יום ראשון, 06.10.2024 שעה 14:03

רודיק לחבריו: שווה לשקול לא להגיע לטורניר גדול

בעקבות התנאים, פנה הטניסאי האמריקני לחבריו הבכירים בסבב בהצעה להקים איגוד שחקנים: "אנחנו אלו שעושים את הטורניר". יפן: פאר מול זאקופלובה

|
רודיק. האמריקני ביוזמה חדשה לחבריו (GettyImages)
רודיק. האמריקני ביוזמה חדשה לחבריו (GettyImages)

אחד משחקני הטניס הוותיקים בסבב ה-ATP, אנדי רודיק, קרא היום (שני) לשחקני הטניס הבכירים בעולם להתחיל לקיים שיחות על הקמת ארגון שחקנים. לטענת האמריקני, יש להקים ארגון כזה כדי להיאבק יחד כקול אחד, בחילוקי הדעות שצצו לאחרונה בין השחקנים לבין הסבב, כמו לדוגמא הפיתרון לבעיות מזג האוויר באליפות ארצות הברית האחרונה. הבעיות גרמו לעומס בלתי צפוי על השחקנים הבכירים, שנאלצו גם לשחק בגביע דייויס מיד לאחר סיום הטורניר הצפוף והמתיש.

לדעת רודיק, על שחקני הטניס ליצור איגוד שחקנים, כמו בענפי ספורט אחרים, והוא מוכן ליזום בעצמו את המהלך ואף לעמוד בראש הארגון. "תמיד רצינו שיהיה לנו קול, אבל לא קיבלנו אותו", אמר רודיק אחרי משחק ראווה באוקלהומה.

"אני עוד לא יודע אילו צעדים אנחנו צריכים לנקוט כדי שיתחשבו בנו ויורידו את העומס. אולי אנחנו צריכים לעצור ולא לשחק באיזה טורניר גדול, כולנו כאחד", הוא הוסיף. "אם נעשה את זה ונשחק כולנו בטורניר צדקה במקום, אז כולם יבינו שאנחנו עושים את הצעד הזה למען מטרה ולא למען כסף".

כל העניין עלה אחרי הביזיון של מארגני אליפות ארצות הברית הפתוחה, שעקב גשם שהציף את המגרש המרכזי, העבירו משחקים של שחקני צמרת למגרשים צדדיים: "שיחקנו בטורניר ולא היתה לנו שום אפשרות להביע את דעתנו. אנחנו אלו שעושים את הטורניר, מסתכנים במגרשים רטובים ונותנים הכל".

הגשם באליפות ארצות הברית. &qout; (רויטרס)
הגשם באליפות ארצות הברית. רודיק: "אנחנו מסתכנים" (רויטרס)
 

רודיק הוסיף כי הוא מניח שהעניין שהוא מציע יעלה בעוד כחודש בטורניר מסדרת ה"מסטרס" בשנחאי, לשם יגיעו כל שחקני הצמרת בסבב. כל הדברים הרציניים האלו נאמרו דווקא אחרי ערב משעשע למדי, בו שיחק רודיק עם אחיו ג'ון מול מרדי פיש ודייויד מרטין, כשהוא מחקה להנאת הקהל את רפאל נדאל, פיט סמפארס וסרינה וויליאמס.

טוקיו: שראפובה, ברטולי ואיבנוביץ' בשמינית הגמר
גשם הציף את הבירה היפנית ושיבש את יום המשחקים השני בטורניר טוקיו. על המגרש המרכזי המכוסה בגג, עלתה המדורגת שניה בטורניר ובעולם, מריה שראפובה, לסיבוב השלישי. הרוסיה ניצחה את טמרין טנסוגרן מתאילנד 2:6 ו-5:7.

שראפובה הסתבכה במערכה השניה כשטנסוגרן בת ה-30 פלוס חזרה מ-3:0 ל-5:5, אך נחלצה בסיום ממערכה שלישית. "הגשתי טוב וזה היה חשוב כי היריבה שלי קראה היטב את הכדורים שלי. אני שמחה שסיימתי את המשחק בשתי מערכות", סיכמה שראפובה.

שראפובה. ניצחה את טנסוגרן בשתי מערכות (GettyImages)
שראפובה. ניצחה את טנסוגרן בשתי מערכות (GettyImages)
 

מריון ברטולי, השמינית בעולם, לא ליקקה דבש מול היפנית איומי מוריטה, אך ניצחה לבסוף 3:6, 6:0 ו-3:6. יפנית אחרת, קימיקו דאטה קרום בת ה-41, נכנעה למנדי מנלה מלוקסמבורג 6:1, 3:6 ו-3:6.

שתי הסרביות הבכירות, אנה איבנוביץ' וילנה ינקוביץ' ניצחו אף הן. איבנוביץ' גברה 4:6 ו-0:6 על אנסטסיה רודיונובה מאוסטרליה ואילו ינקוביץ' ניצחה את ברבורה זלהובה סטריקובה הצ'כית 4:6 ו-2:6. קלרה זאקופלובה מצ'כיה תהיה יריבתה, של שחר פאר בסיבוב השני מחר. זאקופלובה, 42 בעולם, גברה על אורסולה רדוונסקה מפולין 6:3, 3:6 ו-1:6.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */