יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:18

הליגה היוונית מושבתת ולא תיפתח בסוף השבוע

המשבר בכדורסל היווני נמשך ולאחר מחלוקת על מכירת וחלוקת זכויות השידור החליטו ראשי הקבוצות הקטנות לשבות ולדחות את פתיחת העונה

|
פנאתינייקוס. בעיה קשה לגדולות ביוון (רויטרס)
פנאתינייקוס. בעיה קשה לגדולות ביוון (רויטרס)

הצרות שרודפות את הכדורסל היווני לא פוסקות והלילה (בין שלישי לרביעי) החליטו ראשי הליגה היוונית לדחות את פתיחתה, שתוכננה לסוף השבוע הקרוב, וזאת בשל חוסר ההצלחה של הקבוצות להגיע לסיכום על מכירת זכויות השידור וחלוקת הרווחים ביניהן.

רוב חברי מנהלת הליגה המקומית, המורכבת מראשי הקבוצות, החליטו לדחות את פתיחתה של הליגה וכרגע ישנו משבר אמון גדול בין שתי השליטות של הליגה, אולימפיאקוס ופנאתינייקוס, לבין יתר הקבוצות, אשר מרגישות מקופחות מההצעה הכספית שקיבלו וחלוקת הרווחים האי שיוויונית בין הקבוצות.

לפי העיתונות היוונית, המשבר הנוכחי יכול להפוך ל"מהפכה" של הקבוצות הקטנות של הליגה אשר החליטו לראשונה להרים ראש ולהישיר מבט אל מול שתי הגדולות, שמעוניינות לפתוח את הליגה בהקדם האפשרי.

בפגישה המכרעת והסוערת שנערכה הלילה בין ראשי כל קבוצות הליגה הציג וסיליס אקונומידס, האיש שאחראי על נושא זכויות השידור של הליגה, בפני בעלי הקבוצות את העסקה לעונה הקרובה ובסופה נערכה הצבעה שבה נדרשו יושבי הראש של הקבוצות לבחור האם הם בעד השבתת הליגה עד שנושא זכויות השידור ייפתר או נגד.

צרצריס מול פרינטזיס (GettyImages)
צרצריס מול פרינטזיס. הקטנות לא נכנעות (GettyImages)
 

לפי התקשורת היוונית, הרבה לחץ הופעל על שתי הגדולות לפני הפגישה ובמהלכה. פנאתינייקוס הסכימה לקצץ 10 אחוז ואולימפיאקוס הסכימה לקצץ 20 אחוז מהסכום אותו היו אמורות לקבל אבל גם זה לא עזר.

דרו ניקולאס (יוסי ציפקיס)
דרו ניקולאס. אחרי נטישת השחקנים, הכדורסל ביוון גוסס (יוסי ציפקיס)
 

להפתעת רבים, הקבוצות הקטנות לא התקפלו מול הגדולות ושבעה מתוך 12 בעלי זכות הצבעה החליטו להצביע בעד השבתה ובכך להביא לדחייתה של הליגה. ארבעה הצביעו נגד השביתה, נציג אחד נמנע ונציג נוסף לא הגיע לישיבה. כזכור, העונה הליגה היוונית תכלול 13 קבוצות וזאת בשל התפרקותה של פנאליניוס.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */