יום שישי, 20.09.2024 שעה 02:03

נדאל מול פדרר בחצי הגמר, ג'וקוביץ' ממשיך לדהור

הספרדי ניצח את לודרה ויתמודד מול השוויצרי שגבר על סודרלינג. הסרבי העיף את פרר. נשים: גורגס תשחק מול אזרנקה בחצי, גם קביטובה ב-4 האחרונות

|
רפאל נדאל. מרגיש טוב על החימר (GettyImages)
רפאל נדאל. מרגיש טוב על החימר (GettyImages)

רפאל נדאל, המדורג ראשון בעולם, עלה כצפוי לחצי גמר טורניר מדריד כשניצח את מיכאל לודרה הצרפתי  ברבע הגמר עם 2:6 ו-2:6. נדאל, שנהנה מיום מנוחה אחרי הפרישה של חואן מרטין דל פוטרו מארגנטינה בשמינית הגמר, שבר פעמיים בכל מערכה וסגר עניין בתוך שעה ורבע. נדאל זכה עד כה בשני טורנירי החימר הגדולים של העונה, במונטה קרלו ובברצלונה.

נדאל ישחק בסופר קלאסיקו מול רוג'ר פדרר שניצח את רובין סודרלינג משבדיה 6:7 ו-4:6. אחרי שפדרר החמיץ שלוש נקודות שבירה במהלך המערכה, הצליח השלישי בעולם לנצח 2:7 בשובר השוויון.

במערכה השניה במצב של 4:4, השיג פדרר את השבירה הראשונה במשחק. פדרר ניצח את סודרלינג על החימר ובעצם נקם בו על ההפסד ברבע גמר הרולאן גארוס בשנה שעברה. בעקבות הניצחון עלה פדרר בקרבות הראש בראש מול סודרלינג ל-1:16.

המסע של נובאק ג'וקוביץ' נמשך. הסרבי התגבר על משוכה קשה מאוד, בדמותו של דוד פרר הספרדי וגם על יציעים ספרדיים שלא היו לצידו והשיג את הנצחון ה-30 שלו ברציפות ב-2011 וה-32 ברציפות בכלל, 4:6, 6:4 ו-3:6 ועלה לחצי הגמר שם ישחק מול תומאס בלוצ'י המפתיע מברזיל.

רוג´ר פדרר (GettyImages)
רוג´ר פדרר מרוצה מהניצחון על סודרלינג (GettyImages)
 

פרר פתח עם שבירה ו-0:2, אבל ג'וקוביץ' חזר עם שבירה משלו מיד, השווה ל-2:2
ובמצב של 4:4, השיג שבירה והגיש בהצלחה למערכה הראשונה. במערכה השניה ג'וקוביץ' שבר מיד בפתיחה, אבל הפעם היה זה פרר ששבר מיד בחזרה, שמר על רמה גבוהה, הלחיץ את הסרבי וביתרון 4:5, הצליח לשבור ולזכות במערכה השניה.

המשחקונים הצמודים המשיכו להלהיב את הקהל. במערכה השלישית, ג'וקוביץ שבר ל-2:3 בנקודת השבירה השלישית שלו במשחקון. מכאן הסרבי כבר לא עצר והשלים את הנצחון עם שבירה נוספת ל-3:6 וניצחון אחד הקשים ב-32 האחרונים, תוך שעתיים ו-27 דקות. ג'וקוביץ' ינסה להשיג במדריד, תואר שישי רצוף העונה, אחרי אוסטרליה, דובאי, אינדיאן וולס, מיאמי ובלגרד.

נובאק ג´וקוביץ´ ודוד פרר נפרדים בסיום המשחק (GettyImages)
נובאק ג´וקוביץ´ ודוד פרר נפרדים בסיום המשחק (GettyImages)
 

הפתעת הטורניר הוא ללא ספק תומאס בלוצ'י מברזיל. בלוצ'י, שניצח בשלב הקודם את אנדי מארי בשתי מערכות, חולל הפתעה נוספת ושלח הביתה את המדורג שביעי, תומס ברדיך מצ'כיה עם 6:7 ו-3:6.

כמו מול מארי, בלוצ'י לא נשבר לאורך כל המשחק ומול ברדיך השיג שבירה בודדת במערכה השניה אחרי 2:7 בשובר השוויון של המערכה הראשונה.

תומאס בלוצ´י. הפתעת הטורניר (GettyImages)
תומאס בלוצ´י. הפתעת הטורניר (GettyImages)
 

גורגס מול אזרנקה בחצי הגמר
יוליה גורגס מגרמניה ממשיכה את עונת החימר המדהימה שלה. גורגס ניצחה ברבע גמר טורניר מדריד לנשים את אנסטסיה פאבלוצ'ינקובה מרוסיה 4:6 ו-2:6 ועלתה לחצי הגמר.

יוליה גורגס (GettyImages)
יוליה גורגס בסיום המשחק (GettyImages)
 

זה הניצחון התשיעי ברציפות של הגרמניה בסבב, אחרי שזכתה בשטוגרט והדיחה את הראשונה בעולם, קרולין ווזניאקי בשמינית הגמר. גורגס שהחלה את הטורניר במקום-27 בעולם, תיכנס בעקבות ההישג במדריד ל-20 הראשונות בעולם.

יריבתה הבאה תהיה ויקי אזרנקה מבלארוס. אזרנקה, ששמטה רק חמישה משחקונים בשלושת משחקיה הראשונים בטורניר, עבדה הפעם הרבה יותר קשה מול הצ'כית לוסי סאפארובה, איבדה מערכה, אך ניצחה 3:6, 6:3 ו-2:6.

ויקי אזרנקה (GettyImages)
ויקי אזרנקה מרוצה (GettyImages)
 

פטרה קביטובה מצ'כיה היא החברה החדשה בטופ-10 החל מיום שני הקרוב. הצ'כית בת ה-19 גברה על דומיניקה סילבוקובה מסלובקיה, 6:3, 3:6 ו-5:7 אחרי מערכה שלישית מרתקת ותהפוך לצ'כית הראשונה בטופ-10, מאז ניקול ואדיסובה שכבר הספקה לפרוש. קביטובה תשחק בחצי הגמר עם השישית בעולם, נה לי מסין שניצחה את בטאני מאתק סאנדס האמריקנית 4:6, 6:3 ו-4:6.

קרן שלמה בגמר טורניר בהודו
לאחר תקופה ארוכה יחסית ללא הישג משמעותי בסבב ה-ITF עלתה קרן שלמה, המחבט הישראלי מספר 3, לגמר טורניר הידבראד בהודו על סך 10,000 דולרים. שלמה המדורגת כיום 545 ובשיאה 386, מדורגת 1 בטורניר ואחרי ניצחונות קלים בשני הסיבובים הראשונים, איבדה מערכה אך ניצחה 4:6, 6:3 ו-1:6 את סו רה לי בת ה-16.5 מקוריאה (1102) בחצי הגמר. בגמר תשחק שלמה מול טניסאית קוראינית נוספת, לי נה האן (855).

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */