת המשחק. מי יחייך בסיום? (רויטרס)
נדאל וג´וקוביץ´ בתמונה טרם פתיחת המשחק. הסרבי חייך בסיום (רויטרס)
 

בר כוכבא והסגן שלו בחיבוק (GettyImages)
בר כוכבא והסגן שלו בחיבוק אחרי שש שעות של טניס (GettyImages)
 
מערכה ראשונה: 5:7 לנדאל  
הנקודה הראשונה במשחק הלכה לנובאק ג'וקוביץ', רפאל נדאל השווה מיד לאחר מכן ל-15:15, אך המשחקון הראשון בהתמודדות הלך לנולה. נדאל הגיש משחקון ראשון ועשה זאת בסטייל כשלקח את כל הנקודות בדרך ל-1:1. נולה שמר על ההגשה ועשה 1:2, גם רפא עשה זאת בדרך ל-2:2 עם הראלי היפה במשחק עד עתה בתווך.

ג´וקוביץ´. נשבר כבר במשחקון החמישי (GettyImages)
ג´וקוביץ´. נשבר כבר במשחקון החמישי (GettyImages)
 

במשחקון החמישי היה נדאל קרוב לשבירה כשהגיע ליתרון אחרי נקודה יפהפייה במצב של שיוויון, ג'וקוביץ' השווה, אך נדאל השיג את השבירה המיוחלת ועלה ל-2:3. כבר בפתיחה צבר נולה 12 טעויות לא מחוייבות מול שש בלבד של נדאל שעלה ל-2:4. אחרי שני משחקונים לא טובים, חזר הסרבי לעצמו ושמר על ההגשה בדרך ל-4:3. המשחקון הבא היה שוב צמוד ונמשך כמעט עשר דקות, ואחרי מספר יתרונות שלא נוצלו בשיוויון השיג סוף סוף הסרבי את השבירה והתוצאה 4:4.

ג´וקוביץ´ מנכיס אנרגיות לפני השיוויון. גם הספיק להחליף חולצה (GettyImages)
ג´וקוביץ´ מכניס אנרגיות לפני השיוויון. גם הספיק להחליף חולצה (GettyImages)
 

את המשחקון הבא לקח ג'וקוביץ' ועלה ל-4:5, נדאל גם שמר על ההגשות שלו ואנחנו ב-5:5 ובשיוויון לא מפתיע במערכה הראשונה. ההגשה שוב אצל ג'וקוביץ', אך נדאל שזכה כבר בעשרה גראנד סלאמים הראה ממה הוא עשוי והשיג שבירה בדרך ל-5:6 והגשה למערכה. נדאל פתח טוב את המשחקון ה-12 במערכה ועלה ל-15:40, אך פיספס שתי נקודות מערכה בדרך לשיוויון במשחקון. נדאל בכל זאת התעשת וניצח את המערכה 5:7.

אם היה משהו שניצח עבורו את המערכה היה זה 76 אחוז בהכנסת הסרב הראשון לעומת 51 אחוז בלבד של הסרבי, כאשר הסרבי גם השיג נקודת שבירה אחת בלבד מתוך חמש אפשריות ולא נראה מרוכז מספיק, בטח עבור גראנד סלאם.

נדאל חוגג זכייה במערכה הראשונה (GettyImages)
נדאל חוגג זכייה במערכה הראשונה (GettyImages)
 

מערכה שנייה: 4:6 לג'וקוביץ'
הסרבי שהחליף מחבטים כמו גרביים השיג משחקון ראשון קל בדרך ל-0:1 במערכה השנייה. נולה כבר עלה ל-15:40 במשחקון השני והיה על סף שבירה אך נדאל חזר ל-40:40 בדרך לזכייה במשחקון, שוב נולה לא עומד בלחץ כשהוא על סף שבירה. במשחקון הבא נולה זכה אחרי שני ראלים יפים כשנדאל שוב מעמיס עליו קשיים וזה 1:2.

את המשחקון הרביעי פתח הסרבי טוב, שוב הוא עלה לאפשרות שבירה והפעם גם הצליח לממש אותה - 1:3 ואנחנו בדרך למשחק ארוך מאוד. הסרבי לא התבלבל ועשה את הדבר הקשה באמת שהוא לשמור על השבירה בדרך ל-1:4 מהיר במשחקונים, אולי הפעם זה לא ייקח שעה ועשרים. אחרי שלושה משחקונים לא טובים נדאל חזר וצימק ל-4:2.

ג´וקוביץ´ מרוצה אחרי השבירה שלו (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מרוצה אחרי השבירה שלו (רויטרס)
 

את המשחקון השמיני במערכה השנייה ניצח ג'וקוביץ' ללא קושי מיוחד ועלה ל-2:5 מרחק עוד משחקון אחד מזכייה במערכה. רפא הגיש כשהוא עם הגב אל הקיר והמשחקון הגיע לשיוויון, נולה עלה ליתרון, אך נדאל שוב הוכיח עליונות ברגעים המכריעים וזכה במשחקון בדרך ל-3:5. ג'וקוביץ' הגיש למערכה בויתרון של 15:40 איבד ארבע נקודות ברצף לשבירה של נדאל ו-4:5 במערכה לסרבי.

אלא מאי, דווקא אחרי השבירה שלו הספרדי לא היה מרוכז, ואיבד את המשחקון העשירי במערכה בלא פחות מאשר שגיאה כפולה שלו בסרב. ג'וקוביץ' היה מופתע אך אמר תודה רבה וסגר 4:6 במערכה בדרך לשיוויון 1:1 אחרי מערכה שלקחה 66 דקות בלבד. שיפור בהכנסת הסרב הראשון של הסרבי לצד ירידה בזה של הספרדי הביא לנובאק את הניצחון, על אף ששוב זכה רק ב-2/5 אפשרויות השבירה שלו.

וחוגג זכייה במערכה השנייה (רויטרס)
וחוגג זכייה במערכה השנייה (רויטרס)
 

מערכה שלישית 2:6 לג'וקוביץ'
הסרבי שוב הגיש בפתיחת מערכה ושוב לא התקשה לקחת את המשחקון בדרך ל-0:1. המשחקון השני היה צמוד, נובאק כבר עלה ליתרון בשיוויון אך רפא שוב חזר מאחור בדרך ל-1:1 במשחקונים. נובאק לקח עוד משחקון בדרך ל-1:2. התשישות החלה להשפיע דווקא על נדאל שנהנה מיום חופש עודף לעומת הסרבי. נובאק ניצל זאת על מנת לשבור אותו ולעלות ל-1:3 במערכה השלישית.

נדאל מתקשה להגיע. יורק דם במערכה השלישית (רויטרס)
נדאל מתקשה להגיע. ירק דם במערכה השלישית ולא היו לו תשובות (רויטרס)
 

את המשחקון הבא לא התקשה לנצח ג'וקוביץ' על האפס ועלה ל-1:4. נדאל ירק הרבה דם כדי להשיג את המשחקון השישי במערכה אך צימק את התוצאה בסיומו ל-4:2. הסרבי המשיך בכושר המצוין שלו ועלה ל-2:5 קליל מול הספרדי אובד העיצות בשלב זה. המשחקון האחרון? ארבע נקודות חלקות לסרבי שנראה בלתי ניתן לעצירה כרגע.

ג´וקוביץ´ חוגג ניצחון במערכה השלישית (רויטרס)
ג´וקוביץ´ חוגג ניצחון במערכה השלישית (רויטרס)
 

נדאל ירד מ-76 אחוז ל-53 אחוז בלבד בהכנסת ההגשה הראשונה במערכה השלישית, והשיג שני ווינרים בלבד אל מול 11 של הסרבי ביחד עם עוד 10 טעויות לא מחוייבות אל מול 3 בלבד של נובאק. גם בסטטיסטיקה מצבו של הספרדי הלך והסתבך.

מערכה רביעית
שוב הסרבי הגיש בפתיחת המערכה, ושוב הוא לקח משחקון קל.  מנגד נדאל התקשה לקחת משחקונים גם כשהוא מגיש ועל אף יתרון 15:40 הגיע לשיוויון אותו ניצח והשווה ל-1:1. נובאק ניצח עוד משחקון בקלות ועלה ל-1:2, נדאל פתאום התעורר לחיים ורשם משחקון יפה בדרך ל-2:2. במשחקון הבא היה זה שוב נדאל של תחילת המשחק אך בסיומו של פייט יפה הוא הפסיד וזה 2:3 לסרבי.

ג´וקוביץ´ מתחמם בזמן שמייבשים את המגרש (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מתחמם בזמן שמייבשים את המגרש (רויטרס)
 

הספרדי מעודד מהקהל שהחל להרגיש במומנטום מתחיל ללכת שוב לכיוונו, נתן משחקון יפה והשווה ל-3:3 את המשחקונים במערכה הרביעית. נובאק עלה ל-3:4, ו-0:40 בדרך לשבירה במשחקון השמיני במערכה. אך שוב פעם הוכיח נדאל מאיזה חומר הוא עשוי ולקח חמש נקודות רצופות בדרך לשיוויון 4:4 במערכה. באותו רגע, בדיוק ארבע שעות במשחק הופסקה ההתמודדות למספר דקות עקב גשם, הגג נסגר, המגרש יובש והמשחק חודש.

נדאל. התעורר לחיים במערכה הרביעית (רויטרס)
נדאל. התעורר לחיים במערכה הרביעית (רויטרס)
 

חידוש המשחק עשה טוב לסרבי שניצח משחקון חלק בדרך ל-4:5 במערכות ומרחק משחקון אחד מזכייה באליפות אוסטרליה. נדאל הגיב טוב והשווה ל-5:5 את המערכה עם כמה מכות מדהימות ששמורות כנראה רק לגדולים ביותר. נובאק עלה ל-5:6 ונדאל מיד השווה ל-6:6 והשחקנים הלכו לשובר שיוויון.

נובאק הגיש ולקח נקודה ראשונה בדרך ל-0:1. הגהשה עברה לנדאל, ובסיומו של ראלי מדהים הוא השווה ל-1:1, אחרי שנובאק רץ על המגרש כמו משוגע. עוד ראלי מדהים, נדאל עלה ל-1:2 וההגשות עברו חזרה לסרבי שהשווה ל-2:2 ושבר ל-2:3. ההגשה חזרה לנדאל, אך גם נובאק שבר והשווה ל-3:3 ומיד שבר שוב ל-3:4. ההגשות חזרו לסרבי שהכה כדורים אדירים ועלה ל-3:5.

נדאל חוגג זכייה במערכה הרביעית (רויטרס)
נדאל חוגג זכייה במערכה הרביעית (רויטרס)
 

נדאל לא אמר נואש ובסיומו של עוד ראלי אדיר צימק ל-4:5. השור ממאיורקה פשוט בלתי ניתן לשבירה והשווה ל-5:5 ומיד אחר כך עלה ל-5:6 וקיבל נקודת מערכה אותה הוא לקח והשיג שיוויון 2:2 במערכות, משחק מדהים במלבורן. נדאל שוב חזר ל-72 אחוז בהכנסת הסרב הראשון והתאוששות בהחלט נראתה גם בסטטיסטיקה.

מערכה חמישית
נדאל הגיש ראשון במערכה החמישית ועלה ל-0:1 במערכה המכרעת. ג'וקוביץ' שמר גם הוא על ההגשה והשווה ל-1:1. נדאל שוב שמר על ההגשה ואפילו נראה רענן אחרי חמש שעות, מדהים והוא על 1:2. נובאק חזר ל-2:2, נדאל עלה שוב ל-2:3 ובמשחק של הסרבי החלו להיראות סדקים והוא אף נראה עייף בהרבה מהספרדי.

אמרנו סדקים? הסרבי נשבר במשחקון השמיני ונדאל עלה ל-2:4 מדהים ואפילו לא נראה עייף. אנחנו רוצים גם ממה שהוא שותה. הסרבי נראה שבור ברוחו וקשה היה לראות אותו חוזר מהבור הזה. אבל מה אנחנו מבינים. הסרבי שבר חזרה, אפילו כשהוא מדדה בין הראלים, ואף שמר על ההגשות שלו והשווה את התוצאה ל-4:4, האמת? נגמרו המילים.

נובאק ג´וקוביץ´ (GettyImages)
נובאק ג´וקוביץ´ שמח. מאיפה הוא הביא את הכוחות האלה? (GettyImages)
 

הספרדי קיבל את ההגשה ועלה ל-4:5, ג'וקוביץ' הסתכל עמוק פנימה והוציא מעצמו כוחות שלרוב האנשים אין והשיג משחקון מדהים בדרך ל-5:5 ושוב אנחנו בשיוויון. מדהים כבר אמרנו? הסרבי שוב לקח שאיפה עמוקה, ושבר את נדאל בשובר השיוויון בדרך ל-5:6 ואפשרות זכייה במשחק כולו. אבל נדאל, מאחוריו עשר זכיות בגראנד סלאם, לא התכוון לוותר.

המשחקון ה-12 במערכה החמישית היה צמוד והלך לשיוויון. אלא שאז התעלה שוב הסרבי, לקח את שתי הנקודות וחגג זכייה חמישית בתואר גראנד סלאם בקריירה ושלישית ברצף.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */