יום שבת, 15.02.2025 שעה 00:15
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט

מכבי ת"א לא כזו גרועה, זה הזמן של אידסון לרכז

הכבוד החזיר את מכבי למשחק או ויטוריה? מי שבונה על הקליעה של פארגו ופרקינס לא יגיע רחוק ועדיף היה לאליהו להישאר בספרד. ערן סלע עם המסקנות

|
הנדריקס. התפקיד עושה לו עוול (GettyImages)
הנדריקס. התפקיד עושה לו עוול (GettyImages)

אחרי פיגור 31:11 בתום הרבע הראשון בעונת היורוליג החדשה, קשה להשקיף לעתיד ולומר שמצפה למכבי ת"א עונה גדולה. למעשה, אותן תחושות בדיוק הוזכרו עוד לפני המשחק בספרד לנוכח ההרכב שחושף חורים בולטים במספר עמדות. ובכל זאת, מכבי ת"א היא לא קבוצה גרועה כמו שנראתה אתמול בוויטוריה ואחרי מספר שינויים, עם או בלי תוספות מבחוץ, היא עשויה להיראות טוב יותר בקרוב. הנה מספר נקודות שכדאי להתייחס אליהן לאחר ההפסד 94:78 ב"פרננדו בואסה" ארינה בויטוריה.

1) ויטוריה עמדה על 9 מ-13 לשלוש בדקה ה-16, כלומר, קלעה שלשה אחת בכל שתי דקות או קצת פחות מזה. בשלב הזה, ולמען האמת עוד קודם לכן, הפער היה כל כך גדול, שהסיכוי לסגור אותו היה קלוש.

הנתון הזה מלמד כמובן על יום הקליעה המצויין שהיה לספרדים במחצית הראשונה, אבל לא פחות מזה על הגישה הלא הנכונה של מכבי ת"א בשני מישורים: הראשון, ההגנה היתה רכה מדי ביציאה לקלעים (ליאור אליהו, למשל, נגרר אחרי טלטוביץ' ולא הצליח להגיע אליו אפילו פעם אחת). השני, מכבי לא העריכה נכון את טווח הקליעה של שחקנים כמו אולסון, טלטוביץ' וסן אמטריו שלא מהססים לזרוק משבעה-שמונה מטרים במיוחד באולם הביתי שלהם.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
פרסומת
בלאט: שיעור כואב, היינו בהלם קרב

עד לסיום נותרה ויטוריה על 2 מ-11 משלוש, בין השאר כי מכבי הגיבה מעט אחרת בהמשך, אבל גם כי קבוצה שמובילה ב-25 הפרש נקודות במחצית משחקת אחרת. בפחות אינטנסיביות, ביותר רישול ובהורדת הילוך באופן כללי. אגב, קחו את הסיפורים על הגאווה והכבוד שנימלו ברבע האחרון בעירבון מוגבל. מכבי נאבקה, זה נכון, אבל באותה מידה ויטוריה הורידה לחץ עד שנתקעה לפתע – והספיקה להתעשת בחזרה.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
פרסומת
תקצירי היום השני ביורוליג

2) בלאט הלך עם החמישייה שמתבררת כקבועה שלו, זו שבה משחקים פפ"פ (פרקינס, פארגו ופניני), אליהו והנדריקס. מה שעובד טוב מול קבוצות ישראליות, לא עבד כאן. משחק אחד לא מלמד בהכרח לגבי העתיד, אבל כל עוד לא מגיע לקבוצה רכז אמיתי, בלאט יכול לחשוב ביתר רצינות על המהלך שעשה בחלק האחרון של המשחק: צ'אק אידסון כרכז, פארגו או פרקינס לספסל (סביר שיהיה זה פרקינס).

ליאור אליהו, ריצ´ארד הנדריקס, דורון פרקינס וגיא פניני (יניב גונן)
ליאור אליהו. רדף אחרי טלטוביץ' (יניב גונן)
 

אידסון רגיל לכל אורך הקריירה שלו להיות זה שהכדור עובר אצלו יותר מכל אחד אחר. הוא יאבד כדורים, זה נכון, ומפעם לפעם ייכנס עם הראש בקיר, אבל לא יעשה את זה באופן מודגש יותר מצמד הגארדים הפותחים של מכבי. למעשה, מלבד השיק האתלטי המקפיץ, לאידסון יש חלק גדול מהתכונות שקיימות אצל פ"פ, וגם תכונות נוספות.

כל עוד הוא יבוא לשחק הגנה חזקה ולא יגרום לקבוצה להיות פחות טובה בצד הזה מעצם נוכחותו במגרש, אפשר לחשוב על הגדלת מספר הדקות שיקבל בעמדה מספר 1. מסורתית, הוא גם אחד החוטפים הטובים שיש ובאופן כללי הוא שחקן שצריך לגרום לו להיות מעורב, כדי שלא יתבזבז וילך לאיבוד על המגרש. אם זה אומר לאפשר לו לרכז ולשים לו את הכדור בידיים, אז שזו תהיה הדרך. כל זאת כאמור, כל עוד לא מצטרף שחקן חדש בעמדה 1 או 2.

אידסון לא מאמין (קובי אליהו)
אידסון. אפשר לחשוב על הגדלת הדקות בעמדה מספר 1 (קובי אליהו)
 

3) מצד שני, צריך לחשוב גם על זה: אידסון בלט בעיקר ברבע האחרון, זה שבו ויטוריה נקלעה לעייפות ושאננות. במכבי ציפו אולי לקבל את הבונוס הזה מהפתיחה, כתוצאה ממסע המשחקים שקיימה ויטוריה בארצות הברית נגד ממפיס וסן אנטוניו והחזרה המאוחרת שלה לספרד. בפועל זה הגיע רק ברבע הרביעי ואז גם גארדים/פורוורדים כמו בורשטיין ואידסון, שאינם מוליכי כדור קלאסיים, הצליחו לנהל ריצה של 0:13 לפני שוויטוריה התעשתה. השאלה היא האם אידסון יוכל לבלוט כרכז כבר ברגעים ראשונים של משחק ולאורך זמן, בלי היעלמויות אופייניות ולא רק מול יריבות שהתעייפו ונכנסו למוד של סיום משחק? את זה נצטרך לראות בעתיד.

4) ריצ'רד הנדריקס, בעיניי, הוא פוטנציאל לממוצעים עונתיים בסדר גודל של 13 נקודות ו-10 ריבאונדים. אתמול הוא סיים עם 9 ו-3. בפועל נעשה לו עוול כשהוא משחק לפרקים בעמדה מספר 5, שאינה הטבעית שלו. הנדריקס הוא פאוור פורוורד לכל דבר ועניין, בטח ברמת היורוליג ומול יריבות טובות. כרגע הוא נראה כמו שחקן שמתפזר בהתקפה ליותר מדי כיוונים מבלי להדגיש ולו צד אחד חזק באמת במאגר התכונות שלו.

טל בורשטיין (האתר הרשמי של מכבי ת&qout;א) (ONE)
בורשטיין. גם הוא קיבל הזדמנות להחזיק כדור (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
 

5) גם לו ליאור אליהו היה מצטיין אתמול וקולע 20 נקודות הייתי כותב בדיוק כמו בעבר: אליהו עוד יכול להגיע ל-NBA, שום דבר לא סגור וגמור לגביו ושחקנים פחות טובים ממנו הגיעו לשם לאורך השנים. אבל הוא היה שחקן שלם וטוב יותר, לו היה נשאר לשחק בויטוריה בעונות הקרובות, מכבד את חוזהו ועובד תחת משטר קפדני וקבוצתי, צמוד לנוהגים ולנהלים שם, ורחוק ממעמד הכוכב המקומי שניתן לו כאן. הדברים האלה תקפים גם אם מכבי תנצח את ויטוריה ב-20 הפרש במשחק הגומלין בתל-אביב.

6) מעולם לא דיברו כל כך הרבה על שחקן שמשחק כל כך מעט. שחורציאניטיס שיחק אתמול קצת פחות מ-12 דקות, היה קרוב לקצב של נקודה לדקה כפי שעשה גם באולימפיאקוס אם כי, כצפוי, קלע באחוזים נמוכים (רק 33% מהשדה) מול באראץ. המטרה העיקרית של בלאט היא לאו דווקא להיתפס לאלמנטים שנוגעים ישירות אליו (הוא כנראה לעולם יבצע עבירות מיותרות ויתקשה לשחק הרבה דקות), אלא למצוא את הציוות הנכון לצידו, בעיקר כשמדובר בעמדה מספר 4.

ליאור אליהו במדי ויטוריה. היה עדיף לו בקאחה (GettyImages)
ליאור אליהו במדי ויטוריה. היה עדיף לו בספרד (GettyImages)
 

דייויד בלו נראה כמו אופציה מעניינת ומתאימה, בתנאי שישמור חזק בהגנה כפי שעשה בחלקים מהעונה שעברה ובנבחרת ישראל בקיץ, ויתמודד הגנתית בהצלחה מול גבוהים וכבדים ממנו. הנוכחות שלו אמורה לעשות את ההבדל גם התקפית, ולאפשר את הריווח הנדרש במשחק, כדי להגדיל את הסיכוי להעברת כדור טובה לתוך הצבע ולתת לסנטר היווני מרחב פעולה שם.

וכמובן, לא פחות חשוב - להוסיף גבוה משמעותי לסגל על חשבון ג'ף פוט ואלישי כדיר שאינם משחקים.

דייוד בלו (GettyImages)
דייוד בלו. אופציה טובה לצד סופו (GettyImages)
 

7) 0 מ-5 לשלוש מצד שני הגארדים המובילים של הקבוצה הוא נתון מדאיג לקראת ההמשך, אבל לא מפתיע. פארגו ופרקינס הם פשוט קלעים לא יציבים ולא מהיום. הבעיה הזו, בדיוק כמו הצדדים הפחות טובים של שחורציאניטיס, היתה ידועה עוד לפני העונה הזו. במשחק הבא זה יכול להיגמר ב-4 מ-5, זה נכון, אבל מי שמתכוון לבנות לאורך עונה שלמה על יכולת הקליעה מבחוץ של שני אלה ספק אם יוכל להגיע רחוק. הם לעולם יעדיפו כדרור וחדירה או מסירה. זריקה לשלוש היא אופציה משנית מאוד מבחינתם, ורחוקה מלהיות פיתרון יעיל לאורך זמן.

לכתבה זו התפרסמו 64 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 64 תגובות ב-45 דיונים
הוסף תגובה בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
תגובתך נשלחה ותפורסם בהתאם לשיקולי המערכת
45
דניאל eta23/10/10, 22:20
במקום להתרכז  במשחק,מכבי מטומטמים  לא  למדו לקח  לוקחים   סוסים מתים
השב   •  12
leon23/10/10, 23:17
השב   •  00
44
מקקי23/10/10, 21:01

השב   •  00
43
עידן23/10/10, 14:25
גם שנה שעברה רשמת שמכבי תגיע רחוק ונאחנו סתם עושים אותה גרועה וראינו מי צדק בסוף.
השב   •  31
42
צהוב מאז שאני זוכר את עצמי23/10/10, 11:15
1. פרקינס בעונה הקודמת היה פשוט מדהים, והצהיר בעצם שהוא כובש את עמדת הרכז הראשון של מכבי. אבל- פרקינס נשאר פרקינס, ויחד עם היתרונות שלו (חדירה, אתלטיות) יש לו גם חסרונות (הוא לא יציב משלוש, הוא לא מוסר גדול). במקום להביא רכז מחליף שיש לו ראיית משחק וכישרון מסירה (כמו שאראס של 2004, אבל לא שאראס) הביאו רכז מחליף שהוא כפיל של פרקינס, פארגו.
אבל יודעים מה? על זה נוותר לבלאט, זו באמת לא טעות גדולה.
2. למה על עמדה מספר 4 יש שלושה שחקנים? זו טעות קשה מאוד, בזבוז של כסף על כלום. הנדריקס הוא באמת שחקן עם פוטנציאל גבוה, ההחתמה שלו מובנת. אליהו שחקן מאוד מוכשר והוא כלי התקפי שאין שני לא. אז תסבירו לי, אם ידעו במכבי שאת אליהו הם מביאים בכל מחיר, למה קנו את כדיר? כל גרוש שהשקיעו בחוזה של כדיר הוא פשוט בזבוז עצום, כי אם לוקחים את הכסף של החוזה של כדיר ולוקחים את הכסף מהחוזה העצום של השחקן הכי פחות טוב במכבי (ג''ף פוט), מקבלים כמות כסף מאוד גדולה. את הכסף הזה אפשר להשקיע בהבאת שחקן לעמדה שהכי צריכה חיזוק במכבי- סנטר. וזה מביא אותי לסעיף הבא.
3. בייבי שאק הוא שחקן טוב מאוד, אבל כשהוא לא משחק מכבי בבעיה. גרין לא מספיק טוב בשביל להחליף אותו ביורוליג, ג''ף פוט זה שחקן שצריך לתת לו לשחק בקבוצת הבת של מכבי בליגה הלאומית. במקום להחתים את כדיר ופוט, היו צריכים להחתים סנטר גבוה (2.11 מטר מינימום!) שישחק בזמן שסופו על הספסל. מה אפשר לעשות עכשיו כדי לתקן את הטעות? השחקן הכי טוב שמכבי יכולה להביא היום לעמדה הזו הוא ניקולה וויצ''יץ''.
4. נכון שיש לאן לשאוף בעמדת הגארד. לשחק עם בורשטיין, פארגו או פרקינס כגארד זה לא הדבר הכי טוב שיש, אבל ביחס לבעיה בצבע הבעיה הזו שולית. בורשטיין מתגלה כקלעי שלוש טוב מאוד (דבר שהופך אותנו, בלי ששמנו לב בכלל, לקבוצה עם ארבעה קלעי שלוש מצוינים- בלו, פניני, בורשטיין ושארפ), פארגו ופרקינס משחקים סביר בעמדה מספר 2 וגם אידסון יכול לשחק בעמדה זו במקרה הצורך.
5. הרבה בעיות כתבתי, אבל דבר אחד צריך לציין לשבח- עמדה מספר 3 שלנו פשוט מצוינת. בלו, פניני ואידסון הם שלושה שחקנים סופר מוכשרים.
השב   •  62
יובל המכביסט23/10/10, 11:51
לא 3 כפי שציינת.
בלו ופניני הם גם שחקני 4 ולא 3, השנה הזיזו אותם לעמדה 3 בגלל הלחץ על עמדה 4.
אכן מצב אבסורד !
השב   •  01
צהוב מאז שאני זוכר את עצמי23/10/10, 17:52
השב   •  00
41
המבין23/10/10, 10:38
מכבי הפתיעו אותי לרעה, בתור אוהד במשך שנים אף פעם מכבי לא היו במצב מביך כל כך, אפשר להביא שחקנים פחות טובים, יכול להיות שחיבור לא יעבוד, אבל זה שחסר סנטר היה ברור כל כך לכל מבין בינוני בכדור סל וחבל שהיו צריכים להגיע למשחק הראשון כדי לחטוף את זה בפנים. לאורך הקיץ היו דיבורים על כל כך הרבה סנטרים טובים אך בגלל צמצום החליטו לזרוק כסף על כאדיר ופוט. כשאין מספיק כסף ורוצים להשאר ברמות הגבוהות צריך להשקיע את הכסף על 8 שחקנים ולא על 13, אין מה לעשות. גם בעונה הגדולה 2003-2005 המחליף הראשון היה דרק שארפ ודיון תומאס שהרוויחו הרבה פחות מבלו, בורשטיין ואידסון המחליפים הראשונים היום. בקיצור, אם רוצים להשאר ברמות הגבוהות, להתחיל לצמצם את הקאדר !
השב   •  51
40
מכבי שלי23/10/10, 09:43
הבעיה שבלאט יותר מידי טוב להנהלה..ויס מן..לכן הכל נכפה עליו..ובגלל כך הקבוצה נראת על הפנים לגמרי** לדעתי במידה ולא יגיע סנטר נוסף רציני ושוטינג גארד יציב וטוב..למכבי אין מה לחפש ביורוליג השנה..זה יסתיים מהר ובהרבה תבוסות כואבות** וגם בהפסדים בנוקיה**
השב   •  31
39
שי23/10/10, 09:28
השב   •  01
38
מולי23/10/10, 07:19
שנימני יאמן בכדולסל ובלאט בכדורגל כך לפחות יהיה הסבר לבזבוז של כל מליוני השקלים שהושקעו בקבוצות הגרועות הללו
השב   •  10
צהוב23/10/10, 23:41
שלך ותעזוב את מכבי שהיא פי כמה וכמה קבוצה יותר טובה מהקבוצה הלוזרית שלך(בכדורגל ובטח שגם בכדורסל).
השב   •  00
37
פיני23/10/10, 02:32
כמו שכתבתי כאן - יש שני שחקנים כיום במכבי שמסוגלים לשמור גארדים.
אלה הם פארגו ופרקינס.
 
ההצלחה (אם אפשר לקרוא לזה ככה) של מכבי ברבע האחרון באה לא בגלל תפקוד טוב של אידסון כגארד אלא כי ויטוריה הובילה בפער עצום והורידה רגל מהגז.
 
אידסון לא יכול לשמור על גארדים מהירים וחודרים.
 
אידסון יכול לרכז למכבי את המשחק בחצי השני של המגרש, אך הוא חייב שהובלת הכדור לחצי הזה תעשה ע"י אחד משני הגארדים האלה.
 
התפקיד שתפור לו (ולטל כיום) הוא התפקיד שהיה בזמנו לבודירוגה - מרכז ומנהל המשחק מעמדת הפורוורד אחרי שהכדור עבר את החצי.
השב   •  52
גלעד23/10/10, 13:49
עוד פעם "כפי שכתבתי כאן"??

מה יהיה? לא נמאס לך להחזיק מעצמך?
השב   •  32
36
יניב23/10/10, 01:41
השב   •  20
35
עידן23/10/10, 01:03
השב   •  21
34
עידן23/10/10, 01:02
השב   •  30
33
חבר22/10/10, 23:25
רכזים:דורון פרקינס,שאראס יסיקבציוס.
גארד:גון שייר,אלן אנדרסון,טל בורשטיין.
קלעים:צ''אק איידסון,גיא פניני,בלוטנטל.
פאוורד:ליאור אליהו,ריצ''ארד הנדריקס.
סנטר:"ביג סופו",ניקולה וויצ''יץ'',יניב גרין.

שייר יהודי אז הוא נחשב ישראלי,ואז יש למכבי:7 זרים,6 ישראלים.
השב   •  29
חבר22/10/10, 23:55
השב   •  10
32
אוהד22/10/10, 22:31
השב   •  21
31
רונן שדה22/10/10, 21:59
כל הבעיה היא החלפת השם של "בלו"
אם הוא מחזיר לבלותנטאל (זה יותר צביון ישראלי.) מכבי לוקחת את היורוליג בהליכה. סתאם.

תצביעו לי - אדום אומר "בואנה אתה טמבל, שזה לא להאמין"
כחול - "אתה טמבל אבל בסדר, אפשר לקרוא את התגובה"
לא הצבעתם  "בואנה, אתה אחלה גבר, שיחקת אותו אחות שלו"
השב   •  728
מכבי22/10/10, 22:17

השב   •  00
30
אדום22/10/10, 21:49
צרכים  גימלים
השב   •  10
29
חבר22/10/10, 20:49
השב   •  21
28
מכביסט22/10/10, 20:39
מכבי לא הייתה צריכה לקנות את סופו כי סופו הוא סוג של עסקת חבילה כשאתה קונה אותו אתה יודע שהוא יכול לשחק רק 20 דקות אז אתה חייב לקנות סנטר נוסף שישחק מתי שהוא לא משחק ומה לעשות גרין יכול להספיק בארץ אבל באירופה לא ילך לו הוא שחקן הגנה מצוין על סנטרים כמו באראץ'' סופו ועוד אבל גרין לא יודע לעשות התקפה
השב   •  31
פיני23/10/10, 02:33
השב   •  30
27
אלון22/10/10, 20:31
כמה דברים שאני שמתי לב מהמשחק האחרון:
1. כרגיל, מהר מבקרים את אידסון. אידסון כששיחק ליד בורשטיין (שחקן חכם שלא כופה על עצמו משחק) הוא היה מצוין, ולא סתם נבחר לMVP של השבוע ביורוליג, עם מדד של 30!
2. הסגל שנבנה כידוע לכולם הוא סגל עם הרבה חסרונות, כמו סופו וכדומה (אני להבדיל מאחרים לא רושם את זה כ"דעה שלי שידעתי לפני כולם" כי אלו טענות שהיו עם בניית הסגל ואלו עובדות). אבל, לכל סגל יש חסרונות. הרעיון הוא לדעת איך לצמצם אותם. אם פעם מכבי הייתה עם וויצ''יץ'' שומר הגנת מצ''אפ זון אדירה, היום מכבי נמצאת עם שומרים מזעזעים בגזרת הגבוהים. אין באסטון. יש שלושה שחקנים, שניים כבדים, ואחד שלא יודע לשמור,ואני לא מאמין שגם ההגנה הכי מתוחכמת יכולה לעשות עם זה משהו.
3. אין הכנה ראוייה למשחק. עזבו עכשיו את הסגל שנבנה וכל זה. יש סגל נתון. בואו נתמקד בו ולא בעבר. יש לבלאט משחק, מול קאחה לאבוראל. זו קבוצה עם הרבה חסרונות: גבוהים כבדים, גארדים כבדים, הכל כבד. למכבי? גארדים אתלטים, גבוה אחד לפחות (אליהו) מהאתלטים באירופה, ולא ראו שום תרגיל או טקטיקה מסוימת אתמול, הכל בגדר אלתור.
4. שחורציאניטיס כמו שחשבתי מתברר כבלוף, סתם העצימו אותו בגלל שהצליח לשים סל מול סמרטוטי ראשון לציון. אבל ביורוליג, עם הגובה שלו, גם עם 300 ק"ג הוא לא יכול לשים סל על 2.17.
דבר נוסף הוא, שכשסופו על המגרש, יש מן דחף תמידי להכניס לו כדור בכוח, וזה גורם להתקפה להיות כ"כ שקופה. גם נותנים לסופו את הכדור מדי רחוק מהסל, אפשר להריץ מספיק תרגילים שבסופם הוא יקבל את הכדור קרוב יותר.
5. הבעיה הגדולה ביותר של מכבי היא גזרת הרכז. עבורי, זוהיא העמדה החשובה ביותר בכדורסל. מכבי ב-5 שנים האחרונות משחקת בלי רכז, והתוצאות ברורות. כשיש שני שחקנים כ"כ דומיננטיים שמחזיקים כ"כ הרבה בכדור, אי אפשר להצח משחק. גם אידסון בפרט נפגע (ואחרי זה מאשימים אותו.) וגם כל הקבוצה נפגעת. מכבי חייבת רכז אם היא רוצה להציל את העונה הזו.
השב   •  71
26
רניקו22/10/10, 20:26
השב   •  01
25
חבר22/10/10, 20:25
רכזים:דורון פרקינס,שאראס יסיקבציוס.
גארד:קירק פני,אלן אנדרסון,בורשטיין.
קלעים:צ''אק איידסון,גיא פניני,בלוטנטל.
פאוורד:ליאור אליהו,ריצ''ארד הנדריקס.
סנטר:"ביג סופו",ניקולה וויצ''יץ'',יניב גרין.

את שארפ להפוך למנהל.{גון שייר}
את כדיר הגרוע להעיף {אלן אנדרסון}
את פוט החסר ניסיון להעיף{וויציץ}
את פארגו השכונה להעיף{שאראס}

חמישייה ראשונה:
                     שאראס
אנדרסון                              גיא פניני
            וויצ''יץ''          הנדריקס

חמישייה שנייה:
                     פרקינס
קירק פני                       צ''אק איידסון 
        שחוציאניטיס       אליהו
השב   •  45
24
פיני22/10/10, 19:08
3) לנצל את השנה לפיתוח שחקנים.
רוב הסגל לא חתום לעונה נוספת (כשהאופציה אצל מכבי ולא אצל השחקן) וברור שאין כוונה לבנות מסביבם את הקבוצה בהמשך.
צריך לנצל את השנה המבוזבזת הזו לפיתוחם, כדי שלפחות מכבי תרוויח משהו מהעונה הזו.
בראש ובראשונה - אליהו, פניני, כדיר ופארגו.
 
4) בהרכבים מסויימים מכבי יכולה לבצע לחץ מצויין על כל המגרש וצריכה להשתמש בנשק הזה יותר.
בעיקר מדובר על חמישיות עם פרקינס, פארגו, אידסון/פניני/טל, ושניים מבין אליהו הנדריקס וגרין.
 
5) כרגע הרכזים/גארדים במכבי הם פארגו ופרקינס.
הם היחידים שיכולים לשמור גארדים והם יכולים להעלות את הכדור לחצי של מכבי בלי לאבד הכדור לרכז היריבה.
 
אם זאת, כאשר הכדור בחצי השני של המגרש, מי שצריך לקבל את הכדור ולנהל בפועל את ההתקפה הם בעיקר אידסון וטל.
כאשר שומרים עליהם SF היכולת שלהם לראות מגרש, לארגן את ההתקפה ולמסור בלי לחץ של גארדים של קבוצות היריבה הופך אותם לכלי חשוב במשחק.
 
בעבר בודירוגה היה הרכז בפועל בברצלונה ובקבוצות נוספות ביבשת, למרות שהיה רכז "בהגדרה" אחר על המגרש יחד איתו.
זה בדיוק מה שצריך לעשות במכבי עם שני השחקנים הנ"ל (אידסון וטל).
 
ברור שיש מרחק בין השלושה אך עדיין, זה הדרך למקסם יכולותיהם ויכולות הקבוצה.
השב   •  52
מכבי בלב22/10/10, 20:28
סוף סוף חזרת !
תהיה כתב של one, זה היה יותר מעניין מכל הטורים שיש פה..
השב   •  31
23
פיני22/10/10, 19:07
להלן כמה אופציות. הן אינן מתנגשות בהכרח אחת עם השנייה.
 
1) האופציה הראשונה היא חיזוק.
א) ברור שצריך סנטר עם יכולת לשחק לפחות 20 דקות (בנוסף לסופו וגרין) שהיכולת ההגנתית שלו (איום חסימה וריבאונד) חשובה כרגע יותר מההתקפית.
 
ב) ברור שצריך SG שבתור התחלה יכול להזיז רגליים בהגנה ולהקשות על הגארדים ממול לחדור ולמסור בנוחות.
היות והרכזים (אלה שיכולים לשמור על גארדים - םרקינס ופארגו) של מכבי לא קולעים טוב מבחוץ כדאי שזאת תהיה הנקודה החזקה שלו (יותר מאשר יכולת לחדור).
 
סה"כ עלות - כ-1.1M דולר (שכר שחקנים) לפחות (תלוי ברמה הרצויה). מדובר בתוספת של לפחות 12% לתקציב, בקירוב.
ספק אם זה יקרה. התקציב קוצץ דרסטית לא בשביל להרחיבו רגע אחרי פתיחת העונה.
 
2) לתת יותר דקות לסנטר האמיתי היחיד בסגל - גרין.
גרין היחידי שיכול לקחת ריבאונד, לשמור, ולהוות איום חסימה.
הוא אמנם כבר בן 30 ומעולם לא קיבל הזדמנות אמיתית במכבי אבל גם אתמול (אמנם בזמן הזבל) הוא הראה שהוא האופציה הטובה ביותר לעמדה זו.
 
3) לנצל את השנה לפיתוח שחקנים.
רוב הסגל לא חתום לעונה נוספת (כשהאופציה אצל מכבי ולא אצל השחקן) וברור שאין כוונה לבנות מסביבם את הקבוצה בהמשך.
צריך לנצל את השנה המבוזבזת הזו לפיתוחם, כדי שלפחות מכבי תרוויח משהו מהעונה הזו.
השב   •  41
22
שני22/10/10, 19:04
ואתה לא מוכן אפילו לבוא למשחק אחד,רואה את המשחק באינטרנט בחינם ורוצה שיוציאו עוד מילון דולר, מה?
לך תקנה קרמבו ותתעורר!
השב   •  34
על מה את מדברת?22/10/10, 19:37
מי שמחזיק קבוצה ורוצה להגיע רחוק צריך גם להוציא כסף. מבחינת קהל אין למכבי מה להתלונן כי ההיכל מלא כל משחק. אז כן אם רוצים להגיע רחוק צריך להכניס את היד לכיס!
השב   •  30
21
מכביסט22/10/10, 19:01
שמכבי לא יכולה להתחרות ברמות הללו מבחינת התקציב(כמעט כל קבוצה שמנצחת את מכבי היא קבוצה שהתקציב שלה הרבה יותר גבוה מזה של מכבי).
וגם בתקציב שיש, אנחנו לא מוצאים שחקנים טובים.
אתם חייבים להבין שתקציב יותר גבוה=קבוצה יותר טובה, אלא אם יש נוער טוב, ולצערי אני לא רואה איך הנוער של מכבי הופך להיות יותם-אליהו-כספי.
 
השב   •  21
20
גר ליד נוקיה22/10/10, 18:56
נכון, אני לא מת על מכבי, ואולי טירוף המערכות והלחץ הזה סביבם הוא לטובתנו, אבל לחולה יש שפעת ואומרים שהוא במצב אנוש. . . די לכתבות סוף העולם- "ערן סלע עם המסקנות", תנו להם לשחק! נשארו עוד 9 משחקים. ואתם הטוקבקיסטים עוזרים להם.
השב   •  81
מכביסט22/10/10, 19:16
אני חותם לכם שמכבי ינצחו את קאחה בנוקיה עוד חודש
השב   •  01
19
חבר22/10/10, 18:31
רכזים:דורון פרקינס,שאראס יסיקבציוס.
גארד:קירק פני,גון שייר,טל בורשטיין.
קלעים:צ''אק איידסון,גיא פניני,בלוטנטל.
פאוורד:ליאור אליהו,ריצ''ארד הנדריקס.
סנטר:"ביג סופו",ניקולה וויצ''יץ'',יניב גרין.

את שארפ להפוך למנהל.{גון שייר}
את כדיר הגרוע להעיף לקיבנימט{פני}
את פוט החסר ניסיון להעיף{וויציץ}
את פארגו השכונה להעיף{שאראס}
השב   •  44
יובל המכביסט22/10/10, 19:17
רשמת 3 גארדים.
נראה לך שניתן להביא 4 שחקנים כרגע ?
אם יביאו 2 מבחינתי זה מעבר למספיק.
כרגע לא מדובר על להביא יותר מאחד וגם זה מתעכב כבר 3 חודשים.
השב   •  21
18
תחזקו עם סנטר זה הכל22/10/10, 18:27
מכבי צריכה עוד ביג מן בצבע בזמן שסופו נח זה הכל. מישהו חזק ודומיננטי שגם יכול לעשות נקודות ומושך יחס בצבע, ככה יותר קל לפרוץ הגנות ולשחק פנימה והחוצה לקלעים כמו בלו, פניני, טל וצ''אק. אם מכבי באמת תכניס את היד לכיס ותביא שחקן ועל הדרך תשחרר את פוט ואת כדיר שסתם מתבזבזים בקבוצה תהיה לנו קבוצה מעולה. כרגע הקבוצה בנויה בעיקר לליגה ומה שיש לנו ביד יספיק לטו 16 ואולי אולי לרבע גמר היורו.
השב   •  6 2
אא22/10/10, 19:02
יש לו בעיות קשב וריכוז קשות מאוד, הוא לא רגוע ועושה הרבה שטויות.
השב   •  01
17
פיני22/10/10, 18:26
בפעם המליון - ההבדל הוא התקציב !
כאשר תקציב מקוצץ בערך בחצי ההישגים יהיו בהתאם.
 
שניהם מאמנים ישראלים על כל הרע שמשתמע מזה.
שניהם ביזבזו בצורה רעה את התקציב ושניהם מזלזלים ביכולות של השחקן הישראלי ולא מקדמים אותו לשום מקום.
 
לגבי התקציב - שוב, בפעם המי יודע כמה, זה מה שהבעלים (כולל כולם) יכולים להקציב וצריך לעודד גם בזמנים קשים.
 
פדרמן הוא אותו אדם שבזכותו מכבי כבר מעל ל-30 שנה הרבה מעל לליגה, עוד מימיו ב-עלית ועבור בתפקודו כחלק מהבעלים בכל זכיות היורוליג האחרונות.
 
רוצים להגדיל את התקציב?
כל אוהד כזה שבא רק בטענות, מוזמן לקושש כסף ולממן את הזר הבא.
השב   •  21
16
יויו22/10/10, 18:24
מכבי  כל הכבוד תמשיכו ככה עלק קבוצת פיינל פור אולי קבוצת ליגת ווינר ח
השב   •  14
מכביסט בלב ובנשמה22/10/10, 20:25
השב   •  10
15
פיני22/10/10, 18:23
כפי שכתבתי (בזמן האחרון כל דבר שאני כותב מתחיל בשני מילים אלו. צריך לגוון), אליהו היה פ-ר-א-י-י-ר כשהגיע למכבי.
 
מלבד הוויתור הכספי העצום שלו, הוא גם הגיע לקבוצה עם הרבה פחות יומרות השנה.
 
אם לא די בכך, לאט-לאט מסתבר שבלאט לא ממש סופר אותו ושם אותו (כמו שפיני שם את פניני בחמישיה) כפלקאט לאוהדים.
אליהו כמעט שלא משחק במשחקים חשובים, הכדורים כמעט שלא מגיעים אליו ובכלל לא נראה ששום תרגיל בנוי עליו.
 
נקודה אחרונה, שגם אותה העליתי, כל שחקן ישראלי צריך לנסות לברוח כמה שיותר מהר מקן הצרעות של הכדורסל הישראלי (כל קבוצה שהיא).
בארץ, מעריכים זרים ובטוחים שכ"א לברון וכל ישראלי מקבל מקלחת של צוננין כאילו אתמול הביסו אותו במגרש השכונתי.
מסתבר שאליהו לא שונה וכבר נשמעות ביקורות לכיוונו.
 
שחקן שרוצה לשחק בארץ - בשביל לשחק ולא בשביל הכסף (גרין) והנוחות "להיות ליד אמא" (אליהו), צריך ללמוד מהוריו של כספי ולהגדיר מראש ובחוזה את כמות הדקות המינימלית שלה הוא מצפה (וקנס גדול עם לא).
 
אליהו, כמו ישראלים רבים בכל הקבוצות הולך לשלם את מחיר היותו ישראלי בקבוצה בישראל וחבל.
חבל עליו. חבל עלינו שאנחנו כאלה ובאופן כללי חבל.,.
השב   •  50
14
פיני22/10/10, 18:23
כפי שטענתי - מכבי מדגישה שהיא נתנה לאוהדים שלה את מה שרצו שזה צביון ישראלי (ואכן אנו רוצים זאת), כדי לתרץ בהמשך את הכישלון הצפוי השנה.
 
בפועל, מה שיביא לכישלון (היחסי) השנה הוא בעיקר דבר אחד - התקציב.
ברור כשהתקציב קוצץ כמעט בחצי האיכות תיפול והקבוצה תיראה פחות טוב, וכך אכן קרה.
 
נקודה נוספת הינה שמבחינת סגל מקומי לא היה הרבה שינוי - הוחלפו מקל בכדיר , לימונד בטל, כאשר בשני המקרים מדובר על עלות דומה ומשמעות דומה.
בנוסף הובא אליהו, שבכל עונותיו במכבי וכן במשחקים בויטוריה בהם לא היה פצוע, הוכיח שהוא שחקן מהשורה הראשונה ובפועל הוא הובא במחיר נמוך מאד מערכו.
 
לגבי הסגל המקומי בכללותו;
גרין היה היחיד שהיה בסדר אתמול כשהיה על המגרש, ובכל מקרה היה חתום לעונה זו (שבירת חוזה משמעו לשלם את כולו אלא אם השחקן מתגמש - שחקן שמוכן שנים לשבת על הספסל של מכבי בשביל הכסף לא יוותר על שקל ובצדק).
 
פניני ואליהו בהחלט צריכים להיות במכבי.
 
כדיר שחקן מאד זול שלא קיבל דקת הזדמנות ומזכיר המון מקרי םמהעבר (כולל מקל).
מה הוא יכול לתת? עד שלא יקבל דקות אמיתיות לא נדע.
 
טל - שחקן שנותן למכבי מנהיגות שחסרה מאד ומהווה כיום SF איכותי (עם קליעה טובה מבחוץ, ריבאונד טוב וראיית משחק מצויינת), אך כ-SG הוא בעייתי מאד.
 
בקיצור - הבעייה לא בסגל הישראלי.
ברור שהוא לא זה שאכל את רוב התקציב או קרוב לכך.
השב   •  40
13
פיני22/10/10, 18:20
טוב, אחרי שברור שטענותיי לגבי התקציב של מכבי ושחקניה היו מדוייקים אעבור על ההערכות שלי לגבי המשחק אתמול.
לא אנסה להתכחש לדברים שכתבתי ואגיד ש"היה ברור לכולם ש-.,." אלא אבחון כל נקודה ונקודה.
אמינות שרצויה (ולא כ"כ נראית בתקשורת כיום).
 
כמו שכתבתי - קשה לחזות משחק בודד בטח משחק פותח ובלי להכיר את היכולת הנוכחית של הקבוצה שמנגד.
ואכן, לא ציפיתי להתבטלות שכזו ו-20 הפרש אחרי רבע בודד שמלווה ב-30 דקות של זמן-זבל.
 
ונעבור להערכות שלי ונראה מה קרה.
 
1) סופו לא יכול לשחק יותר מ-20 דקות. [בפועל, שיחק פחות מ-12]
 
2) המקומיים (ללא בלו ושארפ) ישחקו עד 55 דקות. [בפועל כ-73 דקות, סיבה עיקרית - רובו היה זמן זבל]
 
3) מכבי תשחק את הקו האחורי (פרקינס ופארגו) שלה, הדקות הרעות ביותר יהיו בסוף המשחק. [למרות ששיחקו סה"כ כ-20 דקות בממוצע, ספגו 4 ו-3 עבירות ואכן שיחקו מעט. ברור שכשהמשחק גמור, הרבע האחרון חסר משמעות].
 
4) שליטה של טאו ברחבה [בפועל, רק 18-12 למכבי מתחת לסל שלה. למרות שבצד השני היו יותר טובים, בנוסף - ואקום ברחבה עד עלייה של גרין]
 
5) בעיית עבירות לצמד פרקינס פארגו [ראו לעיל].
השב   •  31
12
פיני22/10/10, 18:19
זמן טוב לעבור על כמה מטענותיי, שטענתי לאורך תקופת הבנייה, ולראות האם הם עומדים במבחן המציאות.
מעניין איפה עומדים כל "קוטלי הפינים" עכשיו.,.
 
1) סופו לא מתאים למכבי עם התקציב הנוכחי.
מדובר על סנטר מחליף שלא יכול לתת יותר מ-20 דקות, מרבה להיפצע, לבצע עבירות ובעל מגבלות רבות, בעיקר בהגנה - איטי ולא יוצא לקלעים. [אכן הייתי מדוייק]
 
2) פוט זו הטעייה ולא מדובר באמת בשחקן רציני, עובדה שלא העמיד עצמו אפילו לדראפט. [אכן הייתי מדוייק]
 
3) הנדריקס לא כזה כוכב כמו שעושים ממנו - יכול להיות שייתן עונה טובה, אבל זה הימור לחלוטין [ואכן ההימור לא הצליח]
 
4) התקציב קוצץ בצורה גסה [נאמר עוד לפני שהחתימו את הנדריקס, כלומר לפני שהיה ברור לכולם]
 
5) יש בעייה בקו האחורי - פרט לפארגו ופרקינס אף אחד לא יכול לשמור על שחקני חוץ חודרים. [נראה היטב גם כן אתמול]
 
6) יש בעייה מתחת לסל - גרין וקצת אליהו היחידים שמאיימים מבחינת חסימה והם ואולי הנדריקס הם אלו שיכולים לקחת ריבאונד [מדוייק]
 
7) לשחק עם בלו כ-4 יגרום לכך שלא יהיה ריבאונד ויהיה ואקום מתחת לסל, כלומר סלים קלים ליריבה. [מדוייק]
 
והיו עוד הרבה טיעונים מדוייקים אחרים.
 
היום, כל הפרשנים אומרים שזה היה ברור מההתחלה.
אני טענתי את זה מזמן ונגד הזרם ומסתבר שצדקתי.
 
לסיום - כפי שכבר כתבתי, התקציב קוצץ מאד וצריך להבין שההישגים יהיו בהתאם.
ללא ספק שגם התקציב הזה לא נוהל אופטימלית אך התקציב העצום שהיה לפיני נוהל בצורה רעה הרבה יותר.
 
צריך לעודד את הקבוצה ברגעים קשים ולקוות שבהמשך יהיה יותר טוב.
השב   •  45
פיני23/10/10, 02:35
השב   •  01
11
עודד22/10/10, 18:14
וכן הייתי משחרר תמורת זה שני שחקנים כמו כדיר למשל או פוט
סופו לא מתאים לצורת המשחק של מכבי כך שגם הוא אופציה לשחרור מוקדם
השב   •  01
10
מישהו22/10/10, 18:12
נכון, הוא רחוק מלהיות מושלם וספק כמה הוא מתאים לרמות האלה, אבל הוא עדיין הרבה יותר סנטר מהנדריקס, כדיר ופוט (אמנם בעל פוטנציאל גדול לעמדה זו, אבל עדיין לא "שחקן"). ביחד איתו צריכים לשחק בורשטיין ואידסון, שהשילוב בניהם טוב מאוד ומביא הרבה סלים קלים. נכון, לא מדובר בשלישיה "זוהרת" ואני בספק כמה בנו עליהם להוביל את הקבוצה, אבל כל עוד אין חיזוק, לפחות כדאי שנשחק אחראי.
השב   •  152
אא22/10/10, 18:30

אולי פוטנציאלית הוא טוב, אבל אין לו את המכלול המנטאלי בשביל לשחק ברמות גבוהות, כל ההחטאות שלו הן פסיכולוגיות בלבד, לדעתי חייב פסיכולוד ספורט דחוף!

השב   •  13
9
כריש צהוב22/10/10, 18:10
אם כמה שזה קשה הוא אפילו יותר אנמי מהלפרין. שחקן של קבוצת תחתית בליגה שלנו. יש לו ביצים מזכוכית
השב   •  510
8
אבי הצהוב22/10/10, 18:08
השב   •  53
7
חיים22/10/10, 18:08
פשוט בושה של בניית קבוצה בניהול משחק מלכתחילה לא היו לנו שאיפות גדולות מדייויד שמחנו עליו יותר שיידע לבנות קבוצה ולהתפלל שרק לא יעשה נזקים בצדדים החלשים שלו שזה ניהול משחק גם אני כאוהד מכבי לא אהבתי לחלוטין את אופיו של פיני ואת היהירות שלו אבל מה לעשות שאת בלאט הוא מכניס בכיס הקטן שלו  ?? היחיד שיש לו מקום היום במכבי אם כל כך לא רוצים את פיני בקבוצה זה צביקה שרף ושיגידו עליו שוטר כנראה שזה מה שהשחקנים במכבי צריכים כדי להצליח אחרת הם מתפזרים לכל הכוונים אצל שרף אין דבר כזה שמות וכולם אצלו שומרים אחרת הם נזרקים לספסל וכנראה שכך צריך לנהל קבוצה דייויד עף בסוף העונה אתם את זה עוד תראו ויותר ממנו חייבים לעשות גם ריענון מסיבי בהנהלת הקבוצה ובדק בית אין אפשרות להמשיך עם אותם אנשים או לפחות עם רובם הם כבויים כבר מתחילת העונה רואים בפרצופים שלהם שאין להם שום עניין בהצלחת הקבוצה הם לא ישקיעו לשם כך מחפשים להתגלגל ולהתפלל שבשיטה החדשה אולי יצליחו לגנוב אליפות כי במשחק אחד הוכיחו לנו שהכל אפשרי רציתם קבלתם את זה בפנים רק תראו איך קבוצות למעט מכבי התפרקו לאחר זכייתן הגיע הזמן שיחזירו לפחות באליפות את השיטה הישנה והטובה של סדרות רק כך האלופה היא אלופה בצדק מוחלט כנראה שבהתאחדות לא מחפשים צדק מחפשים רייטינג עצמי שיראו וידברו עליהם כולל קללות הכל הולך רק רייטינג מעניין אותם
השב   •  65
ראינו מה פיני בנה22/10/10, 18:24
לפחות פה יש סנטר אמיתי כמו סופו אצל פיני גם זה לא היה. אחד שמפחד מהצל של עצמו ובורח מהצבע (פישר) ואחד שלא מסוגל לקלוע ממרחק יריקה (לאזמה). שימשיך להתפוצץ בעיקר מקנאה!
השב   •  01
6
מכביסט22/10/10, 18:06

הוא מוגבל ובעל רפרטואר קצר של תנועות ושומר רך, די לטרנד הזה!

השב   •  113
5
אריה אדום22/10/10, 17:58
השב   •  85
4
יובל המכביסט22/10/10, 17:57
אם לא מביאים סנטר ומוביל כדור נוסף מכבי לא תגיע לטופ 16.
הבנייה של מכבי שערורייתית ובזיונית !
על טיפשות משלמים- ולכן או שתשאילו שחקנים לא מנוצלים או שתוסיפו כסף לתקציב שהתבזבז לו בגלל טיפשות ההנהלה !
מכבי כרגע פשוט לא מתפקדת ואני ממש לא מאשים את השחקנים !
השב   •  114
זקן השבט22/10/10, 21:57
למדת לקרוא?
הוא לא אמר כלום נגד (או בעד ההנהלה).
הוא לא אמר כלום על השאלת שחקנים.
הוא לא דיבר על שערוריות ולא על ביזיונות.
הוא בקושי הזכיר תוספת של סנטר ורכז (רק בדרך אגב) ואגב - דווקא בלאט ושמעון מזרחי הם שאמרו את זה.
השב   •  12
יובל המכביסט22/10/10, 23:28
או שאני צריך להעתיק את מה שכתב סלע ?
מה אתה אומר הוד מעלתו ?
אתה מרשה לי לכתוב את דעתי ?
השב   •  21
3
סימי ריגר22/10/10, 17:31
תנו למכבי בכחול!!
השב   •  3813
2
URDUN22/10/10, 17:31
כמו הפועל רמת גן האימפריה שתנצח מחר את מכבי ת"א
השב   •  112
1
תתפטר22/10/10, 17:30
השב   •  1711
אסור לפספס
נגןהכלבה ששברה שיא גינס בגלישה על סקייטבורד
הכלבה ששברה שיא גינס בגלישה על סקייטבורד
נגןמסי ולברון משתפים פעולה בפרסומת חדשה
מסי ולברון משתפים פעולה בפרסומת חדשה
נגןבליגנהאם נבוך אחרי השספג השחלה מקורטואה
בלינגהאם נבוך אחרי שספג השחלה מקורטואה
נגןלאמין ימאל ואבא המציאו ריקוד טיקטוק חדש?
לאמין ימאל ואבא המציאו ריקוד טיקטוק חדש?
/* LAST / NEXT ROUNDs */