יום שישי, 20.09.2024 שעה 17:27

למרות העונש הקל: מריט לא ישתתף בלונדון 2012

האלוף האולימפי שנתפס על שימוש בסמים הושעה ל-21 חודשים בלבד אך לא יוכל להגן על תוארו ב-400 מ'. דובר הוועד: "זה בגלל שהוא הושעה לחצי שנה"

|
מריט מול וורינר. ניסה להגדיל את איבר מינו (רויטרס)
מריט מול וורינר. ניסה להגדיל את איבר מינו (רויטרס)

למרות העונש הקל שספג אתמול האלוף האולימפי ואלוף העולם ב-400 מטרים, לשון מריט לא יוכל להגן על תארו מבייג'ין בלונדון 2012.

מריט הושעה כזכור ל-21 חודשים, בעקבות שימוש בסטרואידים אסורים אותם צרך כחלק ממוצר להגדלת איבר מינו. ועדת הערעורים הספורטיביים קיבלה את טענתו של האמריקני כי נטילת הסטרואידים היתה בטעות ולכן לא גזרה עליו את העונש המלא של הרחקה לשנתיים ואיפשרה לו להתחרות באליפות העולם בדגאו, קוריאה בשנה הבאה.

עם זאת, ולמרות שוועדת הערעורים האמריקנית קבעה כי אין מניעה מכך שמריט יוכל להיאבק על כרטיס ללונדון, בוועד האולימפי הבינלאומי מיהרו לצנן את ההתלהבות והבהירו לאצן כי לא יוכל להשתתף במשחקים האולימפיים הקרובים: "תקנון הוועד האולימפי קובע באופן חד משמעי כי אתלט שהושעה לחצי שנה ומעלה לא יוכל להתחרות במשחקים האולימפיים הבאים", הבהיר קצין התקשורת של הוועד.
מריט שנכשל בשלוש בדיקות סמים שונות מרצה הרחקה מנהלתית החל מאוקטובר 2009, מכיוון שעונש 21 החודשים שספג נחשב גם רטרואקטיבית הוא יוכל לחזור לפעילות ביולי 2011, בדיוק חודש לפי אליפות העולם בה ינסה לזכות שוב במדליית הזהב.

מריט בימים שמחים יותר. קבע את הזמן החמישי בטיבו בהיסטוריה 43.75
מריט בימים שמחים יותר. קבע את הזמן החמישי בטיבו בהיסטוריה 43.75
 

כבר בחודש אפריל האחרון, סיפר מריט על התחושות הקשות האופפות אותו מאז שנתפס: " קשה לי מאוד לקבל את זה שנכשלתי בבדיקת סמים בגלל מוצר שצרכתי מסיבות אישיות. אני מקווה שהספונסרים, המשפחה, החברים והספורט עצמו יסלחו לי על טעות כל כך טיפשית, ילדותית ואגואיסטית. כל עונש שאקבל, לא יצליח לטשטש את הבושה וההשפלה שאני חש בפנים".

וורינר. לכל סיפור עצוב יש גם מרוויח (רויטרס)
וורינר. בכל מקום שיש מפסיד יש גם מרוויח (רויטרס)
 


מריט פרץ בסערה לעולם האתלטיקה והצליח לערער את שילטון היחיד של חברו האמריקני, ג'רמי וורינר בספרינט הארוך ביותר. ב-2007 הוא עדיין ראה את הגב של וורינר כשזכה במדליית הכסף באליפות העולם באוסקה, אך באולימפיאדת בייג'ין הוא כבר הצליח להפתיע את האיש ומשקפי השמש תוך כדי שהוא קובע את הזמן החמישי בטיבו בהיסטוריה, 43.75 שניות. מריט שיחזר את ההישג וגבר על וורינר פעם נוספת גם באליפות העולם בברלין ב-2009, מספר חודשים לפני שנתפס על שימוש בסטרואידים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */