מערכת ONE
|
בזמן שהעולם המערבי נמצא על סף משבר כלכלי גדול נוסף, נראה שכמו המשבר הקודם, גם הפעם הכדורגל האנגלי יוצא, בינתיים לפחות, כמעט ללא פגע. נתונים שפורסמו היום (שני) מוכיחים שבכדורגל של ה'פרמייר-ליג' המחירים רק עולים וכמות הצופים לא פוחתת.
11 קבוצות מהליגה הגדילו בקיץ את מחירי המנויים שלהן, שכבר היו גבוהים מאוד ביחס למשכורות הממוצעות באי הבריטי. צ'לסי כבר מכרה את 25,000 המנויים שהיא מוציאה, וטוטנהאם מכרה 23,000. גם נוריץ', העולה החדשה, מכרה כבר 22,000 מנויים וסוונסי מכרה 16,000 מתוך אצטדיון של 20,500 מקומות.
על פי הנתונים, ברור כי האצטדיונים באנגליה ימשיכו להיות מלאים גם בעונה הקרובה, גם בזמן שהבורסה בלונדון מאוד לא יציבה.
בעונה שעברה 92.2 אחוז מהמקומות ביציעי האצטדיונים היו מלאים וזהו ירידה של 0.2 לעומת העונה שקדמה לה. בעשור האחרון ישנה יציבות גדולה מאוד בשוק הכדורגל האנגלי והקהל לא מפסיק לזרום ליציעים ולצפות בהצגה הטובה בעיר.
|
אוהדי צ´לסי. 25,000 מנוים כבר נמכרו (GettyImages) |
|
|
לשם השוואה, בתחילת שנות ה-90 ממוצע הצופים בליגה היה 69.6 אחוז ממקומות הישיבה באצטדיונים ובהחלט הנהלת ה'פרמייר-ליג' יכולה לרשום לעצמה הישג נדיר, בעיקר בשנים של משברים כלכליים בעולם.
המועדונים הגדולים בליגה עדיין מרוויחים את רוב ההכנסות ממכירת כרטיסים, כאשר ארסנל ומנצ'סטר יונייטד מרוויחות על שני משחקי בית יותר מאשר וויגן ובלקבורן עושות בעונה שלמה (כולל הכנסות נלוות להגעת האוהדים למגרשים). ה'רוברס' לדוגמא מרוויחים הרבה יותר כסף מזכויות השידור במזרח הרחוק, מאשר מההכנסה מקהל.
|
אוהדי בלקבורן. הקבוצה לא רואה מהם כסף גדול (GettyImages) |
|
|
מעמד הביניים האנגלי זועם על מכירי הכרטיסים ויש טענה שהאנשים הפשוטים פשוט אינם יכולים להרשות לעצמם רכישת כרטיסים יקרים כל כך. יכול להיות שאם המשבר הכלכלי יילך וייגבר, לקבוצות לא תהיה ברירה אלא להוריד את מחירי הכרטיסים ולהסתמך יותר על השיווק במזרח הרחוק.