יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:29

נחשפו אלפי כדורים מזוייפים של צ'לסי וריאל מדריד

מעל 3,000 כדורי רגל נתפסו בנמל חיפה ומעוכבים במחסני המכס בחשד להפרת זכויות הקניין של מועדוני הפאר. הכדורים צפויים להיות מוחרמים

|
הכדורים המוחמרים בנמל חיפה
הכדורים המוחמרים בנמל חיפה

עובדי המכס בנמל חיפה יהנו בתקופה הקרובה מהזדמנות לשפר באופן משמעותי את כישורי הכדורגל שלהם. כ-3,100 כדורי רגל של מועדוני הפאר מליגות העל באירופה - ארסנל, ריאל מדריד וצ'לסי, החשודים כמפרים זכויות קניין רוחני, נתפסו היום (שני) במכס חיפה, על ידי רשות המסים של ישראל. הסחורה העגולה והקופצנית מעוכבת במחסני המכס שליד הנמל.

הכדורים התגלו לאחר שמכולה שהגיע לשיקוף במשקף המכולות עוררה את חשדם של הבודקים ונבדקה פיזית. המכולה האמורה הגיעה מסין והוצהר כי היא מכילה צעצועים וכדורים.

לפי רשות המסים מדובר בהפרת זכויות הקניין של המועדונים מלונדון ומדריד וכן של בעלי הזיכיון שלהם בארץ. בשלב הבא יזמנו חוקרי המכס את בעלי הזכויות של צ'לסי, ארסנל וריאל בישראל, ואם אלה יצהירו כי אכן זכויותיהם הקנייניות נפגעו, אזי הסחורה תוחרם והיבואן, שזהותו ידועה לאנשי המכס, ייענש.

עם ישראל חובב מותגים, אך כידוע גם שונא לצאת פראייר ולכן מעדיף לשלם מעט ככל האפשר על הקניות שלו. כך המדינה הפכה גן עדן למזייפים וזיופים ניתן למצוא מכל הבא ליד, בהיקפים של מאות מיליוני שקלים בשנה. בודקי המכס עומדים חסרי אונים מול הצפות הזיופים ולפי הערכות מצליחים לעצור רק כעשרה אחוזים מהסחורה המדומה.

במקביל, דיווחה רשות המסים על תפיסת כאלף נעלי ספורט, החשודות כמפרות את זכויות הקניין של חברת לקוסט, שנחשפו היום על ידי חוקרי המכס בנמל אשדוד.

דרוגבה. &qout;איפה הכדורים שלי?&qout; (GettyImages)
דרוגבה. "איפה הכדורים שלי?" (GettyImages)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */