יום שני, 08.07.2024 שעה 05:10
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

אחרי ההפסד הביתי, ברצלונה תתאושש ביוון?

יורוליג: במצב של 1:1 בכל הסדרות, אלופת אירופה תנסה לגנוב ניצחון מול פנאתינאיקוס ב-20:45, סיינה מול אולימפיאקוס וולנסיה וריאל ראש בראש

|
נבארו ודיאמנטידיס. בארסה תגנוב משחק? (GettyImages)
נבארו ודיאמנטידיס. בארסה תגנוב משחק? (GettyImages)

מכבי תל אביב ממש לא היתה היחידה שהצליחה לגנוב את יתרון הביתיות בשלב ההצלבה, שיכריע את גורל ארבע העולות לפיינל פור שיתקיים בחודש מאי בברצלונה.

לאחר ארבעה ימי הפוגה, הערב (שלישי) יתחדשו להן סדרות רבע גמר היורוליג כאשר ארבעתן נמצאות במצב של שיוויון אחת. כל ארבע הסדרות נפתחו עם ניצחון של הביתיות אלא שבמשחק השני הצליחו כל ארבע הקבוצות האורחות להפתיע בחוץ ומעניין יהיה לראות מי מהן תצליח לנצל זאת ולהכריע את הסדרה בשני משחקי הבית הקרובים.

פנאתינאיקוס - ברצלונה (20:45)
אלופת אירופה, ברצלונה, לקחה קשה את ההפסד הביתי 75:71 במשחק השני בסדרה אחרי שאיבדה יתרון של 16 נקודות במהלכו, ומקווה שזה לא יעלה לה ביוקר.

הקבוצה של צ'אבי פסקוואל ממש לא רוצה להיות אורחת מהצד בפיינל פור שהיא מארחת והמאמן הספרדי אמר לקראת המשחק: "במקרה הגרוע ביותר, אנחנו חייבים להחזיר את הסדרה למשחק חמישי וקובע אצלנו בבית אבל מעל הכל אנחנו צריכים להגיע מוכנים למשחק הקרוב ולנסות לנצח אותו. אני באמת לא יודע למה לצפות מהמשחקים ביוון אבל נבוא לשחק חזק ואני מקווה שנשחזר את התצוגות שלנו משנה שעברה במדריד ולפני שנתיים בוויטוריה". 

פסקוואל (יניב גונן)
פסקוואל (יניב גונן)
 

היוונים לעומת זאת מגיעים בתחושה שזה בידיים שלהם. הקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' המנוסה, הראתה אופי בלתי רגיל במשחק השני והשיגה את הניצחון לאחר שהצליחה לעצור את הנעת הכדור והשטף שמאפיין את משחקה של אלופת אירופה. בנוסף לכך, האלופה היוונית מגיעה גם רעננה יותר מהיריבה וזאת בשל העובדה שלא שיחקה בליגה היוונית בזמן שברצלונה שיחקה בצהרי יום ראשון במסגרת הליגה הספרדית.

סיינה - אולימפיאקוס (20:00)
הסדרה הכי מוזרה בתולדות היורוליג עד כה. האלופה האיטלקית, סיינה, הושפלה במשחק הראשון ע"י הקבוצה המפחידה של דושאן איבקוביץ', אולימפיאקוס, בצורה שלא זכורה במעמדים האלה גם להיסטוריונים של הכדורסל האירופי עם תבוסה בהפרש של 48 נקודות, אבל נקמה ביוונים בצורה מושלמת עם ניצחון חוץ משכנע במשחק השני.

בורוסיס וסטונרוק (GettyImages)
בורוסיס וסטונרוק. ההכרעה בסדרה עברה לאיטליה (GettyImages)
 

החדשות הטובות עבור סימונה פיאנג'יאני וחניכיו הן חזרתו לכשירות של הרכז הפותח והשחקן הבולט של הקבוצה העונה, בו מק'אלב. הרכז המקדוני-אמריקני של האיטלקים שיחק עד כה 16 דקות בסה"כ בשני המשחקים הראשונים בסדרה ללא תרומה ממשית. מי שתפס את מקומו ככמוציא לפועל העיקרי בהתקפה הוא הסווינגמן האמריקני, מאליק היירסטון, שהיה היחיד שקלע בספרות כפולות בשני המשחקים בסדרה והאיש המרכזי בניצחון, עם דאבל דאבל נהדר של 19 נקודות ו-11 כדורים חוזרים. 

מהצד השני, קשה מאוד להסביר את ההבדל בין התצוגה המדהימה של המשחק הראשון לנפילה בשני אבל אין ספק שבמשחק השני, היוונים סבלו מאוד מהיעדרותו של הגארד הסרבי, מילוש תאודושיץ'. ה-MVP של המפעל בעונה שעברה נעדר משני המשחקים הראשונים בשל פציעה וחזרתו קריטית מאוד עבור היוונים להמשך הסדרה.

דושקו איבקוביץ´ (רויטרס)
דושקו איבקוביץ´: "ההפרש הגדול זה מה שפגע בנו במשחק השני" (רויטרס)
 

"מילוש עדיין לא בריא במאה אחוז ונצטרך לעשות את ההתאמות לכך כי מילוש הוא שחקן מאוד חשוב עבורנו", אמר איבקוביץ' במסיבת העיתונאים ערב המשחק וניסה להסביר את ההבדל בין שני המשחקים הראשונים בסדרה: "אפילו לוס אנג'לס לייקרס לא יכלה לשחק כמו ששיחקנו במשחק הראשון ובסופו של דבר ההפרש הגדול זה מה שפגע בנו במשחק השני".

ולנסיה - ריאל מדריד (20:45)
הביתיות בדרבי הספרדי עברה לצד של ולנסיה אחרי שהקבוצה של סבטיסלב פשיץ' הצליחה "לגנוב" ניצחון מריאל מדריד במשחק השני כשהיא נשענת על יכולת נהדרת של הרכז המונטנגרי-אמריקני, עומאר קוק, שצלף חמש שלשות ללא החטאה בדרך לערב גדול של 20 נקודות ו-6 אסיסטים.

ביחד עם הצרפתי קר הרוח, ננדו דה קולו (מוביל את היורוליג באחוזים מהעונשין עם קרוב ל-97 אחוזים!) הקו האחורי של ולנסיה לא נופל משל ריאל אבל פשיץ' וקבוצתו עדיין מודאגים מאוד מחסרונו של ויקטור קלאבר בקו הקדמי. הפורוורד המוביל ימשיך להיעדר אבל אם דושקו סבאנוביץ' ישחזר את היכולת מהמשחק השני בוולנסיה יכולים להיות רגועים.

ריאל מדריד ו-ולנסיה (GettyImages)
ריאל מדריד ו-ולנסיה במהלך המשחק במדריד (GettyImages)
 

מנגד, לעמנואל מולין ולבלאנקוס יש כלים התקפיים ובשפע. הבעיה היא שהיחידים שמראים יציבות עד כה העונה הם סרחיו יול וניקולה מירוטיץ' ואפילו הכוכב הצעיר ממונטנגרו (שהוביל את היורוליג בשלשות בטופ-16) סבל מערב קליעה בינוני במשחק השני, בו אף שחקן בריאל מלבד יול לא קלע בספרות כפולות. לקראת המשחק אמר מולין: "אנחנו יוצאים לשני משחקי חוץ בידיעה שהם יהיו צמודים ומותחים כמו שני הראשונים בסדרה ובאים עם מוטיבציה לתקן את הטעויות שעשינו בשני המשחקים קודמים, בעיקר בשני".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */