יום חמישי, 10.04.2025 שעה 18:38
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
יורוליג 24-25
70%2689-285533אולימפיאקוס1
67%2683-274033פנרבחצ'ה2
64%2747-289433פנאתינייקוס3
61%2741-285233מונאקו4
58%2783-290533ברצלונה5
58%2893-288833באיירן מינכן6
58%2724-280233ריאל מדריד7
58%2719-286333אנדולו אפס8
55%2647-271033הכוכב האדום9
55%2847-286833פאריס10
48%2858-279433אולימפיה מילאנו11
48%2632-269133פרטיזן בלגרד12
45%2598-255533ז'לגיריס קובנה13
42%2732-271833באסקוניה14
39%2818-267333ליון וילרבאן15
33%2953-282833מכבי ת"א16
27%2755-260633וירטוס בולוניה17
15%3032-260933אלבה ברלין18

מכבי ת"א עם ברצלונה, לובליאנה ורומא בטופ 16

יורוליג: הצהובים יתארחו בקטאלוניה במשחק הראשון, בהצלבה הם עשויים לפגוש את פאו, מלאגה או קאחה. גרשון: "בית נוח". הכירו את היריבות

|
הבית של מכבי ת
הבית של מכבי ת"א. תפגוש את אלופת אירופה

ברצלונה, אולימפיה לובליאנה ו-וירטוס רומא - אלו יריבות מכבי ת"א בשלב הטופ 16 של היורוליג, כך נקבע בהגרלה שנערכה היום (שלישי) בבירת קטאלוניה.

הצהובים הוגרלו לבית 6, שם יחכה להם קרב קשה מול בארסה, שזכתה באליפות אירופה בעונה שעברה ותארח העונה את הפיינל-פור.

אם מכבי תצליח לסיים באחד משני המקומות הראשונות ולעלות לשלב הבא, היא תפגוש קבוצה מבית מספר 5, שאליו הוגרלו פנאתינאיקוס, קאחה לבוראל ויטוריה, אוניקאחה מלאגה וריטאס וילנה.

מכבי היתה בדרג הראשון ביחד עם פנאתינאיקוס, אולימפיאקוס וסיינה, כך שהצהובים של דייויד בלאט לא היו יכולים להיות משובצים באותו בית עם שלושתן בכל מקרה.

שני החוקים היחידים שהיו בהגרלה הם ששתי קבוצות מאותו בית לא היו יכולות להיות משובצות ביחד ומקסימום של שתי קבוצות מאותה מדינה באותו בית.

יו"ר הצהובים, שמעון מזרחי, והמנכ"ל, אלי דריקס, ייצגו את הקבוצה בהגרלה בזמן שהצוות המקצועי והשחקנים התקבצו יחדיו על מנת לצפות בהגרלה.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
פרסומת
בלאט: נצטרך להעלות פאזה כדי להצליח

סדר המשחקים:
מכבי ת"א תפתח את הטופ 16 במשחק חוץ מול ברצלונה בפלאו בלאוגראנה, שלאחריו הצהובים יחזרו להיכל נוקיה לשני משחקים ביתיים, מול רומא ולובליאנה. את הסיבוב השני תפתח מכבי בסלובניה, תארח את בארסה ותשחק במשחק האחרון ברומא.

מכבי סיימה את שלב הבתים הראשון ביורוליג עם המאזן הטוב באירופה - הפסד בודד ו-9 ניצחונות. שלב הטופ 16 ייצא לדרך ב-19 בינואר ויימשך עד 3 במרץ. שתי הקבוצות שיסיימו במקום הראשון בכל בית, יעפילו לפלייאוף ו-4 המנצחות יעלו לפיינל-פור.

אנדרסון (קובי אליהו)
אנדרסון, בלו ופרקינס. ייפגשו משני צידי המגרש (קובי אליהו)
 

הבתים של הטופ 16
בית 5: פנאתינאיקוס, קאחה לבוראל ויטוריה, אוניקאחה מלאגה וריטאס וילנה.
בית 6: מכבי ת"א, ברצלונה, וירטוס רומא ואולימפיה לובליאנה.
בית 7: מונטפסקי סיינה, ריאל מדריד, אפס פילזן ופרטיזן בלגרד.
בית 8: אולימפיאקוס, פנרבחצ'ה/אולקר, ז'לגיריס קובנה ו-ולנסיה.

פיני גרשון ניתח את ההגרלה ואמר: "כבר בטור שכתבתי בשבוע שעבר ובתוכנית הרדיו אתמול אמרתי שזו תהיה ההגרלה שתתקבל - בית עם ברצלונה, רומא ולובליאנה. מכבי קיבלה את הקבוצה החלשה ביותר בדרג ב' והחזקה ביותר בדרג ג', בנוסף למארחת הפיינל-פור. בסך הכל מדובר בבית נוח, בו מכבי וברצלונה הקבוצות החזקות ביותר ואלו שצריכות להעפיל להצלבה.

גרשון (קובי אליהו)
פיני גרשון: "מכבי וברצלונה הקבוצות החזקות ביותר" (קובי אליהו)
 

"יחס הסלים במשחקי הבית והחוץ בין מכבי לספרדים יקבע למי יהיה יתרון ביתיות בשלב הבא או מי תפגוש את פנאתינאיקוס, שתסיים כנראה במקום הראשון בבית 5. ליוונים יש יתרון בבית שלהם על שאר הקבוצות, והקרב על המקום השני יהיה בין קאחה לבוראל לבין מלאגה".

הכירו את יריבות מכבי ת"א
ברצלונה - הקבוצה שתארח את הפיינל-פור סיימה רק במקום השלישי בבית 3 עם מאזן טוב של שבעה ניצחונות ושלושה הפסדים. ההפסדים לריטאס ולסיינה צריכים להדליק נורה אדומה אצל הקטאלונים שרוצים לזכות ביורוליג בבית.

ריקי רוביו (GettyImages)
ריקי רוביו. מחכה למכבי ת"א (GettyImages)
 

ריקי רוביו וחואן קרלוס נבארו הם השחקנים הטובים ביותר ועשויים לגרום נזק לצהובים. הצהובים יפגשו גם את האקסים טרנס מוריס ואלן אנדרסון, שיחברו לפראן ואסקס.

לובליאנה - הקבוצה של יורי זדובץ' סיימה את השלב הראשון במקום השני בבית 4 עם שישה ניצחונות וארבעה הפסדים. הסלובנים פתחו את העונה עם מאזן של 0:3 כולל ניצחונות על מילאנו בחוץ ופנאתינאיקוס בבית. לאחר מכן לא הצליחה ליצור רצף ועד לסיום הפסידה וניצחה לסירוגין.

קווין פינקני ובובאן מיירנוביץ´ (GettyImages)
קווין פינקני. לובליאנה סיימה את השלב הראשון במקום השני (GettyImages)
 

אקס הפועל ירושלים, קווין פינקני, מוביל את הקבוצה בנקודות עם 14.4 בממוצע למשחק ב-24 דקות. גם וויליאם גרגורי, ולאדו אילייבסקי וגוראן יגודניק סיימו עם יותר מעשר נקודות למשחק. הגארד סאסו אובולט בלט גם הוא בשלב הבתים הראשון.

רומא - האיטלקים נהנו מניצחונות בדיוק ברגעים החשובים, כולל אחד בבית על אוניקחה מלאגה, זה ששלח אותם לשלב הבא מבית ב'. דריוס וושינגטון (14.1 נקודות למשחק) היה זה שהוביל את רומא והוא זכה לעזרה גדולה מחבריו להתקפה, צ'ארלס סמית', ניאד דז'דוביץ' ולואיג'י דאטום. אנדרה קרוסריול הגבוה ואלי טראורה מרכיבים קו קדמי מאתגר, אך כזה שמכבי תוכל להתמודד מולו עם הכלים שברשותה.

דורון ג´מצ´י (אלעד ירקון)
דורון ג´מצ´י. יגיע לשחק מול ותיקי העמק והגליל (אלעד ירקון)
 

ותיקי מכבי ישחקו מול ותיקי העמק והגליל
במסגרת שיתוף הפעולה בין מכבי תל אביב להפועל יקנעם/מגידו יתקיים משחק ראווה ב-13.1, יום חמישי הבא, בין המועדונים. כמו כן, יתקיים משחק בין הוותיקים של העמק הגליל, ביניהם בעז ינאי, איתמר מרזל ואור גורן נגד ותיקי מכבי, מיקי ברקוביץ', דורון ג'מצ'י, מוטי ארואסטי, אולסי פרי. מכבי חתמה באוגוסט האחרון על הסכם שיתוף פעולה עם הקבוצה מהלאומית מתוך מטרה שתיהפך לקבוצת הבת שלה ובה יגדלו שחקנים צעירי.

לכתבה זו התפרסמו 140 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 140 תגובות ב-103 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
103
צהוב05/01/2011 10:00
עפ"י תיאוריית הקונספירציה שלך, השופטים עזרו למכבי לנצח את ז''לגיריס ביד אליהו לפני הפיינל פור, אחרת פיינל פור בת"א היה ריק ללא מכבי
השב   •  21
102
מכבי בדם05/01/2011 07:33
חובה ניצחונות בבית ובחוץ על לובליאנה ורומא ועם ברצלונה מקסימום להפסיד בחוץ ולהילחם ממש בבית ואנחנו מקום ראשון
השב   •  21
האדום עולה05/01/2011 10:52
מה שאתה מציע מאוד פשוט ובמקומך הייתי גם מוסיף עוד דבר פשוט כמו לנצח את ברצלונה בביתה ואז בטוח מכבי תסיים במקום הראשון , ואז מכבי תקבל או את קאחה (החלשה) או את פאנא (הלא ממש מוכרת) ,
אם זה היה כזה פשוט אז הייתי מסכים איתך אבל האמת קשה לי לראות את מכבי מסיימת במקום אחד לפני ברצלונה (כן במקום השני) ובכל זאת אני לא חושב שמכבי בסגל הקיים יכולה לנצח שלושה משחקים את פאנא או את קאחה לבוראל , נכון שמכבי ניצחה את קאחה אבל צריך לזכור שזה היה בתקופה לא טובה של קאחה , מאמנים גדולים יודעים להביא את הקבוצות שלהם לשיא בזמן וברור לכולם שברצלונה וקאחה ובטוח פאנא עמוסות בכשרון (יותר ממכבי) עם מאמנים מנוסים ביותר ויהיה קשה לראות את מכבי מגיעה לפינלפור ובמיוחד שנראה לי שמכבי הגיעה לשיא מוקדם מדי ועדיין לא חוותה משבר -דבר ש95% חייב לעבור על כל קבוצה - ,
עוד פעם אינני מציין את התחזית הלא טובה (מבחינת מכבי) בגלל שאני אוהד ירושלים אלא מתוך הסתכלות על הקבוצות שמתמודדות מולכם

יש בנו אהבה והיא תנצח
השב   •  20
101
מכביסט05/01/2011 03:45
השב   •  20
100
אוהדי מכבי-לא נוסעים04/01/2011 22:37
השב   •  43
מכביסט05/01/2011 01:34
השב   •  11
99
פיני04/01/2011 22:21
בחלק ב אתמקד בסטטיסטיקה המייצגת יכולות ההתקפיות - נקודות (כזכור, לדקה) ואחוזים.
 
נקודות - סופו (0.613), ליאור (0.486), גיא ,הנדריקס (0.426), יניב (0.403).
נשים לב שבחמישיה המובילה מלבד סופו נמצא ליאור שזה לא מפתיע, אבל כן מפתיע שהוא מקבל יחסית מעט דקות (כ-20 דקות וחצי לערב בלבד).
בנוסף, יש שלוש הפתעות גדולות (!).
 
איך זה ייתכן?
הסיבה - הם פשוט לא מוערכים.
גרין לא במקרה אחד מהשחקנים בעלי כמות הנקודות הגבוהה בנבחרת מאז ומעולם.
מדובר על שחקן עם ליקויים כאלה ואחרים (כמו כל שחקן גם הוא לא מושלם), אבל הוא נייד מאד ואתלט.
הדבר נכון גם לגבי הנדריקס.
למה שניהם לא משחקים יחד זאת שאלה שלי אין תשובה.
כך, הנדריקס סוף-סוף היה משחק בעמדה הטבעית שלו.
יתרונות נוספים שלהם נראה בהמשך.
היתר - פארגו, אידסון, בלו (0.34), טל, פרקינס (0.29).
השב   •  10
98
יוני04/01/2011 22:20
הגרלה בסדר גמור! קודם כל: כל מי שבא להיכל מגיע בשביל לקבל בראש! דבר שני: מי זאת ברצלונה בכלל? הקבוצה הזאת הפסידה ותפסיד שוב. גם בספרד וגם בהיכל! מכבי תשאר ממוקדת ומרוכזת במטרה ועם הכדורסל הפשוט והיפה תנצח את כולם.
השב   •  30
97
מכביסט04/01/2011 22:13
השב   •  10
96
פיני04/01/2011 22:02
אחוזי עונשין - גיא (80%), אידסון (74.2), סופו (70.2) (הפתעה טובה, שמעידה יותר על האחוזים הרעים מהעונשין של הקבוצה), ליאור, הנדריקס.
והיתר - פרקינס, פארגו, טל+בלו (60), יניב (33%).
 
אחוזים ל-3 נקודות - גיא (מעל 50% !), ליאור (לא באמת נחשב - 1 מ-2), אידסון+בלו (באיזור ה-39% סבירים).
היתר - פרקינס, פארגו וטל.
לגבי השלושה האחרונים יש שתי הבחנות;
1) למרות אחוזים מזעזעים פחות מ-25% (!) פרקינס ופארגו זרקו הרבה מאד מטווח זה (41 ו-30).
חייבים להוות איום מבחוץ, אבל זה קצת (קצת במובן הרבה מאד) מוגזם.
2) טל בליגה הפך לקלעי שלוש מצויין.
זה נראה יותר כמו חוסר ביטחון שנובע מכך שבליגה (בגלל החוק הרוסי) הוא משחק יותר וביורוליג כמעט שלא, מאשר כל הסבר אחר.
השב   •  10
95
פיני04/01/2011 22:01
בחלק ב אתמקד בסטטיסטיקה המייצגת יכולות ההתקפיות - נקודות (כזכור - לדקה) ואחוזים.
נקודות - סופו (0.613), ליאור (0.486), גיא ,הנדריקס (0.426), יניב (0.403).
נשים לב שבחמישיה המובילה מלבד סופו נמצא ליאור שזה לא מפתיע, אבל כן מפתיע שהוא מקבל יחסית מעט דקות (כ-20 דקות וחצי לערב בלבד).
בנוסף, יש שלוש הפתעות גדולות (!).
איך זה ייתכן?!?
הסיבה - הם פשוט לא מוערכים.
גרין לא במקרה אחד מהשחקנים בעלי כמות הנקודות הגבוהה בנבחרת מאז ומעולם.
מדובר על שחקן עם ליקויים כאלה ואחרים (כמו כל שחקן גם הוא לא מושלם), אבל הוא נייד מאד ואתלט.
הדבר נכון גם לגבי הנדריקס.
למה שניהם לא משחקים יחד זאת שאלה שלי אין תשובה.
כך, הנדריקס סוף-סוף היה משחק בעמדה הטבעית שלו.
יתרונות נוספים שלהם נראה בהמשך.
היתר - פארגו, אידסון, בלו (0.34), טל, פרקינס (0.29).
השב   •  10
94
אביב04/01/2011 21:41
השב   •  01
93
אוהד מכבי04/01/2011 21:31
בהנהלת היורוליג יודעים שרק אם ברצלונה תעלה יש סיכוי למלא את האולם בפיינל פור שמכיל 17 אלף מקומות.גם במשחק של ריטאס - ברצלונה לפני כחודש בערך היה עבירה על רוביו שהלך לקו ל 3 זריקות שזה בהחלט החלטה ביזיונית כי היה אמור לקבל רק 2.והצדק נעשה וקלע רק 2 מתוך ה 3 ובארסה הפסידה בכל זאת למרות שהשופטים עזרו לה לנצח.כל זה שברצלונה לא תסיים 3 ותוגרל לבית קשה שיקשה עלייה לעלות לפיינל פור.
השב   •  20
92
מומחה04/01/2011 21:26
השב   •  20
91
עמי04/01/2011 21:25
מי זה שון גימס בכלל מאיפוא הרעיון הזה בא?
השב   •  03
90
צהוב04/01/2011 21:08
אם רוצים להשאיל את הנדריקס, לדעתי מלכתחילה ג''יימס עדיף הן על מצבאן והן על הנדריקס - שניהם מאכזבים. ג''יימס חוסם, ריבאונדר ובסל הכל תוספת כוח משמעותית מאוד בצבע
השב   •  81
89
אלי04/01/2011 21:06
החנות הזאת של נייקי בסרטון איפה היא ?
השב   •  00
88
מתן ט04/01/2011 20:48
אני בתור אחד שמאוד אוהב ומעריך את דיויד בלו. לזכותו יאמר שההתקפה לא ממש משחקת בשבילו. הוא לא מספיק מעורב בהתקפה והרבה פעמים הוא לבד על השלשה ומתחנן לכדור ולא נותנים לו ועד שהוא מקבל כדור הוא כבר קר. עם זאת הוא השתפר פלאים בהגנה שלו, לא מוגזם להגיד שהוא שומר פנטסטי. חבל לי ולמכבי ששחקן עם כזאת יד קטלנית מכל הטווחים לא מקבל מספיק כדורים.
השב   •  31
87
יואב משולם04/01/2011 20:39
השב   •  10
86
הנביא יחזקאל04/01/2011 20:07
ברצלונה 71 - 64 מכבי ת"א
מכבי ת"א 82 - 58 לובליאנה
מכבי ת"א 84 - 63 רומא
לובליאנה 70 - 77 מכבי ת"א
מכבי ת"א 88 - 59 ברצלונה
רומא 68 - 90 מכבי ת"א

טבלת סיום הבית:

1. מכבי ת"א  5 - 1
2. ברצלונה  4 - 2
3. לובליאנה  3 - 3
4. רומא  0 - 6

בהצלבה מכבי ת"א תוגרל נגד מלאגה

תוצאות המשחקים בהצלבה:

מכבי ת"א 75 - 61 מלאגה
מכבי ת"א 81 - 59 מלאגה
מלאגה 78 - 81 מכבי ת"א

מכבי ת"א מנצחת 3 - 0 ועולה לפיינל פור יחד עם: ברצלונה, אולימפיאקוס, פנרבחצ''ה.

השב   •  31
85
ישראלי04/01/2011 20:00
ברצלונה גם בכושר הנוכחי היא קבוצה מפחידה שמביסה את ריאל מדריד בהפרשים דו ספרתיים, אבל הכוכבים הפצועים שלה רק עכשיו יכנסו לרוטציה ולא יבואו ביכולת שיא. מכבי יכולה לנצל זאת כדי להפסיד בהפרש חד ספרתי בדרך לנקמה בגומלין הביתי.
השב   •  20
84
מתן04/01/2011 19:20
מילא לקבל את ברצלונה, אבל משחק ראשון נגדם בחוץ. זה הגרוע מכל!
מכבי תיסע לברצלונה, סביר מאוד שתקבל בראש, אין מה לעשות זה אחד המגרשים הקשים באירופה, ואז כל אוהדי הכורסא והפרשנים בשקל תשעים יתחילו לבלבל את המוח על הבית הראשון החלש.
אני מבקש מכל אוהדי מכבי - תהיו סבלניים, גם אם נפסיד או נובס בחוץ זה הגיוני ולגטימי לא צריך להיכנס ללחץ ולהתחיל לפרק את הדבר היפה שנבנה פה.
השב   •  74
בן04/01/2011 19:48
רוצה גביע לא פיינל פור.גביע !
הזדמנות מצוינת לתפוס את ברצלונה כשהם לא מוכנים ואחרי 9 נצחונות יורוליג רצופים.
השב   •  00
מומחה04/01/2011 19:59
אם מכבי תפורק על ידי ברצלונה זה לא יהרוס כלום מהבניה של מכבי אבל זה יוכיח שהיא לא ב LEVEL העליון של אירופה.
השב   •  10
83
ש. חיפה04/01/2011 19:14

מתי נסגר סדר המשחקים?

השב   •  00
82
ווינר רציונלי04/01/2011 18:57
אותה היא מוזמנת לנסות לאחר שתקיא דם, ותוסיף יזע ודמעות !
השב   •  80
81
שמעון04/01/2011 18:42
בית 7 זה בדיוק הבית שהיה למכבי עונה שעברה רק שפרטיזן במקום מכבי
השב   •  20
80
זקן השבט04/01/2011 18:10
לובליאנה האפשרויות האחרות במקומה היו לקבל את ריאל או את אולקר - קבוצות ברמה של ראשי בתים.
רומא - האפשרויות האחרות במקומה היו ריטאס או ולנסיה - שתיהן בעייתיות לנו יותר.

ועכשיו - סתם מבט להתרשמות משאר 3 הבתים:
(בלי קשר למה שיכולנו לקבל)
- בית 5
- בית עם שתי ספרדיות + פנתינאיקוס! > "בית מוות" של ממש.
- בית 7 - בית שבו סיינה וריאל מדריד ביחד? ועוד עם אפס ופרטיזן מהצד עם האולמות המטורפים שלהם? > אחלה "בית מוות".
- בית 8 - אולימפיאקוס ואולקר הן שתי קבוצות ההתקפה הכי טובות ביורוליג. ולנסיה היא בין 4 קבוצות ההגנה הטובות ביבשת (ספגה פחות ממכבי!!). ז''לגיריס - סוס שחור > "בית מוות" מוסווה
השב   •  62
79
שלומי04/01/2011 17:58
ככה היא תגיע לפיינל פור עם נסיון במגרש של ברצלונה שהפיינל פור התקיים שם..
השב   •  60
78
avi04/01/2011 17:31
השב   •  010
77
מומחה04/01/2011 16:50
מכבי מגיעה לפלאו בלאוגרנה במחזור הראשון. מגיעה (כרגיל) עם ברכיים רועדות מול הגדולות.משחקת כמו קבוצת תחתית בליגה לאומית ומקבלת 30 הפרש.זה ברור שזה מה שייקרה. מה שקרה למכבי ב 3 שנים האחרונות.מכבי זאת קבוצה שלא יודעת לשים את ההתרגשות בצד שצריך ובגלל זה ,זה קורה לה כל פעם מחדש.
השב   •  547
זקן השבט04/01/2011 17:33
די מטופש מה שכתבת:
- מכבי השנה היא הקבוצה שפוחדים ממנה (ובצדק).
- הנשק של מכבי הוא הגנה - והגנה לא מושפעת מהתרגשות.
- שום דבר ממה שקרה בעבר לא רלוונטי כי מכבי החליפה דיסקט (מאמן).

עכשיו אחזיר לך בהימור כנגד הימור:
בברצלונה יהיה קשה - מכבי תנצח שם ב-5-10 הפרש, בשיניים.
המשחק ייפתח בפער דו-ספרתי למכבי.
ברצלונה תצא מההלם ותאזן, אבל בסיום כאמור תפסיד בישורת האחרונה.
השב   •  171
יוסי04/01/2011 17:45
ראיתי את באסרב מפרקת את ריאל בליגה, היא קבוצה חזקה ועוד בבית שלה.
יהיה קשה מאוד, אך לצערי נפסיד
בתקווה שנפסיק בהפרש קטן ונגבור עליהם בגומלין.

השב   •  24
זקן השבט04/01/2011 18:13
השב   •  10
Maccabist09/01/2011 09:57
להזכירך, מכבי היא קבוצה מהגדולות ביבשת, ככה שהיא לא אמורה לפחד מאף אחד.
השב   •  00
76
אברם04/01/2011 16:48
מכבי תנצח את ברצלונה יש לה עונה טובה מאוד
השב   •  283
75
צהוב בנשמה04/01/2011 16:46
תפסיקו להיות פסימיים אפשר לנצח את ברצלונה אפשר את כולם
השב   •  160
74
חבל04/01/2011 16:37
כל עונה מכבי מקבלת בית קשה נמאס מזה
ששוב מכבי מקבלת את האופציה הקשה ביותר מין כל ה4
השב   •  75
73
..04/01/2011 16:32
מי שמסתכל גבוה מידי ולא מזיז את הראש בדרך כלל נופל מהאבנים הקטנות..בסוף מכבי תחטוף בראש מקבוצות שהיא לא תהיה מוכנה אליהן.
השב   •  50
72
יהודי ואח"כ ישראלי04/01/2011 16:28
אוהד בארסה

אבל. מה שהיא תחטוף

גביע אירופה צהוב
כי נוקיה זה הבית
השב   •  150
71
MABACEAST04/01/2011 16:28
סוף סוף אפשר לראות מה באמת מכבי שווה
השב   •  70
70
יוחאי גואטה04/01/2011 16:28
אל תפחדו מברצלונה למה ברצלונה של השנה לא כמו של שנה שעברה וגם רומא ולובליאנה.
השב   •  91
69
שלומי04/01/2011 16:20
ובצורה הכי טובה שיכולה להיות.

השנה גביע בעזרת השם.

יאללה מכבי בהצלחה.
השב   •  111
מכביסט04/01/2011 18:34
לא תקום ולא תהיה קבוצה אהובה יותר על מכבי מאשר נהריה. כולם שואלים עליכם בהיכל כל הזמן. בהצלחה במשחקים, כולנו מחכים לכם
השב   •  80
שלומי04/01/2011 19:33
תודה גבר
השב   •  00
מכביסט05/01/2011 01:30
תחזרו כבר, נכין לכם קבלת פנים מהסרטים, רק תחזרו. בהצלחה!
השב   •  10
68
מיכאל04/01/2011 16:12
לבארסה רומא ולובליאנה כמובן.
השב   •  232
67
המומחה ליורוליג04/01/2011 16:10

ברסה תהיה מקום 1 מכבי 2 לובליאנה 3 רומא אחרונה 

השב   •  35
66
ארז04/01/2011 16:07
אם ברצלונה יגיעו לפיינל פור אז כולם יהיו בבעיות.
זה מצויין שמכבי קיבלה עכשיו את ברצלונה.
אני חושב על גביע ולא רק על פיינל פור.
השב   •  80
65
גילי04/01/2011 16:06
יאללה אלן תתחיל ליצור אוירה רעה ופילוג הקבוצה. כשאתה מקבל את הכדור תקפיד לא למסור אף פעם ,חשוב גם להכנס עם "הראש בקיר". מי אני שאני אתן לך עצות אתה יודע את העבודה.
השב   •  160
64
דא04/01/2011 16:02

השב   •  41
63
אריק הצהוב04/01/2011 15:56
לפחות תחביא את הסמל אוהד הצלחות לא רוצים אוהדי חיפה אצלנו
השב   •  21
62
ח.04/01/2011 15:50
הוא אה מה קרה צסקא אכלה אותה
השב   •  80
61
צחי04/01/2011 15:45
הסנטר הפעם חייב להיות מעל 2.10 וגם חייבים את לנגפורד שהיה כוח יחד עם פרגו ופרקינס ורק עם השינויים האלו מכבי תהיה ב 4 הגדולות של אירופה .אפילו מקום 1 באירופה בלי זה הם הולכים לחטוף בראש מברצלונה ולא להעפיל לפנאל פור
השב   •  53
60
אלכס04/01/2011 15:45
כנראה שלא ראיתה אותם השבוע מול ריאל מדריד עשו להם בית ספר
השב   •  40
59
יוסי04/01/2011 15:42
השב   •  30
58
אוהד ברצלונה04/01/2011 15:39
זוהי ההגרלה שבבארסה קיוו לה. עם מכבי הבינונית ולובליאנה ורומא החלשות. בארסה האמיתית היא זו שהביסה השבוע את מדריד 75-95. לא הקבוצה הפצועה שהסתפקה במקום השלישי בבית המוות של השלב המוקדם. מול סוללת הגבוהים של בארסה סופו יוחזר ליכולתו המוגבלת בשנותיו ביוון. נבארו וריקי רוביו יחגגו. היריבות בהצלבה מדאיגות אותנו יותר.  
השב   •  47
57
הפועל או מוות04/01/2011 15:33
השב   •  100
56
שי04/01/2011 15:30
השב   •  00
55
משה04/01/2011 15:29
אנחנו במאזן של ארבע הפסדים מולם ללא אף נצחון בכל שנות היורוליג
השב   •  40
54
גדש04/01/2011 15:29
מישהו יודע באיזה תאריך ברצלונה מגיעה להיכל?
השב   •  70
סתם אחד04/01/2011 16:46
משחק ראשון בברצלונה
משחק שני בבית מול רומא
לובליאנה בבית
לובליאנה בחוץ
ברצלונה בבית
סוגרים סיבוב ברומא
השב   •  00
53
גדי, אשדוד04/01/2011 15:28
השב   •  40
52
עידן04/01/2011 15:28
השב   •  45
51
טל04/01/2011 15:25
לקבל את טאו אפילו עם יתרון ביתיות זה לא נעים בכלל.
השב   •  43
רון04/01/2011 16:15
ברור שיהיה קשה במידה ומכבי יעברו שלב אבל בטוח שעם יתרון ביתיות הגורל שלה בידיה
השב   •  30
50
ביתריסט04/01/2011 15:22
זו ההגרלה הכי מפחידה שמכבי יכלה לקבל! ממש מרגיז
השב   •  82
זקן השבט04/01/2011 17:36
פחות מעניין לשחק נגד פרוקום גדיניה
השב   •  30
49
מהיחידים בהתחלה שעודדו את אריק בנאדו04/01/2011 15:22
וואי רוצה שקל ? הוא צחק יא דבע לך לך לקבוצה שלך
השב   •  61
48
רון04/01/2011 15:16
גילי,דדי,איתי,דני,עומרי,שי,ערן,יוסי עם שמות כאלו הרבה יותר קל  להזדהות מאשר השחקנים של מכבי:
ג`רמי פארגו,ריצ`ארד הנדריקס,דיוויד בלו,צ`אק אידסון ,סופוקליסש חורציאניטיס,דורון פרקינס ו מילאן מצ`באן.
הבסיס של מכבי כולל בלו הם שכרי חרב יום אחרי החוזה הם עוזבים את מדינת ישראל  


השב   •  111
47
פינל פור מכבי04/01/2011 15:16
בית סביר, מול רומא ולובליאנה נוכל לנצח בחוץ מול ברצלונה יש סיכוי
שננצח בחוץ  ואנחנו יכולים לנצח
את פאו או לבוראל ובעזרת ה'' אנחנו
נהיה בפינל פור
השב   •  71
46
..04/01/2011 15:14
השב   •  30
45
איתמר04/01/2011 15:13
השב   •  30
44
מכבי בדם04/01/2011 15:11
בעזרת השם מכבי ראשונה ובארסה שנייה
השב   •  30
43
סקר04/01/2011 15:10
מי יותר טוב קובי או לברון? לקובי תלחצו כחול ללברון אדום
השב   •  83
42
בובו04/01/2011 15:09
אם מכבי ינצחו אני שותה כוס אם לא - את כל הארגז.
השב   •  81
41
ירוק כהה04/01/2011 15:06
השב   •  51
40
נביא04/01/2011 15:05
אין לך מושג בכדורסל :)
השב   •  30
39
שי04/01/2011 15:03
הוא בהחלט יכול לעזור למכבי
השב   •  81
38
אבי04/01/2011 15:03
היא שמכבי תסיים ראשונה וריטאס תסיים שניה בבית 5 או הפוך, זאת הקבוצה היחידה שאנחנו יכולים לעבור בלי יתרון ביתיות. כל השאר עם יתרון ביתיות  אפשר לעבור בפלייאוף
השב   •  40
37
מארק04/01/2011 15:01
אי אפשר לדבר עכשיו!!צריך לדבר אחרי הTOP16..אני מזכיר לכם בתחילת עונה צ''סקא וברצלונה ניצחו קבוצות NBA וכשהתחיל היורוליג בארסה הפסידה איזה 4 משחקים לפחות וצ''סקא ניצחה רק 2 ועפה.אז אי אפשר לדעת כלום השנה היורוליג מלא בהפתעות!!בע''ה מכבי תעלה לשלב ההצלבה
השב   •  80
36
שי04/01/2011 15:01
השב   •  40
35
שלומי04/01/2011 15:01
זה לא שהוא ניחש את הקבוצות פשוט בגלל המצב שאין אפשרות שכמה קבוצות ישחקו ביחד באותו בית אז היה סיכוי גדול שהבית הזה יצא. הייתה רק אפשרות שברצלונה או מלגה היו בבית הזה.
השב   •  30
34
מכביסט04/01/2011 14:59
כמעט בילתי אפשרי לנצח את פאו בבית, ולקחת את קאחא לבורל בבית גם משימה קשה מאוד. מכבי חייבת לשחק על הפרשים.
השב   •  60
33
האדום עולה04/01/2011 14:59
אם מסתכלים על כל הבתים אז אני רואה ארבעה בתים שדי זהים מבחינת רמת הקבוצות , לא נוצר בית אחד קטלני ואחד ממש קל , ולכל אלה שמזלזלים בלובליאנה הייתי מציע להירגע כי הם סיימו בית לר קל במקום השני (דחקו את צסקא החוצה) ואף על פי שאין להם שם ענק עדיין צריך לשזכור שיש להם אולם מאוד ביתי וקשה לנצח שם (ניצחו את פאנא שם ואת כל משחקי הבית) , לגבי ברצלונה הרי שנכון שלכאורה היה להם חריקה אבל צריך לזכור שברגע שהפצועים חוזרים היא תחזור להיות הקבוצה הגדולה באירופה , לגבי רומא זו קבוצה שהוגרלה לבית שיש בו את ריאל מדריד , מלגה ואולמפיאקוס , היא לא קבוצה מי יודע מה אבל לא צריך להקל בה ראש כי ביום טוב יש לה את היכולת להפתיע (היא לא צריכה להעפיל מספיק שהיא מפילה את אחת הגדולות), לדעתי זה יהיה מבק על המקום השני בין מכבי ללוביאנה
אין קשר לאהדתי את הפועל ובין הניתוח של הבית , בכלל באירופה אני לא נגד מכבי (וגם לא ממש בעד אבל בטח לא אנטי)

יש בנו אהבה והיא תנצח
השב   •  91
32
משה רבנו04/01/2011 14:54
עפתם כמו לוזרים מההצלבה.אם תמשיכו להספיד את לובליאנה אולי תמצאו את עצמכם עפים בטופ 16 ולא בהצלבה, ואז נראה כמה בלאט יהיה מאמן גדול.
השב   •  26
31
אבי הצהוב כחול04/01/2011 14:54
אפשרי ביותר, לנצח הכל בבית ואת לובליאנה ורומא בחוץ יהיה קשה אבל אפשרי, ניצחון חוץ בברצלונה בכל מחזור מבטיח לנו עלייה, אולי אפילו מהמקום הראשון.
השב   •  20
30
רק מכבי!04/01/2011 14:53
בקושי הספקתי לקפוץ לשמיים משמחה שנמני פוטר, והנה קיבלתי את ההודעה על ההגרלה של מכבי, על הפנים, הגרלה קטלנית חד משמעית, רשימת השחקנים של ברצלונה הכי מפחידה באירופה
השב   •  40
29
אברהם04/01/2011 14:50
שמכבי מקבלת סל במשחק ליגה שהיא מובילה 30 הפרש אתה משתולל כאילו אין מחר.מה יהיה במשחקי הטופ 16.?תפסיק להאכיל אותנו שקרים.זה ידוע שאם מכבי לא מגיע לפיינל פור זה כישלון.לא סתם הביאו את מצ''באן באמצע העונה.יכלו להביא אותו בעונה הבאה ולחסוך כסף אם לא היו שואפים לפיינל פור העונה.כל הזמן לצאת בהצהרות אנחנו ממש לא פייבוריטים לעלות לא בטוח שנגיע לפיינל פור כי לוקח זמן לבנות קבוצה.מה זה החארטה הזאת הקבוצות הכי חזקות באירופה נבנו מ 0 ראה דוגמא אולימפיאקוס סיינה אולקר ויש עוד כמה והם שואפים הכי רחוק שאפשר.
השב   •  343
אלון04/01/2011 15:01
ברור שזה משהו שצריך להגיד.
השב   •  41
אסף04/01/2011 15:03
השב   •  71
28
ליאור04/01/2011 14:46
לקחת את פאנא בלי יתרון בייתיות, זה לא פשוט.
השב   •  130
27
אדם04/01/2011 14:45
האם הכל מכור וידוע מראש או סתם מזל?
השב   •  36
26
המומחה04/01/2011 14:42
השב   •  111
25
אברהם04/01/2011 14:42
אם וכאשר מכבי תעפיל יהיה ממקום 2 מה שאומר שמכבי ככל הנראה תפגוש את קאחה לבורל או פנאתינייקוס בלי יתרון ביתיות ומה שאומר שמכבי מודחת בהצלבה.זה פשוט מאוד!
השב   •  28
זקן השבט04/01/2011 18:24
כנראה נלחצת מהמשחק הראשון בקמפיין.
תרגיע - המשחק הזה הגיע לפני שמכבי עיצבה לעצמה את ה-DNA ההגנתי שלה.

אם תיתן למכבי עכשיו 10 משחקי חוץ נגד קאחה - היא תנצח ב-7 או 8 מהם.
השב   •  00
יעקב04/01/2011 20:21
מכבי נכס   וכל השאר רפש
השב   •  00
24
ביתרי בנשמה04/01/2011 14:40
ועל תהיו כמו אוהדי הגועל שלא מיצגים את ישראל
השב   •  482
מכביסט אורגינל04/01/2011 15:11
ותודה על הפירגון
השב   •  91
אייל04/01/2011 18:35
השב   •  00
23
סופר מאריו04/01/2011 14:39
השב   •  50
22
אוהד04/01/2011 14:38
השב   •  130
מבין כדורסל04/01/2011 14:45
1.ברסה\מכבי 2.ברסה\מכבי 3.רומא 4.לובליאנה. יאללה מכבי קיבלנו הגרלה קשה אבל אנחנו עולים בטוח! אני אומר שמכבי תעלה או מהמקום הראשון או מהשני אבל בטוח שברצלונה והיא יעלו.
השב   •  14
21
פיני04/01/2011 14:38
דירוג הקבוצות בדרג השני (לפי הסדר) - פנר, ריאל, לובליאנה, לבוראל. יחסית קל מאד !
 
דרג ג'' - ברצלונה, פילזן, מלאגה, קובנה.
על הנייר נראה קשה, השאלה מי ישחק בברצלונה הפצועה.
 
דרג 4 (פחות מעניין) - ולנסיה, רומא, וילנה, פרטיזן. הגרלה סבירה.
 
בגדול, מבחינת התמודדות על שני המקומות הראשונים, למכבי יש בית סביר. לא החזק ביותרף אבל ממש לא החלש ביותר.
השב   •  33
אריה הגבר05/01/2011 08:32
פנרבחצ''ה יותר טובה מריאל?! לובליאנה יותר טובה מקאחה לבורל?! איפה אתה חי?! לובליאנה היא הקבוצה הכי חלשה מדרג ב'', ורומא היא הקבוצה הכי חלשה בטופ 16. מהבית של מכבי רומא הייתה מסיימת אולי 5. אולי.
השב   •  01
20
צהוב04/01/2011 14:37
עד עכשיו כל המשחקים שגארדים של ברצלונה לא היו משהו היא הפסידה.
זה הזמן של פרקינס, פארגו ואידסון לקחת אותנו עד הסוף.


השב   •  362
19
מומי שיר-אל04/01/2011 14:36
השב   •  610
18
צהובון04/01/2011 14:36
זאת הגרלה די קשה אבל אנחנו יכולים עבור את זה.

קדימה מכבי לקחת את הגביע של היורוליג,ב"ה. 
השב   •  90
17
אבנר04/01/2011 14:36
ברור שעדיף לפגוש את ברצלונה קודם בבית, כי בבית מכבי עולה על בארסה ואז זה יהפוך לסיפור של הפרשים.
השב   •  50
16
טל המלך!04/01/2011 14:36
בכל מקרה מכבי תעלה.
בבית עם ברצלונה רומא ולובליאנה מכבי עולה על בטוח.
מכבי תעלה כנראה מהמקום הראשון ולובליאנה תילחם על המקום השני אבל לא תעלה וברצלונה תעלה רק במחזור האחרון
השב   •  52
15
אבי04/01/2011 14:35
שחורציאניטיס- מסי. צריך שבייבי שאק ישמור עליו אישית כל המשחק, ליונל מסי אומנם יברח לו מידי פעם כי הוא הרבה יותר זריז, אבל פעם אחת שבייבי שאק יפתח את הפה לידו הוא יבלע אותו בלי שישימו לב.
השב   •  813
שי04/01/2011 14:39
זה יהיה דו קרב מהסרטים!
השב   •  83
מבין כדורסל04/01/2011 14:46
מכבי משחקת בכדורסל וברצלונה של מסי משחקת כדורגל!
השב   •  339
מבין04/01/2011 15:22
 
השב   •  280
14
מכביזם04/01/2011 14:35
אם מכבי תשמור על הבית ותגנוב משחק חוץ,אפשרי אפילו לסיים במקום ה-1.
השב   •  90
13
מאור04/01/2011 14:34
אולי מכבי תסתפק במקום השני? בעצם אם מכבי תאבד נקודות רק מול בארסה אז גם מקום ראשון עדיין ריאלי וברור שיש פה עניין גם של הפרשים. וגם ההגרלה בהצלבה מאוד קשה. אבל מכבי של השנה, מי יודע.
השב   •  150
12
כדורסלן04/01/2011 14:34
אין להם מושג מהחיים שלהם..ראיתי את המשחק שלהם נגד פנרבחצ''ה אולקר והם שיחקו עלוב ממש..גם נגד וילנה עם שאראס הם לא שיחקו משהו אז כל מי שמדבר על ברצלונה כעל הגרלה קשה על מה הוא מתבסס? על זה ששנה שעברה הם היו טובים? אני לא מבין קבוצה שהיא דרג 3 לא יכולה להיות חזקה נקודה
השב   •  1613
רזניק04/01/2011 14:47
ממש אחלה תיאוריה.כשאתה ראית את בארסה נגד פנר שהיא קבוצה חזקה היא הייתה בהרכב חסר ולמרות זאת ניצחה.בארסה מאז התחזקה באלן אנדרסון.בקיצור חזקה מאוד.מכבי תסיים שני תפגו את פאנתנייקוס ותעוף הביתה.
השב   •  16
מכביסט05/01/2011 03:43
השב   •  00
11
תום04/01/2011 14:31
העלייה להצלבה מובטחת. המוקש העיקרי הוא ברצלונה.. בחייאת, מי סופר בכלל את רומא ואולימפיה?!
השב   •  164
10
קובי04/01/2011 14:29
ההגרלה ביאסה לי את היום אבל אני מאמין במכבי ועכשיו נוכל לדעת כמה גדולה מכבי השנה והיא גדולה
השב   •  333
9
מכביסט04/01/2011 14:26
השב   •  138
8
הכל מכור מראש.04/01/2011 14:22
השב   •  310
7
ירין04/01/2011 14:19
השב   •  80
6
מכביסט04/01/2011 14:14
עדיף לשתוק ולראות מה קורה במשחקים ורק אז להצהיר הצהרות
השב   •  270
5
פיני04/01/2011 14:14
נעבור בזריזות (יחסית) על יתר הפרמטרים;
 
חטיפות - אידסון (0.11), פרקינס (0.077), סופו (0.054), ליאור+בלו (0.043), הנדריקס+פארגו, טל, יניב (0.032), גיא (0.019).
 
אסיסטים - אידסון (0.164), פארגו (0.126), פרקינס (0.106), טל (0.078), ליאור (0.054), סופו (0.041), בלו+גיא (0.033),יניב+הנדריקס (0.0)
 
איבודים - סופו (~0.1) (בהפרש ניכר), פארגו (0.07), אידסון, בלו (0.057), יניב+פרקינס+הנדריקס (0.047), ליאור+גיא (0.027), טל (0.018)
 
יחס אסיסטים לאיבודים (לדקה) - טל (0.026) (בהפרש ניכר), ליאור (0.011), אידסון+גיא+פרקינספארגו (~0.008), בלו (0.003), סופו, יניב+הנדריקס.
בתכלס, טל תמיד היה שחקן חכם ומוסר מצויין, לצערו הוא כבר לא יכול לשחק כגארד וזה משבש לו את הסטטיסטיקה גם בפרמטרים הנ"ל.
עדיין, הוא הרחק לפני כולם !
 
ביצוע עבירות - הנדריקס (0.185), גרין (0.145), בלו (0.132), סופו+פרקינס (0.108~), פארגו, טל, גיא, ליאור (0.081), אידסון (0.064).
השב   •  68
פיני04/01/2011 15:23
1) זה שפרקינס ובעיקר אידסון חוטפים מצויינים זה לא מפתיע.
מעניין לראות ברשימה את סופו, ליאור ובלו. אמנם לא בולטים ובמרחק משמעותי, אך עדיין.
 
2) זה שבלו לא שחקן קבוצתי זה לא מפתיע אף אחד.
זה שאידסון המנהל משחק הטוב ביותר במכבי זה ברור וטענתי זאת מזמן. לטעמי, עדיין לא מקבל לנהל מספיק את המשחק של מכבי.
 
הנקודות המענינות הנוספות הן שטל הוא האחראי ביותר ובמרחק ניכר, למרות שמוסר לאסיסטים לא מעט.
כל זה, למרות שממש לא הכתובת הראשונה או השנייה בהחזקת הכדור (כמעט לא עובר דרכו כשמשחק). וחבל מאד !
 
3) מעניין לראות שליאור כמעט אחרון במבצעי העבירות ולכן נשאל שוב. למה לא מקבל יותר דקות כ-PF הטוב ביותר במכבי (משמעותית מכל אחד אחר בה) ומהטובים באירופה?
מסכן, הוא נולד בארץ. זה כתם לכל החיים לשחקן שמשחק אצל מאמן ישראלי.
השב   •  03
4
פיני04/01/2011 14:12
החלק השלישי ייתמקד בסטטיסטיקות חשובות לשחקני הפנים.
 
אחוזים ל-2: ליאור (57.14), סופו, יניב, הנדריקס (54.3), טל (איזה שחקן "פנים" נפקד מהחמישיה המובילה? אתם תגלו מהר מאד)
היתר - פרקינס+גיא (50), פארגו, אידסון ובלו (44.45). בלו (!) שמשחק PF הוא האחרון (!) באחוזים ל-2.
שחקן פנים משמעו אחוזים טובים יותר של הקבוצה - בלו מזיק מאד בפרמטר הזה (כפי שכבר כתבתי לא פעם).
 
חסימות של (נזכיר, פר דקת משחק ששחקן שיחק): יניב (0.048), סופו (0.036), ליאור (0.027), פרקינס, הנדריקס (0.019) ("מפתיע". איזה שחקן פנים שוב לא מופיע?)
היתר - בלו (0.009), גיא, אידסון, פארגו+טל. יש לציין שכל החמישה הנ"ל, די זניחים בקטגוריה.
 
חסימות על (פחות מעניינות) - פארגו (0.041), סופו (0.036), יניב (0.032), הנדריקס (0.028), ליאור (0.022).
היתר - אידסון (0.004), טל+בלו+גיא+פרקינס (ארבעתם לא נחסמו).
שחקן שכמעט רק זורק מבחוץ הסיכויים שלו להיחסם קטנים מאד.
מפתיע לטובה פרקינס שיחסית חודר. מנגד, פארגו מראה קצת חוסר אחריות בשביל גארד.
 
ריבאונדים:
בהגנה - הנדריקס (0.157), ליאור (0.151), יניב (0.129), פרקינס, סופו (0.122), אידסון+טל (0.102), בלו (0.09)(!), פארגו, גיא (0.056).
בהתקפה - הנדריקס (0.139), יניב (0.129), סופו (0.095), (האחרים הרחק מאחור ודי צמודים) אידסון (0.057), בלו, פרקינס, ליאור, גיא, טל, פארגו.
סה"כ - הנדריקס (0.296), יניב (0.258), סופו (0.216), ליאור (0.189), פרקינס, אידסון, טל, בלו (0.137) (!), פארגו, גיא (0.093).
 
סחיטת עבירות - סופו (0.266) ("מפתיע"), יניב (0.21), הנדריקס (0.148), אידסון (0.121), פארגו.
היתר - פרקינס, גיא, טל, ליאור (0.065), בלו (0.038).
השב   •  310
אני צהוב לנצח04/01/2011 14:56
השב   •  101
פיני04/01/2011 15:14

1) חשיבותו של שחקן פנים - ראו מי מוביל באחוזים ל-2 (שכמובן גבוהים מאחוזים ל-3).
התשובה - בעיקר שחקני הפנים !
כשמשחקים בפנים הזריקות באחוזים גבוהים יותר.
מי נפקד מהרשימה ומשחק כ-PF במכבי? בלו שהוא האחרון ברשימה ובמרחק גדול מהיתר.
 
2) שוב, גם ברשימה זו מככבים "הפתעות" (עבור האוהד הישראלי הממוצע שמוצא פגם בשחקן הישראלי) - ליאור, יניב וטל.
גם הנדריקס זו הפתעה משמחת שמעלה תהיות לגבי הדקות שלו לעומת בלו ה"מועיל".
 
3) באופן כללי, בכל הפרמטרים הנ"ל של שחקני פנים יש מספר שחקנים שמתבלטים מאד לטובה - סופו, ליאור, גרין, הנדריקס ומנגד שחקן שמתבלט מאד לרעה ומשחק כ-PF.
כן, מדובר בבלו. שוב.

השב   •  00
פיני05/01/2011 13:03

אין לי מושג על אני מדבר
השב   •  00
3
פיני04/01/2011 14:12
בחלק ב אתמקד בסטטיסטיקה המייצגת יכולות ההתקפיות - נקודות (כזכור - לדקה) ואחוזים.
 
נקודות - סופו (0.613), ליאור (0.486), גיא ,הנדריקס (0.426), יניב (0.403).
נשים לב שבחמישיה המובילה מלבד סופו נמצא ליאור שזה לא מפתיע, אבל כן מפתיע שהוא מקבל יחסית מעט דקות (כ-20 דקות וחצי לערב בלבד).
בנוסף, יש שלוש הפתעות גדולות (!).
איך זה ייתכן?!?
הסיבה - הם פשוט לא מוערכים.
גרין לא במקרה אחד מהשחקנים בעלי כמות הנקודות הגבוהה בנבחרת מאז ומעולם.
מדובר על שחקן עם ליקויים כאלה ואחרים (כמו כל שחקן גם הוא לא מושלם), אבל הוא נייד מאד ואתלט.
הדבר נכון גם לגבי הנדריקס.
למה שניהם לא משחקים יחד זאת שאלה שלי אין תשובה.
כך, הנדריקס סוף-סוף היה משחק בעמדה הטבעית שלו.
יתרונות נוספים שלהם נראה בהמשך.
היתר - פארגו, אידסון, בלו (0.34), טל, פרקינס (0.29).
 
אחוזי עונשין - גיא (80%), אידסון (74.2), סופו (70.2) (הפתעה טובה, שמעידה יותר על האחוזים הרעים מהעונשין של הקבוצה), ליאור, הנדריקס.
והיתר - פרקינס, פארגו, טל+בלו (60), יניב (33%).
 
אחוזים ל-3 נקודות - גיא (מעל 50% !), ליאור (לא באמת נחשב - 1 מ-2), אידסון+בלו (באיזור ה-39% סבירים).
היתר - פרקינס, פארגו וטל.
לגבי השלושה האחרונים יש שתי הבחנות;
1) למרות אחוזים מזעזעים פחות מ-25% (!) פרקינס ופארגו זרקו הרבה מאד מטווח זה (41 ו-30).
חייבים להוות איום מבחוץ, אבל זה קצת (קצת במובן הרבה מאד) מוגזם.
2) טל בליגה הפך לקלעי שלוש מצויין.
זה נראה יותר כמו חוסר ביטחון שנובע מכך שבליגה (בגלל החוק הרוסי) הוא משחק יותר וביורוליג כמעט שלא, מאשר כל הסבר אחר.
השב   •  11
פיני05/01/2011 01:51

1) המשך ה"הפתעות" לאלה של מעריכים את השחקן המקומי (שזה רוב הישראלים).
מבחינת צבירת נקודות יש שלושה מקומיים בטופ-5 של מכבי, שלושה שכאמור לא בטופ-5 של מקבלי הדקות.
 
יותר מכל יפתיע את אותם אוהדים לראות את גרין.
חוכמה, התמקמות נכונה זה משהו שלא ניתן ללמד. על כל זה נוסיף זריזות ביחס לעמדה ואתלטיות טובה. כל זה יש לגרין, שלא זוכה מאז הגעתו למכבי בתחילת העשור הקודם לקמצוץ הזדמנות שכל הזרים שחלקם כשלו זכו לה.
די לציין את ההזדמנות שמצ''באן קיבל כבר במשחק הראשון שלו בארץ ומנגד את ה-4 דקות ו-0 דקות שקיבל אחרי שני המשחקים הטובים שלו ביורוליג (היחידים בהם קיבל מעל 10 דקות).
 
2) מהצד השני של ההפתעה, לאותם אנשים שיתחילו לדבר על דברים שלא רואים בסטטיסטיקה (או באיזור הדמדומים של הדמיון שלהם) והגנה טובה (כי ההגנה של מכבי "בכלל לא" מתבססת על הגארדים), מופיע בלו שנמצא בתחתית הרשימה כמעט.
בעוד אחרים תורמים בפרמטרים אחרים - ארגון משחק, אסיסטים, ריבאונדים ואחרים, בלו לא ממש תורם באף אחד מהנ"ל.
 
3) אחוזי העונשין במכבי פשוט נוראיים.
היות וזו תופעה די קבועה במכבי, נותר לשאול - האם הם בכלל מתאמנים על עונשין באימונים? זה ממש לא נראה ככה.
 
4) באחוזים ל-3 עומד גיא הרחק לפני כולם (כמו בשנה שעברה).
בלו שזוכה לשמירה של שחקן גבוה ואיטי מתוקף משחקו כ-PF, נותן אחוזים סולידים בלבד.
 
מה שבאמת מטריד (וגם את זה כתבתי מזמן), שבפועל יש שלושה שחקנים שקולעים טוב במכבי מהשלוש (גיא, בלו ואידסון) וכולם בפועל שחקנים של עמדת ה-SF.
אליהם ניתן להוסיף את טל שהוא קלע מצויין ל-3 שמשום מה דווקא ביורוליג השנה לא מצליח לקלוע מטווח זה, אך גם הוא (במצבו כיום) SF יותר מכל עמדה אחרת.

השב   •  00
2
פיני04/01/2011 14:11
אמנם באיחור מה, אציג סיכום סטטיסטי של תפקוד השחקנים בסיבוב הראשון.
לכל פרמטר (כגון נקודות) אציג את סדר המובילים בו, מהמוצלח לפחות מוצלח.
במקרה של שוויון, אסמן "+" בין השחקנים.
הדירוג תחת הפרמטרים שהם תלויי דקות משחק (כגון נקודות) נקבע לפי פרמטר לדקה (למשל נקודות לדקה).
בחלק מהמקרים רשמתי בסוגריים את הסטטיסטיקה עצמה.
התייחסתי רק לשחקנים ששיחקו לפחות מחצית מהמשחקים.
אציין שבמשחק האחרון, שהיה משחק לשיפור סטטיסטיקה, ליאור ויניב לא שיחקו.
 
הנתונים;
דקות משחק [סה"כ דקות לחלק למס'' המשחקים ששחקן שיחק בפועל] - פרקינס (30), אידסון, פארגו (27), סופו (22), בלו.
נשים לב שאין שחקן מקומי יחיד בחמישיה הזו! נעבור לדירוג של היתר - ליאור, טל, גיא, הנדריקס (12), יניב (~8).
 
נעבור לנק'' מדד (לדקה) - סופו (0.734), אידסון (0.612), ליאור (0.551) (אין רבה הפתעות עד כאן), הנדריקס, יניב (0.468), פרקינס, גיא (0.391), טל, פארגו ואחרון - בלו (0.222) !
נשאלת השאלה - למה בלו משחק כ"כ הרבה דקות?!? זאת לא הפעם האחרונה שהשאלה תעלה בניתוח זה.
תהייה נוספת שעולה היא לגבי גרין והנדריקס; למה הם לא מקבלים יותר דקות? התפוקה שלהם טובה מאד, ובניגוד לבלו הם שחקני פנים אמיתיים.
גם לנקודה זו נחזור בהמשך.
השב   •  611
ביתרי בנשמה04/01/2011 14:53
השב   •  30
פיני04/01/2011 15:08
1) אין שחקן מקומי אחד בחמישיה של מכבי ביורוליג מבחינת דקות.
בלו, עם התפוקה ה"מדהימה" שלו (כפי שמוצג כאן ובהמשך) דוחק שחקנים שתורמים הרבה יותר ובעיקר משחקים בפנים.
 
2) נקודות מדד לדקה - בלו אחרון ובמרחק ניכר !
מנגד, שני שחקני פנים שדחק הצידה - הנדריקס וגרין עם מדד יפה מאד (שניהם בטופ 5 בקבוצה).
השב   •  00
אדיר04/01/2011 15:30
אתה כמו ילד טוב ומשועמם נכנס לאתר אינטרנט כלשהוא (יורוליג במקרה הזה) ומוציא נקודות מדד שזה אחד המדדים היותר שטותיים שקיימים.

קודם כל אלמד אותך דבר פשוט , הרבה מאמנים משתמשים במושג : ".הוא  היה מצויין היום , עשה דברים שלא רואים בסטטיסטיקה" .
חלק חשוב מאוד מהמשחק הוא הדברים שאתה לא רואה כי לך אין עין מקצועית !
כשבלו על המגרש הוא מושך עמדות 4 ו 5 (תלוי בחילופים) החוצה כל הזמן ומפנה מקום לגארד לחדור פנימה מבלי לקבל דאבל עם שני גבוהים וכנראה גג על הראש !
בלו גם יורד הרבה יותר מהר להגנה והמסירה שלו הרבה יותר טובה משל גרין בטוח !
עכשיו הדבר החשוב ביותר וזו הקליעה !
הוא כמובן בכושר קליעה גרוע אבל אם תשאלו את כולם , כל התקשורת , השחקנים והאוהדים , אם יש זריקת שלוש שנייה לסיום מי רוצים שייקח מה יגידו ?!
דיוויד בלו !

גרין שחקן גרוע , כבד , עדין , לא אתלט , לא קלעי טוב פשוט כלום !
הוא טוב בדבר אחד בלבד וזה לעשות סבסוב עם צעדים או עבירת תוקף !
השב   •  81
מתן ט04/01/2011 19:39
תראה. אני בתור אחד שמאוד אוהב ומעריך את דיויד בלו. לזכותו יאמר שההתקפה לא ממש משחקת בשבילו. הוא לא מספיק מעורב בהתקפה והרבה פעמים הוא לבד על השלשה ומתחנן לכדור ולא נותנים לו. עם זאת הוא השתפר פלאים בהגנה שלו, לא מוגזם להגיד שהוא שומר פנטסטי. חבל לי ולמכבי ששחקן עם כזאת יד קטלנית מכל הטווחים לא מקבל מספיק כדורים.
השב   •  20
2304/01/2011 20:43
כלל חשוב לחיים: סטטיסטיקה יכולה להיות כלי חזק מאוד להבנה של דברים אבל גם יכולה להיות המלכודת הגדולה ביותר אם לא מבינים את החסרונות שלה.

בפרט:
באיזה סטטיסטיקה רואים את זה שבלו טוב יותר בהגנת פיק-נ-רול מליאור אליהו וגרין? ובכלל שהוא טוב יותר בהגנה מאליהו?
באיזו סטטיסטיקה רואים שהאיום של בלו מבחוץ (לא חשוב לצורך העניין אחוזי ההצלחה אלא עצם האיום), עוזר לסופו להשיג את הנקודות שלו מתחת לסל, ולגארדים לחדור לסל? לא אליהו, לא גרין, ולא הנדריקס מאפשרים ריווח של המשחק כפי שבלו מאפשר.

אם היה ניתן להביא קבוצה להצלחה רק ע"י התחשבות בסטטיסטיקה, אז נותנים ללפ-טופ עם מעבד חזק לאמן.
השב   •  00
1
דניאל04/01/2011 14:06
השב   •  7410
אסור לפספס
נגןאינטימי: פאטצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
אינטימי: פטאצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
נגןקבע שיא עולמי מטורף בעליות מתח ב-24 שעות
קבע שיא עולמי הסטרי בעליות מתח ב-24 שעות
נגןכמה כוכבי כדורגל אפשר לפגוש במשחק של מסי
כמה כוכבי כדורגל אפשר לפגוש במשחק של מסי
נגןאתגר "נחש מי?" פדרי מול פרנקי דה יונג
אתגר "נחש מי?" פדרי מול פרנקי דה יונג
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתית
/* LAST / NEXT ROUNDs */