איזה מירוץ קיבלנו היום (ראשון) בבודפשט. עונת הפורמולה 1 חזרה למסלול המפורסם בהונגריה, ההונגרורינג, והסחורה סופקה פעם נוספת. בסיומו של מירוץ דרמטי, גשום ומלא תהפוכות, המנצח הגדול הוא אלוף העולם לשעבר מבית מקלארן, ג'נסון באטן.
בסיומן של 70 הקפות, הבריטי קטף את הניצחון המפתיע אחרי שהצליח בהקפה ה-47 לקחת את ההובלה מלואיס המילטון, שהחזיק במקום הזה פחות או יותר מהפתיחה, אז עקף את סבסטיאן פטל שזינק ראשון ולא הצליח להסתדר עם הרכב שלו תחת הגשם הכבד. יש לציין שזו השנה השניה ברציפות שפטל מזנק מהפול בהונגריה ולא מצליח לנצח כאשר אשתקד היה זה מארק וובר שסיים לפניו.
באטן והמילטון, נהגי מקלארן, ניהלו מאבק עיקש ביניהם למעשה מהרגע בו לואיס לקח את ההובלה. ג'נסון ישב לו על הזנב לאורך הקפות רבות עד שבהקפה ה-47 המילטון החליק באחת הפניות ואיבד את ההובלה. משם, במשך ארבע הקפות ההובלה התחלפה עוד פעמיים, כל פעם בשל החלקות.
המילטון נכנס לפיטס כדי להחליף צמיגים, בדיוק כשהגשם פסק ותוך כדי קיבל עונש של כניסה חוזרת לרחבת הטיפולים בעקבות אירוע באותה ההקפה בה איבד את ההובלה. הוא הדרדר עד המקום הרביעי ויצא כמאוכזב הגדול של היום.
|
לואיס המילטון. המאוכזב הגדול של המירוץ (רויטרס) |
|
|
מי שאמרו תודה על האירועים המצערים האלו מבחינת נהג מקלארן היו כמובן, המנצח הגדול ג'נסון באטן, שרשם ניצחון שני העונה בסה"כ מתוך 11 מירוצים וגם אלוף העולם, סבסטיאן פטל, שלמרות הופעה חלשה שלו הצליח לסיים שני ולהגדיל עוד יותר את הפער בצמרת הדירוג.
גם פרננדו אלונסו, שהתקשה מאוד עם הגשם ותנאי המסלול, סיים שוב בניקוד והפעם במקום השלישי. מארק וובר, שזינק שישי, הגיע למקום החמישי. פיליפה מאסה, שזינק רביעי, סיים שישי.
|
סבסטיאן פטל וג´נסון באטן בסיום (רויטרס) |
|
|
ומלבד נהיגה קלאסית ומהפכים בדירוג בשל הגשם, היה גם אירוע מדהים בו הרנו של ניק היידפלד פשוט עלתה באש, תרתי משמע. בהקפה ה-25 הנהג הגרמני נכנס לרחבת הטיפולים ועזב אותה מוקדם מדי. תוך כדי היציאה, עשן לבן יצא מרכבו כשההנחה היא שאחד מצינורות הדלק שלו נקרע בשל היציאה הפזיזה.
הוא הצליח לעזוב את הפיטס ומטרים ספורים בתוך הכניסה למסלול, הרכב עלה באש. היידפלד עצר בזמן וברח, המרשלים הגיעו כדי לכבות את האש ותוך כדי שהם עושים זאת, חלקה הקדמי של הרנו התפוצץ וסיפק לא מעט תמונות מרהיבות וחריגות במה שהיה יכול להיות טרגדיה ענקית אם הנהג היה נוטש את הרכב מספר שניות מאוחר מדי.
|
ג´נסון באטן והמזכרת מההונגרורינג (GettyImages) |
|
|
נהג נוסף שלא סיים את דרכו על המסלול הוא מיכאל שומאכר, שעוד פתח טוב והצליח כבר להגיע אל המקום הרביעי בזינוק, אך בסופו של דבר גם הוא לא הסתדר עם המסלול הרטוב ופרש.
בסופו של יום, סבסטיאן פטל הרחיב את שליטתו בדירוג הנהגים אחרי 11 מירוצים וכשהעונה מתקרבת לסופה עם שמונה מירוצים בלבד, עושה רושם שהתואר יהיה שלו. אם כי על פי השבועות האחרונים, יהיה מיותר לצאת בהצהרות מוקדמות. עונת הפורמולה 1 תצא כעת לפגרה בת כחודש ימים ותשוב ב-27.8 למסלול בספא, בלגיה.
|
אלונסו, באטן ופטל חוגגים. קצת שמפנייה לא הזיקה לאף אחד (רויטרס) |
|
|
חמשת הנהגים המובילים בדירוג
1. סבסטיאן פטל (רד בול) - 234 נקודות.
2. מארק וובר (רד בול) - 149 נקודות.
3. לואיס המילטון (מקלארן) - 146 נקודות.
4. פרננדו אלונסו (פרארי) - 145 נקודות.
5. ג'נסון באטן (מקלארן) - 134 נקודות.