יום חמישי, 19.09.2024 שעה 13:34

השמות הגדולים: בחרו את פריצת השנה ב-2010

לא גנבים, פורצים: אוזיל, מולר, בייל וקווין דוראנט הפכו בשנה האחרונה לכוכבים גדולים. הפרס הגדול למצביעים: חבילה למשחק באירופה. כנסו ובחרו

|
פריצת השנה 2010. מי ייקח את התואר?
פריצת השנה 2010. מי ייקח את התואר?

אם תחפשו את ההגדרה במילון למילה 'פריצה' תקבלו את התוצאות הבאות: "הבקעה של דבר בכוח כדי לאפשר למישהו לעבור דרכו; חדירה למקום כלשהו תוך התגברות על מחסום או על מכשול אחר; התפרצות פתאומית של דבר מה או התגברות פתאומית שלו".

אולם, כאשר מדברים על 'פריצה' בהקשר הספורטיבי הכוונה היא בהחלט חיובית, בניגוד להגדרות המילוניות הדי מפחידות. אם נגדיר את 'פריצת השנה' בהקשר החיובי הרי שמדובר בשחקן צעיר בדרך כלל, שעשה את ההתקדמות הגדולה ביותר, זה שצמח מאלמוניות והפך לכוכב ושהרים גבה אצל רבים השואלים: "איפה הוא היה עד היום?".

בחרו את השמות הגדולים ואולי תזכו בחבילה למשחק באירופה. לטופס ההצבעה לחצו כאן.

עם סיום שנת 2010, בחרנו רשימה של שישה ספורטאים, חמישה כדורגלנים וכדורסלן אחד, שלטעמנו ענו להגדרות הכי טוב מכולם.

האם זה יהיה אחד מהגרמנים, מסוט אוזיל או תומאס מולר, או אולי הכוכב העולה של טוטנהאם, גארת' בייל? גם שוערה של אתלטיקו מדריד, דויד דה חאה נמצא ברשימה המכובדת, כמו הרכש של ז'וזה מוריניו, אנחל די מריה. כוכב אוקלהומה ונבחרת ארה"ב, קווין דוראנט, שומר על הכבוד של הכדור הכתום.

השמות הגדולים: פריצת השנה 2010

מסוט אוזיל - מוורדר ברמן להרכב של ריאל מדריד
הקשר הגרמני ממוצא טורקי (22) עשה את הפריצה הגדולה במדי ורדר ברמן בעונה שעברה, אותה סיים עם לא פחות מ-21 בישולים ותשעה שערים. כפרס, מצא עצמו בהרכב של נבחרת גרמניה במונדיאל, עימה הגיע עד לחצי הגמר.

הצטיינותו של אוזיל גם בגביע העולמי הביאה להתעניינות בו מצד לא מעט קבוצות גדולות באירופה כאשר מי שהצליחה לשים את ידה עליו היתה ריאל מדריד, ששילמה על הקשר המוכשר 15 מיליון יורו. 

מסוט אוזיל בין שחקני גרמניה במונדיאל (רויטרס)
מסוט אוזיל בין שחקני גרמניה במונדיאל (רויטרס)
 

כבר בעונתו הראשונה בסנטיאגו ברנבאו, זוכה הגרמני להרבה קרדיט ממאמנו ז'וזה מוריניו ועד כה החזיר לו עם ארבעה שערים ושמונה בישולים. “הטכניקה וההרגשה עם הכדור שייכים לצד הטורקי שלי, בעוד המשמעת, היחס והרצון תמיד לתת הכל שייכים להיותי גרמני", אמר על עצמו פעם.

תומאס מולר - דאבל עם באיירן ומלך שערי המונדיאל
לא מעט מההצלחות של באיירן מינכן בעונה שעברה ושל נבחרת גרמניה במונדיאל שייכות לקשר/חלוץ בן ה-21. היה שותף בכיר לדאבל של הבווארים וההגעה לגמר ליגת האלופות עם 19 שערים בכל המסגרות. זכה בתואר השחקן הצעיר הטוב ביותר במונדיאל אחרון ולקינוח אף הוכתר כמלך השערים עם חמישה כיבושים ושלושה בישולים.

תומאס מולר. (GettyImages)
תומאס מולר. מלך שערי המונדיאל בגיל 21 (GettyImages)
 

מולר מתנשא לגובה של 186 סנטימטרים ולמרות שנראה גמלוני במבט ראשון משלב הרבה טכניקה, אינטיליגנציה וקור רוח יוצא דופן במשחקו (מישהו אמר זידאן?). אחרי שחתם על חוזה עד 2013 במהלך העונה שעברה, בבאיירן הבינו שמונח בפניהם יהלום ומיד לאחר המונדיאל מיהרו להאריך את חוזהו בשנתיים נוספות.

גארת' בייל - מההשוואות לגיגס עד ההתעניינות של ריאל
ברגע ששחקן זוכה להשוואה עם ראיין גיגס, כבר ניתן לומר שמדובר בכוכב בהתהוות. המגן/קשר הוולשי (21) הוא אולי הדבר הכי מלהיב בפרמייר-ליג בעונה החולפת. עם מהירות מסחררת וטכניקה נדירה, בייל מתנהל על קו שמאל ב'ווייט הארט ליין' כאילו נולד עליו.

גארת´ בייל. יפריח לבבות במדריד? (GettyImages)
גארת´ בייל. יפריח לבבות במדריד? (GettyImages)
 

עזר לתרנגולים להעפיל לליגת האלופות לראשונה בתולדות המועדון ואף הוכתר כשחקן השנה בווילס. ריאל מדריד כבר שמה עין על הוולשי הצעיר ולמרות רצונה של טוטנהאם לראותו נשאר, קשה להאמין שיעבור עוד הרבה זמן, עד שיחליף בית. העונה כבר הספיק להבקיע תשעה שערים, שלושה מהם בהפסד 4:3 לאינטר.

בחרו את השמות הגדולים ואולי תזכו בחבילה למשחק באירופה. לטופס ההצבעה לחצו כאן.

דוד דה חאה - משוער שלישי למועמד בכיר למנצ'סטר יונייטד
המועמד הצעיר ברשימה (20). שוערה של אתלטיקו מדריד, המתנשא לגובה של 1.92 מ', פתח את העונה שעברה כאופציה השלישית בין הקורות וסיים אותה כשוער הבכיר. דה חאה ניצל זימון של השוער הבכיר, סרחיו אסנחו, לנבחרת הצעירה של ספרד ופציעה של מחליפו, רוברטו, כדי לפתוח בהרכב ואף במשחקו הראשון בליגה הספרדית הצליח להדוף פנדל. 

בהמשך חזר לספסל, אך הגעתו של המאמן קיקה סאנצ'ס פלורס ויכולת חלשה מצד אסנחו החזירו אותו לשער באופן קבוע. היה שותף לזכייה של אתלטיקו בגביע הספרדי ובליגה האירופית בעונה שעברה. העונה, עזר לקולצ'ונרוס לזכות בסופר קאפ האירופי עם הדיפת פנדל של דייגו מיליטו ב-0:2 על אינטר.

דוד דה חאה (רויטרס)
דוד דה חאה. הדף פנדל כבר בהופעת הבכורה (רויטרס)
 

הצטיינותו של דה חאה הביאה את אלכס פרגוסון לוותר על משחק גביע של מנצ'סטר יונייטד כדי לצפות בשוער הצעיר, במטרה שיהיה מחליפו של אדווין ואן דר סאר.

אנחל די מריה - הרכש הראשון של מוריניו בקיץ
עוד לפני שחתם באופן רשמי בריאל מדריד, דאג ז'וזה מוריניו להנחית בברנבאו את הקשר הארגנטיני (22) תמורת לא פחות מ-36 מיליון יורו מבנפיקה – סיפור שממחיש באופן מושלם את הכישרון של 'הנודל'.

היה שותף מרכזי בזכייה של בנפיקה באליפות פורטוגל ובגביע הליגה בעונה שעברה. דייגו מראדונה לא התעלם מהכישרון וזימן אותו לסגל נבחרת ארגנטינה למונדיאל, עימה הגיע עד לרבע הגמר.

אנחל די מריה (רויטרס)
אנחל די מריה. אוהדי ריאל כבר התאהבו בו (רויטרס)
 

מספר 22 בלבן ניחן בטכניקה מדהימה, שעוזרת לכדור להידבק לו לרגל, במהירות אדירה וגם במסירה טובה, בה הוא לא מרבה להשתמש בשל חיבתו לדריבלים. בסקר שנערך לאחרונה בין אוהדי הבלאנקוס התברר שלדעתם די מריה הוא הרכש הכי טוב שנעשה בקיץ.

קווין דוראנט - מכונת כדורסל משוכללת וחדשנית
אחד המועמדים לתואר שחקן השנה בליגת הכדורסל הטובה בעולם לאחר שבעונה שעברה הפך לשחקן הצעיר ביותר (22) בתולדות ה-NBA שזוכה בתואר מלכות הסלים עם ממוצע של יותר מ-30 נקודות למשחק. הבחירה מספר שתיים בדראפט 2007 הוביל כמעט לבדו את נבחרת ארה"ב לזכייה באליפות העולם שנערכה בטורקיה.

בחרו את השמות הגדולים ואולי תזכו בחבילה למשחק באירופה. לטופס ההצבעה לחצו כאן.

למרות גובהו (2.08 מ'), דוראנט ניחן בקליעה של נופלת מהקלעים הטובים בתולדות הליגה ובעל שליטה בכדור שלא היתה מביישת גם את טובי הרכזים. מדובר בשחקן התקפה מושלם, כאשר גם בהגנה הוא בולט ומראה שיפור בכל שנה – פשוט מכונת כדורסל משוכללת וחדשנית.

דוראנט (רויטרס)
קווין דוראנט. מועמד לתואר שחקן השנה ב-NBA (רויטרס)
 

העובדה שסומן כבר בגיל 13 ככוכב העתיד לא גרמה לו לאבד את הראש או לגלות סימני שחצנות (שבהחלט היו מתקבלים בהבנה). הבגרות ומוסר העבודה הבלתי רגיל מעוררים בעיקר התפעלות עד כה מכל הסובבים אותו.

עוד לא הצטרפתם ל-28 אלף החברים שלנו בפייסבוק? הכנסו עכשיו ותהנו מכל קטעי הווידאו הכי מגניבים ברשת. לחצו כאן

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */