יום ראשון, 06.10.2024 שעה 12:31

הקבוצות באירופה הפסידו 1.6 מיליארד יורו

בדו"ח שפורסם דווח על עליה של 36% בהפסדים ב-2010 לעומת 2009. עם זאת דווח על עליה של 6.6% בהכנסות ועל כך שיותר שחקני בית לקחו חלק בצ'מפיונס

|
החגיגות של שחקני סיטי יקרות, מאוד (GettyImages)
החגיגות של שחקני סיטי יקרות, מאוד (GettyImages)

הכדורגל העולמי ממשיך לשפוך כספים אך השאלה אם ההשתוללות הזו תיעצר מתישהו כחלק ממחשבה לטווח ארוך או כחלק מניהול שפוי של הקבוצות או שמא הבלון הזה יתפוצץ מתישהו.

הוכחה נוספת להפרזה בשימוש בכסף בכדורגל קיבלנו היום כשהתברר כי המועדונים המובילים באירופה רשמו ב-2010 הפסדים כוללים על סך של יותר מ-1.6 מיליארד יורו. הנתונים העדכניים ביותר מספרים על עליה של כ-36 אחוזים בהפסדים לעומת השנה שלפני כן, 2009 שהסתכמה בהפסדים של כ-1.2 מיליארד יורו.

עם זאת, באופ"א דיווחו על נתונים חיוביים שמספרים על עליה של 6.6 אחוזים בהכנסה הכוללת של הקבוצות, ירידה קטנה בשיעור שכר השחקנים ועליה במספר השחקנים תוצרת בית בליגת האלופות.

הגוף המנהל של אירופה אמר כי הממצאים מראים כי על הקבוצות לשים דגש ולתת חשיבות גדולה יותר לכללים הפיננסיים שיתחילו להיות מיושמים באירופה החל מעונת 2013/14. בנוסף, בדו"ח שוב התברר כי עתידה של פוטסמות' לוט בערפל לאחר שהתביעה הבריטית דורשת את פירוקו בעקבות מס שלא שולם.

ססק פברגאס (רויטרס)
ססק פברגאס. גם לבארסה חלק גדול במדיניות הרכש (רויטרס)
 

כחלק מהעלמות המס בהן מואשם המועדון מהליגה השניה באנגליה מעורב גם הארי רדנאפ, מנג'ר טוטנהאם שמשפטו באנגליה החל שלשום ובו הוא מואשם בין היתר בפתיחת חשבון בנק במונאקו וקבלת כספים מהעברות של שחקנים בתקופה שהיה בפומפי.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */