יום שישי, 20.09.2024 שעה 17:28

מוחמד בן חמאם: המונדיאל בקטאר יתקיים בקיץ

נשיא התאחדות הכדורגל של אסיה והאיש החזק בכדורגל הקטארי, מתנגד להצעת נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, לערוך את מונדיאל 2022 בחורף. יהיה חם

|
מוחמד בין חמאם, מונדיאל רק בקיץ  (רויטרס)
מוחמד בין חמאם, מונדיאל רק בקיץ (רויטרס)

שבוע לאחר שנשיא פיפ"א ספ בלאטר הצהיר כי המונדיאל בקטאר שיערך ב-2022 יתקיים בחורף, מכריז עסקן הכדורגל הבכיר באמירות ונשיא התאחדות הכדורגל של אסיה, מוחמד  בן חמאם, כי ארצו קטאר מתחייבת לערוך את המונדיאל ביוני-יולי, בהתאם למסורת. מבולבלים? אפשר להבין.

בן חמאם, הדינמו מאחורי ההצעה הקטארית, אמר היום לסקיי ניוז: "התחייבנו בהצעה לקיים את אליפות העולם ביוני ויולי ואנחנו נתמודד חזיתית עם כל האתגרים ועם כל הדרישות השונות".

הוא הוסיף כי "הפוקוס שלנו הוא על יוני ויולי. מעולם לא הבענו אינטרס להעביר את המשחקים לתקופה אחרת". האפשרות להזיז את מועד המונדיאל עלתה בשל הקיץ הקשה השורר באזור.

בן חמאם, שעדיין לא החליט אם יתמודד מול בלאטר בבחירות לנשיאות פיפ"א ביוני הקרוב, ביקר גם את המבנה הנוכחי של פיפ"א ואמר כי "אינו שימושי או בעל ערך עבור העולם". העובדה כי בן חמאם לוטש עיניים לתפקיד הנשיא מעלה את הסבירות כי מדובר בתרגיל הפוליטי המוכר של יצירת משבר ומחלוקת מול בלאטר על מנת להתפשר בהמשך ולצבור הישגים תוך כדי כך.

בין חמאם ובלאטר (רויטרס)
בין חמאם ובלאטר. (רויטרס)
 

הבכיר הקטארי ניצל את הבמה הבריטית גם כדי להשיב על ההצעה כי האמירות הקטנה תארח את המונדיאל בצוותא עם מדינה שכנה מאזור המפרץ הפרסי, רעיון אותו השמיע נשיא אופ"א מישל פלאטיני השבוע.

"קטאר יכולה לעמוד לבדה במשימה ולהסתדר בכל הנוגע לארגון הטורניר בעצמה", אמר. קטאר מארחת בימים אלה את אליפות אסיה בכדורגל, זמן מצוין לבחון את יכולתה בארגון אירועי ספורט גדולים.

רודי פלר. למרות התיקו, מלא מחמאות (רויטרס) (ONE)
רודי פלר. מציע להעתיק את לוח הזמנים של הליגה לקיץ (רויטרס)
 

בתוך כך הציג השבוע רודי פלר, שחקן העבר שזכה עם גרמניה במונדיאל 1990 והיום המנהל הספורטיבי של באייר לברקוזן, גישה פשרנית ונכונות להעתיק את לוח הזמנים של הבונדסליגה.

פלר הציע להעביר את הליגה הגרמנית לחודשי הקיץ כדי לאפשר להקל על ההשתתפות במונדיאל בקטאר, במידה וזה אכן יתקיים בחורף.

"המונדיאל בקטאר חייב להתקיים בקיץ ועלינו להיערך לכך", אמר כדורגלן נבחרת גרמניה לשעבר. לפי הצעתו של פלר, "הבונדסליגה תימשך בפברואר עד נובמבר במקום מאוגוסט עד מאי"

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */