יום ראשון, 06.10.2024 שעה 04:42

הכינו את אטמי האוזניים: שראפובה ואזרנקה בגמר

אוסטרליה: עם מאזן 3:3 ביניהן וגמר גראנד סלאם ראשון לבלארוסית, הטניסאיות הקולניות בסבב מחפשות תואר. המנצחת תעלה לפסגת הדירוג העולמי

|
שראפובה מול אזרנקה. תכינו את האטמים (GettyImages)
שראפובה מול אזרנקה. תכינו את האטמים (GettyImages)

היום (שבת) בבוקר, גמר הנשים הקולני ביותר בהיסטוריה ייצא לדרך כשמריה שראפובה ו-ויקטוריה אזרנקה יאבקו על כתר הגראנד סלאם באוסטרליה, וגם כבונוס על המקום הראשון בעולם.

כל מי שעומד לצפות בגמר הזה, הקהל ב"רוד לייבר" וכל צופי הטלוויזיה בעולם, כבר מכינים את אטמי האוזניים למפגש בין שתי הטניסאיות שמלוות כל חבטה ב"גניחה" קולנית, שנשמעת בדרך כלל, גם בחמישה מגרשים סמוכים לאיצטדיון. אבל, למרות תשומת הלב הרבה לרעש של השתיים, צפוי בגמר הזה גם טניס מצוין.
 
טורניר טניס הנשים השנה במלבורן, ריכז הפעם את כל הטניסאיות הטובות בעולם, בכושר טוב וללא פציעות. אזרנקה ו-שראפובה ראויות למקום בגמר, בעיקר בזכות הנצחונות שלהן בחצי הגמר.

אזרנקה על אלופת 2011 והטניסאית האהובה בעולם כיום, קים קלייסטרס. שראפובה ניצחה את מי שנחשבת להבטחה הגדולה של טניס הנשים בשנים הקרובות, פטרה קביטובה.
 
מריה שראפובה, מגיעה עם יתרון גדול לגמר הזה - הנסיון. שראפובה זכתה כבר בגיל 17 בכתר ווימבלדון עם נצחון סנסציוני על סרינה וויליאמס ב-2004.

ב-2006 היא הוסיפה את הגביע של אליפות ארה"ב, וב-2008 היא דרסה בכושר שיא את כל טניסאיות העולם, בדרך לגביע של אוסטרליה. זה קרה אגב, כמה ימים לפני שביקרה בישראל למפגש הפדרציה מול שחר פאר וציפי אובזילר.

שראפובה. נמצאת בכושר מצויין (GettyImages)
שראפובה. נמצאת בכושר מצוין (GettyImages)
 

את הטניסאית הרוסייה בת ה-24, אף אחד לא ספר בתחילת הטורניר. היא חזרה מעוד פציעה מעצבנת, ואף אחד לא ממש ידע מה מצב הטניס שלה. אבל כבר מהסיבוב הראשון, התברר כי שראפובה הגיעה לטורניר חדה מתמיד ואיבדה רק חמישה משחקונים בשלושת הסיבובים הראשונים, בהם היא נוהגת דרך קבע להסתבך. על הדרך היא "ירקה דם" מול סבינה ליסצקי בשמינית הגמר (שהדיחה את פאר בסיבוב השני), והצליחה לנצח את הטניסאית האגרסיבית בסבב, פטרה קביטובה, עם לחימה אדירה בחצי הגמר. 

מה שמסבך  את שראפובה, הוא הסרב שלה, שהוא בד"כ מצוין, אבל במקביל מספק טעויות כפולות רבות. בטורניר הזה נראה שהרוסייה השלימה עם העובדה הזו, ויכולה להפיק נקודה נפלאה עם הסרב הבא. 

שראפובה (GettyImages)
שראפובה. סרב מצוין, אך הרבה טעויות כפולות (GettyImages)
 

אזרנקה: גמר ראשון, ראש בעייתי, הפעם זה יתחבר?
אזרנקה, לעומתה, מגיעה לגמר גראנד סלאם בפעם הראשונה. הטניסאית הבלרוסית, נחשבה הבטחה עצומה עוד בגיל 15, ושוהה כבר כמה שנים בין 20 הראשונות בעולם, אבל נחשבה כ"מקרה ראש" קשה לאורך השנים. טניסאית שמסוגלת באמצע משחק פשוט לאבד את הראש, לקלל, לגדף ולהעיף כדורים פשוטים החוצה. הבעיה הזו, עצרה את ויקה מספר פעמים על סף הישגים גדולים, אבל לא עוד.

"אפילו שויקטוריה לא היתה במעמד הזה מעולם, אני יודעת שהיא מאוד נחושה. היא כבר היתה בגמרים גדולים וזכתה בתארים חשובים", אמרה עליה יריבתה, שראפובה, לפני הגמר. אזרנקה הגיעה ב-2011  ולחצי הגמר בווימבלדון כשעד אז הפסידה שלוש פעמים ברבע גמר גראנד סלאם. באליפות סוף השנה, לפני שלושה חודשים,  היא כבר הגיעה לגמר ונכנעה לפטרה קביטובה.

אזרנקה לא מעכלת את עלייתה לגמר (רויטרס)
אזרנקה לא מעכלת את עלייתה לגמר (רויטרס)
 

את השנה החלה אזרנקה עם זכייה בטורניר סידני, עובדה שמרמזת בשנים האחרונות באופן קבוע על הצלחה במלבורן. אזרנקה המשיכה משם עם עוד שישה נצחונות רצופים שיצרו סטרייק של 11 נצחונות, עד לגמר. השינוי בראש של אזרנקה, בלט ברבע הגמר מול רדוונסקה. הפולניה ניצחה במערכה הראשונה בשובר שיוויון 0:7.

במצבים כאלה בד"כ אזרנקה היתה פורקת כל עול, אבל השנה היא חזרה עם 0:6 ו-2:6 וטסה לחצי הגמר. גם מול קלייסטרס בחצי הגמר, היא איבדה את המערכה השנייה, חזרה והוליכה במערכה השלישית, איבדה את היתרון, אבל הראש הסתכל קדימה, לא בכה על חלב שנשפך, וגם אלופת 2011 נכנעה.

ויקי אזרנקה (GettyImages)
ויקי אזרנקה. עשתה שיפור מנטלי גדול (GettyImages)
 
 
 
מאזן הראש בראש בין השתיים הוא 3:3. הן נפגשו פעמיים במשחקי גמר, בסטנפורד 2010 ובמיאמי 2011 ואזרנקה ניצחה בשני המעמדים. בפעם האחרונה הן נפגשו על החימר ברומא לפני שנה, כשאזרנקה פרשה במערכה השנייה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */