דירקטוריון הטוטו אישר היום (חמישי) את ההסכם השיווקי–תפעולי עם ההתאחדות לכדורגל, שהיקפו עד כ-79 מיליון ש"ח בשנה.
ההסכם בין הצדדים יבוסס על התחשבות בדרישת הטוטו בקביעת מועדי המשחקים וקיום שלב הבתים של גביע הטוטו לפני תחילת הליגה.
בהסכם הובהר שהטוטו הוא הספונסר הראשי של הליגה, שמשקיע הכי הרבה כספים בספורט בארץ, בתחזוקה השוטפת ובהקמת תשתיות בקרב קבוצות נוער. שם הליגה יהיה חלק בלתי נפרד מהנכס הערכי של הטוטו, שיקבע את הדגשים החשובים לו לצורך בניית ערכי מותג של הוגנות, ישראליות, הצטיינות, הישגיות ומקצועיות.
הטוטו יזכה לחשיפה בשילוט האלקטרוני שיהיה כפול מכל מפרסם אחר (20% מזמן הפרסום במשחק), שחקני ליגת העל והלאומית יישאו את המותג "ווינר" על שרוול חולצתם, מצידם של שני השערים במגרש יהיה שילוט בתלת-מימד של ה"ווינר" ואנשי האבטחה, מחזירי הכדורים והצלמים יהיו ממותגים עם "ווינר",
כמו כן, לראשונה הקבוצות יקבלו תשלום על בסיס כמות המשחקים המשודרים בערוץ ציבורי שפתוח לקהל הרחב ועל בסיס אחוזי הצפייה במשחק (רייטינג). כך קבוצה טובה והישגית יותר, עם קהל צופים גדול יותר - תרוויח יותר.
|
תמוז ושבחון. הקבוצות יתוגמלו על משחקים שישודרו בערוץ פתוח (יוסי ציפקיס) |
|
|
7 הקבוצות ההוגנות בליגה שיעברו רף מינימום שנקבע על ידי הטוטו, יתוגמלו כספית, כמו גם אלו שיכללו יותר שחקנים ישראלים ופחות זרים, אלה שיגיעו למקומות4-8 ולא ישחקו באירופה ואלה שיעודדו הצטיינות שחקנים ממחלקת הנוער בכל שבוע ושבוע. בנוסף, תשופר איכות צילום משחקי הכדורגל, לצופים בבית, בהתאם לסטנדרטים המקובלים באירופה.
יו"ר הטוטו, צחי פישביין, אמר: "ההסכם מבסס את אחיזתו השיווקית של הטוטו בקרב קהל הצרכנים, שהם אוהדי כדורגל וחובבי הימורים חוקיים ויוסיף הכנסות לטוטו ולכלל ענפי הספורט במדינה. ההסכם מדגיש ערכים כמו הגינות, נוער, ישראליות, הישגיות והעלאת רמת הכדורגל הישראלי.
"הפעילות השיווקית והפרסומית תימדד אך ורק על-פי ערכים כלכליים ועסקיים מובהקים. ההסכם נובע בראש ובראשונה מאינטרס כלכלי ועסקי של הטוטו . יתרה על כך, הוא מושתת בפעם הראשונה על השיטה המקובלת בעולם העסקי – "יבצעו יקבלו, לא יבצעו לא יקבלו".
|
מוגרבי ואוראל דגני. קידמת שחקנים ישראלים? תתוגמל (שי לוי) |
|
|
עוד הוסיף פישביין: "הטוטו עומד בהסכם על כל זכויותיו כספונסר ראשי של הכדורגל ולא יאפשר לאף גורם לפגוע בהגמוניה זו או לנהוג שלא על פי הכללים, שנרקמים בימים אלו ועלולים לפגוע במותג.
"יחד עם זאת, חלק בלתי נפרד מהגדלת היקף ההסכם מותנה בפעילות מקצועית נוספת ומורחבת מצד ההתאחדות, שמטרתה לקדם את איכותו ורמתו של הכדורגל הישראלי ולהבטיח תוספת הכנסות לטוטו. אין בו כדי לפגוע בתמיכת הטוטו בכל ענפי הספורט האחרים או בהשקעות בהיקף רחב במתקני ספורט".
על ההסכם עצמו הוסיף פישביין: "ההסכם פתוח לשינויים מדי שנה וקיומו ל-3 שנים מותנה בגידול הכנסות נטו לחלוקה בכל שנה ושנה. גם כאן שמר הטוטו על הכלל העסקי 'יקבלו ויוכיחו מקצועיות והישגים, שיתורגמו להצלחה עסקית, ימשיכו לקבל. לא יוכיחו, יפסיקו לקבל'".