יום שני, 14.04.2025 שעה 17:52
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
יורוליג 24-25
71%2782-295434אולימפיאקוס1
68%2760-282934פנרבחצ'ה2
65%2851-300534פנאתינייקוס3
62%2819-293534מונאקו4
59%2870-299634ברצלונה5
59%2813-289334ריאל מדריד6
59%2796-295034אנדולו אפס7
56%2982-296534באיירן מינכן8
56%2910-294034פאריס9
53%2758-281434הכוכב האדום10
50%2947-290534אולימפיה מילאנו11
47%2723-278034פרטיזן בלגרד12
44%2685-263234ז'לגיריס קובנה13
41%2843-280734באסקוניה14
38%2901-275134ליון וילרבאן15
32%3052-292134מכבי ת"א16
26%2846-269334וירטוס בולוניה17
15%3104-267234אלבה ברלין18

חופשי מאחריות: אנדרסון יודע שבארסה תפורה עליו

בניגוד לקדנציה במכבי, הגארד משמש כשחקן משלים לצד נבארו ויכול לפרוח. העניין הוא שגם אלן וגם הצהובים בעצמם יודעים שעדיף בלעדיו. ערן סלע מנתח

|
אנדרסון. מחכה למכבי (האתר הרשמי של ברצלונה)
אנדרסון. מחכה למכבי (האתר הרשמי של ברצלונה)

לפני שנה, בשלב הזה ממש, אלן אנדרסון שיחק כמו השחקן הטוב ביותר באירופה. הוא להט בפתיחת הטופ 16 ובשלושת המשחקים הראשונים לא ירד מ-20 נקודות. אנדרסון השתגע על המגרש בניצחונות הביתיים נגד אפס פילזן וריאל מדריד, שאב ריבאונדים, קלע באחוזים גבוהים והמדדים המשוקללים שהשיג היו פנטסטיים, טובים יותר גם משל אנתוני פארקר בחודשים ינואר-פברואר.

כל זה לא עזר הרבה לאנדרסון או למכבי ת"א, כאשר הגיע המשחק המכריע בסדרת ההצלבה נגד פרטיזן בלגרד. הוא קיבל 20 דקות מפיני גרשון, סיים עם 0 מ-9 מהשדה ובלי נקודות בבלגרד ארינה. זה היה סוף הדרך של מכבי ת"א ביורוליג, וגם תחילת הסוף של הקבוצה בליגה הישראלית: בגמר הפיינל פור המקומי, אחרי סדרה קשה נגד בני השרון ברבע הגמר, מכבי חרקה לגמרי ואנדרסון היה בינוני ומטה. אחרי הפסד לגלבוע/גליל היה ברור לכולם שהוא לא נשאר לעונה נוספת. וכך היה. שעתיים אחרי המשחק הוא עזב את הארץ ולטענת השופט משה ביטון, שהגיש נגדו תלונה במשטרה בגין תקיפה, הוא דחף אותו וקילל שופט נוסף, עומר אסתרון.

את העונה הנוכחית אנדרסון פתח בליגת הפיתוח של ה-NBA. הוא המתין לתפוס חוזה טוב באחת הקבוצות, ושאף להצדיק את מעמדו בעיני עצמו ולהיפטר מהכדורסל האירופי אחת ולתמיד. אחרי פתיחת עונה טובה עם ניו מקסיקו ומקום גבוה בטבלת מלך הסלים של הדי-ליג, הגיעה הצעה שקשה לסרב לה אבל לא מקבוצת NBA: זו היתה ברצלונה, שהרגישה שמשהו ביכולת איסוף הנקודות שלה הולך לאיבוד לנוכח הירידה בתפוקה של ריקי רוביו והפציעות של ג'אנלוקה באסילה ופיט מייקל.

נבארו עולה לסל. לידו, אנדרסון לא צריך להנהיג (GettyImages)
נבארו עולה לסל. לידו, אנדרסון לא צריך להנהיג (GettyImages)
 

ברצלונה היא אולי המקום הטוב ביותר עבורו. זו לא רק העובדה שמדובר בקבוצה הטובה ביותר בספרד נכון להיום, ובליגה הנחשבת לחזקה מכולן באירופה. גם לא רק העובדה שזו אלופת היורוליג ויש לו הכבוד המלא להיות חלק ממנה. בברצלונה אנדרסון יכול ליהנות מבונוס נוסף: הוא לא המנהיג ואף אחד לא מבקש ממנו להנהיג.

אמנם מאז בואו כבר יצא לו לא פעם לנהל מהלכי בידוד של אחד על אחד בסוף שעון, לעיתים גם בהצלחה, כולל סל ניצחון במשחק חוץ קשה נגד בילבאו. ובכל זאת, אנדרסון אינו אמור להיות בהכרח הסקורר המוביל. בברצלונה ישנו חואן קרלוס נבארו. סמל, מנהיג, סקורר, אופציה מספר 1, אישיות חשובה מאוד במלוא מובן המילה. שחקן שהשיג כמעט כל דבר אפשרי בכדורסל האירופי והעולמי.

צ´אק אידסון. נראה הרבה יותר טוב בלי אנדרסון לצידו (יניב גונן)
צ´אק אידסון. נראה הרבה יותר טוב בלי אנדרסון לצידו (יניב גונן)
 

במצב דברים כזה אנדרסון יכול להתרווח בנחת בעמדת המוציא לפועל השני. הוא יידע להפיק את המקסימום מהעובדה שקבוצות מתרכזות בנבארו יותר מכל שחקן אחר של הספרדים. כמי שהגיע באמצע העונה, ויציין את המשחק הראשון שלו העונה ביורוליג נגד מכבי ת"א, אנדרסון לא אמור להיות לחוץ ולא להכריח שום דבר בסגנון המשחק. הוא עדיין בשלב ההתאקלמות.

אחד העיסוקים האובססיביים לגביו כאשר שיחק במכבי ת"א נגע בשאלה, עד כמה הוא מצליח להביא עצמו לביטוי לצד צ'אק אידסון. לחילופין, עד כמה אידסון והקבוצה נפגעים מהנטייה שלו לקחת על עצמו יותר מדי. אלא שבמכבי ת"א אנדרסון ואידסון היו שני שחקנים חדשים בקבוצה, וישבו לעיתים זה על המשבצת של זה. בספרד הסיפור שונה. נבארו עומד כל כך גבוה בהיררכיה ומעמדו לחלוטין לא פגיע, עד שאנדרסון הוא בסך הכל עוד זר שמגיע לעזור לקבוצה. אם יצליח – נהדר. אם לא – ימשיכו מן הסתם עם פיט מייקל, שמחלים כרגע מפציעה.

שמעון מזרחי ואלן אנדרסון. גם במכבי מרוצים יותר בלעדיו (קובי אליהו)
שמעון מזרחי ואלן אנדרסון. גם במכבי מרוצים יותר בלעדיו (קובי אליהו)
 

אנדרסון אולי יתרגש וירצה להוכיח את עצמו במיוחד נגד מכבי, אבל קשה לומר שהוא מגיע לא מוכן. מאחוריו כבר חמישה משחקי ליגה עם ברצלונה, כאשר בשניים האחרונים הוא קיבל מצ'אבי פסקוואל יותר מ-30 דקות.

הממוצעים שלו עומדים על 13 נקודות ו-4 ריבאונדים, אבל אם לנטרל את הבכורה נגד ריאל מדריד, בה שותף ל-10 דקות בלבד ועשה צעדים ראשונים בהחלט בליגה בה טרם שיחק בקריירה, הנתונים עולים ל-16 ו-4.3 בהתאמה.

בלאט ושארפ. מפחדים מהמפגש עם האקס? (GettyImages)
בלאט ושארפ. מפחדים מהמפגש עם האקס? (GettyImages)
 

אנדרסון עשוי להיות יותר פוזיטיבי בקבוצה כמו ברצלונה, שמגיעה כפייבוריטית ומחלקת כוחות בין שחקנים רבים. אם הוא למד מהניסיון ויתמודד ביתר הצלחה עם בעיות אישיות שהציג בתקופתו במכבי ת"א, דוגמת פרצוף חמוץ ושפת גוף שנתנה להבין לעיתים שהוא מעל למערכת, הרי שברצלונה עשתה עסקה נהדרת. ומכבי? עם מאזן 1:9, הטוב ביותר ביורוליג, גם אנדרסון מבין שבתל-אביב מסתדרים יפה מאוד בלעדיו, מה שלא יפריע לו לעשות כל שיוכל כדי להוכיח לה אחרת.

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 46 תגובות ב-32 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
32
מבין20/01/2011 19:23
הוא בדיוק השחקן שחסר לקבוצה.

בשביל שחקן כזה קהל בא ומוכן לשלם.
לא ברור למה נתנו לו ללכת.

העונה הקבוצה יותר מאוזנת בצבע, והלחץ היה יורד ממנו והתפוקה רק הייתה עולה.

בעונה שעברה הוא חיבר את הקבוצה ובטופ 16 הוא לא היה ניתן לעצירה.
הוא הביא את מכבי בעונה שעברה למקום הראשון ! בטופ 16
 
לא ברור מי יכול לשמור אותו במכבי. 
השב   •  01
31
אני20/01/2011 17:39
הרי ברצלונה ניצחה את אולימפיאקוס בגמר בעונה שעברה. סופו שיחק בגמר. יש לו הרבה סיבות להראות לברצלונה מאיפה משתין הלויתן.
השב   •  10
30
ג''ק20/01/2011 17:00
השב   •  00
29
Schoowow The Rabi20/01/2011 16:53
 המצ'' אפ אנדרסון מול בלו. 
בהנחה שפרקינס ופארגו פותרים את בעיית נבארו,
זה המצ'' אפ היחיד עם פוטנציאל 
להרוג את מכבי.
השב   •  02
בלאט20/01/2011 17:24
אם אנדרסון ישמור על בלו מי ישמור על פרקינס? תן לי שם אחד בברצלונה שמסוגל לשמור עליו (רמז: ראה ערך "בו מקאלב" מסיינה. מישהו מברצלונה הצליח לשמור עליו?)
לכן ברור שאנדרסון ישמור על פרקינס.
ואז: מי ישמור על פארגו? ח
אם רוביו ישמור על פארגו הרי שפארגו יטמטם אותו. פארגו חזק מרוביו, אתלטי ממנו, מהיר ממנו ומנתר לשחקים. כפי שרוביו לא עצר את בו מקאלב כך הוא לא יעצור את פארגו.
אז מי נשאר לנו? אה, נבארו. על מי ישמור נבארו? על אידסון? הרי אידסון גבוה ממנו, חזק ממנו, צעיר ממנו ומהיר ממנו.
מה המסקנה גבר? 
השב   •  10
28
Schoowow The Rabi20/01/2011 16:47

השחקן עשה 1 מ 9 עד הזריקה ההיא. 
אם היה עושה 3-4 מ 9 כלל לא היינו מגיעים לסיטואציה ששלשה שלו
תנצח משחק. אז היריב הימר עליו שיחטיא
והשאיר אותו פנוי והזריקה שלו נכנסה.
אז מה. הוא לא ניצח את המשחק והיה קרוב
יותר להיות מי שהפסיד את המשחק.
נשאר  לבדוק אם זה (2 מ 10)היה יום חלש במיוחד
או שזו התפוקה (הדפוקה חה חה)הרגילה שלו. אכן כי כן ולכן המסקנה שמיותר
במכבי. ידית, הוא לא.
בשביל 4 הוא קטן מדי ולא ריבאונדר, 3 איטי מדי (ולא ריבאונדר). לא מאבד כדורים
כי לא עוזר בהובלת הכדור. 
בקיצור שחקן חילוש. ועכשיו בואו ניזכר
שהדקות שלו ב4 דוחקות את הדריקס ל5 ואז גם אליהו וגרין מקבלים פחות 
דקות, הנה למה הנדריקס לא בעמדה 
שלו. והכל בגלל שכל כך ברור שב3, גם פניני ולבטח אידסון עדיפים על בלו.
אז במקום לשחרר אותו מסבכים את 
הצבע (4,5) שבכלל לא השטח שלו.
בקיצור, מעצבן אין, בלו אאוט

השב   •  11
27
הגרביל20/01/2011 16:20
שאנדרסון שנה שעברה שיחק במכבי במשחקים הגדולים הוא בקושי הורגש, פחד לקחת אחריות
השב   •  20
26
פיני20/01/2011 14:48
היום, בגלל כל הקישקושים שמופיעים כאן כדי להצדיק את היכולת של בלו, אערוך סטטיסטיקה (של המשחק נגד ברצלונה) שתסכם שני פרמטרים שהועלו כאן - השמירה (כמה נקודות נבעו מאותו שחקן) והמדד החשוב ביותר מדד הפלוס-מינוס.
 
אשווה בין מה שאליהו יתרום למה שבלו יתרום.
ייתכן שאעקוב גם אחרי הנדריקס, מצ''באן וגרין.
השב   •  30
25
גיא20/01/2011 13:53
זה יתרון כל כך גדול שהפורוורד יכול לצאת ולזרוק משלוש. ואליהו לא משפר את הקליעה שלו וחבל.
השב   •  04
פיני20/01/2011 14:44
בגלל בלו, כל מוטיב של שחקן פנים מכבי מפסידה בעמדת ה-PF, אז בוא נשים גם את פניני במקום סופו !
לשיטתך, אתה יודע איזה יתרון זה סנטר שקולע מבחוץ. [מגוחך]
 
בקיצור, אתה מחפש הצדקות, מתחת לאדמה, כדי להסביר למה הוא כ"כ טוב כאשר כל פרמטר שהוא מראה אחרת.
 
"אריק ודייוויד אמרו", נו שויין. גם כולם טענו שכדור הארץ שטוח ולא קיבלו את דיברי גלילאו גליליי. למי איכפת מה הם אמרו.
 
שאלתי קודם, ואשאל שוב;
אם השמירה של בלו היא כ"כ משמעותית, תזכיר לי שחקן שהוא "חיסל" או הגביל - תזכורת במספרים ולא בסיפורים.
 
מעניין אם לגבי גרין ששומר הרבה יותר טוב מכל גבוה אחר של מכבי (וכאמור בעל סטטיסטיקה מצויינת לשחקן פנים בנוסף) היית מתייחס רק להגנה.
 
לגבי בולוניה - מכבי היתה גדולה על כל היורוליג מבחינת חומר שחקנים ולא בלו פירק את בולוניה אלא כל מכבי פשוט קרעה אותה ובלו היה חלק מאותה הצגה.
 
שלא לדבר על זה ששוב, מזכירים אירוע יחיד (זריקת ניצחון בודדת, או משחק עילאי יחיד) כחזות הכל.
 
כמובן שיש להזכיר שעברו מאז לא מעט שנים ובתוכן ה"הצגות" שלו נגד פרטיזן ונגד גליל בגמר [וזה ממש לאחרונה].
 
הבעייה של רוב האוהדים ובכלל של רוב האנשים ולא רק בנושאי ספורט, שהם מנסים להצדיק את תפיסתם ולהמציא סיפור שיסביר נתונים במקום להתייחס אל אותן נתונים כפשוטן.
השב   •  21
24
גיא20/01/2011 13:51
דייויד משחק הגנה נפלאה מאז אליפות אירופה עם הנבחרת. גם אריק אמר את זה וגם דייויד אומר, ולא חייבים להאמין אפשר פשוט לצפות במשחקים (ולא רק בסטטיסטיקות) ולראות אותו משחק ונלחם.
בקשר לאחוזים, אתה די צודק, האחוזים שלו ירדו, אבל זה קורה לכל קלע. האיום שלו לבד גורם להגנות להגיב והוא גם לא מאבד את הביטחון בזריקה שלו שזה חשוב מאד. אל תשכח שהוא פירק את בולוניה בגמר היורוליג!
השב   •  21
23
רועי20/01/2011 13:33
חבר דניאל צודק אידסון שחקן גדול שקולע נקודות בכמות לא רעה וגם אז מה אם אנדרסון נכנס לסל במאני טיים ולוקח על עצמו במשחק מול פילזן הוא פישל ובכל זאת המשיך(נכון גם אידסון היה באותם אחוזים)אבל אידסון מבין שלפעמים לא צריך ללכת אגו ואולי זה בגלל שראיית המשחק של אידסון טובה יותר ועל זה אין ויכוח
השב   •  20
22
דורון20/01/2011 12:03
כתב מצוין מאד נהנה לקרוא את הטורים שלו או כל כתבה שהוא כותב ממש נטריילי ולא כמו שלח למשל.תמשיך כך!
השב   •  40
21
ברוך שפטרנו20/01/2011 11:46
השב   •  50
20
א20/01/2011 10:49
אליהו צריך לקבל לפחות 30 דקות. הוא מכונת נקודות, אתלט אדיר שקשה לשמור עליו עם זריקה מיוחדת, הוא גם התחיל לשמור מצוין, לכן אין סיבה שלא יקבל יותר דקות. בלאט מתמרן עם הדקות של אליהו ובלו וחבל כי מכבי בכל מקרה לא משחקת על השלשות של בלו אז עדיף לתת לאליהו יותר דקות במיוחד בהתקפה העומדת של מכבי שהוא היחיד שיכול לעשות נק'' עם התנועה בלי כדור שלו.
השב   •  20
מכבי20/01/2011 11:55
מכבי השנה קבוצה קודם כל הגנתית של שמירה גבוהה ועם כל זאת שאליהו שחקן ענק אבל בהגנה הוא לא עובד אז במשחקים נגד קבוצות שצריכים לשמור אליהו מקבל פחות קרדיט ובצדק :)
השב   •  11
19
סופר מאריו20/01/2011 09:36
השב   •  31
18
ינאי20/01/2011 08:44
בניגוד לכל מיני מתחזים מאתרים אחרים,יישר כח.
השב   •  80
17
יהוה20/01/2011 07:25
הוא מדבר על הקדנציה שלו שנה שעברה במכבי!
השב   •  00
16
מכביסט20/01/2011 07:00
רמת ההגנה ירדה. פתאום משחקים הלכו יותר קשה. הגיוני שאת האינטנסיביות אי אפשר לשמר כל העונה אבל המבחן של מכבי יהיה לדעת להעלות את האינטנסיביות בבת אחת ובצורה טובה. אללה מכבי!
השב   •  00
15
חופשת סקי20/01/2011 06:33
שאומרים את השם נבארו אני לא חושש כי אני יודע שמי שישמור עליו במשחק הזה או פרקינס. אין ספק שחקן ההגנה של היורוליג השנה.
השב   •  40
14
מכביסט20/01/2011 02:13
כן כן היתה לי ההרגשה שבלו הוא החוליה החלשה, אבל ווינר שוט שלו בסיום משחק מטשטש את העובדה העצובה שמקבלים מבלו מעט מידי. האם הוא יתעלה מול בארסה - כולי תקווה. יש לציין כי מזמן לא התרגשתי ממשחק יורוליג כמו המפגש הזה, אני רק חושב על המשחק ביומיים האחרונים - נקווה שההכנה המנטלית של השחקנים טובה ( אני סומך לחלוטין על בלאט בקטע הזה)
השב   •  30
פיני20/01/2011 12:21
זו בדיוק הנקודה.
 
בלו כמעט לא תורם ובגלל קליעת ניצחון חופשית יחידה ובעיקר בגלל שנולד בארה"ב, בניגוד לאליהו, רוב יתר האוהדים מהדירים אותו ללא שום הצדקה.
השב   •  30
13
אחד20/01/2011 01:44
השב   •  80
12
פיני20/01/2011 01:16
רשימת השחקנים שצריכים לקבל יותר קרדיט מורכבת משחקן שלמרות כמות דקות נאה, צריך לזכות להרבה יותר דקות (אליהו - עליו כבר כתבתי), שחקן שמתופקד בעמדה שלא נותנת לא להתבטא בצורה מקסימלית (הנדריקס) ובשחקן שפשוט מעולם לא קיבל קרדיט מינימלי במכבי (גרין).
 
כאמור, על התפוקה המצויינת של אליהו כבר כתבתי.
הוסיף רק שאין לו בעיית עבירות, כך שאין תירוץ שיסביר את כמות הדקות המועטה שמקבל.
 
הנדריקס וגרין - בנקודות לדקה הם רביעי וחמישי בקבוצה, בריבאונד לדקה השני והראשון.
בחסימות לדקה החמישי והראשון. שניהם מרבים בעבירות אך גם בסחיטת עבירות.
במדד לדקה רביעי ובחמישי בקבוצה.
באחוז ל-2 הם מקום רביעי ושלישי בקבוצה.
 
בנוסף לנתונים המצויינים האלה, יש לציין כמה נקודות נוספות לגבי כ"א מהם;
הנדריקס, שמקבל 12 דקות בממוצע למשחק בלבד, משחק בעמדת הסנטר למרות שהוא PF וכמו שחקנים אחרים בקבוצה שמשחקים בעמדות לא להם הוא נפגע לא מעט מכך (למרות הסטטיסטיקה המצויינת שלו).
 
לגבי גרין יש כמה נקודות שאפילו מאירות עוד יותר את הסטטיסטיקה המצויינת שלו באור חיובי;
1) הוא שומר מצויין.
2) הוא לא שיחק בכלל במשחק האחרון נגד פרוקום בה כל שחקני מכבי שיפרו סטטיסטיקות [אגב גם אליהו לא שיחק במשחק זה].
3) בסה"כ שיחק שני משחקים מעל ל-10 דקות, שני משחקים עם כ-8 וחצי דקות ועוד ארבעה משחקים של פחות מ-5 דקות.
באופן לא מפתיע, את עיקר התרומה שלו תרם בארבעת המשחקים בהם קיבל קרדיט.
 
במשחקים של פחות מ-5 דקות, בהן בתכלס נכנס לכדקה שתיים כל פעם בשביל לתת קצת עבירות, קשה לתת תפוקה [לזרוק כשרק נכנסים למגרש במשחק זורם זה לא חכם].
 
לכן, אם נצמצם את התפוקה למשחקים אלה, נקבל שהתפוקה שלו היתה משמעותית אף יותר.
 
בפועל, שני האחרונים צריכים לקבל הרבה יותר דקות (גרין מקבל 7:45 במשחק בממוצע) ושילוב שלהם יחד נשמע הגיוני ביותר.
 
משפט קצר על פניני - קולע במעל ל-50% לשלוש, צובר נקודות לדקה השלישי בקבוצה. כל אלה מחזקים את הטיעון שצריך לקבל יותר דקות בעמדת ה-SF.
השב   •  61
11
עידן20/01/2011 01:07
הוא שחקן יותר קבוצתי אתלטי וקלע בחסד ולא חושב את עצמו קובי בראיינט או לברון כמו  אלן אנדרסון
שחקן עם אגו בשמיים וראש בקיר .
והלוואי ולנגפורד יגיע למכבי בעונה הבאה.
השב   •  81
מכביזם20/01/2011 16:00
אבל הוא יותר דומה לאנדרסון ממה שאתה חושב. לאנגפורד לא שחקן קבוצתי, ויש שיאמרו שהוא אפילו אגואיסט. מה גם שבסיום העונה מחירו יאמיר, וספק אם מכבי יסכימו לשלם בעבורו סכום גבוה. אם להיות ריאלים, השחקן שהכי הייתי רוצה לראות במכבי בעונה הקודמת הוא ג''יי סי קארול. קלע מצוין,שחקן קבוצתי נהדר, ונראה גם בעל אופי נהדר.
השב   •  00
10
פיני20/01/2011 00:38
חולשה, כמו כל דבר, הינו יחסי.
שני השחקנים הבאים הביאו תפוקה מועטה למכבי, ביחס לדקות המשחק שלהם.
 
1) נתחיל עם הפחות נורא - טל בורשטיין.
טל צריך להיות מתופקד כיום בעמדת ה-SF בלבד, והדקות שלו כ-גארד פוגעות בו.
עם זאת, רוב הסטטיסטיקות שלו אינן טובות - תשיעי בקבוצה בצבירת נק'' לדקה, שביעי ברב'' לדקה, שמיני בחטיפות לדקה, שמיני במדד לדקה, שביעי באחוזים לשלוש ושמיני באחוזים מהקו.
 
מנגד, לזכותו אחוזים טובים לשתיים (חמישי בקבוצה), מוביל ביחס אס'' לאיבוד, רביעי בכמות האסיסטים לדקה ואחרון בכמות האיבודים לדקה.
 
טל שביעי בכמות הדקות בקבוצה [כ-16 וחצי דקות], כך שבסה"כ עבור שחקן שביעי התפוקה לא כ"כ גרועה.
 
2) אבל מי שמנפק את התפוקה הרעה ביותר ובצורה בוטה הינו בלו.
בלו הוא שחקן חמישיה לכל דבר מבחינת הדקות שלו (מעל ל-21 דקות רובן ככולן כ-PF) [חמישי בדקות בקבוצה].
 
בדקות אלה הוא ספק הנקודות לדקה השמיני בטיבו בקבוצה בלבד.
למרות שהוא שחקן פנים, הוא רק השמיני בקבוצה בריבאונד לדקה, השישי בחסימות לדקה והאחרון באחוזים ל-2.
 
בנוסף, הוא האחרון במדד לדקה, האחרון בסחיטת עבירות לדקה, שמיני מהעונשין לדקה רביעי באיבודים לדקה ושביעי באסיסטים לדקה וביחס אס'' לאיבודים.
 
לזכותו עומדים - חמישי בחטיפות, ושלישי באחוזים לשלוש (39.5%).
 
ברור שזו תפוקה גרועה באופן כללי ובפרט לשחקן פנים ובטח ובטח עבור שחקן חמישיה.
השב   •  69
נייתן ג''אוואי20/01/2011 01:17
שחקן עם ביצים.. וראינו את זה במוסקבה.
אני דווקא חושב שצריך לעבוד יותר בשביל דיויד בלו. לדוגמא - תרגילים שהוא עובר על חסימות ועולה לקליעה, והוא גם קטלני בפוסט אפ, רואה מגרש נהדר, ויכול לקלוע בפייד-אוואי ג''אמפר באחוזים גבוהים.
קיצר פיני, אני נגדך - סימנתי אדום על התגובה החופרת שלך
השב   •  41
אלון20/01/2011 08:46
בלו עושה הגנה טובה מה עוד שבגללו הגנות של היריבות מתפרקות בגלל שמפחדים מהידית שלו.
השב   •  61
פיני20/01/2011 10:56
1) "בלו שחקן של מאני טיים".
נכון, היתה לו קליעה חופשית לחלוטין במשחק ההוא שהוא קלע (וממש לא צריך "ביצים" בשביל זה) וניצח למכבי את המשחק, אך גם היו לו 2 מ-10 (פחות או יותר) בכל אחד מהמשחקים ההרבה יותר משמעותיים בשנה שעברה - משחק האליפות המשחק האחרון נגד פרטיזן.
בקיצור, אתה מנסה לשכנע את עצמך, אך העובדות ממש לא מגבות את זה.
 
אפילו אם היה משהו במה שאמרת (וכאמור ממש אין), אז שיקבל את כל שלושת הדקות האחרונות.
אין סיבה לאף אחת מיתר ה-21 פלוס דקות שלו.
 
2) כל יתר הדברים שכתבת שהוא טוב בזה או באחר, לא עומדים במבחן המציאות (כאמור, ראה סטטיסטיקה).
 
3) לגבי הדברים של אלון;
אין שום הוכחה לכך שההגנה שלו טובה.
רוב הזמן הלחץ של הגארדים גומר את ההתקפה היריבה והכדור בכלל לא מגיע לשחקני הפנים.
בכלל, לא זכורה לי איזו התעלות בו עצר או הגביל שחקן בצורה בולטת. אתה ממציא.
 
לגבי "הידית", חבל שלא נתמך במציאות.
באחוזים ל-2 הוא בחלק התחתון בקבוצה ובקליעה לשלוש יש טובים ממנו שצריכים לשחק לפניו כ-SF (פניני שטוב ממנו משמעותית) וכמובן אידסון.
אגב, היות ונשמר ע"י PF זוכה למבטים טובים יותר מאשר היה זוכה לו היה משחק כ-SF.
 
הכי חשוב - הוא משחק כ-PF וסטטיסטיקות שקשורות ליכולת שלו כשחקן פנים מזעזעות !
בפועל, כמעט אין פרמטר אחד שהוא טוב מספיק כדי להצדיק דקות.
 
קיצר "נייתן", הרבה יותר קל להיות שיטחי ולהאמין למשהו שלא עומד במבחן המציאות מאשר לבדוק ולחשוב. בפועל, המציאות חזקה מכל דמיון.
כמה שהעם שלנו עם תסביכים קשים ורגיל לההדיר זרים ומתאזרחים, המציאות לא מסתדרת עם זה (לפחות הפעם).
השב   •  34
אלון20/01/2011 14:39
השב   •  00
9
N120/01/2011 00:19
השב   •  81
8
הבורר20/01/2011 00:18
אין לה אף אחד שיכול לשמורר עליו. אם הוא משחק ב-3, פניני, אידסון, בורשטין? לכולם רגליים חלשות ואיטיות.
אם הוא ישחק ב-2, פארגו אולי מספיק זריז כדי לסגור לו את החדירה ללייאפים והדאנקים, אבל הוא פשוט יקלע מעליו. מה שנותר זה להכנס לו לראש, ולשים לו מלכודות, חוכמה אף פעם לא היתה הצד החזק שלו
השב   •  162
בלאט20/01/2011 17:33
רק אם אפשר להעמיד חצי מטר, מטר מהסל את פניני, ופניני כבר יפול לאחור כאשר אנדרסון יעז להגיע לשם ויקבל עבירת תוקף מיידית. בדיוק כפי שארע עשרות פעמים בעונה שעברה.
אין חכם כבעל נסיון.
השב   •  00
7
פיני20/01/2011 00:18

השחקנים שהובילו את מכבי לשלב ראשון מוצלח (מלבד הבית הקליל) הם בראש ובראשונה פרקינס ופארגו.
 
הלחץ שסיפקו (בעיקר פרקינס) בקו האחורי הוביל לחלק ניכר מהנקודות שמכבי הצליחה להשיג בצד השני (בנוסף לנקודות שמנעו בהגנה, כמובן).
 
פרט לשניים הנ"ל הצטיינו גם אידסון, אליהו וסופו.
 
הבעייה שנעוצה בשניים האחרונים נוגעת לדקות המשחק שלהם;
סופו לא מסוגל לסחוב יותר דקות ומשחק רק 22 דקות, וגם חלק מהן הוא יותר מדי ורואים ביכולת במגרש באותן דקות.
 
אליהו משלם על היותו מקומי שמאומן ע"י מאמן ישראלי ומקבל פחות מ-21 דקות (שישי מבחינת דקות).
מבחינת צבירת נקודות, רב'' הגנה (לדקה) ויחס אס'' לאיבודים הוא השני בטיבו בקבוצה, הוא רביעי בחטיפות (לדקה) ושלישי בחסימות ובמדד כללי (לדקה).

השב   •  33
6
האפיקומן19/01/2011 23:51
מכבי באמת לא מגיעה לקרסוליים של ברצלונה.אתם תראו מחר את ה 20 הפרש וכולם ייבכו שצריך גארד ושצריך סנטר ושצריך בלה בלה.אתם עיוורים אף אחד מכם לא באמת ראה עד כמה הבית הקודם של מכבי באמת היה חלש.מכבי התקפית אין לה מה לתרום בהצלבה מול פאו או קאחה ובטח שלא לנצח אותה 3 משחקים.רדו מהעץ חברה מכבי בינונית.
השב   •  79
5
ליאור -המומחה19/01/2011 23:49
בדוק שאלן אנדרסון יתן את משחק חייו ,לפי דעתי ואמרתי את זה גם בעונה שעברה שצריך היה להשאיר את אנדרסון, שחקן בעל יכולות מדהימות שבמקרה הוא לא באן ביי אי סתם הביאו עליו סטיגמה , עם בלאט הוא היה מסתדר יופי הייתי מחליף אותו באידסון האנמי , שמפחד לזרוק לסל. עדיף לי בקבוצה שרוצה פיינל פור שחקן שלוקח אחריות ולא מפחד מרגעים קריטים לזרוק לסל מאשר שחקן שבורח מהכדור מרגעי הקלאץ, זה מה שתראו מחר ותשאו בבירור מה ההבדל בין אידסון של מכבי לאנדרסון של ברצלונה , אידסון חייב לתת משחק של חייו מחר כדי לראות לנו ולמכבי שצדקו שהחתימו אותו לעונה נוספת, אבל האמת אני בספק. מחר אתם תראו כמה אני צודק לצערי אני לא רואה את מכבי מנצחת שם .
השב   •  635
דניאל20/01/2011 07:23
עזוב את זה שאתה טועה שאידסון לא לוקח אחריות כי כבר הייתה לו שלשת ניצחון השנה.. זה שאנדרסון כל הזמן רוצה את הכדור בידיים שלו לא אומר שהוא לוקח אחריות זה פשוט אומר שהוא אגואיסט! ובנוסף על זה אידסון מוביל את היורוליג בחטיפות והיה לו גם חודש אחד שהוא נבחר לmvp ובוא לא נשכח שהוא בין הראשונים במדד יעילות של היורוליג.. אידסון תורם כל כך הרבה למכבי בזמן שאנדרסון רק הרס משחקים על ימין ועל שמאל!!
השב   •  100
פלוני20/01/2011 16:12
אידסון לא צריך לשחק את משחק חייו כי הוא כל הזמן נותן מעצמו הרבה
השב   •  10
עידן20/01/2011 16:39
אין לך מושג אידסון לא מפחד לקחת תכדור אליו אולי הוא לא קולע אבל הוא מסיים כל משחק ביורוליג עם 7 אסיסטים ומעלה והוא ראשון במדד משוכלל מה שאנדרסון לא עשה בחיים אז אל תבלבל תשכל!!
השב   •  00
4
yosisisi19/01/2011 23:09
המשחק הכי מסקרן שהיה השנה ביורוליג ובטוח שיבואו סקואטים מהNBA לראות שחקנים ישראלים או ספרדים למינהם
בהצלחה למכבי
אלופת היורוליג היוצאת נגד האלופה הנכנסת
השב   •  664
3
אנדרסון!19/01/2011 23:07
השב   •  87
2
אריאל19/01/2011 22:53
אם אלן אנדרסון יבוא במטרה להראות למכבי מי הוא תהיה למכבי בעיה מחר אני מקווה מאוד שהוא יכנס מהר מאוד לאחוזים גרועים ושפרקינס יפרק אותו
השב   •  207
יוסי20/01/2011 11:24
אם הוא יבוא לנקום הוא רק יהרוס את המשחק של ברצלונה
השב   •  110
1
איתי19/01/2011 22:42
תגיד מתי היה המשחק נגד אפס פילסין? היה לו משחק אחד בליגה הספרדית שהוא קלע 24 כל השאר מתכת ל-20. לפחות תדיק!
השב   •  35
אסור לפספס
נגןאינטימי: פאטצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
אינטימי: פטאצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
נגןקבע שיא עולמי מטורף בעליות מתח ב-24 שעות
קבע שיא עולמי הסטרי בעליות מתח ב-24 שעות
נגןכמה כוכבי כדורגל אפשר לפגוש במשחק של מסי
כמה כוכבי כדורגל אפשר לפגוש במשחק של מסי
נגןאתגר "נחש מי?" פדרי מול פרנקי דה יונג
אתגר "נחש מי?" פדרי מול פרנקי דה יונג
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתית
/* LAST / NEXT ROUNDs */