רז אמיר
|
נהג המרוצים, רוי ניסני, התחיל היום (רביעי) בגרמניה מחנה אימונים לקראת עונת 2011 שעומדת להיפתח בסוף החודש הבא. ניסני שיתחרה העונה עם קבוצת מוקה מוטור ספורט באליפות הפורמולה מאסטר (ADAC Formula Masters Championship) מתאמן תחת הדרכתם של נהג המירוצים רלף שומאכר ושל המהנדס הבכיר של מוקה מוטור ספורט, פרנק לוקה, אותו מהנדס שגידל ואימן את סבסטיאן פטל, אלוף הפורמולה 1 בעונה האחרונה.
שומאכר הצטרף לקבוצת מוקה מוטור ספורט לאחר שפרש ממרוצי הפורמולה והוא מתחרה בשם הקבוצה במרוצי ה-DTM ומשמש כחונך בקבוצה לנהגים צעירים.
רוי ניסני סיים עונה ראשונה טובה במרוצי הפורמולה ב.מ.וו ג'וניור, עם ארבע הופעות על הפודיום, פול פוזישן אחד וניצחון הירואי במרוץ סיום העונה במונזה שבאיטליה, שזכה לערעור על ידי הנהג המפסיד מיכאל למוטה.
עכשיו הוא עובר להתחרות בפורמולה מאסטר, מדובר בסבב מרוצים שמתקיימים בין היתר במסלולי המרוצים של הוקנהיים ונוברגרינג בגרמניה, האסן בהולנד, זולדר בבלגיה ומסלול ה-A1 באוסטריה וזוכים לפופולאריות רבה בקרב חובבי הספורט המוטורי.
|
רלף שומאכר (משמאל) עם אחיו, מיכאל (רויטרס) |
|
|
מחנה האימונים שנפתח היום בהוקנהיים שבגרמניה, יימשך שבועיים במהלכו יעברו הנהגים גם להולנד, בלגיה ויחזרו לגרמניה לאושרלבן, שם תיפתח העונה ב-24 באפריל, כאשר לצד העובדה שהם יערכו היכרות עם המסלולים, הם גם ינצלו את הזמן לבצע התאמות אחרונות בכלי הרכב שלהם.
למעלה מ-25 נהגים ייקחו חלק בעונה הקרובה, כאשר ניסני ישתף פעולה עם נהג צעיר מגרמניה, ג'ייסון קרמר בן ה-16, אשר לו רקורד מרשים של ניצחונות במרוצי קארטינג.
כלי הרכב בפורמולה מאסטר הם חזקים ומשופרים יותר מפורמולה ב.מ.וו, בכ-10 כוחות סוס, הם מסוגלים לפתח מהירות גבוהה יותר ב- 25 קמ"ש, הרכב רחב יותר בעשרה סנטימטרים וארוך יותר ב-27 ס"מ והעיצוב האווירודינמי החדיש של הרכב מעניק לו אחיזת כביש טובה יותר, המשפרת את ביצועי הרכב בעיקר בפניות וכך מאפשרת לנהגים להשיג זמנים מהירים יותר.
|
רוי ניסני. נחשב לאחד הנהגים המבטיחים באירופה |
|
|
ניסני הנחשב היום לאחד הנהגים המבטיחים באירופה מודע לאתגר העומד בפניו בעונה הקרובה, אך יחד עם זאת בקבוצה לא שוכחים שמדובר בנהג צעיר שזו לו בסך הכול העונה השנייה במרוצי הפורמולה.