יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:39

יוסי אבוקסיס: אין מתיחות ביני לבין אלי גוטמן

הערב בתוכנית הספורט ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE דיברנו עם עוזר המאמן, שהסביר: "לא התחבקנו בסיום המשחק כי אני סובל משבר באצבע"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ. האזינו לתוכנית הספורט
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ. האזינו לתוכנית הספורט

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב בתוכנית התעסקנו במשחק הגדול בקרית אליעזר, בו ניצחה הפועל תל אביב 0:2 את מכבי חיפה, למרות ששיחקה בעשרה שחקנים יותר מ-60 דקות.

מכבי חיפה, שהוליכה את הטבלה ערב המחזור התשיעי בליגת העל, ספגה את הפסדה הראשון העונה. הירוקים הציגו כנראה את משחקם הטוב ביותר מפתיחת הליגה ובכל זאת הפסידו לדאבליסטית. ניסינו להבין האם הירוקים יכולה להחזיר את האליפות לכרמל, כבר העונה.

שוער מכבי חיפה, ניר דוידוביץ', אמר בהתייחס להפסד קבוצתו: "מבחינה גופנית אני בסדר, מבחינה נפשית מאוכזב. זה הכדורגל, אני שואף למצויינות וכשמפסידים זה מאכזב. בשביל לחזור להיות מועדון שולט ושקבוצות יפחדו להגיע למגרש נגדנו אנחנו צריכים להתחזק כי עזבו אותנו שחקנים משמעותיים וכולם יודעים שלא הגיע לנו תחיליף ראוי. בשביל להיות קבוצה חזקה צריך להביא שחקנים שיתאימו. הפועל שיחקו ברגעים ארוכים מהמשחק בקושי עם חצי חלוץ ואנחנו במקום ללחוץ נשארנו עם ארבעה שחקנים בהגנה וככה הגענו למצב שורמוט וזהבי היו חופשיים והניעו כדור".

דוידוביץ´ (עמית מצפה)
דוידוביץ´. "בשביל לחזור להיות מועדון שולט אנחנו צריכים חיזוק" (עמית מצפה)
 

השוער המשיך: "קבוצה שרוצה לחטוף כדורים צריכה להפעיל לחץ איפה שאפשר בחלקי המגרש, אנחנו יותר מדי פעמים לא עושים את זה ולכן קבוצות מגיעות מולנו בקלות לשער. תמיד יש מקום לשיפור בקבוצה. אלישע מאמן מצויין. אנחנו עדיין במקום מאוד טוב למרות הפציעות והסגל הפחות טוב משנים קודמות. אני בטוח שהמאמן חושב איך אפשר לשפר את הקבוצה. שאנחנו לא משחקים טוב לשחקנים יש חלק בלתי מבוטל. בתוך המגרש השחקנים צריכים להיות המאמנים".

כשנשאל האם לירוקים יש את הכלים להתמודד עם הפועל הודה: "כרגע זה יהיה מאוד קשה. גולסה ועידן ורד חסרים לנו ומתחילת השנה הם לא כל כך משחקים. אנחנו צריכים חיזוק בשביל להתמודד בליגה ארוכה שכזו, אין לי ספק שגם אלישע וגם שחר יעשו הכל בשביל שחיפה תחזור ותהיה קבוצה מרתיעה כמו שהיינו במשך שני עשורים".

על אניימה הוסיף דוידוביץ': "יש לי פינה חמה בלב לאובארוב אבל אין ספק שמדובר בשוער מהרמות הגבוהות שיכול לשחק בכל ליגה בעולם. אני לא יודע אם הוא הזר הכי טוב שנחת בארץ כי יש גם את שורה".

אניימה (עמית מצפה)
אניימה. "אין ספק שמדובר בשוער מהרמות הגבוהות ביותר" (עמית מצפה)
 

בצד האדום יש כמובן שמחה גדולה מאוד, על כך שהקבוצה התאוששה מפתיחת עונה הרעה שלה בליגה והצליחה להגיע עד למצב של שוויון נקודות עם מי שנמצאת במקום הראשון, מכבי תל אביב. בדקנו האם הפועל קבוצה מספיק טובה כדי לרוץ לאליפות נוספת, בזמן שהיא ממשיכה את ההופעות שלה בליגת האלופות.

עוזר מאמן האדומים, יוסי אבוקסיס, נשמע מרוצה כשאמר: "מכבי חיפה שיחקה טוב, אולי בגלל זה הם מרגישים ששדדנו. הפועל ת"א שיחקה כדורגל נכון ולקחנו את הנקודות בהתקפות מתפרצות. ראיתי הרבה מצבים שקבוצה תוקפת הרבה, בעוד שהקבוצה השניה סוגרת חכם, יוצאת למתפרצות וזוכה לנקודות. גם במשחקים פחות טובים צריך לדעת לקחת נקודות. אם היינו עם 11 שחקנים היינו מניעים את הכדור יותר, בגלל שנקלענו למצב של עשרה שחקנים הכוונה היתה לחזור אחורה ולצאת למתפרצות. הגענו כדי לנצח מהתחלה. לא פתחנו טוב את המשחק לעומת חיפה שפתחו טוב מאוד".

אבוקסיס המשיך: "לפעמים הרחקה של שחקן מסויים גורמת לשחקנים אחרים לתת יותר מאמץ וזה מה שקרה, כולם הרגישו מחוייבות לתת יותר. ידענו לחזור אחורה ולסגור טוב. אם אניימה לא היה הודף את השערים האלה שום דבר לא היה שווה. היה משחק הירואי של באדיר, שהיה באחד המשחקים הכי טובים שלו, ושל אניימה".

אבוקסיס (יוסי ציפקיס)
אבוקסיס. "אם אניימה לא היה הודף את השערים, כלום לא היה שווה" (יוסי ציפקיס)
 

על כך שהחליטו להוציא את טועמה אחרי ההחרקה הודה: "בהתחלה המחשבה היתה להוציא חלוץ אבל אחר כך חשבנו שאם נוציא את סהר אז יהיה חסר לנו מהירות והיינו צריכים אותו למהירות. בסופו של דבר זה הצליח אבל אם אניימה היה סופג את השערים זה לא היה שווה".

על וינסנט אניימה, ציין: "אם הייתי הבעלים של הפועל הייתי מחתים אותו לעשר שנים. אניימה מרגיש שהוא חייב לצאת, הנהלת הפועל מבחינתה היתה מחתימה אותו לחמש שנים. אני חושב שוינסנט אחד מחמשת השוערים הכי טובים בעולם. יש שחקנים בשאלקה שלא הייתי לוקח אותם להפועל. העידן שאחרי אניימה יהיה מכה גדולה להפועל ת"א. אני חושב שמגיע לו להנות מהליגות הטובות בעולם ואתם תראו שלא טעיתי, שהוא בן חמשת השוערים הטובים בעולם".

כשנשאל על הסיבה שלא חיבק את גוטמן בסיום המשחק, הוסיף: "אני סובל משבר באצבע, אני לא יכול ללחוץ יד לאנשים ולא יכול לחבק. אין שום מתיחות ביני לבין אלי גוטמן, לא התחבקנו בגלל שאני סובל מהשבר. היחסים בינינו אותו דבר בדיוק כמו שהיו לפני חצי שנה".

הפועל - חיפה (יוסי ציפקיס)
אניימה. כוכב המשחק בקרית אליעזר (יוסי ציפקיס)
 

אלי טביב, מבעלי האדומים, העניק ראיון בלעדי ל-103FM בשיתוף ONE, בו שבר שתיקה אחרי תקופה ארוכה ודיבר בין היתר על מצב הקבוצה, הקיץ הקרוב, היורש הראוי לאלי גוטמן, ליגת האלופות, וינסנט אניימה ועוד הרבה דברים נוספים.

אחרי כל הסערה שהיתה סביבך וסביב משפחת הראל, הכל רגוע?
"אני עובד ויש תוצאות. אני קודם כל מסתכל על טובת הקבוצה שלי. בבוא הזמן אומר מה שיש לי להגיד. עד עכשיו הייתי בשקט כי אני רוצה את טובת הקבוצה שלי ולא רציתי להפריע. ישנם הרבה דברים שמפריעים לי אך אני שומר אותם בבטן, הדבר הכי חשוב זו ההצלחה של הפועל ת"א".

בקיץ אתה תקבל החלטות?
"יכול להיות שכבר לפני הקיץ אקבל כאלה. עשיתי הכל כדי להביא את טוטו תמוז והצלחתי להביא אותו למרות שהיו אנשים שלא כל כך רצו, אבל אני החלטתי שכך יהיה וזה באמת קרה".

אלי טביב (רועי גלדסטון)
אלי טביב. "יכול להיות שכבר לפני הקיץ אקבל החלטות" (רועי גלדסטון)
 

אתה מבסוט מאיך שהפועל נראית בליגת האלופות ומהאווירה בקבוצה?
"פעם ראשונה שהפועל מגיעה לשלב כזה. אני מבין את היכולת שאנחנו מציגים כי קשה לשחק נגד קבוצות גדולות עם תקציבים עצומים לעומת התקציב שלנו. השחקנים הבינו שהשד לא נורא כל כך. ראול וכל השאר בני אדם כמו כולנו, אני מאמין שבמשחקים שנותרו נהיה טובים יותר. בעזרת השם נגיע בשנה הבאה שוב לצ'מפיונס ואני מקווה שיהיה להם יותר ביטחון ואז אולי אפשר לעלות שלב".

"האווירה בקבוצה מצויינת, כולם בשביל כולם. טוטו תמוז פורח אצלנו, בן סהר נכנס לאט לאט לכושר טוב יותר. תמיד אמרתי לאלי גוטמן שאני רוצה כדורגל יפה עם שני חלוצים. במהלך המשחק נגד חיפה אמרתי לגבי קצרה אחרי ההרחקה שאם גוטמן יוציא את טועמה ולא את סהר או תמוז, אנחנו ננצח את המשחק ובאמת כך היה".

אתה חושב שזה בסדר שנשיאים מתערבים מבחינה מקצועית בקבוצותיהם?
"כן, זה בסדר שנשיאים מביעים את דעתם מבחינה מקצועית. ישבתי עם חיים רביבו והוא אפילו אמר לי שיש מצבים שהבעלים קובעים את השחקנים. אף אחד לא כופה על גוטמן כלום. הוא עושה את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר. אני אמרתי את דעתי לגבי ההרכב רק לגבי, המנכ"ל שלי".

אלי טביב ואלי גוטמן (רועי גלדסטון)
אלי טביב ואלי גוטמן. "זה בסדר שנשיאים מתערבים מקצועית" (רועי גלדסטון)
 

אם גוטמן עושה עבודה כל כך טובה, למה אתה לא מחתים אותו לשלוש שנים?
"גם אם אתה מחתים מאמן לחמש שנים ולא מסתדרים אז למה טוב החוזה הזה? אם לשנינו טוב, אפשר להמשיך ביחד גם 20 שנה".

איך אתה מקבל את זה שגוטמן לקח משרד שייחצן אותו באירופה?
"נכון שזה נראה לא טוב, אני מסכים. אם הוא רוצה להתקדם ולהגיע לאמן באירופה, זה בסדר. אני מסתכל קדימה. עוד מספר חודשים נדע".

אם גוטמן יעזוב לאירופה, אבוקסיס הוא המועמד המוביל להחליפו?
"כן. יוסי כבר עובד הרבה זמן בתור עוזר מאמן בקבוצה. אני חושב שהוא רכש המון מגוטמן וכמובן יש לו ידע אישי. אני חושב שהוא המאמן הכי ראוי להחליף את גוטמן".

גוטמן עם אבוקסיס (יניב גונן)
אבוקסיס. טביב: "הוא הכי ראוי להחליף את אלי גוטמן" (יניב גונן)
 

השאלה מי קובע? אתה או הראל.
"דלגו, דלגו".

האם בעונה הבאה נראה את אלי טביב בהפועל ת"א?
"עניתם בשבילי, דלגו, דלגו"

עכשיו שהפועל ת"א ביכולת כזו טובה, אתה עדיין בעד שיטת הקיזוז?
"כן, אני לא חושש ממנה בכלל. החליטו שכך תהיה השיטה ואני איתם. אני חושב שהשיטה נותנת יותר עניין. אין לי בעיה אם אפסיד אליפות בגללה, כי החלטתי שאני מסכים לדבר הזה, לא תשמעו אותי בוכה על זה".

יש הצעות על וינסנט אניימה?
"אני לא יודע עוד מה קורה איתו כי עדיין לא קיבלנו שום דבר רשמי".

דיברנו על נבחרת ישראל, שתתמודד ברביעי הבא בבלומפילד מול נבחרת איסלנד. לואיס פרננדז קבע את הסגל למשחק וכרגיל, הצליח להפתיע עם כמה זימונים, כאשר הבולטים שבהם הם דודו ביטון, קובי דג'אני ומאור בוזגלו. דקל קינן, שלומי ארבייטמן, תמיר כהן, יואב זיו ורוברטו קולאוטי בחוץ. ננסה להבין האם זהו הסגל שיכול להצעיד את ישראל להופעות טובות מול לטביה וגאורגיה.

פרננדז (יניב גונן)
פרננדז. התעסקנו בסגל שזימן המאמן לקראת המשחק נגד איסלנד (יניב גונן)
 

כמו כן, עסקנו במכבי פתח תקווה, שמציגה עד כה העונה את אחת הקבוצות המרשימות שהעמיד המועדון, למרות ההפסד במחזור האחרון 3:2 להפועל חיפה. המלאבסים נמצאים במקום התשיעי בלבד, אך יכולתה במחזורים האחרונים מצביעה על כך שהיא שווה הרבה יותר.

יו"ר הקבוצה, שינו זוארץ, התייחס לקבוצתו: "אני מאוד מקווה שבתחילת עונה הבאה נשחק באצטדיון החדש. לצערי הרב אחד הדברים הכי בעייתיים בפתח תקווה זה נושא תקציב הספורט. יש אווירה טובה מאוד בקבוצה, פרדי עושה עבודה מצויינת, יש קבוצה צעירה, דינמית, תוססת. חבל שהפסדנו אבל יש לנו מספיק זמן לתקן, יש לנו קבוצה מדהימה. המטרה שלנו העונה זה להגיע לפלייאוף העליון ואחר כך לראות מה אנחנו יכולים להשיג".

שינו זוארץ (רועי גלדסטון)
שינו זוארץ. "יש לנו קבוצה מדהימה" (רועי גלדסטון)
 

כמו בכל ערב, גם הפעם נשמיע לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון נעניק למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים שעושים את דרכם בכבישים יקבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */