הכנסות המועצה להסדר ההימורים בספורט ממותגי טוטו-ווינר, הגיעו העונה ל- 1.575 מיליארד שקל, שיפור של 16 אחוז לעומת 1.36 מיליארד שקל בעונה שעברה. מותג הווינר, המהווה כ-90 אחוז מההכנסות, רשם שנת שיא של 1.367 מיליארד שקל הכנסות, שיא מאז השקתו לפני תשע שנים, וגידול של כ-20 אחוז בהשוואה לאשתקד, אז הכניס הווינר 1.18 מיליארד שקל.
בהיקף ההכנסות מהטוטו, המותג הוותיק, נרשמה ירידה והוא הגיע ל-168 מיליון, קיטון של שישה אחוזים בהשוואה ל-2009, אז הסתכמו הכנסות הטוטו ב-180 מיליון. מדובר בהמשך המגמה של ירידה בפופולריות הטוטו, אם כי זו נבלמה מעט בחריפותה. ב-2008 הכניס הטוטו 296 מיליון שקל.
הגידול בהכנסות בשנה החולפת נבע בעיקר מאירועי משחקי המונדיאל, שהכניסו יותר מ-200 מיליון שקל בחודש אחד ומפעילות עסקית מניבה משאר ליגות הכדורגל בעולם. 60 אחוז מכלל ההכנסות, כ-945 מיליון שקל, הועברו על ידי טוטו-ווינר לציבור כפרסים למשתתפים במשחקים.
פילוח מקורות ההכנסה בווינר מלמד כי 75 אחוז מההכנסות נבעו ממשחקי כדורגל בחו"ל, 12 אחוז מכדורגל ישראלי, עשרה אחוזים מתחרויות כדורסל בחו"ל, בעיקר ליגת NBA ומשחקי היורוליג, ושלושה אחוזים בלבד מכדורסל ישראלי.
|
וויין רוני מול צ´לסי. המהמרים מעדיפים פרמייר-ליג (GettyImages) |
|
|
מהמרי הווינר מעדיפים את הפרמייר ליג ואחריה לפי הסדר, הליגה הספרדית, ליגת ווינר (ליגת העל) והלאומית, ליגת האלופות, הליגה איטלקית, הליגה הצרפתית והליגה הגרמנית.
23 אחוז מההכנסות מיועד לחלוקה למימון פעילות גורמי ספורט והשקעה במתקני ספורט. בנוסף, כ-65 מיליון שקל השקיע הטוטו בשיווק וחסויות של ענף הכדורגל, כדורסל, כדורעף וכדוריד ואירועי ספורט עממי. בסך הכל מדובר ב-420 מיליון שקל.
|
צחי פיישביין. מעריך כי ניתן להגדיל עוד יותר את ההכנסות (דרור עינב) |
|
|
היו"ר צחי פישביין מעריך כי בשנה הבאה ניתן להגיע להכנסות של 1.6 מיליארד שקל, גם ללא אירוע גדול כמו מונדיאל. התחזית מתבססת על שדרוג הפעילות השיווקית, שימוש יתר באינטרנט, הגדלת היצע המשחקים בווינר ושילוב משחקים ופלטפורמות, כמו הימורים על מירוצי סוסים. כמו כן יש לציין את 'מתקנים 2020' שהושקה השנה, תוכנית בה יושקעו 5.5 מיליארד שקל בעשור הקרוב.