יום שבת, 05.10.2024 שעה 09:07

קלייסטרס פרשה מבריסביין, מארי גבר על בגדאטיס

הבלגית סבלה מפציעה בירך, הנטוחובה שניצלה את פרישת סרינה עלתה באותה הצורה לגמר. הבריטי גבר על טומיץ'. גביע הופמן: קביטובה גברה על ווזניאקי

|
קלייסטרס מקבלת טיפול לאחר הפציעה (GettyImages)
קלייסטרס מקבלת טיפול לאחר הפציעה (GettyImages)

לאחר שסרינה וויליאמס נפצעה ופרשה מטורניר בריסביין, הצטרפה אליה היום (שישי) גם אלופת אוסטרליה 2011, קים קלייסטרס שפרשה בשלהי המערכה השניה מחצי גמר הטורניר עקב פציעה בירך.

קלייסטרס ניצחה במערכה הראשונה את יריבתה דניאלה הנטוחובה 6:7, אך בפיגור 3:1 במערכה השניה חשה כאבים, ניגשה לרשת ופרשה. קלייסטרס שסבלה מפציעות לאורך כל 2011, תנסה כמו סרינה להיות כשירה לגראנד סלאם המתקרב.

הנטחובה שנהנתה גם מפרישתה של וויליאמס ברבע הגמר תשחק בגמר מול קאיה קנאפי האסטונית, שהביסה בקלות תוך 56 דקות את פרנצ'סקה סקיאבונה מאיטליה 3:6 ו-0:6.

קביטובה גברה על ווזניאקי
המאבק על המקום הראשון בדירוג טניס הנשים השנה הולך להיות חם וצמוד. את הסימן הראשון לכך, קיבלנו כששתי המדורגות הראשונות בעולם, קרולין ווזניאקי ופטרה קביטובה נאבקו בינהן במסגרת גביע הופמן.

קביטובה, אלופת ווימבלדון וטורניר סוף השנה, אותתה כי היא שמה עין על המקום הראשון כשניצחה במשחק צמוד ובעל רמת טניס מצוינת את ווזניאקי, 6:7, 6:3 ו-4:6. טורניר גביע הופמן, משלב שמונה נבחרות בנות טניסאי וטניסאית, המשחקים משחק נשים, משחק גברים ומשחק זוגות מעורבים.

קביטובה. ניצחה את ווזניאקי (GettyImages)
קביטובה. ניצחה את ווזניאקי (GettyImages)
 

למרות שהמשחק לא העניק נקודות דרוג, השתיים נאבקו על כל כדור, כששתיהן יודעות את המשמעות המנטלית של המפגש שלהן לקראת שנת הטניס הקרובה. קביטובה ניצחה 4:7 בשובר השוויון של המערכה הראשונה. ווזניאקי, שמקדימה אותה במספר נקודות קטן בדרוג העולמי, נלחמה, השיגה שבירה וניצחה במערכה השניה.

קביטובה השיגה שבירה במערכה השלישית והוליכה 2:3, ואז עלתה ווזניאקי לארבע נקודות שבירה, אך קביטובה העלתה את הרמה, הצילה את כולן, שמרה ל-2:4 בדרך לניצחון אחרי שעתיים ו-16 דקות של מלחמה על כל כדור. "זה היה משחק נהדר של שתינו ואני שמחה כי זה הראה שאני מוכנה היטב לאליפות אוסטרליה הקרובה", אמרה קביטובה בסיום.

אגב, קביטובה יכולה כבר בשבוע הבא למחוק את פער 115 הנקודות מווזניאקי, כשהשתיים תשחקנה בטורניר סידני, טורניר ההכנה המרכזי לפני אליפות אוסטרליה.
הנצחון של קביטובה ביחד עם נצחון של תומס ברדיץ' על הטניסאי הדני פרדריק נילסן, 3:6 ו-1:6 קבע כי צ'כיה תשחק בגמר גביע הופמן, מול צרפת, עם מריון ברטולי ו-רישאר גסקה. הצרפתים גברו 0:2 על ספרד במפגש המכריע מהבית המקביל ועלו לראשונה לגמר הטורניר מאז 1998 אז כיכבה אצל הצרפתים, מארי פירס. קביטובה שהובילה את נבחרתה לזכיה בגביע הפדרציה בסוף 2011 שואפת להביא גם את גביע הופמן הביתה.

קרולין ווזניאקי (GettyImages)
ווזניאקי. פספסה ארבע נקודות שבירה (GettyImages)
 

פנטה וז'אנג בגמר הראשון של 2012
פלאביה פנטה מאיטליה וז'י ז'אנג מסין ישחקו בגמר הראשון של 2012, גמר טורניר אוקלנד בניו זילנד. פנטה ניצחה 1:6 ו-2:6 את אנג'ליקה קרבר מגרמניה. ז'אנג גברה 6:2, 3:6 ו-3:6 על סבטלנה קוזנצובה מרוסיה.

מארי הביס את בגדטיס בבריסביין
אנדי מארי השיג ניצחון מרשים על מרקוס בגדטיס מקפריסין ברבע גמר טורניר בריסביין אחרי שמארי הביס את בגדטיס 2:6 ו-2:6 בתוך פחות משעה. השניים אגב שיחקו ביחד זוגות בטורניר. מארי שהפסיד בשנתיים האחרונות בגמר אליפות אוסטרליה, שכר לאחרונה את איוון לנדל כמאמנו. "תמיד הצלחתי באוסטרליה עוד מימי הנוער, אני מחכה בקוצר רוח לטורניר הזה", אמר מארי. מארי יפגוש בגמר את ברנרד טומיץ' האוסטרלי בן ה-19 שניצח 3:6 ו-6:7 את דניס איסטומין מאובקיסטן.

אנדי מארי (רויטרס)
מארי. "תמיד הצלחתי באוסטרליה עוד מימי הנוער" (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */