יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:08

ז'ק רוג: נעקוב אחרי מצב הספורטאים הפלסטינים

נשיא ה-IOC ערך מסע"ת במשרדי הוועד האולימפי ואמר: "אנחנו רוצים דיאלוג בין אתלטים. גלעדי: "כשיהיה שלום נוכל לדבר על אירוח". צפו בשידור החוזר

|
רוג:
רוג: "נתערב אם ישראל תמנע השתתפות" (דרור עינב)

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, ז'ק רוג, ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים רשמית במשרדי הוועד האולימפי בתל אביב, במסגרת ביקורו במזרח התיכון.

מסיבת העיתונאים של נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי הועברה אליכם בשידור ישיר ובחינם ב-ONE TV LIVE.

רוג הגיע אתמול ארצה דרך מחסום רחל מרמאללה, אחרי שביקר בשטחי הרשות ולאחרן מכן התפנה לסיור קצר בירושלים שהתסכם בבית הנשיא, שמעון פרס. הנשיאים דיברו ביניהם וחילקו הרבה חיוכים כמו גם מסר כללי של סולידריות ואפשרות של שלום דרך הספורט.

את פניו של ד"ר רוג קיבל נשיא הוועד האולימפי הישראלי, צבי ורשביאק, מנכ"ל הוועד אפרים זינגר וחבר הוועד הבינלאומי אלכס גלעדי. את היום הארוך סיכם הנשיא במלון דן בתל אביב, שם קיבלה האקדמיה למצויינות בווינגייט את פרס ה-IOC מיידי האישיות הבכירה.

אחרי קבלת הפנים החגיגית, ערך הבוקר הבלגי סיור בחוויה האולימפית, עוד טרם התיישב כדי לענות על שאלות העיתונאים הישראלים.

מסע"ת בוועד האולימפי

מסיבת העיתונאים נפתחה בדברים של מנכ"ל הוועד האולימיפי, אפרים זינגר, שהציג את ז'ק רוג שסיפר על המסע שעבר ברמאללה. לאחר מכן רוג אמר: "הכי חשוב זה האתלטים והספורט. מצאתי רצון גדול בשני הצדדים לקדם ספורט וגם את השלום, שזה מאוד חשוב עבורנו. אני רוצה לברך את האיגוד האולימפי הישראלים על אירוח מצוין. בסינגפור זכיתם בשבעה מדליות בנוער וזכיתם במדליות מאז אולימפיאדת 1992 בכל פעם".

רוג ורשביאק (דרור עינב)
רוג: "כשאתלטית לא יכולים להגיע מעזה לרמאללה, זה מכשול" (דרור עינב)
 

על 'חוויה אולימפית' אמר רוג: "בעצמי עבדתי על מוזיאון אולימפי בשוייץ והמוזיאון בישראל מהיפים שראיתי". על המטרות שלו בארץ הוסיף: "אני רוצה לשפר את היחסים עם הוועד האולימפי. צריך למצוא פתרון לתנועה של ספורטאים פלסטינים. אשלח מלוזאן מכתב לפוליטיקאים ונראה מה יתקדם בקשר לדרישה".

"יש קשיים בשני הצדדים. כשאתלטים לא יכולים לנסוע מעזה לרמאללה, לדוגמא, זה מכשול. ברור שיש שיקולי ביטחון וזה מאוד חשוב, אבל רצינו שתהיה התמתנות ואישור של המסעות של הספורטאים. אם ישראל מונעת השתתפות של ספורטאים באירועים בינלאומיים, אז אנו מתערבים. היו מקרים של אתלטים שנתקלו בבעיות", הוסיף רוג.

רוג וארד (דרור עינב)
רוג ויעל ארד: "יש לכם הישגים מרשימים מאז 1992" (דרור עינב)
 

"לעולם לא נשכח את ההרוגים ממינכן. אני זוכר את זה וזה היה נורא. הוועד האולימפי הבינלאומי זוכר את זה ונותן הרבה כבוד לזכרון הספורטאים והרצח. באופן אישי ב-97' הייתי עם אלכס גלעדי והצגנו מצבה לזכרם וגם ב-2002 בבסיס צבאי במינכן, אתמול שוב עשינו טקס בנושא. אנחנו רוצים שיהיה דיאלוג בין אתלטים, אנחנו לא ארגון פוליטי", הסביר רוג.

על נושא ההחרמה של ספורטאים ישראלים על ידי מדינות ערב, אמר רוג: "אם אתלט לא מספיק להתחרות, אז הוא ייענש. הבעיה היא שיש מקרים שמביאים פתק מהרופא, אבל אם לא היה כזה פתק אז היו סנקציות ברורות". לגבי האולימפיאדה הבאה אמר רוג: "יהיו שינויים בענפי הספורט, למשל אגרוף, רוגבי וגולף".

גל פרידמן (דרור עינב)
גם גל פרידמן הגיע כדי לשמוע את נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי (דרור עינב)
 

חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, דיבר על האפשרות לאולימפיאדה בתל אביב: "כשיהיה שלום לא יהיו בעיות. אם היית יכול להגיד לי מתי השלום יבוא זה יהיה טוב ואז נוכל לארח אולימפיאדה. אנחנו נצטרך הרבה תשתיות כדי לארח את האולימפיאדה, רכבת וכו', וכרגע זה לא נראה אפשרי אם לא יהיה שלום".

זינגר, רוג  וורשביאק (דרור עינב)
זינגר, רוג וורשביאק נותנים כבוד לז'ק רוג (דרור עינב)
 

רוג דיבר על היחס בין ישראל לכדורגל: "כדורגל זה הספורט מספר 1 מבחינת מכירת כרטיסים, אז יש להם את המקום שלהם במשחקים. יכול להיות יתרון אם יהיו 36 קבוצות כדורגל באולימפיאדה. המתנדבים למונדיאל הרבה פעמים באים לאולימפיאדה להתנדב. הרבה פעמים היה מונדיאל באותו מקום של האולימפיאדה, כמו שיהיה בברזיל, וזו תמיד היתה הצלחה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */