ליאור ליברובסקי
|
אוהדים שרצו לעזוב את אליפות אסיה בכדורגל, שהסתיימה אתמול (שבת), עם איזו מזכרת, נאלצו להישאר מואכזבים. מארגני התחרות בקטאר לא דאגו לחתום על הסכם שיאפשר לבעלי הזכויות למכור מרצ'נדייז של האליפות.
חולצות, כובעים או בובות בדמות הקמע של האליפות, עכבר המדבר, לא היו בנמצא עבור אוהדי הכדורגל שבאו מכל רחבי היבשת ומאוקיאניה הסמוכה. אלה נאלצו להסתפק ברכישת כאפיות, תמונות של משפחת המלוכה או של האמיר הקטארי, או רפליקה מוזהבת בדמות גביע העולם עליו ימתמודדו בנסיכות בעוד 11 שנה.
"זה לא נראה טוב ללא מרצ'נדייז", אמר יאסים אל רומייהי, מנהל תפעולי בטורניר, בו זכתה נבחרת יפאן לאחר ניצחון על אוסטרליה בגמר. "אבל זה לא בשליטתנו", הדגיש אל רומייהי.
בעלת הזכויות למכירת מוצרי האליפות היא: world sport group מסינגפור, החברה המובילה ביבשת בכל הקשור לשיווק ארועי ספורט שהאריכה לפני למעלה משנה את ההסכם עם התאחדות הכדורגל האסיאתית, ה-AFC, לתקופה של שבע שנים, תמורת כמיליארד דולר. ההסכם כלל גם את זכויות השידור של המשחקים הבינלאומיים, במסגרתו הוארכה ההתקשרות בין הצדדים עד 2020.
|
אוהד מצלם את בלוני הענק שנשאו את דגלי המדינות המשתתפות. (רויטרס) |
|
|
נציגי WSG ומנהל התחרויות של ה-AFC, טוקואקי סוזוקי, לא הצליחו להגיע להסכמה בנושא המרצ'נדייז עם הקטארים. סוזוקי עצמו אינו נרעש מההחלטה. "אנחנו מכבדים את ההחלטה ונמכרו מזכרות מהאליפות", אמר נציג ההתאחדות האסיאתית. סוזוקי הוסיף כי האוהדים נהנו "ממשחקים טובים ומפעילויות שיווקיות רבות" במהלך הטורניר.בסוף השבוע זכתה האמירות באירוח טורניר בילאומי גדול נוסף, אליפות העולם בכדוריד שתיערך בקטאר ב-2015.