יום ראשון, 06.10.2024 שעה 11:51

למדו לעוף: 2:2 מרתק בין ריאל מדריד וברצלונה

מחזיקת הגביע הודחה ע"י היריבה השנואה ברבע אחרי שחזרה מפיגור 2:0. פדרו ואלבס העניקו לקטאלונים יתרון, רונאלדו ובנזמה הישוו. ראמוס הורחק

|
בארסה חוגגת. עלתה לחצי הגמר (רויטרס)
בארסה חוגגת. עלתה לחצי הגמר (רויטרס)

ריאל מדריד איבדה תואר ראשון העונה ועוד מול היריבה השנואה ברצלונה, לאחר שסיימה ב-2:2 מול הקטאלונים ברבע הגמר והפסידה 4:3 בסיכום. למרות זאת, הבלאנקוס יכולים להתנחם בכך שהם חזרו מפיגור 2:0 בקאמפ נואו והיו קרובים מאוד לניצחון שהיה מעלה אותם לשלב הבא.

המשחק נפתח בלחץ גדול של ריאל על השער של חוסה מנואל פינטו, אבל גונסאלו היגוואין החמיץ ברשלנות ומסוט אוזיל מצא את המשקוף וריאל שילמה על כך עם ריבית.

שתי דקות לסיום המחצית התחיל מסי פריצה בצד ימין שהסתיימה בכדור לפדרו החופשי וזה עשה את השאר בדרך ליתרון. שתי דקות בלבד חלפו והיתרון הוכפל כשדני אלבס המשיך פנימה בוולה אדיר אחרי הרחקה של לסאנה דיארה.

כשנראה היה שריאל בדרך לתבוסה נוספת, הצליחו החניכים של ז'וזה מוריניו להתעשת. הפורטוגלי עשה חילוף כפול בדקה ה-61, כאשר הכניס את קרים בנזמה וחוסה קאייחון וזה השתלם לו. כריסטיאנו רונאלדו צימק בדקה ה-68 וארבע דקות לאחר מכן שני המחליפים היו אחראים לשער השוויון, כאשר קאייחון בישל לבנזמה.

לריאל נותרו 18 דקות על מנת לכבוש את השער שמעלה אותם לשלב הבא, אבל הם לא הצליחו לעשות זאת והודחו. ברצלונה תתמודד מול ולנסיה או לבאנטה בשלב הבא, כאשר העטלפים ניצחו 1:4 במשחק הראשון.

גוארדיולה לוחץ את ידו של מוריניו (רויטרס)
גוארדיולה לוחץ את ידו של מוריניו (רויטרס)
 

מחצית ראשונה
דקה 1: החזרה אחורה אומללה של דני אלבס מצאה את ג'רארד פיקה לא מוכן והכדור הגיע להיגוואין, שעמד לבדו מול פינטו, אבל מזווית אלכסונית בעט החוצה. החמצאה נוראית.

דקה 3: צ'אבי אלונסו הגביה כדור מדויק לרגל של היגוואין, שבעט היישר לגופו של פינטו ממטרים ספורים, אבל הקוון הרים דגל לנבדל וריאל אפילו לא קיבלה קרן.

קאקה תופס את מסי הערב בקאמפ נואו (רויטרס)
קאקה תופס את מסי הערב בקאמפ נואו (רויטרס)
 

דקה 6: אוזיל הכניס כדור עומק לרונאלדו ברחבה, הפורטוגלי הצליח לבעוט בסיבוב לפני שדני אלבס סגר אותו, אבל לא מצא את המסגרת.

דקה 10: ריאל יצאה למתפרצת אחרי איבוד כדור של ברצלונה ברחבה שלה, קאקה ניער את פיקה והמשיך לרונאלדו בצד שמאל, אבל פינטו היה מוכן מול הבעיטה של הפורטוגלי.

אלכסיס מנסה להסתנן בין קואנטראו לראמוס (רויטרס)
אלכסיס מנסה להסתנן בין קואנטראו לראמוס (רויטרס)
 

דקה 14: פברגאס השתחרר באגף שמאל ומסירה טובה שלו למסי היתה מקרבת את ברצלונה לחצי הגמר, אבל המסירה הלכה אחורה והבעיטה של הפרעוש לא היתה מדויקת.

דקה 25: אחרי כמה דקות ללא הזדמנויות, החליט אוזיל לקחת את העניינים לידיים, עשה תנועה עם הכדור ומ-25 מטרים בעט טיל שפגע במשקוף, ירד לדשא והורחק.

דיארה יורד לתיקול מול מסי (רויטרס)
דיארה יורד לתיקול מול מסי (רויטרס)
 

דקה 28: אבידל החזיר את הכדור לפינטו, שמשום מה מסר ישר להיגוואין, אבל הארגנטינאי המשיך עם ההחמצות ובעט ישר לגוף של השוער.  

דקה 29: גוארדיולה נאלץ להחליף את אנדרס אינייסטה שנפצע. במקומו נכנס פדרו, שחזר רק לאחרונה מפציעה.

אינייסטה יורד מהמגרש (רויטרס)
אינייסטה יורד מהמגרש (רויטרס)
 

דקה 43 - 0:1 לברצלונה: מסי יצא לעוד אחת מהפריצות הסוחפות שלו באגף ימין, משך אליו את כל ההגנה של ריאל וברגע האחרון השאיר בצורה גאונית לפדרו, שמול קסיאס מצא את הפינה הקרובה בדרך לשער היתרון.

בארסה חוגגת את שער היתרון (רויטרס)
בארסה חוגגת את שער היתרון (רויטרס)
 

דקה 45 - 0:2 לברצלונה: המארחים קיבלו כדור חופשי בצד שמאל על סף הרחבה וביקשו צהוב שני ואדום לדיארה על הדרך, אבל השופט התעלם. צ'אבי ניסה להגביה לרחבה, אך הכדור פגע בדיארה והגיע היישר לרגל של אלבס שחיבר את הכדור לחיבורים של קסיאס עם וולה אדיר.

דני אלבס חוגג שער אדיר (רויטרס)
דני אלבס חוגג שער אדיר (רויטרס)
 

פויול קופץ על החברים (רויטרס)
פויול קופץ על החברים (רויטרס)
 

מחצית שניה
דקה 54: אלבס הכשיל את רונאלדו קרוב לרחבה מצד שמאל ואלונסו ניגש לבעוט את הבעיטה החופשית. הקשר מצא את הראש של ראמוס שנגח פנימה, אבל הבלם ביצע עבירה והשער נפסל.

רונאלדו לא מאמין שהשער של ראמוס נפסל (רויטרס)
רונאלדו לא מאמין שהשער של ראמוס נפסל (רויטרס)
 

דקה 61: מוריניו ביצע חילוף כפול והכניס את קאייחון ובנזמה במקום קאקה והיגוואין. מעט מדי ומאוחר מדי לפי יחסי הכוחות באותה דקה.

אלכסיס מעל ראמוס (רויטרס)
אלכסיס מעל ראמוס (רויטרס)
 

דקה 68 - רונאלדו צימק ל-2:1: אוזיל העביר עוד אחד מכדורי העומק המצויינים שלו, הפעם לרונאלדו, שעם המון קור רוח עבר את פינטו, גילגל פנימה והשאיר זיק של תקווה לחבריו.

רונאלדו כשעוד היה לו זיק של תקווה (GettyImages)
רונאלדו כשעוד היה לו זיק של תקווה (GettyImages)
 

דקה 70: פפה פגע ללא כדור בפברגאס עם ידו, ספק בכוונה, ספק לא בכוונה. את האוהדים של בארסה לא היה צריך לשכנע ושמעו זאת.

דקה 72 - בנזמה הישווה ל-2:2: ארבע דקות בלבד לקח לריאל כדי לחזור למשחק. קאייחון הקפיץ עם הראש לצרפתי, שעשה את השאר, כשהוא משאיר מאחור את פויול עם צ'יפ גאוני ובועט נגד כיוון התנועה של פינטו.

קרים בנזמה רגע אחרי שער השוויון (רויטרס)
קרים בנזמה רגע אחרי שער השוויון (רויטרס)
 

דקה 79: כדור עומק מדויק של קואנטראו מצא את הרגל של בנזמה, שהצליח לעצור את הכדור לפני שפינטו ופויול עצרו אותו.

דקה 88 - ראמוס הורחק: הבלם פגע בבוסקטס עם המרפק וספג את הכרטיס הצהוב השני ולאחר מכן את האדום.

השופט שולף אדום לראמוס (רויטרס)
השופט שולף אדום לראמוס (רויטרס)
 

ברצלונה: חוזה מנואל פינטו, דני אלבס, קרלס פויול, ג'רארד פיקה, אריק אבידל, סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה (פדרו/29), ססק פברגאס (טיאגו אלקנטרה/70), צ'אבי, אלכסיס סאנצ'ס וליונל מסי.

פפה עוצר את אלכסיס (רויטרס)
פפה עוצר את אלכסיס (רויטרס)
 

ריאל מדריד: איקר קסיאס, אלברו ארבלואה, פפה, סרחיו ראמוס, פאביו קואנטראו, לאסנה דיארה (אסטבן גראנרו/52), צ'אבי אלונסו, מסוט אוזיל, קאקה (חוסה קאייחון/61), כריסטיאנו רונאלדו וגונסאלו היגוואין (קרים בנזמה/61).

מיורקה ספגה שער מביך והודחה מהגביע, 90 דקות לחמד
מיורקה פספסה הזדמנות נהדרת להתקרב לתואר לאחר שהפסידה 1:0 בבית לאתלטיק בילבאו והשלימה הפסד 3:0 בסיכום לקבוצה הבאסקית במסגרת רבע הגמר הגביע לאחר ההפסד 2:0 בחוץ במשחק הראשון. דודו אוואט אמנם לא פתח בהרכב מתוקף המסורת במשחקי הגביע, אך תומר חמד השלים 90 דקות בהן היה פעיל, אך לא הצליח להכניע את השוער של בילבאו.

תומר חמד. הודח מהגביע (האתר הרשמי של אספניול)
תומר חמד. הודח מהגביע (האתר הרשמי של אספניול)
 

השער היחיד במשחק נכבש בדקה ה-76, כאשר איבן ראמיס החזיר לשוער המשנה חואן קלאטיוד, אך הכדור פגע בגבשושית, היטעה אותו, נכנס פנימה וסתם את הגולל על הניסיונות של מיורקה לסגור את הפיגור. בדקה ה-90 נותרה מיורקה ב-10 שחקנים אחרי שצ'יקו ראה את הכרטיס האדום אחרי כניסה פראית בשחקן בילבאו. הבאסקים יפגשו בשלב הבא את ההפתעה הגדולה של הגביע, מיראנדס מהליגה השלישית, שהדיחה את אספניול.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */