ליאור ליברובסקי
|
באוקראינה לא מסתפקים באירוח היורו בעוד שנה וחצי ומכוונים גם למסלול המרוצים. ראש מנהל מחוז קייב הודיע השבוע כי בקרוב תחל בניית מסלול עבור מירוץ פורמולה 1, סמוך לבירה האוקראינית.
לפי מנהל המחוז, אנטולי פריזניוק, יבנה מסלול באורך 5.3 ק"מ בעלות של מיליארד דולר, במטרה להכשירו למירוץ עד 2013. מתחם הפורמולה 1 העתידי ישתרע על שטח של 10 אלף קמ"ר, שיכלול גם מלונות מפוארים שייבנו במיוחד.
לפני שבועיים נודע כי גם וייטנאם מתכננת מסלול פורמולה 1 בתחומה, בהשקעה של 150 מיליון יורו. "הכלכלה הדינמית של וייטנאם והפוטנציאל התיירותי שלה הן סיבות טובות להקמת מסלול כאן", אמר הנס גייסט, האחראי על הפרוייקט, שהיה ממתכנני המסלולים ברוסיה, אוסטריה ובחריין. "פורמולה 1 תבטיח לוייטנאם עסקי תקשורת מקצועיים והכרה עולמית", הוסיף.
מדובר בהתרחבות נוספת של מפת מרוצי הפורמולה 1, שבעבר התמקדו בצפון אמריקה ומערב אירופה, כאשר היום תשע מבין 20 התחרויות מתקיימות באסיה ואוסטרליה. ב-2011 תצטרף הודו למדינות בהן מתקיים תחרות הספורט המוטורי היוקרתית בעולם ובהמשך צפויה להיכנס למועדון המארחות גם דרום אפריקה.
מדינות מזרח אירופה היו מאלה שספגו את המכה הקשה ביותר במשבר הכלכלי לפני שנתיים אך ההתאוששות ניכרת, כאשר פוטנציאל הצמיחה באזור זה גדול במיוחד. זאת הסיבה המרכזית לבחירת אופ"א באוקראינה ופולין כמארחות אליפות אירופה 2012, למרות הפיגור של מדינות אלה בתשתיות.
|
מישל פלאטיני מכריז על אוקראינה ופולין כמארחות היורו (רויטרס) |
|
|
בזמן שאוקראינה כבר עוסקת בהשקעות נוספות בתחום הספורט, שותפתה לאירוח היורו, פולין, מתמקדת במיקסום הרווחים מהאליפות בעוד שנתיים. בתקשורת הפולנית דווח כי עסקת הספונסרשיפ לאצטדיון הלאומי בוורשה צפויה לשבור את השיא להסכם חסות במדינה ולעמוד על 10 מיליון זלוטי (3.5 מיליון יורו), 3 מיליון יורו יותר מסכום החסות שהתקבל עבור האצטדיון בגדאנסק.
מדובר על סכום עבור ספונסר ראשי, אליו יצטרפו חמש חברות שיצטרפו כספונסריות משניות. באצטדיון בוורשה יערכו, בין היתר, משחק הפתיחה ומפגש בשלב חצי הגמר ביורו 2012.