יום ראשון, 13.04.2025 שעה 21:16
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט

לפעמים פחות זה יותר: הצלחת הפועל לא מפתיעה

ההבדלים בין הפועל לחלק מקבוצות ליגת העל לא גדולים. אוסברי? שארפ, תומפסון, קמפבל ובריסקר הוכיחו שיש זרים טובים בליגה השניה. ערן סלע מנתח

|
מתן נאור חוגג את הניצחון על חיפה בגביע (שי לוי)
מתן נאור חוגג את הניצחון על חיפה בגביע (שי לוי)

אני לא רוצה לקחת דבר מהעליה הנהדרת של הפועל ת"א לחצי גמר גביע המדינה, אבל זו אולי הזדמנות טובה למיין סופרלטיבים שעפים מכל כיוון ומקום.
 
כמעט בכל משפט שני שתקראו על הפועל ת"א והניצחונות שלה על הפועל חולון ומכבי חיפה במסגרת הגביע, מזכירים את הפער שבין שחקני ליגת העל לשחקני ליגה לאומית.
 
כמעט בכל משפט שני על הזרים בראיין אוסברי ואדריאן אוטר, משווים בין זרים של ליגת על לזרים של ליגה שניה, ומדסקסים לגבי מידת ההתאמה של שני הזרים מהפועל ת"א לליגה הראשונה.
 
מזכיר מאוד את השימוש בביטויים שגורים כמו "שחקני יורוליג" לעומת שחקנים אירופיים אחרים שמשחקים במסגרות אחרות, ובין "שחקני NBA" שמגיעים לאירופה ומגלים שהיא גדולה עליהם.

היורוקאפ מלאה בשחקנים מצויינים שיכולים לשחק כמעט בכל קבוצת יורוליג ובהצלחה גדולה. ביורוליג, לעומת זאת, יש שחקנים שהם לא יותר ממשלימים בקבוצות יורוקאפ. גייב פרואיט מאשקלון שיחק בבוסטון סלטיקס. באשקלון הוא לא שרד אפילו חצי עונה. זה לא רק כדורסל נטו, יש אלף ואחד גורמים שמשפיעים על הצלחת שחקן וקבוצה. ובעיקר, הגבולות בין המסגרות וההגדרות יותר מטושטשים מאשר נהוג לחשוב.
 
מדברים גם לא מעט על מכבי חיפה כמי שפספסה את אוסברי, ששיחק בעונה שעברה בקבוצת הבת מטבעון ולא היה לו מקום, לכאורה, בסגל שלה. לא לוקחים בחשבון, לעומת זאת, שבליגה השניה כאן, כאחד משני זרים בלבד ועם כדורסל נלהב ומשוחרר בהרבה ובלי חוק רוסי שיוצר מציאות כפויה במגרש, התנאים אחרים: אוסברי כמו גם אוטר יכולים לשחק כמעט 40 דקות מדי ערב, לקחת 20 זריקות כמו כלום, להיות השחקנים המרכזיים בכל משחק, לקבל יד חופשית ולא להיבלע בתוך קאדר בליגת העל שכולל 5 או 6 זרים.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
פרסומת
צפו בהפועל ת"א עולה לחצי גמר הגביע

 
במלים אחרות, אותו אוסברי נהדר יכול להפוך בקלות לבינוני ומטה בקבוצת ליגת על. עניין של סיטואציה, עניין של אווירה, עניין של הבדלי גישה. לפעמים, כידוע, פחות זה יותר.
 
בואו ניקח, לשם השוואה, את מכבי אשדוד שגם היא עלתה לחצי הגמר, והחגיגות שלה נדחקו לנוכח ההדחה של הפועל ירושלים והעליה של הפועל ת"א. האם זו "קבוצת ליגת על" היסטרית שטובה בהרבה מהפועל ת"א, בטח כאשר זו מארחת לעיני הקהל יוצא הדופן שלה ובאווירה שנוצרה סביב סיפור ההצלחה הזה?

שחקני הפועל תל אביב חוגגים על חיפה (שי לוי)
שחקני הפועל תל אביב חוגגים על חיפה. ההבדלים לא גדולים (שי לוי)
 

הנה אשדוד: למאמן שלה, עופר ברקוביץ', לא היתה עבודה בליגת העל בעונה שעברה, וכבר שנים שאף מועדון לא נותן לו צ'אנס ממושך כראוי ליכולתו המוכחת. יאן מרטין הגיע מהליגה השניה. שון דניאל וניב ברקוביץ' נעו בשנים האחרונות על הגבול שבין ליגה ראשונה לשניה. גם דניאל גור אריה. לאור איתן ומאיר טפירו, שחקנים מנוסים, אשדוד היתה האופציה היחידה בליגת העל. את איתן, למשל, החתימו בשלב די מאוחר. אז נכון, יש לה ארבעה זרים, אבל רוב הזמן העונה היא שיחקה בכלל עם שלושה. כל זה מספיק לה כדי לעמוד במקום השני נכון להיום בליגה הראשונה. השלם גדול מסכום חלקיו.
 
והנה ברק נתניה: אריק אלפסי בא מלמטה, טוני וושהאם, כריס ווטסון, טוני יאנגר, ערן אסנטי, אלירן גואטה, אוריה גור  - אלה אנשים שמכירים מצוין את הליגה השניה. גם שמוליק ברנר, שבנתניה הולך לו קלף אבל גם הוא הסתובב בשולי ליגת העל במשך שנים.

עופר ברקוביץ´ (מור שאולי)
עופר ברקוביץ´. היה מחוסר עבודה בעונה שעברה וכעת הוא מצליח (מור שאולי)
 

וזו הפועל ת"א: יריב רוקני שיחק בליגת העל, טוהר חיימוביץ' גם עבר שם ובטח מתן נאור, כולל שנים טובות מאוד בהרבה קבוצות ומקום בנבחרת ישראל. גל איתן ואלעד אליהו הספיקו להסתובב בליגת העל. ירון להט שיחק בליגה הראשונה לא מעט. שרון אברהמי, המאמן, שיחק בליגת העל ביותר מקבוצה אחת. בקיצור, ההבדלים קטנים. יותר קטנים משנהוג לחשוב.
 
בסופו של דבר, הפער העקרוני אמור להיקבע על-פי מספר הזרים. קבוצה מהליגה הראשונה שמשחקים בה ארבעה זרים, למשל, ונכנעת לקבוצה מליגה שניה עם שני זרים, זו בהחלט הפתעה גם כאשר מדובר במשחק חוץ.

אוסברי מול קילינגסוורת´. עקרונית, הזרים אמורים לעשות את ההבדל (שי לוי)
אוסברי מול קילינגסוורת´. עקרונית, הזרים אמורים לעשות את ההבדל (שי לוי)
 
אבל להגיד שהזרים של חיפה או חולון עדיפים בהרבה על אלה של הפועל ת"א, רק כי הם הגיעו מבלגיה, טורקיה או ונצואלה ולא מהליגה השניה בישראל? שחקנים מצויינים שיחקו בליגה השניה בארץ לאורך השנים, והצליחו מאוד גם בליגה הראשונה. טוני וושהאם למשל, פול תומפסון, אריק קמפבל, מרק בריסקר, דריק שארפ, כריס ווטסון, ג'סי סולטרס ואחרים.
 
כך שהעניין הוא לא רק מספר הזרים השונה בקבוצות משתי הליגות המובילות בארץ, אלא בעיקר הסיפור של הפועל ת"א. זו לא עוד קבוצת ליגת שניה רגילה או טיפוסית. יש לה מסורת שלקוחה מצמרת הכדורסל כאן, יש לה קהל מהמסורים ביותר שיש, כזה שמאפשר לה להאמין כי הסטנדרטים ורף המינימום גבוהים בהרבה משל קבוצות אחרות בליגה השניה. ויש לה אולם שהפך ביתי מאוד ומאזן נקי מהפסדים. במצב כזה פערי כוחות על המגרש, שלעיתים קרובות הם קטנים ממה שנדמה, מתאזנים.          

לכתבה זו התפרסמו 64 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 64 תגובות ב-33 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
33
201111/01/2011 17:31
השב   •  23
32
גילי11/01/2011 14:57
כל הכבוד להפועל ת"א ,הסגל של חיפה בהרבה יותר טוב מהפועל ת"א ,כישלון גמור של חסין ונאווי שהקבוצה נראית ככה. הלואי שנקבל אותם בשלב הבא כי דרבי זה חגיגה.
השב   •  41
31
חולוני אמיתי11/01/2011 11:23
השב   •  40
30
בלנקיטני11/01/2011 01:06
אני חושב שהמקום של הפועל תא בליגת על קהל עצום מסורך אווירה והרבה נשמה נתראה בליגת על ואמן בחצי גמר
השב   •  51
יוסי13/01/2011 22:05
גמר פיינל פור רבע אחרון אתםמרביצים חופשי ואין שריקה. מכבי נושמים וזה פאול.
השב   •  00
יובל06/02/2011 19:16
(למגיב לתגובה 30)
מוזר.. דוקא זכור לי שאנחנו ונתניה התחרינו על מקומות 3-4 ושהיה משחק גמר מותח של גליל נגד מכבי..
אפילו הייתי שם P:

ודי להתבכיין, מכבי הפסידו כי הם לא שיחקו טוב. כמו שהפועל מפסידים כי הם לא משחקים טוב.. ק-ו-ר-ה.
אחוות אדומים בנוקיה P:
יאללה הפועל!
השב   •  00
29
פיני10/01/2011 23:11
1) ההצלחה של הפועל ת"א
א) תאוריית "הישראלים הטובים של הפועל";
 
איתן, להט, נאור, רוקני - מישהו יכול להזכיר לי איפה הם שיחקו בליגת העל ומתי (פרט לנאור שרק חזר מפציעה ובכל מקרה כבר שנים שלא שיחק במסגרת ליגת העל).
 
מנגד בחיפה רשומים (דגש על רשומים ולא משחקים) - כדיר, רותברט, בן-שימול, ניר וכמובן מתאזרח המחמד האהוב על המאמנים הישראלים - לנדסברג.
 
אין ספק שמבחינת פוטנציאל ויכולת של השחקנים הישראלים חיפה צריכה לקחת בהליכה.
ההבדל - בחיפה (וממש לא רק), הישראלים הם רק לכיסוי חובת החוק הרוסי.
טעות בודדת והחוצה, מינימום כדורים שעוברים דרכם - כל אלה מאפיינים של מה ששחקן מקומי חווה בקבוצה מליגת העל (דגש - מקומי. כלומר לא כולל מתאזרחים).
 
ב) תיאוריית "הצלחת הזרים עשתה את ההבדל" - עובדתית, כל זר של הפועל היה מעדיף לשחק בחיפה.
יותר מזה, מבחינת פוטנציאל הם ממש לא יותר טובים.
 
ג) אז מה ההבדל, ואיך הם היו כ"כ טובים?
ראשית, כשמשלימים את הזרים ישראלים - שלא חושבים רק על הסטטיסטיקה האישית ובעיקר מבינים טוב יותר את משמעות המשחק הקבוצתי, המסירה העודפת והקרבה בהגנה - שני הזרים פחות דואגים לסטטיסטיקה שלהם ובעיקר מקבלים כדור בזמן.
 
אפשר גם לענות על נקודה ב'' בשאלה;
שחקן ב-200K יהיה טוב יותר משחקן ב-100K. אז למה להביא 6-7 זרים ומתאזרחים זולים במקום 2-3 זרים תותחים?
 
המסקנה שצריכה לצאת ממקרה הפועל - תנו לשחקן המקומי במה אמיתית !
יש ישראלים טובים, הם צריכים זמן וביטחון.
 
2) הכישלון של הפועל י"ם
א) תיאוריית "קלנסי ודאוול לא מספיק טובים".
זה דרך לעקוף את הבעייה האמיתית.
הם לא טובים מספיק, כי בכסף שנשאר הימרו על שחקנים זולים. התמורה, כרגיל, היא בהתאם.
 
כפי שכתבתי מזמן - ניהול התקציב היה שערורייה, והבאתו של סלומון בהקשר זה היה עיקר הטעות.
 
כמו שטענתי, אין מה לצפות ממנו להיות אותו שחקן שהיה פעם - לא במקרה הגיע לי"ם כיום ובשכר האמור - בפועל, כמעט שלא
השב   •  52
פיני10/01/2011 23:30
2) הכישלון של הפועל י"ם
א) תיאוריית "קלנסי ודאוול לא מספיק טובים".
זה דרך לעקוף את הבעייה האמיתית.
הם לא טובים מספיק, כי בכסף שנשאר הימרו על שחקנים זולים. התמורה, כרגיל, היא בהתאם.
 
כפי שכתבתי מזמן - ניהול התקציב היה שערורייה, והבאתו של סלומון בהקשר זה היה עיקר הטעות.
 
כמו שטענתי, אין מה לצפות ממנו להיות אותו שחקן שהיה פעם - לא במקרה הגיע לי"ם כיום ובשכר האמור - בפועל, כמעט שלא חודר ומכדרר לדעת כדי להרוויח עוד זריקה לשלוש.
 
נזק נוסף שגורם הוא היכולת של ריץ''.
כאשר שחקן כמו ריץ'' לא נוגע כמעט בכדור, הוא מאבד ביטחון, כופה זריקות, והתוצאות והיכולת שלו בהתאם.
 
עוד נזק נגרם בעתיו בגזרת נעימי ואוחיון.
הראשון בפועל בשביתה איטלקית אחרי שהנחיתו לו את סלומון על הראש. ובצדק.
השני, משחק כמוביל כדור שני ועיקר כוחו נלקח ממנו.
זאת הסיבה שרואים אותו לוקח יותר זריקות ופחות חדירות למסירה, כי הוא הפך להיות ה-SG כשסלומון על המגרש.
ברור שזה ניצול גרוע של היכולות המדהימות שלו שראינו לא פעם (בין היתר כשסלומון היה חולה/פצוע).
השב   •  10
דורון19/01/2011 01:33
אני מסכים עם רוב מה שאתה אומר, אבל הדוגמא של חיפה רחוקה מלהיות נכונה. יוני ניר נפצע בתחילת העונה ולכן אינו משחק. בן שימול היה שחקן חמישיה כל העונה ושיחק הרבה מאד דקות (לא בצדק לדעתי - אבל זה סיפור אחר). כדיר הוא שחקן חמישיה ומשחק הרבה מאד דקות מאז שהגיע לחיפה. הוא נפצע וחזר לשחק מול הפועל כשהוא עדין לא כשיר לחלוטין. רותברט הוא היחיד שלא משחק כל כך הרבה ואילו לנדסברג רחוק מלהיות מתאזרח מחמד (ולא במקרה הוא זומן לנבחרת ישראל). הוא שחקן שכל קבוצה בארץ היתה שמחה לקחת כישראלי (אפילו מכבי - הוא טוב יותר בשתי דרגות מפניני ובורשטיין). הבחור היה כוכב בשנה שעברה במכללת וירג''יניה שהיתה קבוצה חזקה ב-ACC ואם היתה לו יד יציבה מבחוץ היה לו סיכוי מצוין לשחק השנה בקבוצת NBA. הוא גם מקבל שכר בהתאם. אז כמו שאמרתי - חיפה דוגמא ממש לא טובה למה שאתה מנסה להראות, למרות שאני בהחלט מסכים עם הכיוון שלך.
השב   •  00
28
ליאור10/01/2011 22:55
מגיע לכם שאפו על העליה ומי יתן ונזכה לראות דרבי סופסוף בליגה. לאוהדי הפועל מגיעות כל המחמאות על התצוגה והמפעל הגדול שהרימו. לגבי רמת המשחק- זה זניח ולא משנה במשחקי גביע הכל יכול להיות ומי כמונו יודע את זה. שחקנים זה עניין של סיטואציה וסבלנות. יאלה, תנו לנו את הפועל בחצי ונביא כבוד לכדורסל.
השב   •  80
27
פועל10/01/2011 21:59
ח..עושים את זה לצד ההפוך..

אמן אוסישקין תשתיק את כול אוהדי מכבי..
השב   •  01
26
ערן10/01/2011 21:19
ההשיגים של הפועל רק מוכיחים שכל ההבדל זה זרים ונישראלים זה רק קישוט.אני אוהד הפועל אבל שימו לב שכל משחק אוטר ואוסברי קולעים 60 ביחד!אז מה יהיה שהם יקבלו חוזים גדולים יותר בליגת העל? חיים בסרט.
השב   •  12
25
ברומלי10/01/2011 20:00
אתה אמרת שההבדלים בין ליגת העל לליגה הלאומית הם לא כאלה גדולים. אז אני חייב להגיד לך שהם מאוד גדולים-במיוחד כיום שבליגת העל שלנו כל הקבוצות מתבססות כמעט ורק על הזרים שלהן(אולי למעט מכבי ת"א שגם בלי הזרים שלה יש לה ישראלים ברמה יותר גבוהה משל הליגה). במקרה של הפועל יש רק שני זרים עם ישראלים טובים,מה שיוצר קבוצה מצויינת. הזכרת לדוגמא את דריק שארפ ששיחק בליגה השנייה וכיום הוא במכבי,אז אני חייב לציין בהזדמנות זו שבזמנו של שארפ ההבדלים בין שתי הליגות היו מאוד קטנים,ודווקא היום הפער רק הלך וגדל והיום הוא גדול מאוד.
אני לא חושב עדיין שהפועל היא ברמת ליגת העל למרות הניצחונות על הפועל חולון וחיפה..ממספר סיבות..
1.לא יכול להיות ששני שחקני הפנים שלך הם נמוכים מאוד-אוטר הוא הסנטר-2.00 מטרים ואוסברי שהוא הפאוור פורוורד-1.88. תארו לכם את אוסברי לדוגמא מול ליאור אליהו-אלה הבדלי גובה של שמיים וארץ במיוחד שמדובר בפאוור פורוורדים. השחקן הגבוה ביותר בהפועל הוא 2.00 וקבוצה שהשחקן הכי גבוה של מתנשא לגובה שכזה היא בפרוש לא קבוצת ליגת על-וזה הוכח במשחקים מול חיפה וחולון שלמרות הניצחונות-הפועל ת"א סבלה מתחת לסלים.
השב   •  00
דורון19/01/2011 01:44
מתן נאור משחק פאוור פורווארד ואסברי משחק 3 שהוא התפקיד שישחק גם בליגת העל אם נעלה לשם. במשחקים מול קבוצות ליגת העל רוקני משחק 5 ויוטר 4 (או להיפך. זה לא ממש משנה).
השב   •  00
דורון19/01/2011 01:44
השב   •  00
24
שרון10/01/2011 19:59
כתבה נהדרת. ובקשר לישראלים - ירון להט לא פחות טוב מאוריה גור בדיוק כמו שיריב רוקני לא פחות טוב מגור אריה מאשדוד ולטוהר חיימוביץ'' אין פחות כישרון משון דניאל. בקיצור, אחלה כתבה.
השב   •  00
23
פיני10/01/2011 19:12
1) איך ניתן לטעון על הישראלים של הליגה הראשונה שהם פחות טובים מאלה של הפועל?
 
על אלה שבליגה הראשונה מזכיר שחקנים ספציפיים ובעיקר כאלה שפרחו לאחרונה [ליתר דיוק קיבלו הזדמנות אמיתית לאחרונה] או כאלה שכמעט לא רואים דקות.
 
מנגד מדבר על שחקנים בהפועל שעברו בליגה הראשונה לפני שנים רבות, או שהיו שחקני ספסל מובהקים ויש כמובן את נאור שהוא היה שחקן נפלא, אבל הוא כבר מספר שנים לא שיחק ברמת ליגת העל או בכלל [בעונת הטיול].
בקיצור - אין מה להשוות !
 
זה לא רציני - הישראלים של הפועל פחות טובים מאלה של קבוצות ליגת העל.
 
2) בכלל, התקציב של הפועל נמוך משמעותית מכל קבוצות ליגת העל (כולל חולון) וגם מחלק מאלה של הליגה השנייה.
 
ככאלה, היכולת שלהם להביא שחקנים ישראלים או זרים נמוכה יותר.
שלא לדבר על כך ששחקן יעדיף קבוצה מליגה ראשונה במקרה של הצעה כספית זהה.
 
כלומר - זה ממש לא משחק שקול שבמקרה אחת משחקת בליגה אחת והשנייה באחרת.
 
3) הסיפור הגדול, כפי שכתבתי בתגובה קודמת, נעוץ בפרט המשמעותי הבא - הקבוצות בעלות ציביון מקומי בולט !
נתניה - משחקת עם שני מקומיים בחמישיה וברנר סופר-משמעותי בקבוצה ורואים ההבדל כשהוא בספסל.
 
אשדוד - משחקת בערך 60 דקות בממוצע עם מקומיים והמשמעות של טפירו בקבוצה ברורה.
 
הפועל - שני זרים בכל הסגל.
 
אגב, מעניין לציין שבשלושתם הרכז הוא מקומי.
 
ההצלחה של הפועל מראה שלא חסר ישראלים טובים, הם רק צריכים לקבל הזדמנות אמיתית ולא בגיל 26 כמו הרבה שחקנים שהיום מובילים קבוצות בליגת העל.
 
4) יותר מכך - עצם היות הקבוצה עם צביון יותר מקומי נותנת לאוהדים אפשרות להזדהות עם הקבוצה.
 
מתי חיפה הצליחה להביא כמות כזו של אוהדים? זו עיר בגודל דומה ובלי תחרות חסרת-סיכוי בתוך העיר כמו שיש בת"א.
 
יש הרבה אוהדי כדורסל מחיפה שפשוט אוהדים את ההצלחה של מכבי ת"א כיוון שאין ממש עם מה להזדהות בקבוצה החיפאית שלהם.
השב   •  91
פיני10/01/2011 23:32
.
השב   •  00
22
אבירם10/01/2011 18:10
השב   •  11
21
ג''וני פנדנגו10/01/2011 18:04
מה שחקן מכבי פ"ת בכדורסל מבין בכדורסל ישראלי. לא תאכל דוריטוס.
השב   •  22
20
שי10/01/2011 17:42
בושה וחרפה. (סתכלו בתמונה הראשונה של מתן נאור)
השב   •  42
אלון אדום10/01/2011 19:13
בזה שאנו מאמינים שקבוצה שהיא לא נבחרת ישראל אינה מייצגת מדינה? כנראה שבעניין הזה אין הסכמה, וגם לא תהיה.
בשורה התחתונה: לאנשים יכולה להיות דעה שונה ממך, והם לא צריכים להתבייש בכך.
השב   •  02
פיני10/01/2011 19:39

אוהד מכבי שחלק גדול מהם טוען השקם וערב, שמכבי זה לא הנבחרת ושלא צריך לתת דקות למקומיים ביורוליג (ייצוגיות לאומית?) מדברים על זה שהפועל לא מייצגת את ישראל.
 
מצד שני, כל קבוצה שמשחקת במסגרות בינלאומיות מייצגת את המדינה, לא משנה מה חלק מאוהדי הפועל (חלק לא קטן) ייטען או יירצה.

השב   •  20
אלון אדום11/01/2011 09:28
כמו שאמרתי בטענתי שלמעלה - איני שותף לדעתך כי כל מועדון ספורט מייצג מדינה, וכי הקבוצה היחידה שמייצגת את המדינה היא אך ורק נבחרת ישראל, ולכן אינה מכונה סתם "הנבחרת של העם". לטעמי, מועדון מייצג בראש ובראשונה ערכים. זו גם הסיבה שכאשר קבוצה מישראל בעלת ערכים פאשיסטיים וגזעניים (בית"ר ירושלים למשל), פוגשת קבוצה מגרמניה בעלת ערכים פלורליסטיים (באיירן מינכן, או סנט פאולי למשל), ארצה בנצחונה של זו שמייצגת ערכים פלורליסטיים, גם אם היא מגרמניה, ומשחקת מול קבוצה ישראלית (כן, כן, תתפלא).
אבל שוב - כמו שכבר הזכרתי מקודם - בעניין זה אין הסכמה, וכנראה שגם לא תהיה.
השב   •  01
19
מיקי10/01/2011 17:42

עם השופטים

השב   •  10
18
יוסי10/01/2011 17:08
אתה ראית בכלל את הפועל משחקת נגד קבוצות מהליגה הלאומית?
הבדלי הרמות בין ליגת העל לליגה הלאומית הם תהומיים!
הפועל תל אביב טובה בארבע רמות מקבוצות צמרת בליגה הלאומית.
אז נכון, הדברים שאמרתי מורידים טיפה מההישג של הפועל, אבל הם מוכיחים שהדברים שאמרת הם שטויות גמורות. קודם כל תלך לראות משחקים בלאומית לפני שאתה כותב דעות כל כך לא נכונות.
השב   •  93
17
דניאל10/01/2011 17:01
אין לנו שחקנים שיכולים לעצור את אוסברי? רוטאציה של פרקינס ופארגו עליו משתקת אותו לגמרי.
השב   •  50
16
ירושלמי10/01/2011 16:58
כשיש נשמה כמו שיש שם אז באמת פחות זה יותר.כל הכבוד,הבעיה אחרי שהקבוצות האלה עולות,נותנות עונה אחת טובה בליגת העל (ראה חולון ,נתניה וחיפה)ואח"כ מאבדות גובה כי ההתלהבות יורדת.במקרה של חולון גם התקציב נפגע.אני מקוה שהפועל ת"א תשאר להרבה שנים בליגת העל אחרי שתעלה,צריך עוד קבוצה עם קהל ססגוני ומסורת
השב   •  91
15
עגד10/01/2011 16:45
פשוט הפועל ב3 רמות מעל כל קבוצה בלאומית.
השב   •  30
אבנר10/01/2011 16:58
קרא את הפיסקה האחרונה במקום לקרוא רק את הכותרת
השב   •  11
14
אבנר10/01/2011 16:40
ל-2: לא רק שהכל מדויק זו גם כתבה נהדרת. מילה אחרי מילה. ל-4: אם אלה השמות אז צריך לעדכן את התקשורת בדרך של הודעה מסודרת אם משהו כזה.
השב   •  01
13
משוגע10/01/2011 16:40
ב7.2 אנחנו נוסעים לנוקיה, קרנבל סוגרים את הנמל. אהה בעצם ישארו שם כמה עלובים שמעודדים את הפארטיה הפרטית של בן זקן. גאה בך מכבי אשדוד, הגאווה האמיתית של הדרום.
השב   •  41
12
אביב10/01/2011 16:39
הדר יוסף זה לא הבית שלנו. אנחנו מחכים שחולאי החלאה יבנה לנו אולם חדש
השב   •  92
שי11/01/2011 14:31
קודם שירותים ציבוריים באוסישקין, יש סדר עדיפויות חבוב.
השב   •  00
11
רן האדום10/01/2011 16:31
בתור אוהד הפועל אוסישקין וחבר עמותה מהשנה הראשונה אני אומר לך - תפסיק לזיין את השכל, פערי הרמות הם 30 הפרש. אבל. אם נמלא את נוקיה ב-5000 אדומים ואפשר לעשות את זה לפחות נראה להם מי הקהל הטוב בארץ. לגבי סגירת הפערים - אם ימצאו 3000 אדומים שיתרמו כל אחד 1000 ש"ח בשנה הבאה אז אולי אולי נצליח להפתיע. מה שחשוב כרגע זו ההמשכיות ובזה ניבחן בעתיד כאוהדי הפועל מסורים.
השב   •  74
Maccabist10/01/2011 18:41
כי הקהל הצהוב לא יתן להם לעולם להתקרב, מגעילים!
השב   •  15
10
צהבהב10/01/2011 16:17
השב   •  56
redevil10/01/2011 16:56
הנה אנחנו באים כמו בסיוטים שלכם. חצי הגמר דרבי יהיה אש! יאאלה הפועל!
השב   •  33
שי11/01/2011 14:33
אני רואה פה כל מיני מגיבים מוזרים עם לוגו של אוסישקין, הם בעלי החניון ?
השב   •  10
9
הדוקטור10/01/2011 16:10
ובעיקר לא הפועל
השב   •  43
8
צחי10/01/2011 16:09
השב   •  193
7
גול מוצלח בא מקרן טובה10/01/2011 16:09
אם מדובר ב"הבדלים לא כל כך גדולים" איך אתה מסביר את העובדה שבפעם האחרונה שקבוצה מהליגה השניה הגיעה למעמד הזה היתה לפני 13 שנה? איך אתה מסביר את זה ש-5 שנים לא ניצחה קבוצה מהליגה השניה קבוצה מהראשונה? תפסיקו להמעיט בערך ההישג. יש בת"א קבוצה אדומה ע-נ-ק-י-ת גדולה מהחיים
השב   •  72
אסף10/01/2011 20:03
בין השאר כתוצאה מכך שבחלק גדול מהשניים לא היתה שיטת נוק אאוט אלא מפגש בית וחוץ וזה כבר באמת גדול לקבוצת ליגה שנייה לנצח קבוצת ליגה ראשונה. חוץ מזה, ברור לגמרי ששיטת הגביע לא חכמה ואין בכלל טעם לערב קבוצות מליגה ראשונה עם קבוצות מליגה שנייה, אלא לקיים גביע כמו בספרד, איטליה ומדינות אחרות עם שמונה הראשונות וישר מרבע הגמר בהתאם למיקום בליגה.
השב   •  00
6
הדוקטור10/01/2011 16:05
אבל עדיין להשוות 4 זרים ו2 מתאזרחים ל2 זרים וכמה חבר''ה שאוטוטו יוצאים לגמלאות זה לא רציני.. אנחנו עושים את זה אך ורק בעזרת ההשקעה והאהבה ההדדית בין הקבוצה לקהל
השב   •  132
פיני10/01/2011 18:02
אהבה ואהדה דוחפת שחקנים אבל לא שמה נקודות.
גם לי"ם יש קהל מצויין, כמו גם לחולון, וזה לא ממש עזר לה.
 
ההבדל העיקרי הוא במבנה הקבוצות ובצורת האימון.
בהפועל משחקים בכל זמן שהוא לפחות שלושה ישראלים ומקבלים יחסית חופש לטעות.
 
בכל קבוצה אחרת, משחקים במקרה הטוב שניים ובלא מעט קבוצות אחד עם מתארח להשלמת חובות החוק הרוסי, כאשר השחקן המקומי לא פעם הוא שחקן שכמעט לא רואה כדור וכל טעות קטנה שלו מראה לו את הדרך החוצה.
 
שחקן חייב שיהיה לו ביטחון ובלי אפשרות לטעות לא יכול להפיק כלום מעצמו.
 
שחקן שלא מקבל כדור הופך להיות שחקן שניתן להזניח בהגנה, מה שמקל על ההגנה של היריבה.
 
שחקן ישראלי מביא, לא פעם, דברים ששחקן זר לרוב לא יביא ושווים הרבה יותר מהסטטיסטיקה שהן מייצרות.
השמירה שנאור נותן כל הקריירה שווה הרבה נקודות, היכולת לא לכפות זריקה קשה חשובה גם כן.
[אוהדי סטטיסטיקת הנקודות בארץ לא מבינים שלא משנה כמה נקודות שמים אלא גם ע"ח כמה זריקות והתקפות שהוקרבו הן באו].
משחק חכם בהגנה - לבוא לנקודה הנכונה, לעזור על שחקן גם אם הוא לא שלך.
ועוד.
 
שלא יובן לא נכון, יש גם שחקנים ישראלים שהיכולת שלהם להנפיק נקודות היא מצויינת.
לרוב, הקהל הישראלי הלא חכם יתלונן על ההגנה שלהם. כי האוהד המקומי תמיד יימצא טעם לפגם בישראלי כשלעולם לא יידבר על חסרונות אלה אם היה מדובר על שחקן זר.
 
נקודה אחרונה - ניהול תקציב.
הפועל הביאה שני זרים ברמה של ליגת העל.
הם לא היו כוכבים בליגה הזו, אבל הם גם לא זרים בשביל להביא זרים כמו שקורה בהרבה קבוצות בליגת העל.
 
אם קבוצות בליגת העל היו מנהלות את התקציב שלהן טוב יותר, במקום שישה זרים ומתאזרחים שרובם חסרי תועלת, היו להם שלושה ארבעה מצויינים.
השב   •  11
5
סגול10/01/2011 16:02
כאילו כולם מנסים לעזור לקבוצה הזאת גם איפה שלא צריך.
הם קבוצה טובה אבל אתמול עם שופטים נורמליים חיפה מנצחת ב15
השב   •  1524
עגד10/01/2011 16:44
הפועל קלעה סל, והמזכירות שכחה(או שלא?) לעצור את השעון.
השב   •  10
mike10/01/2011 17:40
לטובת הפועל? השיפוט היה פרו חיפה מבהק וכמו בימי העבר הנוראים!

כנראה שאתה כועס על שחולון הודחה על ידי הפועל .
השב   •  30
אין לכם טיפת בושה?19/01/2011 01:38
קבוצה של חמישה זרים והאוהדים שלה מתכיינים על השופטים. לכו תסתכלו על הכדורסל ששיחקתם. אפסים.
השב   •  00
4
הדס10/01/2011 16:00
והם לא רק שחקני כדורסל מצויינים אלא גם בני אדם נפלאים וצנועים שהתחברו למסע קסום של הפועל. רוב השחקנים הישראלים בהפועל,חלקם על סף סיום דרכם בכדורסל הישראלי,חווים את חוויית השיא של הקריירה שלהם בהתרחשות שהיא מופלאה ונדירה - והיא הרבה יותר מכדורסל.
השב   •  283
אפי10/01/2011 16:21
בשביל 10,000 דולר יותר גם יוטר וגם אוסברי אומרים לכם שלום ולא להתראות
השב   •  41
3
אוהד הפועל מתון10/01/2011 15:59
להפועל סגל רחב יחסית ובנוסף מכבי יתקשו למצוא פיתרון לאוסברי אין להם פורוורד שיכול לעצור אותו.
אני לא אומר שהפועל טובה ממכבי, ממש לא. אבל במשחק אחד היא יכולה לעקוץ , יותר מאשר ירושליים או גליל למשל.
השב   •  1422
הפועל10/01/2011 17:17
השב   •  00
המבין10/01/2011 17:27
זה נכון שיש לכם קבוצה חזקה מאוד ביחס לליגה הלאומית וגם הייתם יכולים ככל הנראה להתברג לשמיניה בליגת העל, שזה יפה מאוד לכל הדעות. אבל לבוא ולהגיד שהקבוצה שלכם יכולה להעמיד מצ''אפ ראוי למכבי זו פשוט בדיה.
אוסברי זה הקלף שלכם? אוטר? הם שחקנים טובים, ייתכן אפילו שטובים מאוד, אבל בלי קבוצה מסביבם ורכז שיכול להעביר את החצי מול הבולדוגים של מכבי אין סיכוי שהכדורים בכלל יגיעו אליהם, שלא לדבר על העובדה שעל כל סל שהם יתנו, סופו ייתן 2 כי אין שחקנים באירופה שיכולים לעצור אותו, רק שופטים.
בכל מקרה, אני מלא הערצה לפרוייקט שהקמתם, גם אם אני מתעב בכל נימי נפשי את האנשים שעומדים מאחורי הנאצות והאלימות שמרכיבים את הרוב המוחלט של הקהל שלכם (שהם גם הבעלים). עם כל הפיקנטריה שבדבר ועם כל ההייפ שיש מסביב לקבוצה ולאוהדיה, אני מעדיף את ליגת העל בלעדיכם, לא התגעגעתי לדם הרע שאתם מביאים אתכם בדיוק כמו שביוון אף אחד לא באמת נהנה בדרבי של אתונה. זה לא קשור לספורט או יריבות ספורטיבית, זה קשור לאלימות ועבריינות.
במישור הספורטיבי - שיהיה לכם בהצלחה, (לא מולנו) אולי איתה סוף סוף תפטרו מרגשי הנחיתות שלכם ומהאנטי הכללי שמאפיין אתכם ותחזרו לקהילת בני האדם הנורמליים.
השב   •  114
חסוי10/01/2011 18:36
לקחנו גביע אחרון ב93 שזה היה אחת העונות הכי גורעות של מכבי
השב   •  22
צהוב10/01/2011 19:35
אתה לא אמיתי תגיד לי? השחקן הכי גבוה שלכם 202 סמ מי יעצור את סופו? הוא ישם 50 נקודות
השב   •  11
אדום עתיק11/01/2011 07:18
עיוני, שכחת להוריד את הצעיף של מכבי
השב   •  10
דורון19/01/2011 01:36
להפועל יש סגל מאד צר. ממש לא רחב.
השב   •  00
2
mike10/01/2011 15:50
מעניין , אך לא צריך לשנות הסטוריה לצורך הכתבה.  חיימוביץ הסתובב ממש ממש מעט בטרם פרש בכלל מכדורסל לכמה שהים אחרי קריעת רצועה צולבת, ירון להט שנים מסתובב בליגות נמוכות מהעל,איתן ואליהו גם הם בעיקר בליגות נמוכות, אברהמי שיחק מזמן אך לא אימן בליגת על וחוזר חליה.אז כל ההבדל ידידי זה התלכיד, הער,ך המוסף של המועדון ו- שלא החליף את כל הסגל כל שנה אלא עשה רק שינויים וחיזוקים מתבקשים וכמובן העצמה של הם והקהל שמעודד ללא קשר למהלך המשחק.

מחוייבות השחקנים שונה כאן, בכל  ועדון אחרי נצחון הקהל פורץ למגרש, כאן השחקנים " פורצים" ליציע, אין לזה אח ורע בשום מקום, בטח לא במכבי חיפה.
השב   •  111
1
מיקי10/01/2011 15:47
מי יכול לומר לי כמה עברות תוקף וכמה עברה תכנית קיבל  קילינגסוורת..?
השב   •  517
ק''10/01/2011 17:28
זאת זליגה מהכדורגל הבכיינות הזאת
של מכבי חיפה ?
השב   •  61
אדום עתיק11/01/2011 07:16
האם מיקי הירוק נכח במשחק? אני הייתי שם, וקילינגסוורת (המצוין) עשה את העברה החמישית שלו 4 פעמים לפני שהשופטים הואילו לשרוק אותה ולשחרר אותו למקלחת.
ואת מספר העברות שבוצעו על אוסברי ולא נשרקו כבר התעייפתי לספור.
השב   •  00
שי11/01/2011 14:36
יהיה נחמד שוב דרבי בליגה הראשונה.
זה טוב שהשופטים מפנקים אותם.

יאללה הפועל, מחכים לכם.
השב   •  00
אין לכם טיפת בושה?19/01/2011 01:41
הפסדתם כי יש לכם קבוצה של סמרטוטים בלי זהות ואופי. לכו תבכו לג''ף רוזן שיקנה את השופטים כמו דון שימון. אולי אז תנצחו.
השב   •  00
אסור לפספס
נגןאינטימי: פאטצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
אינטימי: פטאצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
נגןקבע שיא עולמי מטורף בעליות מתח ב-24 שעות
קבע שיא עולמי הסטרי בעליות מתח ב-24 שעות
נגןכמה כוכבי כדורגל אפשר לפגוש במשחק של מסי
כמה כוכבי כדורגל אפשר לפגוש במשחק של מסי
נגןאתגר "נחש מי?" פדרי מול פרנקי דה יונג
אתגר "נחש מי?" פדרי מול פרנקי דה יונג
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתית
/* LAST / NEXT ROUNDs */