יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:41

הפסד בכורה למכבי ראשל"צ ב-32:30 לאס"א ת"א

כדוריד: מטלון ומתתיה ("ניצחון חשוב") חזרו לבית מכבי, הפעם במדי האורחים, והנחילו לצהובים הפסד ראשון. הפועל ראשל"צ הביסה בחוץ 24:37 את מכבי

|
יואב נאמן. הפסד ראשון העונה למכבי ראשל
יואב נאמן. הפסד ראשון העונה למכבי ראשל"צ

ארבע הדחות מדהימות בגביע המדינה, מהפך דרמטי בדרבי התל אביבי בשבוע שעבר, מקום מחודש במוקדמות ליגת האלופות ועליה בדירוג האירופי, והקצב המטורף נמשך בליגת הכדוריד.

אס"א תל אביב מחזיקת הגביע הנחילה הפסד ראשון לאלופה מכבי ראשל"צ בבית מכבי, 30:32. הפועל ראשל"צ סגנית האלופה דרסה את מכבי ת"א, גיבורת הדרבי, בדרבי האחים מימון, 24:37.

בבית התחתון, רעננה השיגה ניצחון חשוב מול עירוני פ"ת 26:29, ועירוני רחובות עם ניצחון שני ברציפות בבית מול קרית אונו/גני תקוה 23:28.

הפסד בכורה למכבי ראשל"צ
לפני תחילת המשחק העניק ג'ו מתתיה צלחת הוקרה ליו"ר מכבי יוסי גבע על השנים שגדל במועדון. היה זה עבורו ועבור תום מטלון משחק חזרה לאולם בית מכבי. עד לדקה ה-16 התנהל משחק צמוד (11:11), אבל מאותו רגע אס"א רשמה ריצה ראשונה במשחק: שלושה שערים רצופים של אלכס בזברחני, ליעד אשכנזי ותום מטלון העלו את האורחים ליתרון משמעותי של 11:14 בדקה ה-21. מריאן הצליח לעצור את הריצה מקו ה-7 מטרים, אבל מטלון עם שער חשוב מאוד קבע 12:15.

מטלון עוד עצר את החזרה של מכבי ראשל"צ, וקבע 18:22 בדקה ה-34. דקה אחרי גיל יעקב השוער הצליח לעצור כדור אדיר של גיל יעקב השחקן. אבל גיל יעקב הצליח לפטם את בירנבוים, ומיד אחרי עוד מתפרצת נהדרת שהחלה במסירה של סטראט לנאמן והפער נסגר - 20:22 לאס"א, בדקה ה-36.

תום מטלון. ניצח את האקסית (מור שאולי)
תום מטלון. ניצח את האקסית (מור שאולי)
 

מטלון, מי אם לא הוא עם שער נהדר בדקה ה-52 החזיר את היתרון לאס"א ומיד מסר לבזברחני אסיסט מצוין 27:29. גיל יעקב ויואב נאמן קבעו שוב שיוויון 29:29, בדקה ה-54. נתן עם שער שני רצוף במאני טיים העלה את אס"א ליתרון 30:31 דקה לסיום, ומטלון העניק את הגושפנקה ואת החותמת על ניצחון של אס"א, שהוא גם הפסד ראשון העונה לאלופה.

כבשו לאס"א: תום מטלון 10, אלירן מצקי 9, דן נתן 5, ג'ו מתתיה, עידו טוראל, אלכס בזברחני 2 כ"א, ליעד אשכנזי ודן מירקוס 1 כ"א.

כבשו למכבי ראשל"צ: פיליפ מריאן 8, חן בירנבוים 6, יואב נאמן 4, גיל יעקב, עופר לוזון ויוהאן רושקה 3, דור גבע 2 ואהרון 1.

יוהאן רושקה, חן בירנבאום, עופר לוזון (יניב גונן)
יוהאן רושקה, חן בירנבאום, עופר לוזון מאוכזבים (יניב גונן)
 

מאמן אס"א, אולג בוטנקו: "היה לנו פנצ'ר בדרבי, אבל זה מה שידחוף אותנו קדימה. הרצון והאנרגיות. התאמנו טוב ואפשר היה לראות שנלחמנו. כשעושים דברים נכון, גם מנצחים".   

אולג בוטנקו. &qout;בדרבי היה לנו פנצ´ר&qout; (מור שאולי)
אולג בוטנקו. "בדרבי היה לנו פנצ´ר" (מור שאולי)
 

ג'ו מתתיה: "ניצחון חשוב, אבל צריכים להישאר צנועים. אנחנו רק נשתפר. הניצחון הזה נותן ביטחון שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה. חשוב שנבטיח ביתיות בפליאוף".

מאמן מכבי ראשל"צ, גלעד מאור: "הגיע לאס"א לנצח. אני קונה הפסד ב-13 משחקים. היו לנו במאני-טיים שתי הזדמנויות להוביל, אבל אנחנו נאסוף את עצמנו כדי להתחיל סדרה חדשה של ניצחונות. נרדמנו במחצית הראשונה, חזרנו כמו קבוצה אלופה במחצית השנייה, אבל שוב הקרדיט לאס"א. הם רצו יותר".

גלעד מאור. &qout;הגיע לאס&qout;א לנצח&qout; (יניב גונן)
גלעד מאור. "הגיע לאס"א לנצח" (יניב גונן)
 

הפועל ראשל"צ טיילה בהדר יוסף, בינגו ניגרי ברחובות
הפועל ראשון לציון לא נתנה יותר מדי כבוד להתחזקות של מכבי ת"א, וניצחה אותה 24:37 (10:20). הכובשים הבולטים בניצחון היו שחר מיארה (8), עידן מימון (7), מקס ציפרמן (6) ודניס זכרוב (5). עבור מכבי כבשו רנן לנדסמן, ואדים ויריץ' ונובאק בוסקוביץ' 5 כל אחד, כשוורנר סטרידום הוסיף 3.

עידן מימון (תומר גבאי)
עידן מימון. ניצחון ו-7 שערים (תומר גבאי)
 

הרכש הניגרי של מכבי רחובות הסתבר כבינגו לאחר שאמי צ'וקוהאמיקה (10 שערים) ומנדיי סאט (6) הביאו לקבוצה ניצחון 23:28 (9:13) על הפועל קרית אונו/גני תקווה. באונו בלט מירקו סטויאנוביץ' עם 8 שערים. שאר מבקיעי רחובות: טל אהרונוביץ ודור ינקוביץ 3 כ"א, אלון זיו, גנה קיגל ואביב קנלבאום 2 כ"א. שאר מבקיעי אונו: חנן סיקסיק 4, סשה צ'ודונובסקי 3, ולדימיר אסטקה, ניב לוי ואמיר פינטוב 2 כ"א, עמית גל ואורי גואטה 1 כ"א.

א.ס. רמת השרון וא.כ. נס ציונה סיימו את משחקן בתיקו 30:30, לאחר שנס ציונה הוליכה 15:18 בהפסקה. טלה דאדא כבש 10 לזכות רמה"ש וגיא בסקין הוסיף 5. בנ"צ כבשו ברק פריד 11, גל כרמון 7 ורועי ביטון 5. דור לרון ומתן לינדנבאום שפטו את המשחק. במשחק נוסף גברה מכבי רעננה על עירוני פתח תקוה 26:29.
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */