יום שבת, 05.10.2024 שעה 09:02

פדרר שפרש ונדאל שהפסיד לא יהיו בגמר בדוחא

השוויצרי ("מתנצל, רגע עצוב") הודיע 30 דקות לפני חצי הגמר מול טסונגה כי הגב בגד בו. הספרדי הפסיד 6:3 ו-6:4 למונפיס. פאר מול הארדצ'קה בהוברט

|
נדאל. מרגיש שהוא פיספס תואר (רויטרס)
נדאל. מרגיש שהוא פיספס תואר (רויטרס)

יום מפתיע בטורניר דוחא בקטאר. במקום הגמר הצפוי בין רוג'ר פדרר ורפאל נדאל, ישחקו בגמר כל צרפתי ג'ו ווילפריד טסונגה, שעלה על חשבון פדרר שפרש במפתיע, וגאל מונפיס שהפתיע את השני בעולם רפאל נדאל עם 3:6 ו-4:6.

פדרר פרש מחצי הגמר מול טסונגה בגלל פציעה בגב והודיע על כך 30 דקות לפני המשחק. הטניסאי שזכה ב-16 תארי גראנד סלאם הודיע כי יש לו בעיה עם השרירים בגב מאז משחקו מול אנדראס ספי האיטלקי ברבע הגמר. למרות זאת פדרר הרגיע את מעריציו והבטיח כי הוא יהיה כשיר לאליפות אוסטרליה הפתוחה.

פדרר זכה בטורניר דוחא ארבע פעמים בעבר וניצח 20 משחקים רצופים בסבב מאז סיום 2011. זו הפעם השניה בסה"כ בקריירה של פדרר שהוא פורש באמצע טורניר בגלל פציעה וזאת בגיל 30. "אני מתנצל בפני כולם, אני לא מרגיש שיפור בגב וכרגע לא כדאי לקחת סיכונים. אני יודע שזה רגע עצוב אבל הבריאות קודמת. אני אופטימי לגבי אוסטרליה, כמה ימים של טיפול נכון יעזרו", סיכם השלישי בעולם.

מונפיס, 16 בעולם, עלה מאוד רעב למשחק מול הספרדי שהוליך מולו 1:8 בראש בראש. אחרי שהצרפתי ניצח במערכה הראשונה, נדאל פרץ כרוח סערה במערכה השניה ועלה ליתרון 1:4 ונראה בדרך למהפך. 

אך אז החל מונפיס להגיש הגשות ראשונות ברצף, צימק ושבר את הספרדי ל-3:4. נדאל קיבל הזדמנות שוב לשבור אבל אז חשב שכדור יצא החוצה, הקריאה לא הגיעה ומונפיס ניצל את חוסר הריכוז, החזיר את הכדור וההזדמנות חלפה.

פדרר (רויטרס)
פדרר מתנצל אחרי שהודיע על הפרישה. קורה לטובים ביותר (רויטרס)
 

במצב של 4:4 נדאל עלה ל-0:40, אבל סדרה של טעויות עלתה לו במשחקון, מונפיס שבר ל-4:5 והגיש בהצלחה למשחק.

"נגד רפא אתה חייב להגיש טוב. הייתי בנוסף גם מאוד מהיר היום, וזה העלה לי את הבטחון", אמר מונפיס שמנסה לחזור לעשיריה הראשונה בעולם.

מונפיס (רויטרס)
מונפיס רק רוצה לחבק מישהו בסיום (רויטרס)
 

בתוך כך, שחר פאר הוגרלה לסיבוב הראשון בטורניר הוברט מול הצ'כית לוסי הארדצ'קה, 52 בעולם. פאר, 37 בעולם, מדורגת 6 בטורניר ואם תנצח תפגוש בסיבוב השני את המנצחת בין ז'י ז'אנג מסין לעולה מהמוקדמות.
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */