יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:18

הסיבה לזינוק ברווחי ארסנל: אצטדיון האמירויות

בניית המתקן החדש הביאה לגידול של כ-70 אחוז בהכנסות התותחנים. טוטנהאם תנסה לחקות את הצלחת יריבתה אחרי שנכשלה במאבק על האצטדיון האולימפי

|
אצטדיון האמירויות, שווה הרבה כסף לארסנל
אצטדיון האמירויות, שווה הרבה כסף לארסנל

נתוני ההכנסות של המועדונים הגדולים באירופה, שפרסמה חברת "דלויט" בשבוע שעבר, מראים שהמעבר של ארסנל לאצטדיון האמירויות הוכיח את עצמו, כאשר התותחנים הם היחידים מבין 20 המועדונים ברשימה שמעל 40 אחוז מהכנסותיהם מגיעים ממכירת כרטיסים ומנויים.

ארסנל הרוויחה ממכירות כרטיסים ומנויים סכום של 93 מיליון ליש"ט (114 מיליון יורו) והיא מדורגת שלישית בקטגוריה, אחרי שני המועדונים הנחשבים לגדולים בעולם: ריאל מדריד, עם 129 מיליון יורו הכנסות ממכירת כרטיסים למשחקים, ומנצ'סטר יונייטד, עם 122 מיליון יורו.

סך הכל הכניסה ארסנל 274 מיליון יורו בעונת 2009-10. עלייה של 69 אחוז לעומת הכנוסתיה לפני חמש שנים וזאת לא מעט בזכות האצטדיון החדש, שנחנך ב-2006.

ב-2005 אמר מנכ"ל התותחנים דאז, קית' אדלמן, כי בזכות האצטדיון החדש הוא מאמין כי הכנסות ארסנל יעלו מ-115 מיליון ליש"ט לאזור ה-170 מיליון ליש"ט. כעת מתברר כי המציאות עולה אפילו על הציפיות של המנכ"ל לשעבר, כאשר ההכנסות התותחנים בשנה החולפת, לפי דלויט, הסתכמו ב-224 מיליון ליש"ט. כבר בשנה הראשונה של ארסנל באמירויות האמירו הכנסותיה למעל ל-200 מיליון ליש"ט, לעומת 137 מיליון ליש"ט בשנה שלפני כן.

האמירויות (רויטרס)
האמירויות, מכיל 60 אלף מושבים (רויטרס)
 
אצטדיון האמירויות, בעל תכולה של 60 אלף צופים, נבנה בעלות כוללת של 470 מיליון ליש"ט, כאשר 260 מיליון ליש"ט מתוך סכום זה נטלה ארסנל בהלוואה, עליה המועדון עדיין נאלץ לשלם כיום. המתקן החדיש והמפואר החליף את אצטדיון הייבורי הוותיק, שיכל לשמש 38 אלף איש.

פרט לסעיף ההכנסות בימי משחק האצטדיון החדש אפשר לארסנל לחתום על חוזה על החסות הרישמית, עם חברת התעופה של האמירויות, בסכום של מאה מיליון ליש"ט ל-15 שנה. ההסכם כולל חסות על חולצות כדורגלני ארסנל למשך 8 שנים, עד עונת 2013-14.

אצטידון אולימפי של לונדון (רויטרס)
האצטדיון האולימפי של לונדון, יעבור לרשות ווסטאהם (רויטרס)
 
יריבתה הגדולה של ארסנל, טוטנהאם הוטספרס, תיאלץ לעשות צעד דומה לזו שעשתה שכנתה אם ברצונה להדביקה. התרנגולים ניגשו למכרז לשימוש באצטדיון האולימפי אחרי משחקי לונדון 2012 אך הפסידו לווסטהאם. אי לכך תיאלץ טוטנהאם לבנות אצטדיון חדש בעצמה, כאשר המודל של ארסנל יעמוד לנגד עיניה כראוי לחיקוי.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */