יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:09
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

קאמבק בהפועל, בית"ר צוללת: סיכום החודש בליגה

הדאבליסטית חוזרת לעצמה והשיגה מאזן מושלם באוקטובר. בבירה בהחלט יכולים להיות מודאגים. מי בלטה, מי איכזבה ומי הלהיט של הליגה בחודש האחרון?

|
שחקני הפועל והמאמנים. אלופי החודש (רועי גלדסטון)
שחקני הפועל והמאמנים. אלופי החודש (רועי גלדסטון)

חודש אוקטובר כבר מאחורינו ובלי ששמנו לב ליגת העל כבר סגרה שמונה מחזורים. הטבלה שכל כך מעניינת אותנו משבוע לשבוע, קיבלה צורה ואפשר כבר לראות את הקבוצות שירוצו העונה בצמרת, את ההפתעות המרעננות וכמובן את קבוצות התחתית שמתקשות להשיג נקודות.

בחודש ספטמבר זכתה מכבי ת"א בתואר אלופת החודש. יריבתה העירונית הפועל ת"א היתה המאכזבת והלהיט התורן שלנו היה אלרואי כהן הצעיר מקרית שמונה.

החודש האחרון סיפק לנו לא מעט אירועים. קיבלנו מנה יפה של שערים בכל מחזור, עברנו את הדרבי הגדול של ת"א ואת הדרבי של פ"ת, אך לצערנו נזכור את החודש הזה בעיקר לרעה.

אלימות ביציעים בלא מעט מגרשים, שגרמו לנו לראות משחקים ריקים מאוהדים ביציעים, בעקבות עונשים שספגו הקבוצות.

אז מי הקבוצה שקטפה את תואר אלופת החודש? מי איכזבה אותנו ואת הקהל הגדול שלה ומי השחקן שהכי הרשים אותנו וכבש ללא הפסקה? טקבקו לנו אם אתם חושבים אחרת.

אלופת החודש: הפועל ת"א
מהפך! מי שהיתה אכזבת חודש ספטמבר, היא אלופת חודש אוקטובר עם 12 נקודות מ-12 אפשריות. זה נכון, האדומים לא מציגים כדורגל מבריק וההגנה שלהם די מפשלת, אבל אלי גוטמן ושחקניו הצליחו לנצח ארבעה משחקים ברציפות שהיו לא פשוטים בכלל ובכך הם חזרו לצמרת הטבלה.

2:3 להפועל ת"א על ב"ש, צפו בתקציר

הפועל הגיעה לקופסא בנתניה, פגשה את הצעירים הרעבים של ראובן עטר וחזרה הביתה עם ניצחון 1:3. שוב, לא יכולת משכנעת של האדומים, אבל שלושה שערים ברשת של מכבי נתניה.

במחזור שהגיע לאחר מכן, אירחה הפועל את הדרבי הגדול של ת"א. הצהובים הגיעו כשהם נמצאים מעל האדומים בטבלה, אך זה לא הרתיע את הקבוצה של גוטמן ששוב יצאה עם ידה על העליונה וניצחה 0:1 משער של ערן זהבי כבר בדקה השלישית.

זהבי בדרבי. שוב הפועל ניצחה (רועי גלדסטון)
זהבי בדרבי. שוב הפועל ניצחה (רועי גלדסטון)
 

במחזור השביעי יצאה הפועל למשחק חוץ באצטדיון ר"ג מול מכבי פ"ת. הדאבליסטית לא נראתה טוב בכלל ואף היתה קרובה להפסד, אך שער ניצחון של סלים טועמה בתוספת הזמן של המשחק נתן לקבוצה עוד שלוש נקודות.

היריבה הבאה של האדומים היתה יריבה אדומה אחרת - הפועל ב"ש, שהגיעה לאצטדיון ר"ג, משחק שאותו אירחה הפועל בגלל שיזרוע באצטדיון בלומפילד. אלי גוטמן חסר את הכוכב שלו, איתי שכטר בגלל פציעה, אך טוטו תמוז ניצח על המקהלה ותרם צמד משלו.

טוטו תמוז בועט לשער. יכולת טובה מאוד מול ב&qout;ש (רועי גלדסטון)
טוטו תמוז בועט לשער. יכולת טובה מאוד מול ב"ש (רועי גלדסטון)
 

ערן זהבי הוסיף עוד שער ונתן יתרון מבטיח של 0:3. לקראת סיום המשחק כבשה הפועל ב"ש שני שערים והוכיחה כמה ההגנה של האדומים לא במיטבה. המשחק נגמר בניצחון 2:3 ועם עוד שלוש נקודות בקופה.

אי אפשר שלא לציין לטובה את הפועל עכו שהשיגה בחודש האחרון עשר נקודות. הפרש השערים שלה עומד בארבעת המשחקים האחרונים על 2:8, די מרשים ביחס למשאבים ולשאיפות של הקבוצה הקטנה מהצפון. הקבוצה של אלי כהן משחקת כדורגל חיובי ומוכיחה שאם לא מפחדים ובאים לשחק, גם חוזרים עם נקודות.

צמרת הטבלה של חודש אוקטובר: הפועל ת"א 12 נקודות, הפועל עכו 10 נקודות, מכבי חיפה 8 נקודות.

שחקני מכבי חיפה. במקום השלישי בחודש אוקטובר (עמית מצפה)
שחקני מכבי חיפה. במקום השלישי בחודש אוקטובר (עמית מצפה)
 

אכזבת החודש: בית"ר ירושלים
הפועל ר"ג לא השיגה אפילו נקודה אחת בחודש האחרון, הפועל פ"ת ממשיכה להציג יכולת ירודה, חטפה רביעייה בדרבי וגם החליפה מאמן. בני סכנין לא מתאוששת והיא עדין ללא ניצחון העונה. כן, כל שלוש הקבוצות הללו נמצאות בתחתית הטבלה והן מפסידות בלי הפסקה, אך קבוצה אחרת איכזבה אותנו יותר מכולן והיא בית"ר ירושלים.

צפו ב-0:3 של אשדוד על בית"ר י-ם

אי אפשר לתרץ את היכולת של הקבוצה העונה בזה שהיא עשתה בקיץ מכירת חיסול ושיחררה את רוב הכוכבים שלה. בסגל הקיים עדיין בית"ר לא צריכה להיראות כמו שהיא נראית. הקבוצה מציגה כדורגל רדום, ההגנה מלאה חורים והקבוצה מתפרקת מהר מדי.

בית"ר השיגה רק שתי נקודות בארבעת המשחקים האחרונים שלה. החודש דווקא התחיל מצויין מבחינתה עם יכולת טובה בקרית אליעזר ב-3:3 מול מכבי חיפה. הקבוצה של אורי מלמליאן הציגה כדורגל שוטף ומהנה וגם הפגינה אופי כשהצליחה להשוות את המשחק בדקה ה-90.

בית&qout;ר חוגגת מול אלישע לוי ומכבי חיפה. התמונות נעלמו מהר מאוד (עמית מצפה)
בית"ר חוגגת מול אלישע לוי ומכבי חיפה. התמונות נעלמו מהר מאוד (עמית מצפה)
 

כנראה שהיכולת הטובה השפיעה דווקא לרעה על הקבוצה, כי מאז בית"ר פשוט לא משחקת כדורגל. במחזור השישי יצאה בית"ר למשחק חוץ בבלומפילד מול בני יהודה. הצהובים-שחורים דווקא הובילו במשחק משער יפה של עידן טל, אך בני יהודה השלימה מהפך עם שער ניצחון בדקה ה-90 ובית"ר חזרה ללא נקודות הביתה.

שבוע לאחר מכן הגיעה בני סכנין לטדי. שתי הקבוצות הציגו יכולת מחפירה ונפרדו ב-0:0 שהיה נראה כמו משחק תחתית לכל דבר. במחזור האחרון יצאה בית"ר ירושלים למשחק חוץ באשדוד ללא קהל. מחצית ראשונה משעממת הסתיימה בתוצאה מאופסת ובמחצית השניה שחקני בית"ר פשוט התפרקו לחתיכות על הדשא. בשבע דקות ספגה בית"ר שלושה שערים מאשדוד וזה היה יכול להסתיים בעוד כמה שערים ברשת של אריאל הרוש המסכן. אורי מלמילאן שוב חזר הביתה ללא נקודות, אבל עם המון חומר למחשבה.

אורי מלמיליאן באשדוד. התפרקות (יניב גונן)
אורי מלמיליאן באשדוד. התפרקות (יניב גונן)
 

הלהיט של החודש: ג'אקו ערפאת
לא מעט שחקנים בלטו בחודש האחרון. צמד החלוצים של מכבי פ"ת, טל בן חיים ועומר דמארי נמצאים בכושר פנטסטי. בארבעת המשחקים האחרונים של הקבוצה בן חיים תרם ארבעה שערים ודמארי כבש שניים ובישל עוד שלושה.

עכו ניצחה 0:3 את ק"ש, צפו בתקציר

אפשר לציין גם את אחמד סבע, חלוצה של מכבי נתניה, שכבש שלושה שערים בחודש האחרון, אחד מהם היה שער ניצחון בדקה ה-90 על הפועל ר"ג. אין ספק שראובן עטר הרוויח חלוץ שמריח שערים וגם כובש ממש לא רע.

אך מעל כולם בלט חלוצה של הפועל עכו, ג'אקו ערפאת, שהוביל את ההתקפה של קבוצתו וכבש לא פחות מחמישה שערים בחודש שבו השיגה קבוצתו עשר נקודות ליגה.

ערפאת עם הקהל.  (עמית מצפה)
ערפאת עם הקהל. הלהיט של חודש אוקטובר (עמית מצפה)
 

ערפאת כבש צמד בניצחון 1:2 על הפועל חיפה, עוד צמד שלו בדקות הסיום הוביל את עכו לניצחון 1:3 על בני יהודה ובמחזור האחרון הוא כבש את אחד השערים בניצחון 0:3 על קרית שמונה. מאמנה של הפועל עכו, אלי כהן, יכול לסמוך על החלוץ מטוגו שפשוט נראה מצויין העונה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */