יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:21

זבונרבה ורדווסנקה ייפגשו בגמר טורניר סן דייגו

שלושה שבועות לפני ה-US OPEN, השתיים יאבקו על התואר. הרוסיה הדיחה את איבנוביץ', הפולניה את פטקוביץ'. מונפיס וסטפאנק ייפגשו בגמר וושינגטון

|
וורה זבונרבה. העפילה לגמר (GettyImages)
וורה זבונרבה. העפילה לגמר (GettyImages)

וורה זבונרבה ואגה רדוונסקה יאבקו על תואר טורניר סן דייגו, שלושה שבועות לפני פתיחת אליפות ארה"ב הפתוחה. זבונרבה גברה הבוקר (ראשון) במשחק מרתק על אנה איבנוביץ' הסרבית, 7:5, 4:6 ו-4:6.

הטניסאית הרוסיה כבר הגישה למערכה הראשונה אבל איבנוביץ' שברה בחזרה ובעזרת שגיאות של וורה זכתה במערכה הראשונה עם 5:7. זבונרבה שברה ל-2:3 במערכה השניה, אך שוב לא הצליחה לסגור עניין בקלות, איבנוביץ' הצילה שש נקודות מערכה לפני שהמערכה הוכרעה עם 4:6.

במערכה השלישית זבונרבה פתחה טוב, רצה עד 1:5, אבל שוב איבנוביץ' הצילה מאצ' פוינט וחזרה ל-4:5. זבונרבה כהרגלה שמה מגבת על הראש, רצה למאמן, הוציאה כמה תסכולים ברוסית, חזרה והפעם הצליחה להגיש לניצחון.

"בסוף הצלחתי לעלות עם החבטות הטובות שלי, ברגע שהייתי צריכה אותן. שיחקתי טוב היום, לא כל הזמן באותה רמה אבל מול איבנוביץ' כדי לנצח את חייבת להיות מצויינת", סיכמה זבונרבה. זה הגמר השלישי של הרוסיה העונה ואחרי שזכתה לפני שבועיים בתואר בבאקו, זהו ניצחון תשיעי ברציפות עבורה בסבב.

אנה איבנוביץ´. לא הסתדרה עם זבונרבה (GettyImages)
אנה איבנוביץ´. לא הסתדרה עם זבונרבה (GettyImages)
 

רדוונסקה חוזרת לגמר אחרי שנה עם 6:4, 0:6 ו-4:6 על המדורגת 2 בטורניר והחברה החדשה בטופ10 החל מיום שני הקרוב, אנדריאה פטקוביץ' מגרמניה. פטקוביץ' פתחה עם 1:4, אבל רדוונסקה חזרה ל-4:4. הגרמניה שוב שמה גז ולקחה את שני המשחקונים הבאים בדרך ל-4:6. המומנטום השתנה לחלוטין במערכה השניה, רדוונסקה זכתה בעשרה משחקונים רצופים, 0:6 במערכה השניה ו-0:4 במערכה השלישית.

רדוונסקה. חוזרת לגמר אחרי שנה (רויטרס)
רדוונסקה. חוזרת לגמר אחרי שנה (רויטרס)
 

פטקוביץ' חשה בבטנה במערכה השניה, וכשזו הסתיימה טסה לשרותים. "מה עדיף? לרוץ מהמגרש כמו משוגעת או להקיא על המגרש ושלא ישכחו את זה 25 שנה?", סיפרה פטקוביץ אחרי המשחק. בשלב מסוים במערכה השלישית הגרמניה החלה להתאושש, שברה ל-2:4, אבל טעות שלה במשחקון העשירי העניקה לרדוונסקה נקודת נצחון שנוצלה.

פטקוביץ´. לא רצתה להקיא על המגרש (רויטרס)
פטקוביץ´. לא רצתה להקיא על המגרש (רויטרס)
 

בגמר טורניר הגברים בוושינגטון ישחקו גאל מונפיס המדורג 1 מצרפת וראדק סטאפנק מצ'כיה. מונפיס ניצח 4:6, 6:3 ו-6:7 את המדורג 11, ג'ון איסנר בגמר צמוד בו ירה האמריקאי המתנשא ל-2.06 מ', 18 אייסים שלא הספיקו. מונפיס ניצח 6:8 בשובר השוויון המכריע לאחר שהציל נקודת משחק ביתרון 5:6 לאיסנר.

מונפיס בודק את המחבט מקרוב (רויטרס)
מונפיס בודק את המחבט מקרוב (רויטרס)
 

סטאפנק שם קץ לריצה היפה של דונלנד יאנג האמריקאי בן ה-22 עם 3:6 ו-3:6 ומנע ממנו כניסה ראשונה בקריירה לטופ100. סטאפנק השחקן המבוגר בטופ100, יחפש בגמר תואר חמישי והראשון שלו מאז 2009.

ראדק סטפאנק. מחכה לצרפתי בגמר (רויטרס)
ראדק סטפאנק. מחכה לצרפתי בגמר (רויטרס)
 

רובין האסה מהולנד זכה בתואר הראשון בקריירה שלו כשניצח בגמר טורניר החימר האחרון של העונה, בקיצבוהיל, אוסטריה את אלברטו מונטאנס מספרד 4:6, 6:4 ו-1:6. האסה, 53 בעולם, ששיחק בגמר הראשון שלו, הוא אלוף ה-ATP הראשון של הולנד מאז מרטין ורקרק בשנת 2004.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */