יום שבת, 05.10.2024 שעה 05:01

על שאקירה ונשים עירומות: האצטדיון בקייב נחנך

60,000 צופים באו לחגיגה במגרש שיארח את גמר יורו 2012 ומחו נגד נשיא אוקראינה. הזמרת שרה "וואקה וואקה", נשים פרצו למגרש ודרשו "יורו בלי זנות"

|
חגיגות וזיקוקים באצטדיון המחודש בקייב (רויטרס)
חגיגות וזיקוקים באצטדיון המחודש בקייב (רויטרס)

שמונה חודשים בדיוק לפני פתיחת יורו 2012, חגגה הלילה (שבת) אוקראינה את חנוכת האצטדיון האולימפי המחודש בקייב, האצטדיון שיארח את משחק הגמר בטורניר שייערך במשותף בפולין ואוקראינה.

חגיגה זו מהווה אנחת רווחה לאוקראינים, לאחר ששיפוץ האצטדיון, שעלה 585 מיליון יורו, נתקל במספר עיכובים, מה שגרר תגובה נזעמת ממישל פלאטיני, נשיא אופ"א, שאמר: "אם לא יהיה אצטדיון בקייב, לא יהיה יורו באוקראינה".

יותר מ-2,000 פועלים עבדו בשיפוץ האצטדיון שנבנה ב-1923 ואירח משחקים באולימפיאדת מוסקבה ב-1980, אך האופוזיציה באוקראינה טענה לחוסר שקיפות והוסיפה טענות לפיהן ההשקעה גדולה מדי.

הממשלה דחתה את הטענות והנשיא האוקראיני ויקטור יאנוקוביץ', שהגיע לאירוע המשמח, אמר: "עם האצטדיון הזה, אוקראינה תארח יורו 2012 ראוי", הקהל הגיב בקריאות בוז, אבל אפילו זה לא הפריעו לחגיגה של האוקראינים.

מה קרה לשאקירה בחנוכת האצט' בקייב?

60,000 צופים הגיעו וראו הופעה של שאקירה, שרקדה ושרה על הדשא במשך 40 דקות, כאשר שיר הנושא של המונדיאל האחרון, ה"וואקה וואקה" הבלתי נסבל, לא נפקד מהאירוע.

שאקירה מופיעה באצטדיון המחודש בקייב (רויטרס)
שאקירה מופיעה באצטדיון המחודש בקייב (רויטרס)
 

ולא רק שאקירה היתה על המגרש. במהלך הטקס שלוש נשים מארגון FEMEN, ארגון אוקראיני שדוגל במחאה נגד תיירות סקס במדינה ואירגן לא אחת מחאות בעירום, פרצו למגרש בעירום וקראו ל"יורו ללא זנות".

כמובן שגם זיקוקים היו מעל האצטדיון, שפרט לגמר יארח ארבעה משחקים נוספים ביורו, כולל המשחק הראשון של אוקראינה. אגב, המשחק שיחנוך את האצטדיון המחודש ייערך בעוד כחודש, עת אוקראינה תארח את נבחרת גרמניה במשחק ידידות.

האצטדיון בקייב (רויטרס)
האצטדיון בקייב. הזיקוקים מחפים על כל הבלאגן (רויטרס)
 
אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */