יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:19

הפועל י-ם הפסידה 80:71 בחוץ לבי.סי דונייצק

יורוקאפ: 22 נקודות של סטרוברי ("עשינו טעויות") לא הספיקו לחבורה של קטש ("עוד נשתפר"), שפיגרה לאורך כל המשחק. 15 לגלייבוב בדונייצק

|
רנדל וקוקיה יורדים מאוכזבים לספסל (שי לוי)
רנדל וקוקיה יורדים מאוכזבים לספסל (שי לוי)

הפועל ירושלים פתחה את שלב הבתים ביורוקאפ עם הפסד חוץ 80:71 לבי.סי דונייצק האוקראינית.

ההפרש במשחק מעט מרמה, שכן המנצחת הוליכה כמעט לאורך כל המשחק והניצחון שלה לא עמד בספק למעט כמה ניסיונות קאמבק לא מוצלחים של הירושלמים.

בראיין רנדל נקלע לבעיית עבירות כבר בשלב מוקדם במשחק, כאשר גם אלישי כדיר ולוק ג'קסון נאלצו לרדת לספסל בשלבים קריטיים בגלל בעיית עבירות, בעוד דונייצק הציגה משחק מאוזן כשחמישה שחקנים קולעים תשע נקודות ומעלה.

במחזור הבא תארח ירושלים את ציבונה זאגרב במשחק שהיא תהיה חייבת ניצחון על מנת לשמור על סיכוי להעפיל לשלב הבא. בי.סי דונייצק תתארח אצל גראבלן, שהביסה בחוץ את הקרואטים 71:101.

קלעו לירושלים: סטרוברי 22, יובל נעימי 17, בראיין רנדל 8 (5 ריבאונדים ו-4 חטיפות), אורי קוקיה 6, גוני יזרעאלי 5, לוק ג'קסון וג'ון תומאס 4, אלישי כדיר 3 ודן גרונפלד 2.

קלעו לבי.סי. דונייצק: דמיטרו גלייבוב 15, וולה אבדלוביץ' 14, ראמל קארי 11, מייקל לי (13 ריבאונדים) ודארנל ג'קסון (7 ריבאונדים) 9 כ"א, מקסים פוסטוזבונוב 7, ויאצ'סלב קרבטסוב, אולכסנדר ליפוויי ואיבן רדנוביץ' 5 כ"א.

עודד קטש (איתי ישראל)
עודד קטש. שני המשחקים הבאים באירופה במלחה (איתי ישראל)
 

מאמן הפועל ירושלים, עודד קטש, אמר בסיום: "היה משחק שקול עם יתרון לדונייצק. היו לנו לא מעט הזדמנויות למחוק את היתרון שלהם, בעיקר ברבע האחרון, אבל לא עשינו את זה וחבל. כל המשחקים בזירה האירופית לא יהיו קלים. דונייצק היא קבוצה אגרסיבית ואחת החזקות בבית שלנו. זוהי תחילת הדרך במפעל האירופי ונשפר את הדברים שמצריכים שיפור לגבי ההמשך. מחכים לנו עכשיו ביורוקאפ שני משחקי בית רצופים במלחה וזוהי הזדמנות טובה לתקן בהם את ההפסד לדונייצק וללכת קדימה".

הקלע המצטיין במשחק של ירושלים עם 22 נקודות, די. ג'יי סטרוברי, הוסיף: "לא הצלחנו להציג את היכולת שלנו לאורך כל המשחק. היו לנו חלקים טובים במשחק, אבל עשינו מספר טעויות בעיקר לקראת הסיום. דונייצק היא קבוצה מאוד נוקשה שתעשה חיים קשים לשאר היריבות שלנו. רצינו לפתוח את העונה האירופית שלנו עם ניצחון, אבל זה לא קרה. יש הרבה רצון מצד כל השחקנים ואין לי ספק שנצליח במשחקים הקרובים".

האדומים ישובו לישראל מחר בצהריים ויחלו להתכונן למשחק הליגה הקרוב ביום ראשון מול מכבי ת"א.

רבע ראשון - 20:23 לדונייצק
הפועל ירושלים פתחה עם: יובל נעימי, די.ג'יי סטרוברי, דן גרונפלד, בראיין רנדל וג'רביס ורנאדו. בי.סי. דונייצק התחילה עם: אולכסנדר ליפוויי, ראמל קארי, מייקל לי, מקסים פוסטוזבונוב, ויאצ'סלב קרבטסוב.

יובל נעימי. פתח בחמישייה של ירושלים (איתי ישראל)
יובל נעימי. פתח בחמישייה של ירושלים (איתי ישראל)
 

האוקראינים פתחו עם 0:4, כשירושלים חוזרת מיד ל-4:4, אך ארבע דקות בלבד בתוך המשחק ספג בראיין רנדל את העבירה השניה שלו ונאלץ לרדת לספסל. ג'ון תומאס עלה מהספסל, אבל ירושלים לא הצליחה לעלות ליתרון וליפוויי העלה ל-8:11 עם מהלך של סל ועבירה.

יובל נעימי השחיל את השלשה הראשונה במשחק שתי דקות לסיום הרבע והעלה את ירושלים ליתרון ראשון, 11:13. דונייצק חזרה ל-13:15, אבל סטרוברי המשיך את הנדנדה עם שלשה בצד השני. דארנל ג'קסון סגר את הרבע עם ריבאונד התקפה וסל שנתנו לאוקראינים יתרון 20:23.

מחצית - 34:40 לדונייצק
ליפוויי העלה את דונייצק ליתרון שיא - 20:27 לפני שהקבוצות ירדו לפסק זמן. שתי דקות בתוך הרבע ירושלים עדיין לא הצליחה לשים נקודות על הלוח ברבע השני אחרי שאלישי כדיר החטיא שתי זריקות מקו העונשין. סטרוברי, היחיד שתיפקד בירושלים, צימק ל-28:23 עם שלשה.

כדיר. החטיא שתי זריקות עונשין (שי לוי)
כדיר. החטיא שתי זריקות עונשין (שי לוי)
 

ירושלים המשיכה לריצת 0:8 שנחתמה עם ליי-אפ של יובל נעימי שעשה 28:28. השחקנים של קטש המשיכו לרדוף כשבכל פעם שהם משווים, לאוקראינים יש תשובה. מקסים פוסטוזבונוב קלע חמש נקודות רצופות עבור דונייצק שירדה למחצית ביתרון 34:40.

רבע שלישי - 54:63 לדונייצק
ירושלים פתחה את הרבע עם ריצת 1:6, כששוב סטרוברי הכח המוביל והיתרון של דונייצק צומק ל-41:40. נעימי הישווה ל-43:43 עם נקודה מקו העונשין, אבל שוב דונייצק ברחה ל-43:48 אחרי שלשה של דמיטרו גלייבוב. כדיר עלה לארבע עבירות חמש דקות לסיום הרבע וירד לספסל.

קוקיה שוב צימק ל-49:47, אבל ירושלים לא הצליחה לבצע מהפך ו-וולה אבדלוביץ' השאיר את היתרון אצל הקבוצה המקומית עם שלשה. השלשה השלישית של אבדלוביץ' העניקה לאוקראינים יתרון שיא - 51:61. הרבע הסתיים עם 54:63  לדונייצק.

רנדל. הסתבך עם עבירות כבר בשלב מוקדם (שי לוי)
רנדל. הסתבך עם עבירות כבר בשלב מוקדם (שי לוי)
 

סיום - 71:80 לדונייצק
כל ניסיון קאמבק על ירושלים נהדף בקלות על ידי דונייצק, שאמנם לא הוליכה בפער גדול, אך נראה היה שהיא משייטת לניצחון. חמש דקות לסיום המשחק עלה סטרוברי ל-22 נקודות כשצימק את הפער של האוקראינים ל-70:61. יזרעאלי נכנס לרשימת הקלעים עם שלשה והפיח מעט תקווה אצל ירושלים.

בצד השני ענה ראמל קארי עם שלשה משלו והתקוות לקאמבק נגוזו. יזרעאלי שוב צימק ל-73:68 לפני שכדיר ביצע את העבירה החמישית שלו והוחלף בתומאס. ריצת 0:7 של האוקראינים מאותה נקודה סגרה סופית את המשחק. בסיום 71:80 לדונייצק.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */