יום ראשון, 06.10.2024 שעה 09:46

באופ"א מבהירים: עוקבים אחר הכדורגל הישראלי

לא רק בארץ מתעסקים בפרשת 'הכדור המרכזי'. מדוברות הארגון האירופי נמסר כי ראשיה מפקחים אחר הנעשה. באופ"א מודעים גם לכך שלוזון נחקר תחת אזהרה

|
לוזון ולפאטיני. הארגון האירופי עוקב בדאגה
לוזון ולפאטיני. הארגון האירופי עוקב בדאגה

"אופ"א מפקחת ועוקבת אחרי התפתחות פרשת 'הכדור המרכזי' בישראל", כך נמסר הערב ל-ONE  (שלישי) מדוברות ארגון הכדורגל האירופי. הפרשה, בה נחקרו בעלי קבוצות, אנשי הנהלה, מאמני כדורגל, שחקנים ואפילו יו"ר ההתאחדות לכדורגל, הגיעה גם למסדרונות של אופ"א בשוייץ.

עוד נמסר מדוברות הארגון: "אופ"א מבחינה ועוקבת אחרי כל הדיווחים על חקירות שקשורות לכאורה במכירת משחקים והטייתם בכל אחת מ-53 ההתאחדויות שחברות בה, אבל לפי שעה לא רוצה להגיב ספציפית על החקירה שנמצאת בתהליך".

גם על כך שחבר בוועד הפועל של הארגון, יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, נחקר תחת אזהרה, בחרו להדגיש באופ"א כי כל עוד החקירה נמשכת הם לא ידרשו תשובות מיו"ר ההתאחדות הישראלית שמכהן גם בתפקיד רשמי בהתאחדות האירופית.

אם מתייחסים לתקדים מפרשת ה'קלצ'יופולי' שהתפוצצה באיטליה אז אפשר ללמוד שאכן אופ"א בדרך כלל פועלת עם סיומו של התהליך וגם מטילה סנקציות. בסוף יולי 2006 ביקש הארגון מהתאחדות האיטלקית, ה-FIGC, לאשר סופית את הדירוג של עונת 2005/2006 כשהיא שללה את הזכות של יובנטוס, לאציו, רומא ופיורנטינה להשתתף במפעל.

גם מועמדותה של מילאן, שזכתה בסופו של דבר באותה עונה בליגת האלופות, היתה בספק רב ונתונה לשיקולים של אופ"א שהסכימה ואישרה את שיתוף הקבוצה בסיומו של ההליך המשפטי באיטליה.

לוציאנו מוג´י (רויטרס)
הג'נרל מנג'ר של יובה לשעבר, מוג´י. מהמעורבים בפרשיית ה`קלצ`יופולי` (רויטרס)
 

נוסף על כך, הפרשה אף פגעה בסופו של דבר בדירוג של קבוצות איטלקיות ושל הנבחרת הכחולה באופ"א, על כך נשמעה ביקורת רבה באיטליה שם טענו שהנזק הגדול כבר נעשה מעצם החלשת הקבוצות הטובות ואין צורך לפגוע גם בנבחרת הלאומית.          

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */